Postaviť trolejbusovú trať v Mlynskej doline chceli štyri firmy

Trolejbusová trať Patrónka – Riviéra sa blíži k realizácii.

Začiatkom tohto roka hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na zhotoviteľa novej trolejbusovej trate medzi Patrónkou a Riviérou, ktorá prepojí dlhodielsku trať so zvyškom trolejbusovej siete. Podľa zverejneného výsledku vyhodnotenia ponúk sa do súťaže prihlásili štyria uchádzači. Z nich najnižšiu cenu ponúkla žilinská spoločnosť Energa, s.r.o., ktorá by chcela novú trať postaviť za 15 799 327 € s DPH.

Na ďalších miestach sa podľa predložených cenových ponúk umiestnili firmy Metrostav Slovakia (16 543 381 €), OHLA ŽS (16 603 524 €) a Konti (16 648 062 €). Proti výsledku vyhodnotenia ponúk je ešte možné podať opravný prostriedok. V prípade, ak v zákonnej lehote nepríde k napadnutiu výsledku, hlavné mesto podpíše zmluvu s víťazom súťaže. Financovanie výstavby trate je zabezpečené z Plánu obnovy, požadovaná lehota výstavby je 11 mesiacov.

Bratislavský samosprávny kraj v marci tohto roka zverejnil informáciu o začiatku zlúčeného územného a stavebného konania pre túto trolejbusovú trať. Miestne zisťovanie v rámci konania sa uskutočnilo 23. apríla 2025. Rozhodnutie o povolení stavby zatiaľ nebolo zverejnené.

Hlavné mesto v súčasnosti obstaráva aj zhotoviteľa novej trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho. V tejto súťaži bol termín na predkladanie ponúk predĺžený do 7. mája 2025.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
K tym rannym zapcham Kramare. Ak musim na Kramare, presne kvoli nim idem radsej 21kou na Patronku (z Kriznej) a siknem si to pesi hore..
Som rychlejsie a prejdem sa. .
Ale co ti, ktori maju problem mobility?
Malo by sa s tym daco robit.. Celkovo..
Reakcia na: kluvo #35:
Ono, najväčší problém križovatky Patrónka smer z Mlynskej doliny na Limbovú a Lamačškú je tzv. syndróm pravého odbočenia do zápchy (to bolo presne na Šafku z Štúrovej), klasika... dopravnoinžinierska... mnohých zaskočí...
v zápche proste pravé odbočenie požerie aj väčšinu kapacity, v tomto prípade Valašská spotrebuje aj väčšinu kapacity čo prepustí veľká križovatka Patrónka z Mlynskej doliny... ono jasné dáta musí mať aj dopravný podnik, lebo linky 64 a 47 nemeškajú, resp. nemeškajú veľmi a meškanie nenaberu medzi zastávkami Valašská a SuchýMlyn/Patrónka, na rozdiel od takej 32ky a 37ky od zastávky Habansky Mlyn... bude tam signifikantný rozdiel...
a nie len že Valašská požerie väčšinu kapacity Mlynskej doliny, neadekvátnu alebo aj väčšinu, podľa toho koľko tam je aut, proste z Valašskej sa nečaká... ale mnohí vrátane mňa to poznajú a tak idú "obchádzkou" ktorou ušetria aj 10 minút - odbočia na ulicu Pri Habansky mlyn - Gastanova - Valasska, lebo inak by stali 10 minut navyše, lebo proste platí to čo popisujem...
syndróm pravého odbočenia... ďalšie kritické miesto kde sa to pravidelne deje a nikto s tým nič nerobí sú ranné zápchy na Stromovej smer hore Kramáre, kde zápcha na Stromovej blokuje až BUS pruh na Pražskej - nikto to nerieši, že BUS pruh blokovaný autami... a kapacitu Stromovej požiera Jaskový Rad, lebo to je pravé odbočenie do zápchy... tuto aspoň trolejbusy obehnú tie autá nelegálne v BUS pruhu v riadnom pruhu... proste celé zle, ani to čo robí trolejbus neni asi uplne s kostolným poriadkom... a všetci tolerujú BUS pruh plný áut, zápchu až na Pražskú, a Jaskový Rad požiera kapacitu Stromovej neadekvátne významu... proste v zápche tiež keď idem, tak viem že mám ísť po Jaskovom Rade, lebo ten je neadekvátne rýchlejší a priepustnejší, ak sa nechcem zákonne ale nepríjemne tlačiť do odbočovacieho pruhu kde sa má... resp. idem radšej na Kramáre zdola z Patrónky (Suchého Mlynu vpravo na Limbovú), lebo to je ráno priepustnejší smer...
Reakcia na: mbendzala #34:
Tak ja netvrdím, že toto by malo byť finálne riešenie. Súhlasím, toto je klasický slovenský problém - široké cesty a úzke križovatky - no musíme pracovať s tým, čo máme. Lepšia priepustnosť križovatky sa žiaľ namaľovať nedá.

