Decembrové zmeny v regionálnej doprave IDS BK (od 15.12.2024)

Nové regionálne cestovné poriadky prinášajú najviac zmien v pezinskom regióne.

Od 15. decembra 2024 platia nové cestovné poriadky aj v regionálnej doprave v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Vo vlakovej doprave budú zrušené linky S55 (Bratislava-Petržalka – Pezinok) a S65 (Bratislava-Nové Mesto – Senec), súčasne bude zavedená nová linka R55 (Bratislava-Nové Mesto – Pezinok – Trnava) obsluhovaná vlakmi REX celotýždenne v dvojhodinovom intervale. Na ostatných vlakových linkách nastávajú iba zmeny menšieho charakteru.

V regionálnej autobusovej doprave prichádza okrem prispôsobenia niektorých liniek novému vlakovému grafikonu aj k ďalším zmenám v jednotlivých regiónoch.

  • V regióne Záhorie prichádza najmä k posilneniu premávky:
    • na linke 249 počas voľných dní dopoludnia v úseku Pezinok – Pezinská Baba (hodinový interval),
    • na linke 265 v sedle pracovných dní a vo voľných dňoch v úseku Malé Leváre – Veľké Leváre, Žel. stanica (hodinový interval),
    • na linke 275 v sedle pracovných dní a vo voľných dňoch v úseku Malacky – Závod (hodinový interval).
  • V regióne Pezinok budú posilnené spojenia, ktoré nie sú súbežné s vlakmi (Pezinok – Modra – Doľany, Pezinok – Senec), na úkor spojení súbežných s vlakmi (Bratislava – Pezinok). Viaceré linky budú zmenené.
    • Linka 506 bude v Pezinku zastavovať iba na Žel. stanici, zároveň nebude premávať cez Štefanovú.
    • Linka 510 bude zrušená a čiastočne nahradená upravenou linkou 531.
    • Linka 515 po novom odvezie deti z Krasňan a Rače do Chorvátskeho Grobu aj popoludní.
    • Linka 520nebude obsluhovať v Pezinku sídlisko Muškát (všetky spoje pôjdu cez Sever) a popoludní v smere do Pezinka bude začínať už na Autobusovej stanici Nivy.
      • Obyvatelia Muškátu budú môcť využiť blízku zastávku Pezinok, Šenkvická, na ktorej budú po novom zastavovať linky 540 545 550 555 565.
    • Linka 529 bude posilnená vo voľných dňoch popoludní na hodinový interval.
    • Linka 539 bude skrátená do trasy Senec, Žel. stanica – Modra, Národná (vo voľných dňoch iba Blatné, Bratislavská – Modra, Národná).
      • Na trase Modra – Častá môžu cestujúci použiť posilnené linky 550 a 555.
    • Linka 545 bude skrátená do trasy Pezinok, Žel. stanica – Budmerice, Námestie.
      • Na trase Budmerice – Doľany môžu cestujúci použiť linku 550.
    • Linka 540 bude medzi Bratislavou a Pezinkom doplnená o spoje pôvodných liniek 550 a 565, ktoré už do Bratislavy premávať nebudú.
    • Linka 550 bude premávať po novej trase Pezinok, Žel. stanica – Štefanová – Budmerice, Námestie.
    • Linka 555 bude premávať po predĺženej trase z Trnavy cez Doľany, Pílu, Červený Kameň a Modru až do Pezinka.
    • Linka 565 bude premávať po skrátenej trase Pezinok, Žel. stanica – Cífer, Žel. stanica.
      • Vo večerných hodinách pracovných dní bude zabezpečený prípoj ku každému vlaku v Cíferi smerom do Budmeríc.
  • V regióne Senec bude premávka posilnená na linke 620 v úseku Bratislava – Nová Dedinka (v špičke 30 min., inak 60 min.) a čiastočne aj v úseku Nová Dedinka – Senec (v pracovných dňoch v sedle a večer 60 min.). Naopak, k obmedzeniu premávky príde na linke 630 (Senec – Bratislava), na ktorej pôjdu iba školské a večerné spoje.
  • V regióne Šamorín sa posilňuje najmä premávka v úseku Bratislava – Dunajská Lužná, Košariská medzi rannou a poobednou špičkou pracovných dní (v sedle) na 15 minút pridaním spojov na linkách 727 a 737.
    • Zároveň príde k zavedeniu obsluhy dvoch nových zastávok:
      • Rovinka, Broskyňová (na začiatku Rovinky v smere z Bratislavy) - obsluhovaná bude iba v smere z Bratislavy linkami 725 727 737 799.
      • Hamuliakovo, Dunajská Riviéra - zastávka bude po novom obsluhovaná linkami 737 a 799 aj v smere do Bratislavy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #29:
Aha, tak som to zle pochopil. Ďakujem za pokazenie ilúzií o koordinátorovi 😁
Reakcia na: 810zssk #27:
"konečne niekto pochopil že je nezmysel na vlaky nadväzovať autobusy čo aj tak idú z BA (to bolo IDS BK posledných 10 rokov - choď vlakom, obíď zápchy a potom aj tak v Pezinku čakaj na autobus čo ide z Bratislavy, takže sa zadrbal v tej zápche a mešká 45 minút, takže si rovno mohol ísť ním"
Nechcem Ti brať ilúzie, ale tento stav v zásade zostáva, len sa spoje do Cífera a cez Štefanovú do Budmeríc nebudú zadrbávať v zápche medzi BA a Pezinkom pod číslom 550, resp. 565, ale pod číslom 540. To je celé. Nová linka 540 v odpoludňajšej špičke bude mať odchody z BA x.01 na Zošku alebo na Okružnú, x.16 cez Doľany do Budmeríc a x.31 do Cífera. https://arriva.sk/files/ba/cp/2025/540.pdf
Reakcia na: Martin Fundárek #26:
Chcel som sa spytat, kolko ludi sa pozera na vyveseny CP miesto mobilu, kde mas tie informacie na dva kliky. A potom som si uvedomil, kolko ludi - vratane mladych - este stale pri nastupe vodicovi odpocitava mince. A tak som radsej ticho.
Reakcia na: Martin Fundárek #26:
Hlavne je tam veľká schiza kedy niektoré linky sa upratali tak že dávajú zmysel a majú akože jednotnú trasu, kým iné zostali tým sadistickým bordelom o ktorom píšeš. Je z toho ťažké vyčítať že čo je vlastne koncept toho linkového vedenia, pričom najpravdepodobnejšie vysvetlenie je že žiaden neexistuje.

