Výstavba novej trolejbusovej trate sa naplno rozbehla

Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou sa už realizuje.

V týchto dňoch sa rozbieha výstavba novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou cez Mlynskú dolinu a Botanickú ulicu. Po podpise zmluvy medzi mestom a zhotoviteľom začiatkom júna prebiehali v uplynulých týždňoch prípravné práce (zriadenie zázemia staveniska v Mlynskej doline, vyznačenie inžinierskych sietí a pod.) a samotné stavebné práce (príprava jám pre trakčné stožiare) sa začali v polovici júla. Počas prác bude potrebné počítať s istými dopravnými obmedzeniami na cestách a chodníkoch.

Hlavným zhotoviteľom stavby je žilinská spoločnosť Energa, ktorá bude dielo realizovať s viacerými subdodávateľmi (napr. AVA-stav, ELZA-Elektromontážny závod, NOPE). Zmluvná cena zákazky pri podpise zmluvy bola 15,8 mil. € s DPH, na jej výšku však môže mať vplyv zmena vstupných nákladov v dôsledku inflácie. Lehota na postavenie novej trate bola dodatkom k zmluve skrátená z 11 na 9 mesiacov od začatia prác, aby sa predišlo možnej strate eurofondového príspevku, pričom zhotoviteľ môže získať bonus za predčasné odovzdanie diela vo výške troch percent zo zmluvnej ceny bez dane, ak bude trať dokončená kvalitne a bez vád a nedorobkov do 31. januára 2026. Záujem na čo najskoršom dokončení novej trate je aj z dôvodu, že dopravný podnik aktuálne nemôže naplno využívať vozidlový park kĺbových trolejbusov pre meškajúcu výstavbu nových tratí a trolejbusy preto nečinne stoja vo vozovniach.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujímavé príspevky, hlavne keď si pozriem o čom je článok a potom si porovnám o čom píšu diskutéri.
Reakcia na: Maremi #99:
23+30 = 6 spojov/hod v spicke, 5 mimo, 5 cez vikend (od Pri krizi do Starej Dubravky a na Podvornice resp. predlzene spoje 23 do Lamaca a Podvornice by vynechali).

Pripadne opacnym smerom (ze pojde Pri Krizi - Podvornice a potom po Homolovu ako 26) mozes dat skratene spoje 20 po Podvornice predlzit (4/hod spicka, 2 mimo, 2 vikend).

Cize by si mal dokopy 10 spojov v spicke, 7 mimo, 7 cez vikend tj. 6/8/6//8

Netreba tam tahat nosnu linku, ked doslova par krokov je elektricka 😉
Reakcia na: S499.1023 #102:
To je pravda. Len limitom nie je iba adhézia, ale aj výkon.

V Prahe je už K2. Bolo by fajn spraviť menší experiment a priame porovnanie s E2+c5 (takú súpravu by tam bolo nutné presunúť za účelom testovania). Postavme K2 do zastávky Trojská smerom hore a narvime do nej toľko substrátu, koľko sa zmestí. V zastávke Nad Trojou tramvaj zastaví a hneď po zastavení sa začne rozbiehať (žiadne otváranie dverí) až do zastávky Hercovka. Celé to bude trvať X sekúnd. V zastávke Hercovka potom vyhodiť substrát a odviezť späť do Trojskej oprotiidúcou tramvajou ľubovoľného typu (len aby sa tam všetci pomestili, takže nie sólo T3). Tam ho narvať to súpravy E2+c5 a absolvovať tú istú trasu s tým istým zastavením v zastávke Nad Trojou. Zaujímalo by ma, aký časový rozdiel v sekundách by bol oproti času X.

