Dva autobusy SOR C 10.5 pôjdu do ukrajinského Chersonu

Ďalšie bratislavské autobusy pomôžu na Ukrajine.

Dopravný podnik Bratislava daroval bratislavskej mestskej časti Ružinov dva vyradené autobusy SOR C 10.5 #3304 a 3305, ktoré táto mestská časť poskytne ako humanitárnu pomoc ukrajinskému Územnému spoločenstvu mesta Cherson.

Autobusy budú ukrajinskej strane odovzdané na hraničnom priechode Vyšné Nemecké - Užhorod, kam ich na náklady Ružinova dopraví DPB. Mestská časť za prevoz autobusov zaplatí dopravnému podniku sumu 3830 €.

Uvedené autobusy v premávke dojazdili už v roku 2023, dopravný podnik sa ich následne opakovane snažil odpredať, ale bez úspechu. Počas zimy 2024/2025 boli ešte vozidlá využité pri zimnej údržbe zastávok.

Po autobusoch Irisbus Citelis 12M, ktoré v roku 2023 darovalo mesto Bratislava ukrajinskému Kyjevu v počte 23 kusov, tak pôjde o ďalšie bratislavské autobusy, ktoré pomôžu vojnou sužovanej Ukrajine.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #48:
Tak väčšina tých autobusov okrem Karos a C 10,5 nájde využitie asi už iba maximálne v zberných surovinách.
Reakcia na: ikarus31 #45:
Keď som bol naposledy na Ukrajine (pred vojnou), jazdili tam oveľa lepšie a modernejšie ojazdené autobusy z Bratislavy (hoci neboli od DPB) a zjavne ich Ukrajinci udržiavať vedeli. Je pravda, že vojnou zmietanej krajine sa teraz zídu autobusy nenáročné na údržbu, ale SOR C 10,5 nie je Ikarus 266 a má tiež množstvo elektroniky, ktorá sa môže pokaziť.
Reakcia na: ikarus31 #44:
V rokoch 2023 - 2024, kedy boli na predaj aj autobusy SOR C 10,5, sa podarilo predať:
1 Karosu B 732 (4340);
1 Karosu B 741 NGST (1635);
12 Tedomov C12 G (1101, 1103, 1107, 1109, 2104, 2111, 2115, 2117, 2116, 2121, 2122, 2124);
9 Solarisov Urbino 15 CNG (1202, 1203, 1207, 1208, 1210, 1213, 1215, 1221, 1222);
3 SOR-y C 10,5 (3301, 3302, 3303);
5 SOR-ov BN 10,5 (3404, 3408, 3411, 3422, 3429);
2 vozidlá Iveco Daily (1905, 1907);
1 Solaris Urbino 18 (3214).
Spolu 34 autobusov.
Ak máš záujem vedieť podrobnosti o ich ďalšom osude, môžeš pátrať. Skutočne neviem, čo urobila Monika Berežňáková s Tedomom, Ramíz Ragimov s Vrakosou B 732 či Helena Borárošová s Ivecom. 😀
Vozidlá #3304 a 3305 sa DPB pokúšal predávať 2-krát (sú o tom aj články na iMHD).
Reakcia na: Ike #46:
TheNewSixth nikdy neustupuje 😁.
Reakcia na: Majo #43:
Shit happens. Pokaziť sa môže aj nová voňavá 15 m Setra. A ak na ňu dopadne ruská raketa, tak je úplne jedno v akom technickom stave bude.
Reakcia na: Majo #43:
Myslíš že to čo tam jazdí teraz je v lepšom stave a spoľahlivejšie? Aký autobus by bol podľa teba vhodnejší do ich podmienok?
Práve že toto je dosť jednoduchý a blbuvzdorný stroj, ktorý nevyžaduje drahú údržbu a komplikované postupy opráv s dostupnými náhradnými dielmi a veľa vecí sa dá spraviť jednoducho. Stačí ich poriadne skontrolovať, urobiť zakladný servis a vymeniť dôležité opotrebované súčiastky a potom nemá dôvod nikde vykapať.
Reakcia na: Majo #42:
Koľko autobusov a za akú cenu sa podarilo predať? Ja si myslím že takmer žiadne a ak áno tak pravdepodobne skončili niekde odstavené alebo v šrote. To že sa nepredali neznamená že o nich nie je záujem ale napríklad to že cena bola príliš vysoká. To že sa predali 3 z 5 práve potvrdzuje že o nich záujem je, napíš koľko sa predalo ostatných vozidiel.

