Jarné zmeny v MHD (od 29.3.2025)

Od konca marca sa obnovuje rekreačná doprava do výletných miest a nastáva niekoľko zmien v zastávkach bratislavskej MHD.

Od 29. marca 2025 zavádza bratislavský dopravný podnik viaceré zmeny v sieti liniek MHD. Zriadené budú nové zastávky a obnovuje sa tzv. rekreačná doprava počas voľných dní.

  • Linka 4 bude na nábreží obojsmerne zastavovať na novej zastávke Vodná veža zriadenej v susedstve rovnomennej pamiatky.
  • Linka 67 bude mať konečnú zastávku Ovčiarska z dôvodu prebiehajúcej výstavby presunutú do jej pôvodnej polohy na ulici akad. mal. Jozefa Nagya.
  • Linky 83 88 92 95 192 N95 a N99 budú obojsmerne zastavovať na novej zastávke Jungmannova zriadenej na novom premostení Chorvátskeho ramena (pri budúcej novej polohe električkovej zastávky).
    • Linky 84 a 99 zatiaľ novú zastávku Jungmannova pri električkovej zastávke (na Jantárovej ceste) obsluhovať nebudú.
    • Pôvodná zastávka Jungmannova (nástupištia A, B) na Rusovskej ceste pre linky 83 84 88 92 99 192 N95 bude mať nový názov Vlastenecké námestie. V smere jazdy k zastávke Hálova je táto zastávka naďalej obsluhovaná v náhradnej polohe za jej stálou polohou.
  • Linka 92 bude obojsmerne zastavovať v Lamači aj na zastávke Pod násypom.
  • Rekreačná linka 144 bude počas voľných dní premávať medzi Kolibou a Kamzíkom.
    • Linka na Kolibe nadväzuje na trolejbusy linky 44.
  • Rekreačná linka 154 bude počas voľných dní premávať medzi Peknou cestou a Horárňou Krasňany.
    • Linka na Peknej ceste nadväzuje na električky linky 3.

Linka 43 premávajúca na Železnú studničku zatiaľ nebude vykonávať sezónne spoje na Kačín z dôvodu poškodeného mosta nad potokom Vydrica.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Takže po novom je už aj Vydrica považovaná za komerčný názov? Ak si na Trnku postavím komplex Trnavské mýto, ako DPB premenuje zastávku? 😜
Reakcia na: 810zssk #1:
Stn. Filiálka 😁
Dosť ma prekvapil ten názov Vodná veža, keď samotná veža je už len vlastne pár rozpadnutych stien, pričom hneď vedľa sú nové miesta po ktorých to mohlo niesť názov, či už Vydrica alebo Zuckermandel. Nevie niekto prečo takýto názov?
Reakcia na: MATU1 #3:
Mňa to šokovalo keď dom to zazrel... Očakával som zastávku Vydrica, resp. Podhradie... ale toto? Bola vôbec nejaká anketa alebo si každý robí čo chce a ako chce?
Reakcia na: MATU1 #3:
Lebo Vodná veža bude v 2.faze Vydrice zrekonstruovana a podla vizualizácií aj veľmi pekná s fontánou.
Podľa webu DPB budú na Jungmanovej zastavovať aj linky 84 a 99.
Reakcia na: Petto #5:
Kedy by to asi mohlo byť dokončené?
Ten poškodený most z jesene je celkom dar z nebies. Aspoň na tej úzkej asfaltke na Kačín nebude zavadzať autobus. To sú ľudia už naozaj takí leniví, že si nevedia vyšľapať s pohodovým sklonom tie 2 kilometre na Kačín?
Celkovo by som to zachádzanie L43 na Kačin, zrušil.
Je šanca, že sa v tomto roku opraví ten most nad Vydricou a obnovia sa spoje na Kačrín?

