Úprava premávky liniek MHD počas jarných prázdnin (24. – 28.2.2025)

Cez jarné prázdniny bude väčšina liniek bratislavskej MHD premávať v prázdninovom režime.

Počas jarných školských prázdnin od 24. do 28. februára 2025 (pondelok - piatok) budú linky bratislavskej MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Linky 7 a Šk16 premávať nebudú.

Výnimkou budú linky 31 39 87 184 zabezpečujúce dopravu študentov VŠ, ktoré budú premávať bez obmedzenia ako v bežný pracovný deň školského roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #96:
Keď som v 1984 do DPB nastupoval, boli tam okrem zmieňovaných napríklad aj služby pre slobodné matky. To začínalo ráno extra krátkou službou pre brigádnika/delenkára/mimočíselníka, potom to okolo ôsmej ráno striedalo normálne na osi, aby mamička stihla odovzdať dieťa do škôlky/školy, táto služba končila cca. do 15:00, aby mamička zasa stihla decko vyzdvihnúť a tretí diel bol opäť s koncom do nejakej 19:00 pre delenkárov alebo naopak do hlbokej noci pre brigádnikov typu BW.
Reakcia na: Ma178rek #97:
... ranní a večerní vodiči. Je to ľahké si to zapamätať, je tam VŽDY zhoda, vodiči s i, tak aj prídavné mená s i, í...
Reakcia na: Solider #96:
Tu je práve dosť jasne vidieť, kto je praktik a kto len teoretik, hoci aj informovaný.
Reakcia na: Ma178rek #97:
*ale určite by to šlo
* Neviem ako je to s klúčami od vozidla...
Škriatok menom autocorrect mi zmenil text ..
Reakcia na: david11 #84:
Obratisko v Rači je oplotené a v Dúbravke na konci bývajú väčšie indivíduá...
Ale určiť aby to šlo pri troške snahy 🙂 myslím si že ranný a večerný vodiči by to ocenili len teda neviem ako je to s olivami od vozidla ...
Reakcia na: Andrej #92:
Skôr mám pocit, že máš dosť zjednodušenú predstavu o tom, ako celý ten systém funguje a nezaškodilo by sa najprv oboznámiť so skutočným stavom a potom navrhovať riešenia, pretože mnohé z toho čo navrhuješ už reálne funguje. Brigádnici jazdia ranné alebo poobedňajšie špičky a existujú takisto aj služby do 19. alebo 21. hodiny, hoci je ich už oveľa menej kvôli tomu, že boli včlenené do delených služieb z dôvodu väčšej úspory vodičov (to sa skôr týka toho, ako pokazili zadelenia 4+2). Je časť vodičov, ktorá robí len ranné a časť vodičov, ktorá robí len poobedné, kto chce fungovať cez deň robí delené.

Časť vodičov robí letmo (mimo zadelenia), tzn. ich hlavný výpravca vypisuje do služieb, ktoré mu ostali neobsadené (väčšinou v režime 5+2). Čo sa týka víkendu, pri 5+2 máš každý víkend voľný a pri 4+2 každých šesť týždňov, ale ináč tam sú dva dni voľna za sebou kedykoľvek cez týždeň vždy po štyroch odpracovaných dňoch. Ak chceš mať mimoriadne voľno, tak si zoberieš dovolenku alebo prehodíš služby tak, aby sedeli hodiny.

Väčšia flexibilita služieb by sa dala dosiahnuť aj tým, že by vodiči chodili z voza na voz, čiže všetci vodiči by boli striedači ako napríklad vo Viedni, ale o tom vodiči a odbory nechcú ani počuť 😉
Reakcia na: Andrej #89:
Ako už napísal Vladimír, nedá sa porovnávať brigádnik z obchodu a brigádnik – vodič MHD. V Bratislave je väčšina brigádnikov takých, ktorí to robia popri inom zamestnaní alebo inom úväzku v DPB, a zopár študentov (najmä na E) alebo dôchodcov. Každý vodič, vrátane študentov i dôchodcov, musí mať rovnaké vodičské oprávnenie, zdravotnú a psychickú spôsobilosť, absolvované školenia a absolvovaný zácvik. Záujem o takúto „brigádu“ nie je veľký napriek tomu, že DPB takúto možnosť ponúkal. Aj keď ide o celkom zaujímavé povolanie, zodpovednosť je obrovská a neporovnateľná oproti tomu obchodu, preto to nemôže ísť robiť každý.
Reakcia na: Vladimír #91:
Ono sa to dá celkom ľahko vyriešiť, stačí úprava zákona, aby sa mohol zamestnať človek bez fixného pracovného času. Na to sa sťažuje veľa ľudí, že koľkokrát by aj pracovali, ale nechcú mať fixný počet hodín, ale nemôžu. V zahraničí je bežné, že si dohodneš hodinovú mzdu aj na TPP, ale nemáš stanovený počet odpracovaných hodín, ale je tam horný limit, že by si nemal presiahnuť počet hodín, ako by to bol full time job. Ak odrobíš 8 hodín, dostaneš peniaze za 8 hodín.