Mimochodom tie vozy sa v podstate predávali 1x najprv sa predávali 3301 - 3303 za 2500€ a všetky sa predali. No tieto predávali za 10000 čo je úplne najviac zo všetkých.
Reakcia na: irizar #40:
Na druhej strane, ak autobus, ktorý zachraňuje civilistov, niekde vykape, môže to mať pre nich veľmi zlé následky.
Reakcia na: ikarus31 #39:
DPB ich ponúkal na predaj 2-krát a ani raz sa záujemca nenašiel. Logika napovedá, že pokiaľ by mali práve tieto 2 autobusy najväčší potenciál odpredaja, potom by sa predali. Lenže predali sa iné, pri ktorých DPB vynaložil rovnaké úsilie. Odvtedy uplynul rok, kedy tieto vozidlá stáli pod holým nebom, resp. v zime občas premávali po posolených cestách voziac soľ na posyp zastávok.
Reakcia na: Majo #34:
Áno, a museli ju precliť ako mobilný kolotoč. Niečo podobné by som asi čakal aj pri exporte tých vrakov na UA. “Toto nie je spôsobilé!” -“Okay, takže Crossway…”
Reakcia na: Majo #28:
Tak cisto prakticky, Cherson je v podstate frontove mesto. Utoky su tam na dennom poriadku a Rusaci maju v pazi ci je ciel civilny alebo nie. Nema vyznam posielat tam cokolvek novsie, ked je vysoka pravdepodobnost, ze sa to nedozije ani prvej vymeny oleja.
Reakcia na: Majo #11:
Zaujímalo by ma kde si prišiel na toto tvrdenie pretože to vôbec nie je pravda. To že sa ich nepodarilo predať absolútne neznamená že ich "nikto nechcel ani za cenu šrotu". Stačí si dohľadať informácie, MINIMÁLNA cena za ktorú sa ponúkali bola 10000€ čo má od ceny šrotu teda veľmi ďaleko. Ba dokonca sa 3 z 5 autobusov podarilo predať.

Práve tieto autobusy majú asi z celého podniku najväčší potenciál byť posunuté/predané niekam ďalej a zo starých vyradených autobusov majú najvyššiu hodnotu. Ver tomu že predať ich nie je problém keby si dpb dal viac snahy informovať potenciálnych záujemcov formou nejakého inzerátu/oznámení alebo znížením ich ceny.
Reakcia na: lupask #37:
Nikto tam žiadne autobusy nasilu neposiela, keby ich nechcú kľudne ich môžu odmietnuť ako to spravili s Ikarusmi z Budapešti. Myslím si že sú určite vhodnejšie a v lepšom stave ako Citelisy ktoré sa posielali pred dvoma rokmi a tieto môžu mať aj viac všestranné využitie tým že sú "prímestské".
Reakcia na: Majo #35:
suhlasim, ked uz nieco ma byt pomoc nech je to naozaj pomoc a neposobi to len tak ze uz nemame kam dat srot tak aj na Ukrajinu bude dobry. Okrem ineho by to mohlo sposobit ze s nimi napokon budu mat viac starosti, ako uzitku z vozenia ludi.
Reakcia na: S499.1023 #32:
Ja som narážal v prvom rade na typ a stav autobusov a nemám potrebu tu riešiť, či mala alebo nemala byť poskytnutá vojenská pomoc Ukrajine, potom tu zrejme budú pribúdať také príspevky ako v úvode diskusie.
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Doviezli výrobnú linku z Holandska do ČR?
Reakcia na: Zberač mínusiek #30:
Ako?
Reakcia na: Majo #28:
Však si s tým začal ty, tak čo sa teraz krútiš ako chrbtica ministra vnútra?
Reakcia na: Majo #28:
Prvý si spájal busy s bojmi, tak sa hnevaj jedine na seba.