Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (6.9.2025 19:40 – 21:15)

Počas sobotného večerného behu bude tradične odstavená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia (trasa behu) v sobotu 6. septembra 2025 budú v čase cca medzi 19:40 a 21:15 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD, resp. ich skrátenie. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky na všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude po 19:38 z Hlavnej stanice premávať po okružnej trase Hlavná stanica – Imricha Karvaša – Blumentál – Vazovova – Krížna – Americké nám. – Špitálska – Nám. SNP – Obchodná – Imricha Karvaša – Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti. Premávať bude po dvoch skrátených trasách:
    • Most SNP – Karlova Ves – Dúbravka a späť (v smere do Dúbravky môže byť interval medzi spojmi predĺžený).
    • Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNPCentrum – Špitálska – Trnavské mýto – Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto (okružná trasa).
      • Nebude obsluhovať svoje zastávky Americké nám., Mariánska, Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra smer Dúbravka a zastávku Šafárikovo nám. smer Trnavské mýto.
    • Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – tunel – Karlova Ves – Dúbravka.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela premávať po skrátenej okružnej trase: Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Centrum – Nám. SNP –  Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Nebude obsluhovať zastávky Kapucínska až Kútiky obojsmerne a zastávky Blumentál, STU, Vysoká a Poštová smerom z Ružinova.
  • Linka 29 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linky 31 a 39 budú medzi zastávkami Zochova a Zoo premávať odklonom cez Petržalku, pričom nebudú obsluhovať zastávky Lafranconi, Kráľovské údolie a Chatam Sófer. Odklon bude zavedený v čase:
    • 19:55 - 20:25 zo zastávky Zochova smer Slávičie údolie,
    • 19:45 - 20:15 zo zastávky Zoo smer mesto.
  • Linka 37 nepôjde spod Mosta SNP o 20:15, ale začne až na zastávke Chatam Sófer o 20:17.
    • Spoj o 20:00 spod Mosta SNP pôjde v predstihu už o 19:55.
  • Linka 50 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Einsteinovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere jazdy k Mostu SNP obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám. (v úseku Malá scéna – Most SNP vykonáva aj náhradu za linku 29).
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
      • Spoj o 20:08 spod Mosta SNP nepôjde, ale začne až o 20:11 na zastávke Malá scéna.
  • Linka 88 nepôjde spod Mosta SNP o 20:12, ale začne až o 20:14 na zastávke Einsteinova.
  • Linka 91 nepôjde spod Mosta SNP o 20:00, ale mimoriadne začne o 20:00 na zastávke Zochova, na riadnu trasu sa napojí od zastávky Pri sade (Aupark).
  • Linky 3 29 37 88 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Cestujúcim odporúčame počas vyššie uvedených odklonov vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, venovať pozornosť oznamom na zastávkových tabuliach a vo vozidlovom rozhlase.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #97:
Fakt veríš tomu, že pri rozseknutí a presmerovaní bude na úseku oficiálne nedotknutom výlukou platiť pôvodný harmonogram? V smere z Vajnorskej do centra asi áno, v opačnom smere o tom silne pochybujem.
Reakcia na: bobitwo #97:
" Autobusmi sa v BA prepravuje cca 2,3 násobok ľudí oproti tým v električkách. Skús ešte raz niečo o nosnom systéme dopravy. "

tu by bolo zaujimave sa pozriet ako sa toto rozlozenie zmeni(lo) sprevadzkovanim elektrickovej trate do petrzlenky
Reakcia na: keks #93:
Čo s tým nemá nič spoločné? Však tam nezrušili predsa L4. Len má končiť inde v priebehu tej hodiny, takže platí pôvodný harmonogram.