Inak teda ja tieto decembrové zmeny vnímam pozitívne, konečne niekto pochopil že je nezmysel na vlaky nadväzovať autobusy čo aj tak idú z BA (to bolo IDS BK posledných 10 rokov - choď vlakom, obíď zápchy a potom aj tak v Pezinku čakaj na autobus čo ide z Bratislavy, takže sa zadrbal v tej zápche a mešká 45 minút, takže si rovno mohol ísť ním). Je to už trochu neskoro, ale treba BIDke uznať že to pohli správnym smerom. Give credit where credit is due.

Ale ja ako človek čo chodí do regiónu už jedine autom, lebo na VHD sa spoľahnúť nedá by som ocenil keby niekto prišiel s tým že robíme hrubú čiaru za minulosťou a teraz to začne fungovať nejak normálne. V BSK sme sa zasekli v režime že priamo to autobusom trvá dva dni, ale zároveň tie prestupy stále nevieme managovať tak aby si človek bol naozaj istý že napr. vlak+bus je riešenie ktoré funguje a nebude viesť k tomu že pri ceste z Bratislavy do Jelky zostanem uviaznutý v prestupnom bode na hodinu a pol lebo vlak meškal a nikto nič. Uznať že to ako to funguje dnes je zle, a ideme to naozaj v reálnom živote zlepšiť by bolo prvým krokom k mojej dôvere že verejná doprava ma dostane tam kam potrebujem v nejakom normálnom čase.
Reakcia na: hroch #3:
Aký zmysel to dáva? Podľa mňa žiadny. Je to nezmysel porovnateľný len s prečíslovaním liniek pri zavedení oblastného číslovania v MHD BA pred dávnymi časmi.
Mne sa zdá, akoby sa BID inšpirovala mániou premenovávania zastávok a potiahla to na vyšší level. Neviem, či má niekto pocit, že cestujúci používajú verejnú dopravu nejako veľa, a tak sa im treba postarať o zábavu. Na linke 540 tak budú premávať spoje so šiestimi rôznymi cieľmi: Zochova chata, Harmónia, Harmónia-Okružná, Budmerice mimo Pílu a cez Častú a Doľany, Trnava cez Pílu, Častú a Doľany, Cífer mimo Častej a Dolian a cez Budmerice. A teraz si predstav, že v Juri zbadáš zozadu stáť na zastávke 540-ku - máš bežať, lebo je to tá Tvoja, alebo nemáš, lebo je to prechádzajúci spoj meškajúci štvrťhodinu, ktorý ide niekam úplne inam?
Pripadá mi to ako návrat do SADistických čias, keď linka 102408 mala 20 rôznych trás spojov.
Som zvedavý, ako budú vyzerať vývesné CP. Či tam bude hafo poznámok, kam ktorý spoj pokračuje, a bude sa v tom ťažko vyhľadávať tým, ktorí cestujú ďalej než do Modry, alebo tam nebudú žiadne poznámky a potom si menovaní môžu rovno trhnúť.
Reakcia na: Solider #22:
Nehovorím, že treba, aby bol zdvojený každý spoj, len si neviem predstaviť kam sa tí ľudia pomestia v najexponovanejších časoch, keď napríklad aj súbežné busy 205 chodia preplnené