Na L43 sa príležitostne môže objaviť aj vodíkový Solaris.
Reakcia na: 810zssk #1:
Nad podchodom 😃 😂 &

Ja sa pamätám, keď sa volala Centrálne Trhovisko a koncom socializmu to bolo námestie Františka Zupku (volali sme to stále "Centrálko").
Reakcia na: Trolley #9:
Nedávno som tadiaľ išiel (pešo) a okrem zátarasov pred a za mostom sa tam neurobilo nič. Takže možno to nebude ani v tomto desaťročí.
Reakcia na: Petto #5:
Takze komercny subjekt opravi za komercne peniaze vec, ktora bude sluzit komercnemu uzitku komercneho investora?

A to mesto dovoli podla toho nazvat zastavku? 😃

Malo to byt jednoznacne "Podhradie".
Reakcia na: BA2301 #10:
Tieto predložkové názvy sú inak pekná hlúposť. Keď poviem, že vystupujem na pod stanicou, tak zniem ako od Dunajskej Stredy. A keď poviem pod stanicou, tak si 99 % ľudí predstaví predstaničné námestie.
Reakcia na: Trolley #9:
Veľmi malá šanca je na opravu...
Ale nechajme sa prekvapiť
Reakcia na: zdenx #4:
K dôležitým témam vždy prebieha odborná diskusia s hlasovaním, tak nešír klamstvá a hoaxy, že by si deti z Olejkárskej robili, čo chcú 😡
Reakcia na: 810zssk #1:
Ja sa hrozím toho, že kedysi dávno som tu písal (čisto z vtipu), že by sa tá zastávka mohla nazývať Vodná veža… a niekto si to asi prečítal… rovnako ako to bolo s MiÚ Nové Mesto. 😱
Reakcia na: Klepeto #8:
Nie všetci ľudia zvládnu pešo zájsť až na Kačín. A tie sezónne spoje mali celkom slušné využitie. Som turista, išiel som cez les do Marianky a tiež mi padlo vhod, že som sa na Kačín doviezol autobusom.
Reakcia na: Trolley #17:
Súhlasím, pre tých, pre ktorých bol Kačín východiskom na ďalší výlet do Lesoparku, bude tento spoj chýbať. Inak na Kačín je pohodlnejšie sa dostať z Lamača - Klanca. Tam je kopec kratší a zvyšok je po rovine.
Reakcia na: Mhr1 #18:
A z Lamača by sa tam nedostal minibus?
Reakcia na: Trolley #19:
Teoreticky áno, ale to by rušil trasu pre peších. To nie je dobrý nápad, je to turistická a cyklistická trasa i keď asfaltová.
Predtým vyrovnávačka medzi chatam>kráľovské 2min a po novom už iba 1min. Keď ta obehne klasicky L9 tak plus 1 v meškaní.
škoda že nejsú zástavky v petržalke každych 30metrov
Reakcia na: Kozel #21:
Tak podľa mňa ide o to že predtým to bolo 1.5 minúty možno, ale tým že sa pridáva zastávka tak bude neskorší odchod z Chatám Sófer ..
Nejakých 20sek spraví zastavenie, naloženie substrátu a rozbehnutie sa zo zastávky ...
Inaaak ešte by som sa chcel poďakovať DPB za to že linka 154 nadväzuje na 3... ♥️ To že síce hlavne cez víkend už 51 na 3 totálne nenädvazuje a spomínaná 51 odíde presne v minútu keď príde 3 od Rače k vozovni v Krasňanoch je síce detail ale inak to je super a dobre vymyslené
Reakcia na: Trolley #9:
To záleží či Mestské lesy nájdu peniaze v rozpočte, keďže s rekonštrukciou na tento rok nerátali a nemali ani vyčlenené peniaze. Však ešte teraz šetria peniaze na opravu povrchu svojich asfaltiek, ktoré každý rok po kúskoch opravujú. Teraz je priorita asfaltka od Snežienky hore na Cvičnú lúku-Kamzík.
Reakcia na: Mhr1 #18:
A o to ide, že Kačín je dostupný aj z Lamača a bližšie, takže obsluhu s mhd tu pokladám za zbytočnú. A ak má niekto problém niečo prejsť pešo, tak ten sa najskôr netrepe na prechádzky do lesa, kde je aj terén alebo aj stúpania a klesania. Kto má raz problém s kolenami alebo bedrovými kĺbmi, tak sa maximálne prechádza v parku.
Reakcia na: Klepeto #26:
"A ak má niekto problém niečo prejsť pešo, tak ten sa najskôr netrepe na prechádzky do lesa, kde je aj terén alebo aj stúpania a klesania."