Takže sa nedozviem, kedy tie spoje dorazia. Dobre vedieť

Autobusmi sa v BA prepravuje cca 2,3 násobok ľudí oproti tým v električkách. Skús ešte raz niečo o nosnom systéme dopravy.
Reakcia na: Trolley #95:
Hej, ako jediny? Si si isty?
Reakcia na: Andrej #85:
Lebo z toho ako jediný robíš tragédiu hoc ide o krátkodobú výluku a nejde o žiadne nové podujatie.
Reakcia na: MatejBA #88:
Cez víkend spoje nezvyknú meškať.
Reakcia na: bobitwo #91:
Ja reagujem na to, ako Trolley tvrdil, že tie časy sú presne zadefinované.
To, čo spomínaš ty s tým nemá nič spoločné.
Navyše, ktorá z tebou spomenutých liniek je súčasťou nosného systému dopravy?
Reakcia na: keks #89:
Áno, mesto za každého, koho z MHD vyženie, ušetrí. Aspoň si to myslí. Krátkozraké myslenie, ale "po mne potopa".
Reakcia na: keks #87:
Vieš mi presne povedať, kedy medzi 7:00 a 8:00 príde 90 z Čunova do Petržalky? Alebo 98 kedy príde na Bajkalskú z Petržalky?
Reakcia na: MatejBA #86:
- Vajanskeho nabrezie - nemám problém s redukciou počtu jazdných pruhov, nesúhlasím ale s tým ako sa to spravilo
- Rozsirovanie bus pruhov aj na miestach, kde to zmysel nedava alebo nie je alternativna - napríklad aké BUS pruhy?
- Rozsirovanie dane za parkovanie - zabreáš autom verejný priestor? Tak plať. Alebo si kúp garáž.
- Rusenie parkovacich miest - Jeden zo spôsobov regulácia IAD, legitímny
- Nevyuzivanie penazi z parkovacej dane na vystavbu garazi ci parkovisk ako bolo prezentovane a slubene - vyzbieralo sa už dosť na výstavbu?
- Znizovanie rychlosti (zo 70 na 50, a z 50 na 30) na mnohych lokalitach - s tým problém vôbec nemám, to nie je terorizovanie
- Zavadzanie prehnanej preferencie (su krizovatky (napriklad Vrancovicova), kde stojis aj 5-10 minut v spicke, lebo kazdu chvilu ide autobus, ktoremu cyklus nahodi preferenciu a potom vyhodi tvoj signal z planu aj ked napriklad chodci uz maju cervenu a auta v protismere uz dostali cervenu tiez). - prefereovať znamená niečo na úkor niečoho iného, resp. niehoho iného
- Rozne zuzenia jazdnych pruhov na ukor "cyklopruhov", ktore su nebezpecne pre cyklistov a vodicov - a predošlý stav bol bezpečný?
- Rozne pochabe premalovania ulic na zaklade toho ako sa hystericke matky a cyklokoalicia prebudili - čiastočne súhlasím, niektoré tie veci sú nekoncepčné
- oddelovanie cyklopruhov (napriklad DD), ktore
-- A.) Porusuju predpis - mas tam 2 ciary oddelujuce pruh a cyklocestu, a ak si dobre pamatam, podla zakonov/vyhlasky/whatever ma byt fyzicka bariera na ciare blizsie k cyklopruhu ako k pruhu pre auta - nesúlad s normami by mal byť odstránený, ak to priestorové možnosti umožňujú, ak nie, tak to vyriešiť výnimkou z normy alebo ináč
-- B.) zarabaju si na znicenie tych zariadeni radlicou ak poriadne nasnezi v BA na mnohych miestach - vodiči odhŕňačov majú poznať svoj "revír"
- Neopravuju cesty - Račianska nič? Ktoré cesty v správe mesta by sa mali teda opraviť?
- Retardery aj na cestach, kde to zmysel nedava (lebo par lokalnych kriklunov sa ozvalo) a hlavne tam jazdi MHD a spomaluje ju to - súhlasím, najmä tie debilné "vankúše" sú absolútne idiotské a spomaľujú aj MHD, resp. niektoré retardéry boli postavané tak, že ničili vozidlá MHD (kĺbové trolejbusy)
- Zavadzanie zon, kde je zakazany tranzit, aj ked to nedava logicky zmysel (pekny priklad je starosta Lamaca, ktory si to zaviedol na svojej ulici a kazdu chvilu tam stoji Mestapo, pricom na inych zakazoch prejazdu ich skoro nikdy nevidis) - starosra Lamača je raidený z Magistrátu?
- Pokus spravit zo Zochovej "raj pre chodcov" spravenim prechodu pre chodcov, co nedava ZIADNY zmysel, hlavne na takej rusnej ceste, do zakruty, ked sa tam zlievaju auta z roznych smerov, bez semafora (aspon posledny navrh co som videl, semafor nemal) - zmysel nedáva "diaľnica v meste", navyše o 300 metrov ďalej je križovatka s priechodmi pre peších, takže kľudne môže byť aj na Zochovej
- Absolutne nezvladanie obmedzeni na cestach kvoli vystavbam, ignorovanie planov na organizaciu dopravy - máš nejaký dôkaz, že mesto ignorovalo plán organizácie dopravy počas výstavby niečoho?
- Uz som v radiu pocul, ze chce zaviest myto do centra mesta ak sa mu podari vyhrat dalsie volby - Mýto za vjazd do centra mesta je jeden zo spôsobov ako regulovať dopravu
- Pokus o zhumplovanie Sancovej pre tranzitnu dopravu po zhumplovani Vajanskeho - lebo Einsteinka je nafukovacia - ako konkrétne sa pokúsili zhumpľovať Šancovú pre tranzitnú dopravu?
- Rozne upravy ulic, kde jednym z cielov je potrestat automobilistov (Vazovova, Cerveny kriz) - nie, cieľom je zlepšiť stav pre chodcov, aj keď mám výhrady voči tomu, ako sa to robí
- Nebudovanie niektorych dolezitych ciest pre neschopnost primatora a uprava projektov, aby zhorsila autam prejazd (predlzenie Saratovskej a zrusenie odbocenia od D2 do Dubravky) - lebo stavby v oblasti verejnej dopravy sú ukážkou schopnosti, že? Tá neschopnosť nie je izolovaná iba na projekty cestnej infraštruktúry.
- A celkovy anti-auto nadych primatora, ktory by (obcas mam z neho taky pocit) rad posielal ludi do gulagu. - nie, on by chcel všetkých poslať na bicykel, lebo ten na rozdiel od MHD netreba ani dotovať. Cykloslava!!!!

