Veľké opravy nízkopodlažných električiek sa zrealizujú v Ostrave

Bratislavské Škodovky bude opravovať ostravská Ekova.

Dopravný podnik Bratislava zverejnil vyhodnotenie verejnej súťaže na zhotoviteľa veľkých opráv nízkopodlažných električiek Škoda 29T a Škoda 30T. Do súťaže sa prihlásila iba ostravská firma Škoda Ekova, ktorá ponúkla cenu 31 499 940 € bez DPH na úrovni predpokladanej hodnoty zákazky. Uvedená firma patrí do skupiny firiem výrobcu električiek Škoda Transportation. Zameriava sa najmä na opravy, modernizácie a výrobu koľajových vozidiel, nedávno tiež kompletizovala najnovšie električky pre Bratislavu a dopravnému podniku opravuje aj havarovanú električku #7417.

Zmluva s víťazom súťaže bude uzavretá na 4 roky. Termín na vykonanie veľkých opráv má byť pre prvé dve električky do 100 dní, pre ďalšie vozidlá do 60, resp. 75 dní.

Dopravca sa rozhodol pre externé vykonávanie veľkých opráv nízkopodlažných električiek z dôvodu nevykonania príprav na tieto opravy vo svojej réžii v uplynulých rokoch. Odkladanie vykonávania veľkých opráv sa v poslednom období prejavilo okrem iného prevádzkou električiek s nadmerne opotrebovanými kolesami, ktoré svojim neznesiteľným hrmotaním znepríjemňujú život obyvateľom v okolí "moderných" betónových električkových tratí.

Doplnené: Zmluva s víťazom súťaže bola uzavretá až na konci júla 2025. Po rokovaniach o znížení ceny zhotoviteľ pristúpil na zníženie zmluvnej ceny na 30 423 690 € bez DPH.

Následným dodatkom k zmluve bola celková cena znížená na 28 213 890 € bez DPH, upravený bol rozsah opravy a cenník jednotlivých častí opravy.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #80:
Tak snáď si to potom nebudú vynahradzovať viacnásobným účtovaním naviacprác, ako pri opravách pre DP Ostrava...
Reakcia na: Zberač mínusiek #81:
Zachvilu s súpravu článok tak že vlastne VP sa urobia v depe nejako 😂
Reakcia na: Ma178rek #80:
Sa ten článok vyvíja dosť dynamicky )) Ale tentokrát už sa upravoval rozsah prác.
Reakcia na: Zberač mínusiek #78:
Ďalšia úprava sumy
Celková úspora takmer 3melony
Reakcia na: Zberač mínusiek #78:
Schadewerke Pilsen agresívne skupujú konkurenciu a budujú monopol. Ani sa to nesnažia tajiť.
Úspora milión, no, povedzme, že niekto bol šikovný a patrí mu za to pochvala. A tam, žiaľ, opäť s pozitívami končíme.
(PS: Ten milión je aj tak ubratý z nadsadenej oligo-/monopolnej sumy.)
Reakcia na: Petto #76:
Pražacke vozy sa robia v Plzni
Minimálne prvé kusy

A ešte stále tam majú 7417..
Reakcia na: Ma178rek #74:
Sak je uz august pomaly, kolko chces viac ? A tiez tam asi nemaju volnu kolaj v Ostrave. Pravdepodobne nam tam uz robia 7451+ vozidla a neviem ci aj Prahu 52T.
Reakcia na: trolejbus6207 #73:
Uz Vaľo a magoriat uvolnili peniazky ?
Reakcia na: trolejbus6207 #73:
Až 2? 😂😂 Kľudne nech si zoberú aj 4 je jedno či stoja v depe alebo v Ostrave
Reakcia na: Ma178rek #72:
Ak sa to niekde nepokašle, tak dve by mali odísť tento rok
Páči sa mi ako ti pribudol ten update náhodne včera a nikde nič ... Takže prvé električky možno tento rok pôjdu smer Ostrava
Reakcia na: Ma178rek #67:
A rozmýšľal si aj nad tým, že im mohlo okrem električky vytopiť aj technické vybavenie?
Reakcia na: Andrej #69:
na druhej strane, aspon co sa tyka silovej elektriky, motorov, vynuti, .... tak je pruser ak ich zatopis v prevadzke, ak ale dokazes vinutia vycistit a dobre vysusit, tak sanca na to ze to bude dalej sluzit je nemala....
obdobne je co sa tyka znecistenia lozisk, prevodoviek, pokial sa s nimi nejazdilo v "znecistenom" stave, tak je to sice pracne na dokladne vycistenie, ale pokial tam neostane mazivo zmiesane s pieskom = brusna pasta, tak uplne nerealne opatovne sprevadzkovanie to nie je.....
vacsi pruser je s elektronikou, tam to asi je nutne vymenit.....
Reakcia na: SixSixTrooper #68:
Nemusela byť ani rozobratá, len stačí dostatok vody na tom správnom mieste. V auguste 2018 sa "utopili" dve Torontské Flexity počas bežnej premávky a dodnes sú odstavené, a nikto nevie či este vôbec niekedy budú jazdiť.
Reakcia na: Ma178rek #67:
Keď to náhodou práve mali porozoberané a pozatekalo do všetkého takú hnusnú blatovú vodu, tak ámen že si vôbec ešte niekedy pojazdí
Reakcia na: trolejbus6207 #65:
Akože ja chápem že bola jemne zatopená ... Ale tak rok opravovať ooof ...
Reakcia na: Petto #63:
To nie je blbá odpoveď. 😁
Reakcia na: Ma178rek #64:
Plánovaný návrat je september 2025 🤔
Reakcia na: Petto #63:
A dokedy tam bude vieme už??? +/-