Zároveň je to stále zlepšenie oproti dnešnej situácii a jeho cenou by bolo pár tisíc eur na premaľovanie pruhov. Realisticky mesto do stavebných úprav na križovatke na Patrónke v najbližšej dobe žiaľ investovať nebude.
Reakcia na: kluvo #29:
áno, však to je tradičné slovenské dopravné inžinierstvo - kritický bod (čo sú zvyčajne križovatky, úrovňové) prepúšťa v akejkolvek fáze a v každom smere max. 1 pruh vozidiel, a ZA križovatkou sa to rozšíri na 2 pruhy... to ťažko slušne komentovať... s kúsaním do jazyka nač nakiehoboha sú tam tie 2 pruhy, keď križovatka prepustí max. intenzitu v 1 pruhu... zmysel rozširovať pruhy má najmä cez križovatku, na tejto konkrétne napríklad z Limbovej 2 pruhy priamo smer Mlynská dolina by bolo kľúčové a zásadne by zlepšilo situáciu na Limbovej, ale "géniovia" akurát na pár metrov výjazdu z križovatky spravili len 1 pruh, až o pár metrov sú 2, takže aktuálne bez stavebných úprav 2 pruhy Limbová - Mlynská dolina nie je možné, ale táto zmena je vysoko žiadúca, ale stačí v rozsahu koľko prejdú vozidlá ná 1 fázu cyklu voľno z Limbovej, potom sa môžu pruhy redukovať na 1... presne naopak ako to je aktuálne... ťažko slušne komentovať...
Reakcia na: Ike #32:
Tam to uz brzdi krizovatka pri Westende. Patronkou uz kamiony len preletia smer Lanfranconi, kedze je tam blikajuca oranzova pre odbocenie vpravo.
Reakcia na: Petto #31:
Hypoteticky ak sa odstaví juhozápadná rúra. Ale je pravda, že pri Kauflande som zo smeru od Patrónky nevidel kolónu nikdy. Popravde nikdy som tam nevidel viac ako 2 autá.
Reakcia na: MatejBA #25:
Vid prispevok od Kluvo. Nijak neobmedzi IAD ani pri upchatej Sitine, kedze je to ponechanie sucasneho stavu. Dokonca zlepsi prejazd 32,37,192.
Reakcia na: kluvo #29:
Topka 👍👍👍👍👍👍 ja som zvažoval jeho začiatok trochu skôr, ale presne takto to mám v hlave.
Niečo takéto som kreslil pár mesiacov dozadu - v pohode by sa tam zmestil BUS pruh v smere na Patrónku takmer po celej dĺžke, ak by sa zredukoval v smere k Dunaju počet pruhov na 1. Od križovatky na Patrónke ide aj tak iba 1 pruh, ktorý to kapacitne zvláda, takže by nešlo o veľké oslabenie, iný dopravný tok tam nejde.
Reakcia na: MatejBA #25:
Od podjazdu pod D2 po Patrónku by to zvládlo v pohode 1 pruh smer Mlynská dolina a 2 + 1 BUS smer Patrónka. Pár metrov pred križovatkou, tam kde šírkové pomery už neumožňujú 4 pruhy, by BUS pruh končil. Pomohlo by to dosť.
Reakcia na: Ari #16:
Prečo jednosmerným? Konečne by sa v tom zelenom nanič páse na Brnianskej vybudoval samostatný odbočovací smer Mlynská dolina (na jeden signál s vozmi oproti idúcimi na kramáre) a tým by defacto zanikla ta abominácia v podobe tej križovatky pri Suchom Mlyne kde do malej bočnej uličky vedie premávka v rozsahu súčtu všetkých registrovaných vozidiel v Medzialboreckom okrese za hodinu.
Tým by ti súčasne vznikla ja možnosť tejto odbočky a úplneho zatrolejovania Patrónky. Akurát ta l.32 spájajúca kramáre a dlhé diely neviem, či má až taký význam smerovať na každý druhý spoj. Pri priemernom meškaní si spoje l32 udržujú ako taký rozostup. Keď niečo prebehne, je ľahko možné že sa spoje budú predbiehať a následne zhlukovať. A nie je fakt nič lepšie ako 20 minút nič, a potom 2x spoj za sebou.
Reakcia na: MatejBA #25:
Tam by sa hodilo rozšíriť cestu v useku od Kauflandu(za križovatkou) smer Patrónka a následne ešte pár metrov na druhej strane ...
Aby bol z Kramárov 2 pruh smer Mlynská Dolina (1pruh kombinované odbočenie) a aj za križovatkou aby nebolo úzke hrdlo ten 1.5 polpruh
Na druhej strane by mohol vzniknúť 3 pruh pred križovatkou Patrónka smer Kramáre kde by 1 pruh bol iba čisto na práve odbočenie na Patrónke a na konci by mohlo byť teoreticky miesto pre zastavenie autobusu, aby nestal toľko v zápche .
Reakcia na: Petto #21:
Bus pruh bez rozmyslu? Ano to je Vallovina. Tak ako cyklopruhy ci ine zmeny bez rozmyslu, modelovania, alebo spravenia len preto aby sa uskodilo zlym zlym autam bez uvazenia, ze aj v tych zlych zlych autach su obyvatelia mesta.

