Príprava Vrakunsko-biskupickej električkovej radiály pokračuje

Hlavné mesto pripravuje podklad pre zmenu územného plánu v súvislosti s plánovanou električkovou traťou do Vrakune.

Magistrát hlavného mesta si v závere júla tohto roka objednal vypracovanie územnoplánovacieho podkladu „Dopravno-urbanistická štúdia novej električkovej trate Ružinov – Podunajské Biskupice – Vrakuňa“, ktorý bude podkladom pre zmenu územného plánu v súvislosti s pripravovanou výstavbou novej električkovej trate do Vrakune

V rámci prípravy tohto projektu boli doteraz spracované dve technicko-ekonomické štúdie Biskupicej radiály na objednávku spoločnosti J&T Real Estate (následne darované mestu Bratislava), ktoré porovnávali šesť variantov vedenia električkovej trate a riešenie navrhované Územným generelom dopravy hlavného mesta. Z porovnania vyšiel víťazne variant vedenia trate z Mlynských nív cez Domové role a Vlčie hrdlo na Dolné hony s variantnosťou trasy v lokalite Domové role. Mesto potom spracovalo návrh zadania pre dopravno-urbanistickú štúdiu a po jeho pripomienkovaní rokovalo s možnými spracovateľmi.

Dopravno-urbanistickú štúdiu pre mesto spracuje spoločnosť GFI, a.s., Bratislava. Na základe memoranda o spolupráci s firmou J&T Real Estate bude spracovanie štúdie pre mesto bezplatné. Po spracovaní návrhu plánovacieho podkladu prebehne jeho prerokovanie a následne bude spracovaná finálna verzia. Presné zadanie štúdie ani harmonogram jej spracovania nie sú známe, keďže prílohy zmluvy obsahujúce tieto informácie mesto nezverejnilo.

Navrhované trasovania Vrakunsko-biskupickej radiály

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Cancer #121:
Aj ked je elektrickova trat v zufalom stave, tak to sa tazko da porovnat s autobusom. Ani ta najhorsia trat ti nevybije mozog ako zla cesta.

Urcite sa neudrziavaju lahsie a rychlejsie ako cesty, ale zle cesty su to najvacsie zlo.
Reakcia na: Andrej #119:
A ísť električkou po zdevastovanej trati bez akejkolvek údržby je lepšie? Máš pocit že električkové trate sa udržiavajú lahšie a rýchlejšie ako cestná infraštruktúra?

Lebo čo si budeme hovoriť presne tak to skončí po čase. Alebo ako v prípade DK radiály problémy budú od postavenia (od rekonštrukcie) kvôli kockatým oblúkom a iným nedostatkom a závadám.

