- „BID, s. r. o., za niekoľko rokov svojej existencie, okrem niekoľkých teoretických materiálov reálne proces integrácie dopravy čiastočne objektívne a čiastočne subjektívne nezvládla.“
- „Pilotné projekty typu linky 155 skončili podľa mojej mienky fiaskom s negatívnym dopadom na Dopravný podnik Bratislava, a.s.“
- „V zásade treba systém nastaviť tak, aby na neho nedoplácali občania Bratislavy, hlavné mesto a dopravný podnik. DPB, a.s., nemá žiadne finančné ani prevádzkové rezervy na to, aby akoukoľvek formou vypomáhal regionálnej doprave.“
- „Momentálne je aktuálny projekt unifikácie tarifných systémov prímestskej a mestskej dopravy. Veľmi by nám pomohlo, keby tento projekt bol financovaný z európskych zdrojov.“
- Ak sú teóriou materiály o konkrétnom označovaní a trasovaní liniek verejnej hromadnej dopravy s vyčíslením intervalov, počtov spojov a výkonov vozidiel, o konkrétnych cenách cestovných lístkov, zľavách a delení tržieb medzi dopravcami a o konkrétnom ekonomickom dopade na všetkých dopravcov, potom sú teoretické napríklad aj materiály DPB, a. s. o stavbe nových električkových a trolejbusových tratí, nakoľko ani pri nich ešte nedošlo k realizácii. Na základe týchto „teoretických materiálov“ sa vytvorila možnosť čerpať stovky miliónov korún v rámci Operačného programu Bratislavský kraj pri zavedení BID ešte v tomto roku.
- Podľa mienky obyvateľov Východného bola linka 155 úspešná. Linku, ktorá „skončila fiaskom“ požadujú znovu zaviesť a predĺžiť Mestské časti Rača, Vajnory a Vrakuňa.
- V návrhu Tarify BID sa uvádzajú zľavy pre bratislavských cestujúcich oproti tým, čo dochádzajú. Uvedené zľavy sú podľa našich prepočtov o cca 15% vyššie ako v súčasnosti poskytuje DPB, a. s., takže práve DPB má teraz tarifu, na ktorú doplácajú Bratislavčania. V materiáloch BID sa uvádza, že cieľom navrhnutej tarify bolo práve zvýhodnenie pravidelných cestujúcich (teda predovšetkým obyvateľov Bratislavy, ktorí pravidelne využívajú MHD) na úkor cien cestovných lístkov na jednu cestu, a teda turisti, návštevníci Bratislavy, či občasní cestujúci by si priplatili. Je paradoxom, že DPB vraj „nemôže vypomáhať regionálnej doprave“, zatiaľ čo v minulosti viackrát deklaroval záujem prevádzkovať MHD aj za hranice Bratislavy, napríklad je plánovaná linka do Wolfsthallu, Hainburgu a Rajky. Podľa našich informácií bola jednou z pripomienok DPB k Plánu dopravnej obsluhy BSK možnosť prevádzkovať aj niektoré regionálne linky týmto dopravcom.
- DPB, a. s. vlastní označovače, ktoré plne vyhovujú integrovanej doprave podľa zverejnených materiálov, preto nie je do ich výmeny potrebné investovať ani korunu v prípade zachovania súčasného formátu cestovného lístka. Prostriedky EÚ je vhodné využiť na rozvoj systému a nie na výmenu toho, čo tu 8 rokov funguje. Pripomeňme, že označovače vyrába len veľmi malý počet firiem v regióne, ktoré by logicky mohli mať veľký záujem, aby k tejto nepotrebnej výmene došlo.
Zavádzajúca je aj prezentovaná štruktúra cestovných lístkov, kde je uvedené, že bude existovať „10-minútový prestupný cestovný lístok a neprestupný lístok na maximálne 4 zastávky“, pričom osem druhov cestovných lístkov v článku úplne chýba. V skutočnosti bol v návrhu BID spomínaný 10-minútový neprestupný lístok a neprestupný lístok na maximálne 4 zastávky platný len mimo územia Bratislavy. Nezrovnalosť sa nachádza aj v článku „V rámci BID bude niekoľko druhov lístkov“: „Sankcionovanie, teda pokuta za cestovanie bez platného cestovného dokladu bratislavskou integrovanou dopravou, je navrhovaná vo výške 100-násobku základného cestovného lístka.“ V návrhu BID sa však uvádza pokuta do stonásobku a podľa našich informácií by sa výška pokuty oproti súčasnosti nemala meniť.
Je poľutovaniahodné, ak novinár Bratislavských novín, ktoré sa pýšia titulom „Najlepšie noviny mesta a mestskej časti“ si nielenže dôslednejšie neprečítal materiály BID, ale ešte aj zverejnil články, ktoré sú z vyššie uvedených dôvodov nepresné a neobjektívne. O stanovisko k prezentovaným tvrdeniam Bratislava Zahradníka sme požiadali aj konateľa spoločnosti BID, s. r. o. Akonáhle ho budeme mať k dispozícii, zverejníme ho na našom webe.