Jarné zmeny v MHD (od 29.3.2025)

Od konca marca sa obnovuje rekreačná doprava do výletných miest a nastáva niekoľko zmien v zastávkach bratislavskej MHD.

Od 29. marca 2025 zavádza bratislavský dopravný podnik viaceré zmeny v sieti liniek MHD. Zriadené budú nové zastávky a obnovuje sa tzv. rekreačná doprava počas voľných dní.

  • Linka 4 bude na nábreží obojsmerne zastavovať na novej zastávke Vodná veža zriadenej v susedstve rovnomennej pamiatky.
  • Linka 67 bude mať konečnú zastávku Ovčiarska z dôvodu prebiehajúcej výstavby presunutú do jej pôvodnej polohy na ulici akad. mal. Jozefa Nagya.
  • Linky 83 88 92 95 192 N95 a N99 budú obojsmerne zastavovať na novej zastávke Jungmannova zriadenej na novom premostení Chorvátskeho ramena (pri budúcej novej polohe električkovej zastávky).
    • Linky 84 a 99 zatiaľ novú zastávku Jungmannova pri električkovej zastávke (na Jantárovej ceste) obsluhovať nebudú.
    • Pôvodná zastávka Jungmannova (nástupištia A, B) na Rusovskej ceste pre linky 83 84 88 92 99 192 N95 bude mať nový názov Vlastenecké námestie. V smere jazdy k zastávke Hálova je táto zastávka naďalej obsluhovaná v náhradnej polohe za jej stálou polohou.
  • Linka 92 bude obojsmerne zastavovať v Lamači aj na zastávke Pod násypom.
  • Rekreačná linka 144 bude počas voľných dní premávať medzi Kolibou a Kamzíkom.
    • Linka na Kolibe nadväzuje na trolejbusy linky 44.
  • Rekreačná linka 154 bude počas voľných dní premávať medzi Peknou cestou a Horárňou Krasňany.
    • Linka na Peknej ceste nadväzuje na električky linky 3.

Linka 43 premávajúca na Železnú studničku zatiaľ nebude vykonávať sezónne spoje na Kačín z dôvodu poškodeného mosta nad potokom Vydrica.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tom_sk #60:
Takéto riešenie som presne mal na mysli v #49, len by som ešte spojil Prokofievovu so zastávkou pri plavárni (zastávka v obratisku by tak zanikla).

#50
Do projektu by sa dalo zapracovať napríklad ako zmena VDZ, oprava chodníka, či výstavba prístrešku.
Reakcia na: triskaidekafobia #63:
Divna otazka ale vlastne ano. Ale aj nova Segnerova je v uplne inej polohe ako povodna. A Kraloveske udolie obe zastavky sa posunuli tiez dost.
Inak tá Vodná veža je prvá nová električková zastávka od otvorenia Petržalky?
Reakcia na: jurajz #61:
Povodna konecna elektriciek sa zrusi ,teda jej poloha. Nova zastavka elektriciek Jungmannova bude juznejsie , blizsie ku krizovatke. Gessayova bude taktiez nova zastavka. Nezmenilo sa nic, je to tak odzaciatku co sa stavia 2 faza.
Viete niekto? Jungmannova na elektricke ostane ako plnohodnotna zastavka a Chorvatske rameno nevznikne? Lebo v terene viem identifikovat leda tak zastavku Gessayova.
Kedy sa toto zmenilo?
Reakcia na: Viko #57:
Čo je náročné na tom prestúpiť o zastávku ďalej, keď tu rovnako stoja všetky spoje? Ja som osobne za variantu prehodiť spoje 68/96 na Zrkadlový Háj. A v ideálnom prípade prehodiť aj Markovu pred plaváreň a Švábinského spojiť so zastávkou Jiráskova pred Bratskou ulicou. Aj keď je to asi nereálny scenár ale do budúcna najlogickejší čo sa týka dostupnosti aj prestupov.
Reakcia na: Dezerter #44:
S otvorením Petržalky ja čakám zlepšenie max. v špičkách prac. dní čo sa týka intervalu. Zvyšok nechajú ako je.
Reakcia na: Petto #54:
Na stanici predsa je a víkend tam nie je taká plnka, aby tam nemohli byť 2x L44.
Reakcia na: TomJ #51:
Lenže Romanova je dlhé roky prestupným uzlom medzi linkami od Technopolu k hraničiarom a od Terna do Ovsišťa. Môžeš skúšať pol Petržalky naučiť prestupovať na Hrobákovej, ale načo to komplikovať?
Reakcia na: SuchSoft #55:
Pozri si ranné aj večerné sedlo. Máš tam mix 15 min. intervalu a potom 10 až 20 min. int. smer Zlaté. Cez deň je víkend smer Zlaté ok. No smer centrum iba každý druhý spoj. Vtedy treba ísť ku Kuchajde alebo až k Vivu.
Reakcia na: david11 #53:
Samozrejme za predpokladu intervalu L4 a L51 (15 minút) čiže víkend a večerné sedlo každý deň. Počas pracovného dňa to tých 5 minút čakania od L3 sa to ešte dá zvládnuť.
Reakcia na: Trolley #52:
Problem je asi s prestavkami pre vodicov kedze na Kamziku nie je nic.
Reakcia na: Dezerter #44:
Iba ku každej druhej L4 lebo tá má 10 min.int. v tom úseku a L51 15 min.
Spomínalo sa, že vybrané spoje L44 pôjdu až na Kamzík. Od tohto zámeru sa už upustilo, keď sa tam obnovila L144?
Reakcia na: Solider #50:
V prípade dvojice Romanova - Zrkadlový háj to bude naozaj blízko. Na zastávke Romanova nech zastavujú 83 a 92/192 a linky 68 a 96 môžu zastaviť za rohom na Zrkadlovom háji. Je to rovnaká situácia, aká už roky existuje kúsok ďalej, a to, že linky idúce od Námestia hraničiarov nezastavujú na Starohájskej.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
A ako si to predstavuješ, že súčasťou projektu mala byť položka „rušenie autobusovej zastávky XY z dôvodu výstavby novej zastávky“? Markova a Zrkadlový háj vôbec nie sú blízko seba a od električkovej trate je ďaleko na Romanovu za križovatkou. To sa akože tieto zastávky mali zrušiť a tým pre tisíce ľudí na sídlisku výrazne zhoršiť dochádzkovú vzdialenosť? Nebláznite.
Reakcia na: Petto #48:
Rovnaký problém inak nastane aj pri zastávkach Romanova, Zrkadlový háj a Markova. Od začiatku mi to prišlo, že projekt električky vôbec nezohľadňuje jestvujúce zastávky autobusov, pritom ich poloha súvisí s novými zastávkami a preto potom vzniklo takéto nelogické umiestnenie zastávok.
Reakcia na: 6503 #47:
Zmysel má aj Vlastenecke keďže je bližšie k panelakom a poste. Už druhá vec ze je to fakt nechutne nahusto všetky 4 zastávky.
Vlastenecke, Jungmanka a Hraniciari su fakt brutalne pri sebe. Len kym Hraniciari aj Jungmanka davaju zmysel, tak to Vlastenecke nedava ziadny zmysel. Kto ide do barakov okolo Vlasteneckeho, ma to blizko z Jungmanky.
naco je na jungmanovej nova zastavka?