Buď porovnávaj udržiavanú cestu v dobrom stave s udržiavanou traťou v dobrom stave alebo keď chceš porovnávať rozmrdané cesty porovnávaj ich s rozmrdanými električkovými traťami (ktorých máme tiež dosť).
Reakcia na: andrejandrej #108:
24 M trollino neponuka taku istu kapacitu ako 30 m elektricka, nie to este suprava dvoch 30 m elektriciek, alebo 50+ metrova. By si potreboval viac vodicov. A z financneho hladiska to tiez bude ostatne, kedze autobusy a trolejbusy papierovo nevydrzia nic oproti elektricke.
Reakcia na: Zberač mínusiek #107:
A komfort. Pouzivat autobusy a trolejbusy na zdevastovanych cestach je ako za trest. A tiez sa mi zda ze elektricky reguluju akceleraciu lepsie (alebo aspon vodici su lepsi), ani raz som nezazil jazdu na troloSORe pocas ktorej som skoro nespadol pri akceleracii.
Reakcia na: BA6530 #106:
Električka potrebuje užší pruh, keďže je vedená koľajnicami a má prakticky neobmedzenú dĺžku.
Reakcia na: david11 #114:
Tak pravidelne v skupinách na FB sa rieši ten smrad zo Slovnaftu aj sa spisovali petície a aj na aktivistov Slovnaft a orgány zvysoka . . .
Ľudia tam pokupovali domy lebo to je blízko do BA a lacné bývanie lebo BA úúúúúplne zlyhala v dostupnom bývaní pre kohokoľvek a to je chyba mesta.
Reakcia na: Petto #115:
Si písal, že si tam iba blbec kúpi byt. Myslím si, že sa veľmi mýliš. S električkou tam bude výborná dostupnosť. Slovnaft na to nebude mať žiaden vplyv. Inak by sa nerozvíjali Biskupice v tesnej blízkosti závodu a ani Rovinka keby to tam bolo tak neznesiteľné..
Reakcia na: david11 #114:
Tam ale predsa elektricka nepojde. Po ulici Svornosti tiez chodi len Arriva. Par rodinnych domov v Pod.brane prip i dalej elektricku nezaplni. A takmer kazdy rod.dom ma 1 auto prip. aj 2 takze ...
Reakcia na: Petto #113:
Sa choď pozrieť za areál Slovnaft smer Rovinka ako sa to tam zmenilo a tam aj prevažne vejú vetry od Slovnaftu.
Reakcia na: david11 #112:
Neviem ktory developer si trufne stavat hned oproti/pri Slovnafte a este ktory blbec tam kupi byt.
Reakcia na: Petto #109:
Pokiaľ to postavia tak to bude z časti určite zastavané možno hotové nakomplet.
Reakcia na: Ma178rek #110:
Ano presne to som myslel. Po Novy Ruzinov to ma potencial dajme tomu aj na 4/5/5//7-8 ale po Vrakunu by stacili aj polovicny.
Reakcia na: Petto #109:
Aj v Prahe ide po prázdnych poliach lebo časom to zastávaju ... Aj Krčace su vlastne prázdne polia teraz... Akože áno budú tam hluché miesta ale minimálne po ten Nový Ružinov to zatiaľ dáva zmysel
Ked vidim tu trasu. Ma tam vobec potencial stavat elektrickovu siet, ktora ide aj cez velku cast "prazdnymi poliami"? Dnes mame radialove intervaly prinajhorsom 4/5/5//7-8 pre Ruzinov a Dubravku. KV a Petrzalka, Raca este lepsie.
DH a Vrakuna maju dnes nosnu 71,72. V takej Vrakuni je vobec sanca aby sa zaplnila 32m elektricka po novej trase ?
Reakcia na: Zberač mínusiek #107:
Bus pruh a 24m trollino.
Reakcia na: BA6530 #106:
Segregácia a kapacita.
Reakcia na: Petto #104:
Mal som na mysli trasu Vrakuňa-Bajkalka. Trolejbusy sa mi zdajú jednoduchšie zaviesť, keďže otočisko pre trolejbusy vo Vrakuni už je a samostatný pruh pre ne by sa mal zmestiť tam, kadiaľ pôjdu koľaje navrhovanej elektricky.

Neviete mi povedať aké výhody má električka oproti trolejbusu?
Bus Rapid Transit. BA už teraz zaviedla viacero prvkov BRT (súvislé bus pruhy, mimovozidlove odbavenie cestujúcich, bezbariérové nastupovanie a bezemisny pohon). Tie bus pruhy treba ešte dorobiť a máme tu ukážkový BRT.

Vzhľadom na prusery pri karloveskej a petržalskej električkovej radiále je to reálnejšia cesta k efektívnej MHD.
Reakcia na: BA6530 #103:
Tbusy su vzdy lacnejsie. Ale neviem,ze ktory usek mas na mysli po Bajkalsku. Ci z centra po Bajkalsku alebo z Vrakune po Bajkalsku 😁
Nebolo by lacnejšie, rýchlejšie a reálnejšie vybudovať na rovnakej trati trolejbusy s vlastnými Bus pruhmi? Teda aspoň po Bajkalskú?