A pridaj do toho aj neschopnost:
- Robit rozumnu P&R politiku, kde napriklad P&R Tesco Lamac nema dobre spojenie na Patronku na dalsie linky, a spickovu 192 kludne o tu 1 zastavku mohli predlzit, ale mesto sa radsej bude tvarit chrumkavo. - napojenie toho parkoviska na MHD je nedostatočné, s tým súhlasím, ale absenciu dobrého napojenia nepovažujem za terorizovanie vodičov IAD
- navysit VZKM a uroven MHD, miesto toho sa vyhadzuju peniaze na pi69viny ako Plato ci rozne studie, ktore sa este X krat zmenia - nenavyšovanie výkonov MHD je terorizovanie vodičov IAD???
- neschopnost spravit projekty nacas a kvalite (Petrzalka, Karlovka/Dubravka, Grossling) - to je celkový problém, s IAD nemá nič spoločné
- Percentualne zadlzenie mozno o nieco kleslo, ale absolutne vyletelo hore za Valla - aký to má kauzálny súvis s IAD?
- A dalsich X veci, ktore by sa ale uz zmenili na pindanie o Vallovi, a nie o tom, ako je proti autam a robi vsetko mozne proti tomu, aby obyvatelia s autom, ktorych je 50%, sa mali co i len trochu dobre v tomto meste. - Mesto robí všetko pre to, aby ľudia nešli nielen autom, ale podľa možnosti ani MHD! Mesto by bolo najradšej, ak by ľudia všade chodili peši alebo na bicykli. A aby si našli bydlisko/prácu/školu/obchody/služby/oddych všetko v pešej dopstupnosti navzájom, prípadne dostupné bicyklami.
Reakcia na: MatejBA #88:
Tu sa inak, pripájam. Ešte donedávna som mal električenku (a naozaj som skoro všade, kam sa dalo, chodil MHD), ale pri jej cene som si už nebol istý, nakoľko sa mi naozaj vyplatí. Takže po jej ukončení som si povedal, že vyskúšam mesiac len kupovať lístky a urobím si porovnanie. Lenže, keďže veľakrát som cestoval skupinovo aspoň s jednou osobou navyše, často sme zvolili namiesto MHD nakoniec taxík (napr. naposledy nás vyšiel z Hlavnej Stanice o 0,80€ viac). Vždy prídem skôr, ako by som prišiel MHD (zo spomínanej Hl. st. o 15 minút) a navyše nemusím ani chodiť na zastávku, ani z nej. A výsledok? Za mesiac a pol tohto pokusu som oproti električenke ešte aj ušetril.
A áno, ešte stále ma tieto zmeny v MHD rozčuľujú, lebo občas, keď pôjdem sám, by som ju rád využíval. Ale cena a poskytnutá služba ma z nej proste dostávajú preč. A neviem, či je to, čo by mesto chcelo.
Reakcia na: Trolley #84:
Ako povedal Tom - ak sa mam za--bavat takymto hladanim alternativ, idem autom. Sadnem, zapnem waze, pustim hudbu, klimu a idem bez nutnosti dufat, ze stihnem prestup, alebo k mojmu hlavnemu spojeniu pojde alternativa A, B, C alebo D nacas.
Reakcia na: Trolley #82:
Okej, skúsme ešte raz.

