Nové regionálne cestovné poriadky prinášajú najviac zmien v pezinskom regióne.
Od 15. decembra 2024 platia nové cestovné poriadky aj v regionálnej doprave v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Vo vlakovej doprave budú zrušené linky S55 (Bratislava-Petržalka – Pezinok) a S65 (Bratislava-Nové Mesto – Senec), súčasne bude zavedená nová linka R55 (Bratislava-Nové Mesto – Pezinok – Trnava) obsluhovaná vlakmi REX celotýždenne v dvojhodinovom intervale. Na ostatných vlakových linkách nastávajú iba zmeny menšieho charakteru.
V regionálnej autobusovej doprave prichádza okrem prispôsobenia niektorých liniek novému vlakovému grafikonu aj k ďalším zmenám v jednotlivých regiónoch.
- V regióne Záhorie prichádza najmä k posilneniu premávky:
- na linke 249 počas voľných dní dopoludnia v úseku Pezinok – Pezinská Baba (hodinový interval),
- na linke 265 v sedle pracovných dní a vo voľných dňoch v úseku Malé Leváre – Veľké Leváre, Žel. stanica (hodinový interval),
- na linke 275 v sedle pracovných dní a vo voľných dňoch v úseku Malacky – Závod (hodinový interval).
- V regióne Pezinok budú posilnené spojenia, ktoré nie sú súbežné s vlakmi (Pezinok – Modra – Doľany, Pezinok – Senec), na úkor spojení súbežných s vlakmi (Bratislava – Pezinok). Viaceré linky budú zmenené.
- Linka 506 bude v Pezinku zastavovať iba na Žel. stanici, zároveň nebude premávať cez Štefanovú.
- Linka 510 bude zrušená a čiastočne nahradená upravenou linkou 531.
- Linka 515 po novom odvezie deti z Krasňan a Rače do Chorvátskeho Grobu aj popoludní.
- Linka 520 už nebude obsluhovať v Pezinku sídlisko Muškát (všetky spoje pôjdu cez Sever) a popoludní v smere do Pezinka bude začínať už na Autobusovej stanici Nivy.
- Obyvatelia Muškátu budú môcť využiť blízku zastávku Pezinok, Šenkvická, na ktorej budú po novom zastavovať linky 540 545 550 555 565.
- Linka 529 bude posilnená vo voľných dňoch popoludní na hodinový interval.
- Linka 539 bude skrátená do trasy Senec, Žel. stanica – Modra, Národná (vo voľných dňoch iba Blatné, Bratislavská – Modra, Národná).
- Na trase Modra – Častá môžu cestujúci použiť posilnené linky 550 a 555.
- Linka 545 bude skrátená do trasy Pezinok, Žel. stanica – Budmerice, Námestie.
- Na trase Budmerice – Doľany môžu cestujúci použiť linku 550.
- Linka 540 bude medzi Bratislavou a Pezinkom doplnená o spoje pôvodných liniek 550 a 565, ktoré už do Bratislavy premávať nebudú.
- Linka 550 bude premávať po novej trase Pezinok, Žel. stanica – Štefanová – Budmerice, Námestie.
- Linka 555 bude premávať po predĺženej trase z Trnavy cez Doľany, Pílu, Červený Kameň a Modru až do Pezinka.
- Linka 565 bude premávať po skrátenej trase Pezinok, Žel. stanica – Cífer, Žel. stanica.
- Vo večerných hodinách pracovných dní bude zabezpečený prípoj ku každému vlaku v Cíferi smerom do Budmeríc.
- V regióne Senec bude premávka posilnená na linke 620 v úseku Bratislava – Nová Dedinka (v špičke 30 min., inak 60 min.) a čiastočne aj v úseku Nová Dedinka – Senec (v pracovných dňoch v sedle a večer 60 min.). Naopak, k obmedzeniu premávky príde na linke 630 (Senec – Bratislava), na ktorej pôjdu iba školské a večerné spoje.
- V regióne Šamorín sa posilňuje najmä premávka v úseku Bratislava – Dunajská Lužná, Košariská medzi rannou a poobednou špičkou pracovných dní (v sedle) na 15 minút pridaním spojov na linkách 727 a 737.
- Zároveň príde k zavedeniu obsluhy dvoch nových zastávok:
- Rovinka, Broskyňová (na začiatku Rovinky v smere z Bratislavy) - obsluhovaná bude iba v smere z Bratislavy linkami 725 727 737 799.
- Hamuliakovo, Dunajská Riviéra - zastávka bude po novom obsluhovaná linkami 737 a 799 aj v smere do Bratislavy.
- Zároveň príde k zavedeniu obsluhy dvoch nových zastávok:
Martin Fundárek
Mne sa zdá, akoby sa BID inšpirovala mániou premenovávania zastávok a potiahla to na vyšší level. Neviem, či má niekto pocit, že cestujúci používajú verejnú dopravu nejako veľa, a tak sa im treba postarať o zábavu. Na linke 540 tak budú premávať spoje so šiestimi rôznymi cieľmi: Zochova chata, Harmónia, Harmónia-Okružná, Budmerice mimo Pílu a cez Častú a Doľany, Trnava cez Pílu, Častú a Doľany, Cífer mimo Častej a Dolian a cez Budmerice. A teraz si predstav, že v Juri zbadáš zozadu stáť na zastávke 540-ku - máš bežať, lebo je to tá Tvoja, alebo nemáš, lebo je to prechádzajúci spoj meškajúci štvrťhodinu, ktorý ide niekam úplne inam?
Pripadá mi to ako návrat do SADistických čias, keď linka 102408 mala 20 rôznych trás spojov.
Som zvedavý, ako budú vyzerať vývesné CP. Či tam bude hafo poznámok, kam ktorý spoj pokračuje, a bude sa v tom ťažko vyhľadávať tým, ktorí cestujú ďalej než do Modry, alebo tam nebudú žiadne poznámky a potom si menovaní môžu rovno trhnúť.