Akykolvek ciastkovy buspruh ti tam sposobi problemy a zapchy, nehovoriac o tom, ze aj cesta smer Mlynska dolina je dost pouzivana a stale je to primarna nahradna trasa tunela Sitina (preto aj kedysi 1 odbocovaci a 1 rovny pruh zmenili na odbocovaci a rovno+odbocovaci ak si dobre pamatam po vybetonovani Patronky). To, ze na Patronke je docasne zuzenie pruhu na 1,5 pruh neznamena, ze 1 pruh dalej postaci, hlavne ked su v Mlynskej zapchy (smer Lafranconi) a pre 1 pruh by mohli siahat pomaly ku Patronke.

Tam bud musis spravit buspruh od Lafranconi po Patronku (co nehrozi, kedze sa jedna o cestu c. 2 a jedinu obchadzku Sitiny ak nema ist tranzit cez KV), alebo to rozsirit na 2+2+1 alebo 1+2+2+1. Ale akykolvek ciastocny bus pruh ti tam sposobi kolaps, ktory moze ovplyvnit Karlovesku/Nabrezie AGLS alebo Patronku v smere Lafranconi v pripade upchatej Mlynskej a/alebo upchateho mosta Lafranconi.
Reakcia na: Klawu #23:
Nie je to tak. Moja známa si musela zaplatiť taxík. Inak by sa tam ne.ala ako dostať, keďže je už v staršom veku.
Reakcia na: Trolley #11:
Na Ďumbierskej je súkromná nemocnica s ambulanciami, priateľ môj. Zjavne sa predpokladá, že tí pacienti, ktorí majú peniaze na starostlivosť v súkromnom zdrav. zariadení majú automaticky aj na auto. Preto tam teraz žiadna linka nejazdí.
Reakcia na: 3pa3ck3 #13:
Tak by tam mohol ísť aj bus.
Reakcia na: MatejBA #2:
Klud. IAD pruhy by ostali zachovane smer Patronka. Opacne dnes je aj tak uzke hrdlo od Patronky smer Mlynska. A uz nieco nove si vymyslite. Vsetko s cim niekto nesuhlasi je hned Vallovina 😃.
Reakcia na: Ari #14:
Uz dlhodobo nie.. L32 bude s 31tr
Reakcia na: Ari #14:
Tak ako je odbočovací pruh na parkovisko DFN-ky namaľovaný na širokom chodníku, tak sa po tom chodníku resp. namiesto neho dá predĺžiť až po zastávku... Isto to nevyrieši celý problém, ale dosť by mu uľavilo.
Reakcia na: Ari #16:
Lebo je to iný samostatný projekt