Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (7.9.2024 19:40 – 22:00)

Počas sobotného večerného behu bude tradične odstavená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia (trasa behu) v sobotu 7. septembra 2024 budú v čase cca medzi 19:40 a 22:00 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD, resp. ich skrátenie. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky na všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude počas uzavretia tunela a nábrežia premávať po zmenenej okružnej trase Hlavná stanica – Imricha Karvaša – Blumentál – Vazovova – Krížna – Americké nám. – Špitálska – Nám. SNP – Obchodná – Imricha Karvaša – Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti. Premávať bude po dvoch skrátených trasách:
    • Dúbravka – Karlova Ves – Most SNP a späť (v smere do Dúbravky môže byť interval medzi spojmi predĺžený).
    • Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNPCentrum – Špitálska – Trnavské mýto – Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto (okružná trasa).
      • Nebude obsluhovať svoje zastávky Americké nám., Mariánska, Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra smer Dúbravka a zastávku Šafárikovo nám. smer Trnavské mýto.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela premávať po skrátenej trase: Ružinov – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná Nám. SNP -– Centrum – Špitálska – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Nebude obsluhovať zastávky Kapucínska až Kútiky obojsmerne a zastávky Poštová, Vysoká, Blumentál smerom do Ružinova (je potrebné použiť zastávky v opačnom smere).
  • Linka 29 bude premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linka 50 bude premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Krasovského, Jantárovú cestu, Bosákovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere jazdy k Mostu SNP obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám. (v úseku Malá scéna – Most SNP vykonáva aj náhradu za linku 29).
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
  • Linky 3 29 31 37 39 88 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Počas prerušenej premávky liniek 4 a 9 medzi Trnavským mýtom a Karlovou Vsou bude možné použiť linku 39 z Trnavského mýta alebo linku 31 od Blumentálu s prestupom na linky 4 29 na zastávke Kráľovské údolie.

V opačnom smere z Karlovej Vsi na Zochovu, Blumentál či Trnavské mýto bude možné použiť linku 4 s prestupom na linky 31 a 39 na zastávke Kráľovské údolie.

Pri ceste medzi centrom mesta a Dúbravkou bude možné použiť linku 83 zo zastávky Zochova.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pod mostom SNP bude vložená stavebná vyhybka či ako???
„Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.“ – z hornej zastávky treba opraviť na „zo zastávky Pri sade“. 😉
Reakcia na: Ma178rek #1:
Toto by aj mňa zaujímalo. Lebo namontovanie takej výhybky asi netrvá 5 minút a nepíše sa tu nič o krátkodobej výluke v danom úseku. Zároveň si ale neviem predstaviť, ako inak by sa otáčala. Jedine, že by tá linka 4 v úseku Dúbravka - Most SNP bola autobusová a v texte to zabudli uviesť.
Reakcia na: TomJ #3:
Ešte je tu hypotetická možnosť, že by sa jazdilo v úseku Riviéra - Most SNP tak, že by v tomto úseku bolo na jednej koľaji iba jedno vozidlo - akurát by si to vyžiadalo buď povolenie obsluhy zastávok aj pri jazde po ľavej koľaji, alebo výrazné zhoršenie intervalu
Reakcia na: TomJ #3:
Alebo sa vytriangluje na NĽŠ.
Reakcia na: 3pa3ck3 #4:
Budú stáť na Vajanského nábreží v zástupe do obnovenia premávky.
Na triangli do tunela by to šlo, ale beh má byť cez Tunel. Takže Most SNP je asi nesprávna informácia.
zase raz by bolo dobré trasu medzi konečnými uvádzať buď v uliciach, alebo v zastávkach, ale nekombinovať to!
Zas tato neskutočná blbosť
Reakcia na: Valec #5:
Nemôžeš lebo pri Redute bude otočka 😑 ale tiež ma napadla táto možnosť len som potom pozrel mapku...
Reakcia na: Ari #9:
mas pravdu, malo by sa radsej hromadne pit a fetovat, pocuvat Vallove prihovory a obdivovat populistov ... len to by si nevedel , ze co skor.
Ak to správne chápem, ide o "nočný beh". Prečo sa potom beží večer ? Však nech to je niekedy od 00:00 do 03:00 a narušenie prevádzky MHD bude minimálne 🤔
Reakcia na: gejza #12:
Si na Slovensku, tu je 18:00 hlboká noc 😃 raz som sa s lokálom dohodol že niečo vyriešime "v noci" a zavolal mi o 20:30 nechápajúc že prečo nie som pripravený 😂😂😂
Reakcia na: Ari #9:
cize ti vadi sport, ano? dobre vediet. a co ti nevadi? kludne sa pochval. lebo napriklad take monako uzavrie pomaly pol krajiny pocas velkej ceny F1, baku detto a nikde to nehejtuju. a uzavru to pritom na tri az styri dni.
Reakcia na: eMDi #14:
Celé Monako má rozlohu 2,08 km², takže bohovské porovnanie 😂
Reakcia na: eMDi #14:
Lenže Monaco má z toho neskutočne veľké príjmy... Cez turistov...
Z behu budeš mať príjem že minimálny pre mesto 🙂 a to je rozdiel
Reakcia na: Andrej #15:
ale je to de facto polovica mesta. a neriesia. baku je tiez velke. singapur detto ... teraz na redbulls showrun zavreli dlhy usek na Karline a nebol ziaden problem. uzavreli to na vyse dva dni ...
Reakcia na: Ma178rek #16:
redbull zavrel teraz prazsky karlin na dva dni, bez takmer velkeho zarobku. a nik sa nestazoval. toto je standartne podujatie, ktore je normalne po celom svete, len my tu mame so vsetkym problem. napriklad na tomto fore zacali prevladat vecni hejteri, ktori sa oficialne nezapoja nikdy do verejneho diania. aj to je dovod, preco kopa navstevnikov sem prestala chodit do diskusie ...
Reakcia na: eMDi #18:
Aha, čiže keby že si ľahneme a akceptujeme každé nezmyselné obmedzovanie MHD ako ovečky, tak sa všetci tí povodní návštevníkovia vrátia na fórum? 🤣
Reakcia na: eMDi #18:
Myslím si že pre Prahu to bol tiež zárobok 😉 osobne som bol na akcii...
Ja nemám problém s behom... Takéto akcie patria do mesta a občasné obmedzenie dopravy je prezitelné