Vieš presne povedať, kedy v intervale 19:40 a 21:15 bude električka číslo 4 premávať rozdelená po centrum a spod Mosta SNP a kedy bude premávať po celej trase cez tunel? Skús, prosím, odpovedať na túto jednoduchú otázku a "náhodou" ju nevynechať, ako v iných príspevkoch.

A čo sa týka trasy, kde premávka nie je priamo obmedzená, prečo by som mal hľadať alternatívnu trasu, ak tu daná linka jazdí "bez obmedzení?"
Prečo nie je úlohou spoločnosti, ktorej za službu platím, aby tam, kde linka premáva normálne aj naozaj normálne premávala? Prečo, keď spoločnosť sama vytvorí nejaký problém, tak padá riešenie na zákazníkovu hlavu? Pri akej inej službe je toto normálne?
Reakcia na: upravovač fotiek #76:
- Vajanskeho nabrezie
- Rozsirovanie bus pruhov aj na miestach, kde to zmysel nedava alebo nie je alternativna
- Rozsirovanie dane za parkovanie
- Rusenie parkovacich miest
- Nevyuzivanie penazi z parkovacej dane na vystavbu garazi ci parkovisk ako bolo prezentovane a slubene
- Znizovanie rychlosti (zo 70 na 50, a z 50 na 30) na mnohych lokalitach
- Zavadzanie prehnanej preferencie (su krizovatky (napriklad Vrancovicova), kde stojis aj 5-10 minut v spicke, lebo kazdu chvilu ide autobus, ktoremu cyklus nahodi preferenciu a potom vyhodi tvoj signal z planu aj ked napriklad chodci uz maju cervenu a auta v protismere uz dostali cervenu tiez).
- Rozne zuzenia jazdnych pruhov na ukor "cyklopruhov", ktore su nebezpecne pre cyklistov a vodicov
- Rozne pochabe premalovania ulic na zaklade toho ako sa hystericke matky a cyklokoalicia prebudili
- oddelovanie cyklopruhov (napriklad DD), ktore
-- A.) Porusuju predpis - mas tam 2 ciary oddelujuce pruh a cyklocestu, a ak si dobre pamatam, podla zakonov/vyhlasky/whatever ma byt fyzicka bariera na ciare blizsie k cyklopruhu ako k pruhu pre auta
-- B.) zarabaju si na znicenie tych zariadeni radlicou ak poriadne nasnezi v BA na mnohych miestach
- Neopravuju cesty
- Retardery aj na cestach, kde to zmysel nedava (lebo par lokalnych kriklunov sa ozvalo) a hlavne tam jazdi MHD a spomaluje ju to
- Zavadzanie zon, kde je zakazany tranzit, aj ked to nedava logicky zmysel (pekny priklad je starosta Lamaca, ktory si to zaviedol na svojej ulici a kazdu chvilu tam stoji Mestapo, pricom na inych zakazoch prejazdu ich skoro nikdy nevidis)
- Pokus spravit zo Zochovej "raj pre chodcov" spravenim prechodu pre chodcov, co nedava ZIADNY zmysel, hlavne na takej rusnej ceste, do zakruty, ked sa tam zlievaju auta z roznych smerov, bez semafora (aspon posledny navrh co som videl, semafor nemal)
- Absolutne nezvladanie obmedzeni na cestach kvoli vystavbam, ignorovanie planov na organizaciu dopravy
- Uz som v radiu pocul, ze chce zaviest myto do centra mesta ak sa mu podari vyhrat dalsie volby
- Pokus o zhumplovanie Sancovej pre tranzitnu dopravu po zhumplovani Vajanskeho - lebo Einsteinka je nafukovacia
- Rozne upravy ulic, kde jednym z cielov je potrestat automobilistov (Vazovova, Cerveny kriz)
- Nebudovanie niektorych dolezitych ciest pre neschopnost primatora a uprava projektov, aby zhorsila autam prejazd (predlzenie Saratovskej a zrusenie odbocenia od D2 do Dubravky)
- A celkovy anti-auto nadych primatora, ktory by (obcas mam z neho taky pocit) rad posielal ludi do gulagu.