Napríklad v Anglicku keď som bol rok, čo som robil festivaly, tak som bol zamestnaný na TPP, hodinovka bola 12 libier, ale minimálny počet hodín, čo ti museli zaplatiť bol 2 hodiny a na nich bolo 36 libier, každá ďalšia načatá hodina bola 12 libier. Lebo proste bolo tam veľa robôt, čo sa dali spraviť za 30-60 minút, ale ty sa nebudeš trepať do roboty 1 hodinu tam a 1 hodinu späť a zarobíš 6-12 libier. Na to sa každý vysere. Boli dni dni, keď som takto pozbieral 3-4 max 1h práce, 108-144 libier vo vačku a spokojný. Podobne to fungovalo aj na Slovensku u jednej firmy, ale to bola brigádnická záležitosť, minimálka bola 4 hodiny (reálne si dostal 4x svoju hodinovku) a bolo jedno, či si robil 2 minúty, alebo 4 hodiny. Samozrejme niektorým firmám, pre ktoré sme pracovali sa to nepáčilo, ale šéf trval na tom, že proste tak to je, inak niekedy kvôli tomu aby si robil 30 minút a dostal zaplatených 50% z tvojej 3€ hodinovej sadzby (bavíme sa o roku 2009), tak sa na to aj ty ako študent vybodneš aj v tom čase.
Reakcia na: Vladimír #91:
Čo bráni zamestnávateľovi úväzok dať na dĺžku jednej zmeny mesačne (osem či jedenásť hodín)?

To by hádam nerobilo problém mesačne odrobiť týmto záujemcom a čo sa týka nadčasov tak podniku môže byť jedno či to ako nadčas zoberie tento „brigádnik“ alebo vodič na plný z volna.
Reakcia na: Solider #87:
Moje navrhy nie su teraz specificke pre DPB, nakolko som tu pracu nerobil a teda neviem vsetky veci ktore podnik robi alebo nerobi, ale skor pre dopravcov celosvetovo podla toho co mi povedali aj vodici v Toronte a v New Yorku:

-ako uz napisal 810zssk, vyssia flexibilita sluzieb. Ja napriklad som jeden z tych ktorym ovela viac vyhovuje praca poobode, ale ak sa to musi striedat tak to musi byt ovela viac zriedkavo nez je to v sucasnosti. Okrem toho ze striedanie biorytmu skodi zdraviu tak je to extremne otravne furt menit ci si "ranny" ale "poobedny" clovek. Nasadit brigadnikov na niektore neskore sluzby, aby si ty ako kmenovy vodic niekedy mal zaverecnu o polnoci, ale niekedy v 18-21 h. Predsa len nie som zviera a aj ocenim sem tam nejaky vecer volno.

-personal ferovo striedat aby kazdy mal minimalne raz do mesiaca volny vikend. Tu neviem v akej miere toto dosiahli v Bratislave, ale napriklad v Toronte to funguje tak, ze si vodic moze vybrat sluzbu ktoru chce v naslednom 6 tyzdnovom obdobi robit, ale je to nastavene podla seniority, cize ak nemas dostatocnu senioritu tak ti hrozi ze kludne mozes pracovat 10-15 rokov bez toho aby si mal volny vikend. Suhlasim ze by mali byt odmeny za dlhodobu pracu vo firme, to je bez diskusie, ale prave toto mi pride celkom nespravodlive, a mnohe vztahy a rodiny kvoli tomuto stroskotali.