to ale zavisi aj od toho co je jeho cielom.... a pokial je kacin len bodom odkial vyraza niekam dalej alebo kam prichadza z daleka, tak ta obsluha vhd tam moze prist vhod....
mozno aby si pochopil, tak troska extremnejsi priklad - ked ides zo (stareho) smokovca do javoriny cez malu studenu dolinu a sedielko, tak obvykle s laskou vyuzijes pozemnu lanovku na hrebienok, a vonkoncom to nie je pre to lebo by si na ten hrebienok nevedel vyliezt po svojich....
Reakcia na: Klepeto #26:
Prečo by sa mal taký çlovek prechádzať iba v parku, keď v Lesoparku má oveľa zdravší vzduch. Navyše ak tam ide aj s rodinou, môže si posedieť v bufete, opekať,... Na Kačíne sú preliezky, altánky, dá sa tam opekať, hrať loptové hry... a pre rodiny je ľahšie ísť na Kačín autobusom, tam stráviť celý deň / celé poobedie a potom busom domov. Nie len tí skôr narodení, ale aj menšie deti nemusia mať takú výdrž.

Navyše ak mojim primárnym cieľom nie je Kamzík, ale Záhorská Bystrica (žltá TZT), Mariánka, Borinka (červená TZT), alebo chcem z Marianky pokračovať do Rače, na Peknú cestu..., alebo opačne, tak mi padne vhod, že na Kačín ide autobus.