Uvidíme však, aká bude realita. Pamätám si ako pred 2 rokmi nasadzakovala ZSSK na ranný vlak do BA viac vozňov po enormných sťažnostiach.
Reakcia na: hertz #9:
Tak ten autobus nemá ísť 10-15 minút po príchode vlaku, ale napr. tri.
Reakcia na: Kubo03 #15:
Práve ten Os 2005 bude najvyťaženejší a preto je tam rýchliková súprava, ktorá potom pokračuje na R 11 833. Na Os 3007 má byť 671 od Os 4754. To poobedie bude zaujímavé, ale keďže je špička natiahnutá, tak to nebude až taký prúser. Niekedy v septembri som šiel Os 2022 s 6x Bdteer, ktorý išiel po dvojhodinovej diere kvôli odrieknutému Os 2020, a ešte vlakvedúca usádzala ľudí z predstavkov na voľné miesta v salóne. Všetci sa zmestili.
Reakcia na: Kubo03 #16:
Ja VOD pozerám tu, ale 3 zatiaľ nenahrali: https://fvc.sk/vod-cast-3/
Reakcia na: Kremkontur #19:
V aplikácii CP (občas ju ale treba brať s rezervou) pri vyhľadaní spojenia Malacky-Trnava majú niektoré vlaky pokračovať do Trnavy (s pobytom v BA).
Reakcia na: Kubo03 #15:
Dufam ze maju aspon trocha rozumu a nedaju tam samostatnu 671ku, to by bola katastrofa. A kde ste zistili ze Os 2005 bude pokracovat do trnavy? V gvd to neni.
Reakcia na: Valec #10:
Žiaci strednej školy nemôžu cestovať a ani necestujú do Ivanky na 6,42 pretože školu s týmto busom nestíhajú, preto cestujú každé ráno na 6,12 takže školský bus je 6,12 a ten idú rušiť. Nepíšte nezmysly.
Reakcia na: Solider #14:
Ano, síce pôjde toľko isto vlakov a v jednoduchšie zapametateľných časoch, ale stále si myslím že tie dva vlaky o 6tej su nutnosť. Väčšina cestujúcich, ktorí idú do Bratislavy s tým, že v cieli majú byť na ôsmu (študenti), doteraz mohli využiť buď vlak 6:12 (7:07 v BA) alebo 6:47 (7:40 v BA). Po novom bude Os 2005 pre nich jediný vyhovujúci vlak, lebo Os2007 príde do BA až 7:55 a to bude vyhovovať možno len tým, ktorí majú ciel v staniciach "po ceste" a blízko stanič, alebo nepotrebujú byť v cieli na ôsmu. Samozrejme, ne všetci cestujúci sú študenti a nie všetci idú na ôsmu, ale aj tak sa podla mňa aj počas rekonštrukcií dá zachovať aspoň v rannej a poobednej špičke polhodinový takt a nechapem prečo nie je. Ak sa mozem este spytat, okdial mate info o radení, lebo poznam len vagonweb a tam zatial nic moc neni.
Prípadne, viem odniekiaľ získať VOD3?
Reakcia na: Solider #14:
Nemajú byť všetky vlaky vedené 671? Ak bude poobede z BA chodiť len 1x 671 na každom spoji, tak je to dosť prúser, lebo teraz pri dvojnásobnej kapacite (2x 671 / 6x vozňov) sú tie vlaky plné.