-upravit predpisy typu D1/1 a podobne aby boli trochu humannejsie voci vodicom. "Vodič je povinný prepravovať cestujúcich len na traťových úsekoch, ktoré sú na prepravu cestujúcich určené. Preprava osôb je zakázaná:

-v obratisku konečnej zastávky medzi výstupnou a nástupnou zastávkou"

Ak pracujem v nestandardnom case, ale nemam dostatnocnu volnu dobu aby som isiel s partnerkou na obed, tak by mi vyhovovalo ju aspon pozvat ku mne na prestoj v obratisku, hlavne v pripadoch ako su Krasnanske poradia na linke 4 ktore maju v Dubravke velmi stedre prestoje. Hlavne cez vikend nehrozi ze chytm viac nez 1-3 minutove meskanie, cize mozem tam sediet skoro pol hodinu. Neviem ci to niekto velmi riesi, nakolko mna uz vodici pozvali do obratiska a nie som jediny, ale ak by nejaky manazer chcel z toho urobit kauzu, tak zrejme moze.

Nehovorim, ze treba celej spolocnosti dovolit za vozit cez obratisko, ale nejaka vynimka pre partnerov by bola podla mna vhodna.
Reakcia na: Andrej #89:
Nechcem znevažovať prácu v nejakom obchode, ale je podľa mňa obrovský rozdiel v dostupnosti brigádnikov na pozíciu vo veľkoobchode a na pozíciu vodiča vo verejnej doprave. My nehľadáme 17-ročného chalana, ktorý príde na štyri hodiny vykladať tovar. Predmetom debaty je plne kvalifikovaný zamestnanec so všetkými predpísanými dokladmi, skúškami a spôsobilosťami, ktoré pred tým, než vôbec za volant sadne, musí mať. A takých sa po uliciach nepotulujú tucty...

Druhá vec je, že podľa platnej legislatívy na pozícii vodiča VHD sa nedá pracovať brigádnicky. Môžeš tak maximálne hľadať a prijímať vodičov na skrátený pracovný úväzok, čo je obrovským obmedzením pre obe strany, pretože na rozdiel od brigádnika, musí mať aj takýto vodič záväzne dohodnutý úväzok. Ak ho práve nepotrebuješ alebo to práve nevyhovuje jemu, je problém, lebo neodrobil svoju normu. Ak máš krízu a potrebuješ, aby nastúpil viackrát ako má v zmluve, platíš mu nadčas. Z mojej skúsenosti už samotná existencia úväzku záujemcov odrádza, pretože sú takí, čo by nedbali tu a tam si niečo odjazdiť, ale nechcú sa záväzne viazať na určitý počet hodín.
Reakcia na: 810zssk #82:
Asi som už mŕtvy. A Ty tiež.
Reakcia na: Solider #85:
U nás v obchode sme mali veľa brigádnikov a robili všetky služby, vrátane 12-4.

Ale pointa je inde. Môžeš byť kreatívny. Môžeš mať brigádnika jazdiť aj ranné časti služby ale večerné. Pre tých ktorí boli v škole boli najpopulárnejšie služby 6-10 a 17-21. A nie všetky brigádnici boli študenti, mali sme aj veľa dôchodcov ktorí sa doma nudili a stay-at-home mamičiek.
Reakcia na: irizar #86:
Asi tým, že o dvanástej ešte sedia vo svojej práci, keďže ranný diel urobia pred prácou a poobedňajší po svojej práci.
Reakcia na: Andrej #71:
V súčasnom režime, keď je denná premávka MHD od štvrtej rána do jedenástej večer, sa s tým veľa urobiť nedá a napríklad celodenné služby od 10. do 20. hodiny, ktoré sa zaviedli na trolejbusoch okolo r. 2021 v snahe viac ušetriť počet vodičov, boli a sú suverénne najneobľúbenejšie.
Reakcia na: Solider #85:
Dnes KPCkari bezne jazdia bud ranny alebo poobedny diel delenky, cim by sa od toho toto lisilo?
Reakcia na: Andrej #58:
A aký brigádnik by prišiel jazdiť od dvanástej do štvrtej poobede?
Reakcia na: Andrej #58:
A nevedelo by nocovať cca. 5 poradí L4 v Dúbravke ako teraz nocujú L7 v Rači?
Reakcia na: S499.1023 #78:
No najprv by museli byť nejaké služby s takým nástupom a ukončením, tam toho hlavný výpravca veľa nevymyslí 😉 Asi najbližšie k tomu mali služby s nástupom po 5:30 hod. a ukončením okolo tretej poobede. O siedmej akurát začínali striedači, ale to boli delené. To tiež nebolo zlé, akurát zabitý celý deň v robote.
Reakcia na: Vladimír #79:
Vstávať jeden deň o tretej a o tri dni ísť spať o tretej a toto robiť každý týždeň je divoké striedanie zmien, áno, a je to extrémne škodlivé pre zdravie.