Tvojim zmýšľaním môžu zrušiť aj pozemnú lanovku na Hrebienok...
Reakcia na: si #27:
Neviem či si dal vhodný príklad, keďže po prvé sú to úplne iné prevýšenia v Tatrách ako v MK a bavíme sa o úplne iných počtoch návštevníkov Hrebienku a Kačína. O rozľahlosti turistickej oblasti TANAPu a CHKO MK časť bratislavský lesopark je myslím, že aj zbytočné polemizovať.
Z Malých Karpát, kdekoľvek sa spustíš v rámci mesta dole, tak narazíš na MHD. To nie sú nejaké závratné vzdialenosti aby musel autobus vyvážať zadky pomaly na hrebeň MK.
Čo je skôr zaujímavé, že sa vysrali úplne na obsluhu rekreačnej oblasti Dunajské luhy, kde po zrušení L79 na Topoľové, nezavedú aspoň víkendové spoje.
Človek aby sa tam pešo presúval skoro 6 km od najbližšej autobusovej zastávky z Biskupíc.
https://maps.app.goo.gl/8BjUDZFW5CbN3eey8
Reakcia na: Klepeto #30:
To Topoľové štve aj mňa.
K prilezitosti novovzniknutej zastavky Jungmannova by bolo vhodne zacat uvazovat nad presunmi zastavok Nam. Hraniciarov smerom k dostihovej drahe v priestore krizovatky a spojenim so zastavkami Starohajska. Aktualne rozmiestnenie zastavok velmi zmysel nedava, 4 zastavky od Halovej v tesnej blizkosti a potom dlho nic. To iste situacia od Romanovej po Bratsku.
Reakcia na: Matej138 #24:
L51 je napasovaná k L4 a L98 na Vajnorskej. Kedysi vychádzala aj L3. Tá by musela ísť z Rače o 2 min. skôr. Podobne z Petržky. No sú tam aj iné väzby. V Rači či Petržalke.
Reakcia na: Trolley #28:
presne tak! preco by sme mali diskriminovat starsich ludi, ktori maju tiez radi pobyt v prirode, ale ich vek im uz celkom neumoznuje kracat take dlhe trasy, ako mladym.
ja by som naopak navrhovala rozsirit vyletnu mhd dopravu aj mimo vikendy, lebo dochodcovia sa vedia vybrat do lesa aj cez pracovne dni, a na toto sa bohuzial zabuda. cez vikendy su potom autobusy aj lesy zbytocne preplnene, a nemuselo by to tak byt, keby aspon den-dva v tyzdni chodila aj vikendova mhd. cez tyzden je zastavka patronka plna dochodcov s palickami, ktori sa radi dovezu, kam im to mhd v ramci nasich lesov umozni.
prosim, myslime aj na starsich, vsetci raz taki budeme… Dakujem.
Reakcia na: Šantilka #34:
Najskôr by som uvítal zrušenie obmedzení na linkách MHD a pridanie kapacity, kde to je dlhodobo neriešené.. potom kľudne nech sa jazdí do lesa aj každý deň.
Reakcia na: david11 #35:
Minulý týždeň som čítal článok, že na Slovenku nám chýba 16 tisíc profesionálnych šoférov v rámci nákladnej a autobusovej dopravy.
Reakcia na: bobitwo #36:
ked prestaneme prevazat kazdy prd ktory vie narast u nas zo spanielska len preto lebo tam maju vyssie dotacie pre polnohospodarov, tak aj tych vodicov bude kusok viacej (nehovoriac o tom ze vo vysledku to aj s celkovou produkciou toho strasne jedovateho co2 spravi viacej ako buzerovat automobilky)
Reakcia na: si #37:
To je také moje zbožné želanie, aby ubudlo kamiónov z našich diaľníc a viac sa prevoz tovaru zo zahraničia sústreďoval na železnicu, ale asi mám nereálne očakávania...
Reakcia na: bobitwo #36:
možno keby sa ľudia nepozerali na vodičov profesionálov ako na odpad spoločnosti čo zvládnu max tak ten vodičák ( a podľa toho sa k ním aj správajú ), tak by tých vodičov bolo viac. sám mám C aj D, ale presne pre toto sa naspäť za volant nechystám.
Skoda tej elektrickovej zasvatky... Ja by som ich skor rušil a nie pridaval.
Reakcia na: ratataj #39:
To nie je o tom. Ale ľuďom sa nechce byť celé dni preč.
Reakcia na: Klepeto #25:
Podla jednej informacie, ktoru mam, peniaze nasli a s pracami na moste by sa mohlo zacat uz v priebehu aprila.
Reakcia na: TNM1 #42:
A koľko asi tie práce môžu trvať?
Reakcia na: david11 #33:
51 nadväzuje ale iba na L4 smer Zlaté piesky kvôli vodičom na ubytovni na Starom ihrísku. Tiež má vytáča, že od Depa Krasňany odchádza L3 a L51 naraz ale s otvorením Petržalky sa to hádam zlepší, keďže na L3 sa predpokladá zmena intervalov k lepšiemu
Reakcia na: Dezerter #44:
Ale podľa mňa stačí ísť skorším spojom L3 a stihnete aj L51.
naco je na jungmanovej nova zastavka?