A pridaj do toho aj neschopnost:
- Robit rozumnu P&R politiku, kde napriklad P&R Tesco Lamac nema dobre spojenie na Patronku na dalsie linky, a spickovu 192 kludne o tu 1 zastavku mohli predlzit, ale mesto sa radsej bude tvarit chrumkavo.
- navysit VZKM a uroven MHD, miesto toho sa vyhadzuju peniaze na pi69viny ako Plato ci rozne studie, ktore sa este X krat zmenia
- neschopnost spravit projekty nacas a kvalite (Petrzalka, Karlovka/Dubravka, Grossling)
- Percentualne zadlzenie mozno o nieco kleslo, ale absolutne vyletelo hore za Valla
- A dalsich X veci, ktore by sa ale uz zmenili na pindanie o Vallovi, a nie o tom, ako je proti autam a robi vsetko mozne proti tomu, aby obyvatelia s autom, ktorych je 50%, sa mali co i len trochu dobre v tomto meste.

Staci?
Reakcia na: Trolley #80:
Obcas sa da, ale niekedy ani nie. Ak potrebujes stihnut regiospoj ktory ma odchod ktory je od prichodu L53 vzdialeny, tak akurat mozes dufat ze L4 budu chodit pravidelne, alebo mozes odist ovela skorsie nez by si inak planoval. A ak nahodou beres so sebou aj kufor, tak to je este viac nepohodlne.

Nechapem preco tento nezmysel musis (nielen ty) silou mocou objahovat. MHD - a hlavne nosny system MHD - je tu aby jazdila, nie aby sa obmedzovala pre kazdeho magora ktory chce verejny priestor pouzit pre jeho vlastne potreby. Ak by niekto chcel vypnut elektriku, aj na par minut, aby sa mohol citit ako v apokalyptickom filme, tak to by asi nebolo v poriadku, ze?
Reakcia na: TomJ #83:
L51 a 1 zastávku pešo.
Reakcia na: Trolley #82:
Na takú zastávku Magnetová ani veľmi nie.
Reakcia na: TomJ #81:
Vieš si naplánovať alternatívne spoje.
Reakcia na: Trolley #80:
Ťažko si naplánuješ cestu, keď nevieš, kedy Ti pôjde spoj. Pretože pri tých čachroch na nábreží sa kľudne môže stať, že 4 odklonia tak, že v úseku Kuchajda - Zlaté piesky vypadnú dva spoje po sebe a zrazu máš 45 minút dieru.
Reakcia na: Andrej #79:
Cestu si vieš naplánovať tak, aby sindlho nečakal.