Úvod

Midibusy Rošero First vyrábala od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero-P na podvozkoch Iveco Daily. Postupne boli na trh uvedené v piatich verziách pre mestskú, prímestskú aj diaľkovú zájazdovú dopravu. Vozidlá s dĺžkou okolo 8 metrov boli ponúkané s naftovým, plynovým i elektrickým motorom a v roku 2021 vzniklo aj vozidlo s vodíkovým pohonom. Mestský, resp. prímestský midibus s nízkou podlahou v prednej časti (tzv. low-entry) niesol označenie First FCLEI a vyrábaný bol od roku 2013.

Vozidlá Rošero First FCLEI s naftovým motorom zakúpila spoločnosť Arriva Mobility Service najmä pre regionálnu linku 249 premávajúcu cez Pezinskú Babu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Rošero First FCLEI 8501 – 8503 2021 2021 3
Spolu 2021   3

Technické parametre

Dĺžka 7999 mm
Šírka 2350 mm
Výška 2880 mm
Výška s klimatizáciou 2990 mm
Výška podlahy 360 mm (250 mm s kneelingom)
Rázvor 4750 mm
Počet dverí 1 + 1 núdzové
Počet miest na sedenie 19 + 1
Počet miest na státie 10
Celkový počet miest 29 + 1
Pohotovostná hmotnosť 4387 kg
Celková hmotnosť 7200 kg
Motor FPT Industrial F1CFL4117, Euro 6D, naftový, radový 4-valec s elektronicky riadeným priamym vstrekovaním, vodou chladený s elektromagnetickým ventilátorom
Výkon motora 132 kW / 3500 rpm
Objem motora 2998 cm3
Krútiaci moment motora 430 Nm / 1500 - 2750 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 8 HP 70L Hi-Matic, automatická, 8-stupňová
Nápravy predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá s dvojmontážou
Pneumatiky 225/75 R 16
Klimatizácia Autoclima RT 145
Chladiaci výkon klimatizácie 14,5 kW

Fotografie

Opis

Kostru karosérie midibusu zvarili z oceľových profilov, opláštili nehrdzavejúcimi materiálmi a osadili na úžitkovom podvozku Iveco Daily 70C18 s naftovým motorom umiestneným v prednej časti pod kapotou. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami. V pravej bočnici za prednou nápravou umiestnili široké dvojkrídlové výkyvné dvere s elektrickým pohonom a dopytovým otváraním, za zadnou nápravou osadili jedny núdzové manuálne dvere. Oproti nástupným dverám vyčlenili priestor pre detský kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie invalidného vozíka uľahčili manuálnou výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pre cestujúcich osadili v interiéri sedadlá prímestského typu s textilným čalúnením v usporiadaní 2 + 2. Nad sedadlami umiestnili police pre uloženie príručnej batožiny. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich plne uzavretou kabínkou. Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými stropnými LED svietidlami. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili strešnou klimatizačnou jednotkou Autoclima RT 145. Vykurovanie interiéru zabezpečili nezávislým naftovým kúrením s konvektormi v priestore pre cestujúcich.

Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle. Vozidlá vybavili optickým i akustickým informačným systémom Bustec s vonkajšími LED displejmi a vnútorným TFT LCD displejom s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru jazdy pre nevidiacich a slabozrakých cestujúcich. Internetovú konektivitu pre cestujúcich zabezpečili pomocou Wi-Fi prístupového bodu a cestujúcim umožnili nabíjanie mobilných zariadení prostredníctvom nabíjacích USB konektorov osadených v bočniciach vedľa sedadiel. Vozidlá dodali v červeno nátere.

Prevádzka

Autobusy boli do prevádzky na linkách IDS BK zaradené od 15. novembra 2021.

Katalóg vozidiel

8501 8502 8503

Legenda a štatistika

8501nevyradené vozidlo: 3 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.