Prvé automaty a informačné tabule na novej petržalskej trati sú v prevádzke

Komfort cestujúcich na zastávkach električkovej trate v Petržalke sa pomaly zvyšuje.

V týchto dňoch boli na novej električkovej trati v úseku Jungmannova – Južné mesto do prevádzky odovzdané prvé dva automaty na cestovné lístky a spustené boli elektronické informačné tabule s najbližšími odchodmi na viacerých električkových zastávkach. Tabule na autobusových zastávkach zatiaľ nefungujú. Automaty osadené v nových prístreškoch slúžia cestujúcim zatiaľ len na zastávkach Gessayova a Zrkadlový háj v smere do centra mesta. Ide o štandardné 16-tarifné tlačidlové automaty žltej farby, ktoré okrem mincí prijímajú aj platbu bankovou kartou.

Zhotoviteľ prístreškov aktuálne finišuje s ich zasklievaním a zároveň v tomto týždni prebieha aj montáž lavičiek v prístreškoch. Prístrešky zatiaľ neboli vybavené informačnými vitrínkami. Svižným tempom prebieha i výstavba chýbajúcich prístreškov na električkových nástupištiach smerom z centra (Farského, Lúčanka). Na viacerých autobusových nástupištiach si však cestujúci na prístrešok ešte musia počkať.

Na konečnej zastávke Južné mesto sa začalo s dokončovaním spojovacích rámp medzi električkovými a autobusovými nástupišťami. Termín miestneho zisťovania pre vydanie povolenia na predčasné užívanie objektov prestupnej zastávky hlavné mesto stanovilo na 15. januára 2026.

Sklá prístreškov na novej električkovej trati zdobia diela umelcov, ktoré boli pôvodne realizované na fasádach niektorých petržalských panelákov v 1980-tych rokoch. Zatiaľ boli dokončené prístrešky s týmito dielami:

  • Jungmannova: Peter Günther - Znaky Bratislavy (1981, Blagoevova 24)
  • Gessayova: Ivan Vychlopen - Posolstvo mieru (1985, Fedinova 2)
  • Zrkadlový háj: Jozef Porubčin - Mier (1985, Osuského 1)
  • Pajštúnska: Oto Lupták - Šport (1985, Romanova 5)
  • Veľký Draždiak: Ivan Vychlopen - Vedecko-technická revolúcia (1986, Tupolevova 1) 
  • Lúčanka: Ján Ilavský - Radostný život (1987, Fedinova 24)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KuraciKebab #12:
Naco potom je tam ta tabula, ked ju pol zastavky neuvidi? To je rovnaky pripad ako na Molecovej, kde musis stat na ceste, aby si na nu videl.
Reakcia na: keks #21:
Tu su dva problemy - ten pristresok je proste zly pri ochrane pred dazdom - pri takej vyske sa tomu nikto okrem svedkov valovovych cudovat nebude a mnohi to uz pripomienkovali.
Ad2- ta bocna podporna tyc je proste nah.vby projektovana. Stacilo ju presunut do rohu krajneho dielu strechy a bolo by to ok ako aj v pripade vyhladu, tak by sa tym aj rozsirila kryta plocha pristreska o meter do sirky. Ale co by si chcel od tych, ktori videli mhd akurat pri PR foteni... JCD ma standardnu vysku a bocny panel skoro pri hrane strechy.
O neskutocnom predrazeni a vyhadzovani penazi ani nevravim...
Reakcia na: kecho #20:
Ono zas posunúť sa kúsok doľava / doprava (alebo aspoň nahnúť hlavu), aby si videl okolo toho stĺpu by snáď nemusel byť až taký problém. Alebo sa aj pod prístreškom presunúť bližšie k tabuli.
Tá tabuľa má byť vonku, aby keď ideš k zastávke si vedel, či máš bežať alebo máš čas. Holt prístrešok musí mať strechu a boky, zákonite tam vzniknú miesta, odkiaľ nevidno, tomu sa proste nevyhneš.