Viac mi vadia papalasske prerušenia dopravy 😞
Reakcia na: Ma178rek #20:
vsak prave, ze patria do mesta a niekto to tu hned hejtuje. je to sport a nie jedenkrat sa tam podpori aj dobra vec. a nemam pocit, ze by ten RB ShowRun az tak extremne vela zarobil. tam by som skritizoval inak organizatorov za chaos s tymi vchodmi do sektorov ... cize presne o toto ide. Sportove podujatia su myslim v rozumnej miere OK, ale su podujatia, ktore za mna ok uplne nie su (napriklad ples v opere).
Reakcia na: Andrej #19:
nie, absolutne si nepochopil pointu mojho prispevku a je vidno, ze si vztahovacny a presne aj o tebe bol ten prispevok.
sport je bezna vec po celom svete. castokrat sportovci su ti, ktori skor napriklad preferuju MHD/bike pred autami. Skratka, raz za cas taketo podujatie treba nejako prezit. Ale ako napisal Ma178rek, tak skor papalasske podujatia vnimam ako zlo. Bud nam ide spolocne o kvalitu a treba pozerat na veci z viacerych uhlov pohladu a rozmyslat, ako sa veci daju, alebo sa budeme len vysmievat a tupo utocit a hejtovat, ako sa to tu stalo bohuzial zvykom. Vid Valec. Je v problematike doma, aj ked mu niektore veci nevonaju, vie, ze je to castokrat mensie zlo lebo : "zakony, byrokracia, dopad na mensinu/vacsinu obyvatelstva, postupy, externe faktory" , takze ide na vec z pohladu racionality a nie vlastneho presvedcenia a vidim, ze casto jeho nazor nekoreluje s vasim nazorom, ale ste ticho, lebo viete, ze vie, co hovori a angazuje sa aj verejne a tym padom by vas znicil argumentacne. howgh.
V texte by sa zisla informacia na ako dlho je cca planovane uzavretie tunela, lebo podla tohto rozpisu nebudu elektricky cez tunel premavat iba cca 20:00-20:30, Jesenskeho a Sturova zrejme do cca 20:50.
Reakcia na: Adam3 #23:
Edit: nejde mi nahrat priloha tak tu je link: https://bratislavamarathon.sk/wp-content/uploads/2024/09/rozpis.png
Reakcia na: eMDi #22:
Niekto je tu tuším nasrdený. Okrem toho, mám silný pocit, že práve ty si nepochopil väčšinu príspevkov, lebo zatiaľ som nenašiel ani jeden, ktorý by bol proti športu.
ALE
Električková sieť v Bratislave nie je sieť, takže sa zase raz kvôli výluke na jednom kúsku rozdelilo mesto na dve časti a centrum mesta zase raz ostane bez obsluhy.
Sobota večer je snáď najsilnejší deň, kedy je v centre najviac ľudí. Naozaj práve vtedy treba zorganizovať beh, ktorý to centrum odreže?
Naozaj treba nočný beh organizovať podvečer a nie v noci?
Úplne by som chápal, keby bol potrebný víkendový termín, lebo o pol noci v pracovný deň by neprišiel nikto, ale v tomto prípade by tí ľudia prišli tak či tak.

