Diskusné fórum

Výsledky vyhľadávania

Reakcia na: Andy #56933:
Súhlasím. Len by to nemalo byť také jedlo, z ktorého časti môžu povypadávať (napr. cigánska) alebo by mohlo natrúsiť.

A z hygienického hľadiska je to ako? Podľa mňa rovnaké ako keď sa je na ulici. Teda nie o moc horšie než keď človek je doma.

Re #56935 rugger: To s tým mobilom - veď keď človek do mobilu nehučí, tak by nemal byť problém.

To by potom mal vodič vyhodiť aj ľudí, ktorí sa vo vozidle normálne polohlasne rozprávajú. Ale také pravidlá v prepravnom poriadku nie sú pokiaľ viem.

Alebo žeby sa v zime mal dať zákaz nastúpiť do vozidla so špinavými topánkami od snehu a snehovej kaše? ? A používanie rohožiek na schodoch si neviem v praxi predstaviť...
Reakcia na: rugger #56925:
Ja som myslel také jedlá, z ktorých sa väčšinou neznečistí voz ani ľudia (napr. čokoládová tyčinka, cheesburger z McDonaldu a pod.)

Tak predpokladám, že to záleží od konkrétneho vodiča či to dovolí alebo nie (a či to vidí alebo nevidí). Ale myslím, že pitie z krabičkovej 0,25 l malinovky alebo z 0,5 l flaše nikomu neprekáža (najmä v horúčavách kvôli dodržiavaniu pitného režimu). ?

Som zvedavý aj na názor a skúsenosti ďalších vodičov MHD sem prispievajúcich, ako aj ďalších diskutujúcich.

A v prímestských a medzimestských spojoch SAD je to ako? Sú vodiči k tomu tolerantnejší alebo skôr naopak?
--------------------------------------------------
Ozaj, keď sa znečistí voz (napr. exkrementom od psa), volá sa dispečing alebo polícia? A ak si to majiteľ psa odprace (no smrdí to samozrejme naďalej), ide voz "na poruchu"?

Platí majiteľ v takom prípade nejakú pokutu? Pokuty sa však nikdy neplatia vodičovi, že?

Už ste sa s takou situáciou niekedy stretli? Ja našťastie nie.
JEDENIE A PITIE V MHD

Navrhujem vytvoriť anketu s otázkou: "Konzumujete niekedy jedlo alebo nápoj v prostriedkoch MHD?" Ja sa teda týmto priznávam k tomuto môjmu občasnému drobnému prehrešku voči prepravnému poriadku.

Vždy však dbám, aby som neznečistil vozidlo alebo niekoho iného či seba (napr. trúsením, obliatím a pod.). Čiže zásadne nelížem zmrzlinu, nepijem z otvoreného pohára a pod. ?

Údajne je to nehygienické, ja si to však nemyslím. Myslím, že je to v tomto smere rovnaké ako keď človek konzumuje rýchle občerstvenie na ulici.

Dobré je, že aj keď ma vodič nieraz videl, nikdy mi na to nič nepovedal, takže zrejme sa to toleruje. ?

Vy máte s týmto aké skúsenosti a čo si o tom myslíte?
Reakcia na: Tomi #41169:
Hm, tak už po normálnej trase ide teda?

To si si ako odhadol, že koľko ti potrvá peší pochod od zastávky "Povodie Dunaja" po hrádzi po "Vodostav"? Pokiaľ viem, je to dosť ďaleko. Koľko ti to teda trvalo?

Omnoho kratšie by si to mal z Povodia Dunaja popri takom potoku na zastávku "Micherov majer".

Fungujú aj teraz v zime tie reštaurácie a krčmy či ako to nazvať na vodnej ploche neďaleko Povodia Dunaja? A tie pri Vodostave?

Sú vôbec na tej ľavej hrádzi aj nejakí ľudia alebo je tam pusto?
Reakcia na: d3k0 #41156:
Išiel som s odchodom z VH 14:50 h so zachádzkou k Vodostavu. Ty si išiel tou 15:50 h?