Papierová obsaditeľnosť K2 je 159 cestujúcich (5 miest na stánie na meter štvorcový) a E2+c5 je 102+71=173 cestujúcich (tiež 5 miest na stánie). E2 aj c5 majú dosť debilný interiér, takže reálne nepoberú oveľa viac ako K2. Pre úplnosť by bolo fajn "dotlačiť" E2+c5 do maxima a spraviť tú jazdu. A potom to zopakovať s prázdnou K2 a prázdnou súpravou E2+c5. Samozrejmosťou je celé to spraviť bez obmedzenia cestnou dopravou na suchej, čistej koľaji. Potom zopakovať za sychravého jesenného počasia. Zaujímalo by ma, či by tam E2+c5 vôbec vlastnou silou vyšla, keby mrholilo a koľaj bola klzká.
Reakcia na: SixSixTrooper #95:
Nie, nemajú.
Reakcia na: upravovač fotiek #100:
Ale stále mám hnané dva povvozky z troch a nie dva z piatich.
Reakcia na: keks #97:
84 urcite sa da skratit. Len staru Dubravku musis obsluzit. Ano mozeme predlzit L30 na Alexyho ale ci to bude stacit kapacitne. Skor nie, ked uz rano chodi L83 slusne zapratany Capacity pri 8min int.
Reakcia na: S499.1023 #94:
K2S má výkon 160 kW, plne naložená má asi 37 ton. To je výkon 4,32 kW na tonu. Súprava E2+c5 má výkon 300 kW, plne naložená E2 má asi 33 ton (E2 je oproti K2S o 1,3 m kratšia, o 32,5 cm užšia a obsaditeľnosť má asi o 50 cestujúcich menej) a plne naložený vlek c5 má asi 18 ton. Takže spolu 51 ton. To nám dá výkon 5,88 kW na tonu pri plnej súprave E2+c5. Takže v prípade plne obsadenej súpravy majú K2S asi iba 73% výkonu na tonu oproti súpravým E2+c5. V prípade prázdnych súprav to pri K2S (23,87 t) vychádza na 6,7 kW na tonu, pri E2 (24,5 t) + c5 (11,95 ) to je 8,23 kW na tonu. Aj prázdna K2S má asi iba 81% výkonu na tonu pri porovnaní s prázdnou súpravou E2+c5. Takže áno, bez ohľadu na to do akej miery by boli naplnené substrátom, K2S by boli lenivejšie ako súpravy E2+c5 vo Viedni. A čím by súpravy boli plnšie, tým viac by sa to prejavilo. Súpravy E2+c5 majú nižšiu adhéznu hmotnosť než K2S, takže rozjazd majú v stave znížených adhéznych podmienok lenivejší, ale dokážu lepšie zrýchľovať vo vyššej rýchlosti a najmä do stúpaní, kde dosiahnu aj vyššiu rýchlosť, resp. dosiahnu plnú traťovú skôr. Tam by im K2S nestíhali, lebo nemajú potrebný výkon. Navyše usporiadanie pohonu na E2, kde jeden trakčák poháňa obe nápravy v podvozku, je menej náchylné k preklzávaniu oproti podvozkom K2S, kde jeden trakčák poháňa iba jednu nápravu. Ale to všetko moc dobre vieš.
Reakcia na: keks #97:
A Starú Dúbravku by si obslúžil ako ?
Reakcia na: SixSixTrooper #95:
Veď majstri používajú to, čo im tam projektant určí, či si myslíš, že si tie armatúry naohýbajú podľa seba? Ak je niekde problém v polohe armatúr na vedení v rámci križovatky alebo sú tam ostré oblúky, tak to nie je vina majstrov, že sa im to nechcelo urobiť lepšie.
Reakcia na: upravovač fotiek #54:
Myslím, že otázka bola myslená tak, že prečo sa 83 a 84 ťahajú popri trati v Dúbravke, keď by mohli byť ukončené na Záluhách, kde je pohodlný prestup na električku.
Tj. autobus by prišiel po svojej trase do Dúbravky cez Harmincovu na Záluhy, otočil by sa v križovatke M. Schneidera-Trnavsého - Bagarova a opäť od Záluh by pokračoval po Harmincovej na svoju bežnú trasu.
Tak,ako idú práce na konštrukcii trolejového vedenia medzi Riviérou a Patrónkou ?
Ide to ?
Reakcia na: S499.1023 #93:
Nerozumiem úplne. Ano projektant bol tiež neschopný ale majstri majú pri trolejových projektoch pomerne voľnosť, a je to vidno.
Reakcia na: upravovač fotiek #75:
Lenivšie ako viedenské E2+c5?
Reakcia na: SixSixTrooper #53:
A to si ako myslíš, že ELZA príde a natiahne drôty? Problém je v inej firme.
Reakcia na: samkoh #85:
ja by som to videl opacne, subezna autobusova linka na sposob petrzalskej 99, ktora povymeta co sa da a stoji na kazdom rohu a elektricke v co najvacsej miere vyriedit zastavky....
potom by aj elektricka z dubravky vedela byt casovo velmi zaujimava na cesty do mesta
len zas a opat, ci uz to co pises Ty alebo ja, znamena dopravne vykony navyse a na tie vola vo valloslave nie je....
Reakcia na: kecho #89:
Co chceme vymyslat na X3 . Obrat v centre ako sa tocili prilezitostne 95 v uzle Kamenne namestie. A na petrzalskej strane asi nic zazracne ale trasa L95 aj ked obratisko Juzne mesto pre busy nebude pravdepodobne dokoncene k 27.7. 🙃
Reakcia na: kecho #89:
Bolo to niekde písané že majú tam byť 30T, ale kde som to videl už nenájdem
Reakcia na: Petto #88:
To myslim nikto oficialne nepotvrdil. Tak ostava len dufat, ze v rannej spicke sa nic nestane. Trasa busu X3 je uz vymyslena?
Reakcia na: kecho #86:
L3 ma byt udajne len s 30T (mimo rannej spicky). Cize operativne sa da jazdit cez staru uvrat len po Jungmanku ci uz Raca- Jungmanka alebo Juzne mesto - Jungmanka.