Vlastenecke, Jungmanka a Hraniciari su fakt brutalne pri sebe. Len kym Hraniciari aj Jungmanka davaju zmysel, tak to Vlastenecke nedava ziadny zmysel. Kto ide do barakov okolo Vlasteneckeho, ma to blizko z Jungmanky.
Reakcia na: 6503 #47:
Zmysel má aj Vlastenecke keďže je bližšie k panelakom a poste. Už druhá vec ze je to fakt nechutne nahusto všetky 4 zastávky.
Reakcia na: Petto #48:
Rovnaký problém inak nastane aj pri zastávkach Romanova, Zrkadlový háj a Markova. Od začiatku mi to prišlo, že projekt električky vôbec nezohľadňuje jestvujúce zastávky autobusov, pritom ich poloha súvisí s novými zastávkami a preto potom vzniklo takéto nelogické umiestnenie zastávok.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
A ako si to predstavuješ, že súčasťou projektu mala byť položka „rušenie autobusovej zastávky XY z dôvodu výstavby novej zastávky“? Markova a Zrkadlový háj vôbec nie sú blízko seba a od električkovej trate je ďaleko na Romanovu za križovatkou. To sa akože tieto zastávky mali zrušiť a tým pre tisíce ľudí na sídlisku výrazne zhoršiť dochádzkovú vzdialenosť? Nebláznite.
Reakcia na: Solider #50:
V prípade dvojice Romanova - Zrkadlový háj to bude naozaj blízko. Na zastávke Romanova nech zastavujú 83 a 92/192 a linky 68 a 96 môžu zastaviť za rohom na Zrkadlovom háji. Je to rovnaká situácia, aká už roky existuje kúsok ďalej, a to, že linky idúce od Námestia hraničiarov nezastavujú na Starohájskej.
Spomínalo sa, že vybrané spoje L44 pôjdu až na Kamzík. Od tohto zámeru sa už upustilo, keď sa tam obnovila L144?
Reakcia na: Dezerter #44:
Iba ku každej druhej L4 lebo tá má 10 min.int. v tom úseku a L51 15 min.
Reakcia na: Trolley #52:
Problem je asi s prestavkami pre vodicov kedze na Kamziku nie je nic.
Reakcia na: david11 #53:
Samozrejme za predpokladu intervalu L4 a L51 (15 minút) čiže víkend a večerné sedlo každý deň. Počas pracovného dňa to tých 5 minút čakania od L3 sa to ešte dá zvládnuť.
Reakcia na: SuchSoft #55:
Pozri si ranné aj večerné sedlo. Máš tam mix 15 min. intervalu a potom 10 až 20 min. int. smer Zlaté. Cez deň je víkend smer Zlaté ok. No smer centrum iba každý druhý spoj. Vtedy treba ísť ku Kuchajde alebo až k Vivu.
Reakcia na: TomJ #51:
Lenže Romanova je dlhé roky prestupným uzlom medzi linkami od Technopolu k hraničiarom a od Terna do Ovsišťa. Môžeš skúšať pol Petržalky naučiť prestupovať na Hrobákovej, ale načo to komplikovať?
Reakcia na: Petto #54:
Na stanici predsa je a víkend tam nie je taká plnka, aby tam nemohli byť 2x L44.
Reakcia na: Dezerter #44:
S otvorením Petržalky ja čakám zlepšenie max. v špičkách prac. dní čo sa týka intervalu. Zvyšok nechajú ako je.
Reakcia na: Viko #57:
Čo je náročné na tom prestúpiť o zastávku ďalej, keď tu rovnako stoja všetky spoje? Ja som osobne za variantu prehodiť spoje 68/96 na Zrkadlový Háj. A v ideálnom prípade prehodiť aj Markovu pred plaváreň a Švábinského spojiť so zastávkou Jiráskova pred Bratskou ulicou. Aj keď je to asi nereálny scenár ale do budúcna najlogickejší čo sa týka dostupnosti aj prestupov.
Viete niekto? Jungmannova na elektricke ostane ako plnohodnotna zastavka a Chorvatske rameno nevznikne? Lebo v terene viem identifikovat leda tak zastavku Gessayova.
Kedy sa toto zmenilo?
Reakcia na: jurajz #61:
Povodna konecna elektriciek sa zrusi ,teda jej poloha. Nova zastavka elektriciek Jungmannova bude juznejsie , blizsie ku krizovatke. Gessayova bude taktiez nova zastavka. Nezmenilo sa nic, je to tak odzaciatku co sa stavia 2 faza.
Inak tá Vodná veža je prvá nová električková zastávka od otvorenia Petržalky?
Reakcia na: triskaidekafobia #63:
Divna otazka ale vlastne ano. Ale aj nova Segnerova je v uplne inej polohe ako povodna. A Kraloveske udolie obe zastavky sa posunuli tiez dost.
Reakcia na: tom_sk #60:
Takéto riešenie som presne mal na mysli v #49, len by som ešte spojil Prokofievovu so zastávkou pri plavárni (zastávka v obratisku by tak zanikla).

#50
Do projektu by sa dalo zapracovať napríklad ako zmena VDZ, oprava chodníka, či výstavba prístrešku.