Tie, čo nezachádzajú k Vodostavu majú na Micherovom majeri 4-minútovú prestávku?
K NEHODE VEĽA NECHÝBALO

Išiel som dnes 87-kou, kúsok pred Slovnaftom v smere do mesta je pri ceste napravo taká súbežná betónová plocha. Možno, že osobné auto chcelo náš bus tade predbehnúť, neviem...

Zrazu bolo počuť škripot bŕzd a auto tam spravilo "parádne" hodiny, no akoby zázrakom do ničoho a nikoho nenarazilo. Vodič busu inštinktívne stočil na ceste trochu doľava, inak by to auto pravdepodobne ťuklo alebo vrazilo zboku do busu (cca medzi 1. až 3. dvere). Nebolo tam nasnežené, myslím, že vozovka ani zľadovatelá nebola...
--------------
PRESMEROVANÁ 77-ka

Tak dnes som cestou zo školy išiel tou obchádzkovou 77-kou. Kuriózne je, že sú vlastne akoby dve linky č. 77 (Slovnaft - Povodie Dunaja / Slovnaft - Micherov Majer cez Spalovňu) s momentálne jedinou spoločnou zastávkou (tou východiskovou a konečnou zároveň pri Slovnafte).

Na tej na Povodie Dunaja bol nejaký plyňák 27xx, nechápem, prečo na obe 77-ky nedávajú Sory z Krasňan, keď na 79-ku Sory ísť môžu...

Na tom ozname pri Slovnafte okrem iného píšu, že cestujúci sa o tom, či zmena trasy ešte trvá môžu dozvedieť aj na Dispečingu 02/5950 5555.

Prišiel voz 2009, ľudia sa zmätene pýtali šoféra, či ide na sídlisko aj kvôli tomu, že na vonkajších transparentoch stále bolo "77 Vlčie hrdlo". Vnútorný transparet zas takmer celú cestu ukazoval iba "77 Vlčie hrdlo / konečná zastávka prosím vystúpte".

K Vodostavu zašiel zbytočne, keďže tam nikto nenastúpil ani nevystúpil. Vaše orientačné chronometráže sú správne (keby však nezdržovali autá a semafóry pri Baumaxe a pri Slovnaftskej, bus by prišiel späť k Slovnaftu aj skôr).
Zaujímavé to s tým operatívnym presmerovaním 77-ky. Aspoň na niektoré otázky mi niekto z vás hádam bude vedieť odpovedať:

a; Neviete náhodou približne dokedy to môže potrvať? Napríklad v piatok ešte môže ísť po tej presmerovanej trase?

b; Nástupište a výstupište pri Slovnafte má to, čo bežne?

c; Sú dočasné CP vylepené aj na zastávkach?

d; Predpokladám, že bežne je na 77-ke vypravované len jedno vozidlo. Kvôli tomuto sú cez pracovné dni popoludní dve (jedno k Spalovni a jedno k Povodiu Dunaja)?

e; Ako ste sa o tom dozvedeli a stihli uverejniť aktuálny CP? Na www.dpb.sk o tejto zmene nie je zmienka ak som si dobre všimol.

f; A to je tak už od 23. 1. 2006 alebo od dnes (26. 1. 2006)? Viď novinka na iMHD.

g; Nechápem celkom tej trase: spoje nezachádzajúce k Vodostavu majú pri Micherovom majeri 4-minútovú pauzu (bez cestujúcich?

h; A spoje zachádzajúce k Vodostavu robia okruh Slovnaft - Slovnaft; teda nemajú tam nikde konečnú? Teda je to tak ako keď štandardne 77-ka zachádza k Vodostavu? (tá tam totiž nikde neprestávkuje).

i; Čo sa to vlastne stalo s tým produktovodom? Sorry za moje laické slová, ale predsa: Kvôli tomu tam treba rozkopať cestu, aby sa to mohlo opraviť?

j; Došlo tam k úniku nejakých ropných látok alebo plynu?
Kedy sa to asi stalo?
Reakcia na: Johny D #41067:
Ja som včera o 13:00 h videl vykapatý SOR, pravdepodobne z L23 stojaci pred svetelnou križovatkou pred zastávkou "Alexyho" v smere do DNV.
Reakcia na: Emo #56651:
Uhmm, dik za vysvetlenie.