A na záver, len taká čerešnička, vždy sa mi páčilo, ako ľudia obhajujúci tieto behy a uzávery vždy použijú iný argument.
Ak je beh ráno, tak je to super, lebo vtedy do centra ide málo ľudí, ak večer tak zase je super, že je to šport... očividne zlý čas na odrezanie centra mesta od dopravy neexistuje.
Reakcia na: keks #25:
V sobotu vecer je v centre najviac ludi? Preco je potom na elektrickach dvojnasobny interval oproti spicke pracovnych dni a jazdia na linkach kacice?
Beh je zorganizovany tak aby bol potme, nadvazoval na detske discipliny, ktore su tusim o 18tej a zaroven aby centrum nebolo okupovane len bezdakmi o 2 rano ale aby bola popri trati aj nejaka atmosfera a divacka povzbudzovacka. Beh je inak doprevadzany aj bubnovackou v uliciach, odorucam si to ist pozriet, je to zazitok aj pre ludi co nebezia.
Inak pobezi teda cca 5000 ludi, mnoho dalsich pride povzbudzovat do ulic. Zaroven sa vyluka dotkne cca 30 elektrickovych spojov? Tiez som proti obmedzenia dopravy kvoli roznym papalasskym akciam, avsak tu bude obmedzeny zlomok ludi oproti tomu kolko sa do akcie zapoji.
Reakcia na: Adam3 #26:
a aka je definicia papalaskej akcie ? a aka tej sportovej akcie ? a preco si myslis ze by z pohladu tejto definicie nepapalas a nesportovec mal nejak rozdelovat ze kvoli komu je ta vyluka ?
z mojho pohladu pokial by mesto myslelo snahy o preferenciu verejnej dopravy uprimne, tak jedine (planovane) vyluky by mali byt z dovodu udrzby a rekonstrukcie infrastruktury znemoznujucej premavku, inac ziadne vyluky ci uz kvoli papalasom alebo sportovcom nepovolovat.... inac ostane naozaj jedinou istotou auto, ktorym to bez problemov obides inokade (a navigacia ta rovno na obchadzkovu trasu aj navedie, ani nemusis nad tym uvazovat).....
Reakcia na: si #27:
Papalasska akcia je pre mna akcia pre uzavretu spolocnost, obvykle teda par desiatok politikov a inych celebrit. Beh na ktorom bude 5000 ludi je akcia pre verejnost. To nema nic s tym ci som sportovec / nesportovec. Rovnako ked byvaju pochody, protesty, pripadne ine nesportove akcie pre niekolkotisic ludi, tak pokial je snaha organizatora urobit co najmensie obmedzenia (a nie umyselne a zbytocne zablokovany podjazd pod Hodzovym len aby sme v Bratislave urobili bordel) tak nevidim problem.
Reakcia na: keks #25:
nie, nie som nasrdeny.
a presne si opisal, co je problem, ale vinu sa snazite hodit na tisice bezcov a organizatora. Citujem ta:
"Električková sieť v Bratislave nie je sieť, takže sa zase raz kvôli výluke na jednom kúsku rozdelilo mesto na dve časti a centrum mesta zase raz ostane bez obsluhy."
Z vasich prispevkov to vyznieva tak, ze sa nema behat vobec. alebo nech sa beha v nedelu od 00:00 do pondelka 02:00 , alebo nech sa ide bezat na koniec bratislavy na ulicu Na pantoch.
A sobota vecer absolutne nie je najsilnejsi den, kedy je najviac ludi v centre. je to paradoxne piatok. je vidno, ako casto travis cas v meste v noci. ja mam absolvovane v nocnom meste stovky az tisice hodin. pracovne. takze si dovolim nesuhlasit. keby to bolo ako hovoris, tak by to vyzeralo aj s frekvenciou spojov inak. a mozme poziadat DPB o vysledky merani APC z danych casovych usekov, co by na 90% potvrdilo moje slova a poprelo tvoje. to by boli prosto surove a realne data. nie domnienky, nie pocity. FAKTY. ides do toho? ak sa potvrdi tvoja teoria, verejne sa ti ospravedlnim. ak tvoja, verejne sa ospravedlnis ty mne.
Reakcia na: si #27:
vyborne, takze potom suhlasis, aby sa nepovolovali ani obmedzenia dopravy kvoli hodom vo vrakuni, dubravke, raci , kde sa slope vo velkom a vozidla MHD aj taxi su vyraznejsie znecistene nez obvykle, ano?
Reakcia na: Ari #9:
a racianske ci ine hody, tie su uz ok?
Reakcia na: eMDi #30:
nuz, v idealnom pripade by bolo super keby aj v pripade hodov bola premavka vhd zachovana, avsak je dost velky rozdiel v tom, ze (aspon v pripade racianskych podujati) sa obmedzenia tykaju len lokalnych "vymetakov" s tym ze neobsluzia uzavretu oblast ale nerozdeli sa mesto na 2 separatne polovice a "nosne" linky, ich trasy a premavka ostanu zachovane....
a ono to je prave problem toho ze vacsina dopravnych vykonov verejnej dopravy je realizovana po radialach, tangencialnych spojeni minimum; a tak akekolvek obmedzenie v centre je znacne problematicke a dotkne sa velkeho mnozstva inak nezucastnenych/nezainteresovanych...
Reakcia na: si #32:
Ako keby nemohli behať po Podunajských Biskupiciach alebo po Prievoze.
Plán Bratislava, kapitola Mobilita - Dostupné mesto