Ako väčší problém vyzerá tá lavička, lebo nie je mokrá len na strane, kde ešte chýba bočné sklo, ale pôsobí mokro celá. Ozaj by som tam nechcel čakať v daždi a vetre.
Ale to, že tie prístrešky sú príliš vysoké, úzke a predražené sa tu píše už dosť dlho, tak to aspoň nie je prekvapením.
Keď už robili ten atyp, za ktorý by vybavili 3 iné trate, tak mohli aspoň urobiť niečo ako na Trnavskom mýte.
Reakcia na: kecho #11:
Farskeho po spusteni tabule a zmoknuta lavica pod pristreskom...
Reakcia na: Viko #16:
JCD ide o vlastne peniaze, tak to nebudu fusovat ako zdvihaci dani
Reakcia na: Viko #16:
Príliš často nie, lebo majú tabule na sklade a vedia ich obratom ešte v ten deň, max nasledujúci deň vymeniť. 😉
Reakcia na: titomi #6:
Ako často vidíš rozbité sklá na klasických JCD?
Reakcia na: kecho #14:
Keby bolo pod prístreškom, bol by horšie viditeľný pre cestujúcich, ktorí smerujú na zastávku. Z pohľadu, ktorý si odfotil, je to umiestnenie trocha nešťastné.
Reakcia na: KuraciKebab #12:
Preco nemoze byt tabula pod pristreskom? A zaroven by bolo o jeden zbytocny stlp menej, ked by visela na konstrukcii...
Cize teraz dalsich 50 rokov bude chodit len jedna linka? Aj L3 ma dve rozne konecne.
Reakcia na: Dadino #10:
Keby sudr. PR fotky robil nieco pozitivne a nevytlkal zo vsetkeho len facebookovske profily ako je po nom vsetko uzasne a genialne a nevyhovaral sa na to, ze vsetci ostatni su zli a zli a on je ten najgenialnejsi, nerozhadzoval nase peniaze na kamaratov a svoju reklamu v mediach, tak sa mozeme zacat bavit o tom, ze nebude kaslat na mestske casti.
Reakcia na: kecho #11:
Veď keď to bude ukazovať iba odchody L3 tak je to v pohode, na tabuliach je totiž čas odchodu vpravo čiže to pekne vidno veďla stĺpu
Reakcia na: Dadino #9:
Nemas za co.
A vdaka tej "nadhernej" vyske pristresku pod nim perfektne zmoknes aj pri vanku.
Reakcia na: kecho #7:
A čo? Spoluúčasť je tam 5%. To sú sprosto povedané "drobné". Takže určite nebudem za tým hľadať to, že sa skrz spoluúčasť na to mesto vykašle. To už mi príde viac, že silou mocou len stále niektorí potrebujete hľadať negatíva aby bolo o čom písať lebo pozitívne sa dneska len hejtuje a spochybňuje...
Reakcia na: kecho #8:
A to si stal zboku steny keď si sa pozeral na tabuľu alebo? Výška prístreškov je aj kvôli tomu aby bolo pekne vidieť na tabule. Neviem kde si stál ale aj tu na fotkách je pekne vidieť ako je tabuľa nižšie ako strecha prístrešku. To čo bol vždy problém, už tunak nie je.
Vie niekto logicky vysvetlit tie metrove presahy strechy na bokoch a preco nemohol byt pristresok chraniaci kompletne plochu pod nim?
Fakt, ze spod super mega bio raw eko lgtbc pristresku nevidno na tabulu, radsej ani nekomentujem...
Reakcia na: Dadino #2:
Urcite tam bude nejaka spoluucast mesta na rieseni poistnej udalosti, takze by som nebol 6-rocny optimista...
Čudné ukotvenie skla pokračuje. Teraz sa mi ale zdá, že je to skôr problém dlažby, resp. úpravy terénu, kedy dlažba klesá smerom od koľajiska. Snáď sa to dá do poriadku (v roku 2030).

Zarazilo ma použitie staršieho typu automatu na lístky. Celý rok prebieha výmena, a na nové miesto dajú starý. Ach jaj.

Tie sklá síce vyzerajú pekne, ale skúsenosti hovoria, že dlho v takomto stave nevydržia. Podgurážený občania to budú určite testovať, čo vydržia. A verím tomu, že výmena nebude zo dňa na deň. Nech žije atyp.
Reakcia na: cxivo #4:
Jedine ako predpríprava, že o 300 rokov tú trať potiahnu kus ďalej.
Zaujíma ma, prečo je prístrešok aj na výstupisku trojky na Južnom Meste - na čo by tam človek čakal? alebo nebodaj nebude prístrešok na moste, tak ľudia budú čakať na 91ku dole?