Re #56658 Peon: Asi si tam este nebol v lete, vtedy tam je tolko ludi ze rychlesie to prejdes peso
Dnes poobede (sobota) som išiel lanovkou z Kamzíka na Železnú studničku. Zarazilo ma, že bola veľmi málo využitá, premávala, veď zamestnanci obsluhy tam museli byť aj tak. Ak to takto pôjdu ďalej, tipujem, že neskôr sa zastaví a znova schátra. ?
Reakcia na: EC197 #40948:
A kedy a prečo hradil L42?
Reakcia na: 81-71 #56638:
Žiaden, je to ten istý areál... Iba sú tam v rámci podniku 4 prevádzky... Vozovňa Trnávka - trolejbusy a I. kolóna a Jurajov dvor - električky a II. kolóna...

Re #56641 Peon: no vieš, má skvelú osádku... ? ?
Dnes som išiel minibusom 1901 na L44. Mal pekne navoňaný interiér (vôňa ako z takých stromčekov čo sa dáva do áut). ☺

Dnes som si za tmy všimol, že pri Hornbachu v smere na zastávku "Súhvezdná" je pred nechráneným peším železničným "priecestím" plot (neviem, či je v ňom aj diera). Neviete, kedy ho postavili a kto ho dal postaviť ❓
V Karlovej Vsi sa zrejme niečo stalo, lebo doteraz nejakú chvíľu nepremávali električky v smere do Dúbravky, išli tam hasiči z Dúbravky, i záchranky... Už sa to pohýňa. (info by moja mamina)
Reakcia na: Mike #56165:
To je dobrý nápad, trať na DD by nebola úplne závislá len od tých duobusov.

Ja však za omnoho dôležitejšie považujem vybudovanie trolejovej trate na Patrónke aj v smere na Kramáre, aby tadiaľ mohla premávať 212-ka. To sa už niekoľko rokov sľubuje, neviete, má to ešte ďaleko do realizácie?
Historicky prvý (prejazdový) klbák na L23 dnes tvoril (aspoň doobeda som videl) voz 1619. ?

Prekvapilo ma, že na 23-ke som nevidel žiadne Sory, žeby tam nestačili a už sa nevypravovali?

Videl som len krátke Karosa draky 36xx... Konkrétne som išiel vozom 3604. Ten, pokiaľ viem, skoro vždy slúžil ako záložné vozidlo, žeby sa to zmenilo?
Reakcia na: Mike #56130:
Hm, to je podľa mňa plytvanie papierom, tlačiarňou aj ľuďmi... To aj v iných mestách je to tak?

Ozaj, DPB si oznamy a CP tlačí sám (má na to nejakú
väčšiu tlačiareň) alebo na to využíva iné firmy (tlačiarne)?
Dnes som v 83-ke videl "zamrznutý" označovac lístkov - stále ukazoval čas 12:31 h a neoznačoval cestovné lístky. Tak mi napadlo, ak by sa ten jeden jediný označovač, čo je v minibusoch pokazil, bol by to dôvod na odstavenie vozu (teda bolo by treba kvôli tomu vyslať záložné vozidlo)? Alebo sa dá ten označovač len nejako reštartovať a začne znova fungovať?

Čo sa menilo v CP linky č. 20? Zdá sa, že nič... Žeby sa menil čas odchodu spojov, ktoré zabezpečuje "prejazdový" klbák z liniek 23, 24 a 26? Btw, ktoré sú to vlastne spoje frenky? ☺ Ale ten aj tak nie je v CP vyznačovaný, tak je to jedno, nie?

A čo sa menilo na takej 30-ke či 80-ke?
Peon> budu to tieto spoje:
z VW-2 o:
7:22 (so-ne), 10:22 (po-ne), 15:52 (po-pi), 18:22 (so-ne)
z Lamaca o:
7:50 (so-ne), 10:50 (po-ne), 16:20 (po-pi), 18:50 (so-ne)

Vyhľadávanie v diskusiách

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Prehľadávajú sa otvorené aj uzatvorené diskusné témy aj komentáre k materiálom, v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.