Navyše, Os 2005 má pokračovať ako Os 3007 do Trnavy, takže nerozumiem prečo by to mala byť rýchliková súprava.
Reakcia na: Kremkontur #12:
Po novom pôjde toľko isto vlakov S20 ako doteraz, akurát pôjdu rovnomernejšie za sebou. Pokiaľ ide o radenie, Os 2005 pôjde súprava 3x Beer, Bdgteer, 2x Bdteer, BDsheer, Apeer, Os 2007 pôjde 2x 671, na ostatných 671. Poobede by mali ísť 2x 671 len na Os 2024. Kvôli modernizácii to bude najbližšie roky dosť bieda, pásmová obsluha určite chýba.
Reakcia na: Valec #10:
Vy pracujete na oddelení dopravy? Tie čísla nie sú pravda a študenti (7 - 8 študentov) z SC do Ivanky cestujú každé ráno z SC na spoj o 6,12 hod. Tak nepíšte keď neviete. A práve tento spoj im idú rušiť. Nemajú sa ako dostať do školy včas. Ďakujeme pekne IDS BK. Gratulujem.
"Na ostatných vlakových linkách nastávajú iba zmeny menšieho charakteru." Na záhorí ste zabudli? Na linke S20 v zadnom pripade neni "zmena mensieho charakteru" Od noveho GVD nám bude jezdit na linke S20 vlak raz za hodinu, co je dost slabe. Teraz jazdia vlaky tak vselijak, ale funguje to. (Z Malacek do BA ide ...5:18; 6:12; 6:47; 8:12; 8:47; 10:12; 11:18... opacny smer ma cca hodinovy takt.) Po novom GVD bude hodinovy takt obojsmerne. Chapem ze sa trat rekonstruuje, ale doteraz bol vylukovy poriadok, tak preco nemoze byt aj nadalej nieco podobne. Neviem si predstavit jak bude vypadat 6:11 vlak, na ktory pojdu cele Malacky. Nevie nekdo jaku supravu tam nasadia? Na wagonwebe este neni radenie. Tiez teraz nebudu vobec nadvazovat autobusy liniek A,B,C. Doteraz nadvazovali aspon nekere spoje ale teraz fakt uplne minimum. Je to dost smutne lebo k tomuto novemu gvd by sa dal pekne vymyslet jednoduchy cp na autobusy tak aby nadvazovali na vlaky. Staci trosku poupravit trasy a MHD v Malackach by mohla realne fungovat. Zda sa mi ze vsade naokolo dopravu zlepsuju, zrychluju a posilnuju, ale nam zahorakom sa snazia len zhorsit cestovanie a zivoty.
Reakcia na: hertz #9:
Pozor, toto nie su rozhodnutia Arrivy. Toto je rozhodnutie koordinatora, cize IDS BK.