Odsek 4.2.1.8
citujem doslovne:
"Ročne zažije MHD viac ako sto výluk, ktoré viac či menej komplikujú cestovanie. Každá takáto komplikácia môže cestujúceho odradiť od ďalšieho využitia MHD, najmä ak z dôvodu zmeny v MHD nestihne svoj plánovaný program či nadväzný spoj.

Dôvody na výluky môžu byť rôzne - od pravidelnej údržby cez rekonštrukcie a výstavby nových tratí alebo zastávok až po podujatia a demonštrácie. Dlhodobo je príliš veľa výluk spôsobených bezbrehým povoľovaním akcií na električkových tratiach, hoci magistrát si musí byť vedomý, že električky sú nosným dopravným systémom a ich výluky možno prirovnať k (nepredstaviteľným) výlukám metra v iných metropolách. Bratislava má pritom dostatok priestorov, kde by bolo možné podujatia usporiadať aj bez obmedzenia MHD. Takisto viaceré stavebné činnosti je možné vykonávať aj v nočných hodinách a bez nutných výluk. Už dnes sa mnohé činnosti vykonávajú v noci, ale stále existuje priestor na lepšie využívanie času, počas ktorého vozidlá nejazdia."
Reakcia na: andy27 #33:
a daval si podnet?
Reakcia na: si #32:
lenze ... tento beh to obmedzi na cca 2-3 hodiny. hody to odstavia na 3 PLNE dni. ja tam vidim rozdiel. linka 78?
Linka 78 bude premávať obojsmerne medzi zastávkami Šípová a Stn. P. Biskupice priamo cez Dvojkrížnu ulicu.

Zastávky MiÚ Vrakuňa, Stavbárska, Estónska, Toryská, Hronská a Dudvážska nebudú obojsmerne obsluhované.

cize pomerne sidlisko bude mat rychle spojenie s ruzinovom odstavene na dva a pol dna. ... porovnavas neporovnatelne ...
Reakcia na: si #32:
ja som napriklad u nas v strane sa bavil s kolegami, ze nebolo by zle zacat bratislavu "vrstvit" so zapojenim sukromneho sektoru ... kedze kopanie a hlbenie ci vrtanie je financne narocne, tak na brownfieldoch vo vacsich rozlohach dat developerom za povinnost vybudovat nejake zaklady pre VHD, formou prefabrikatov to prekryt a kludne zasypat (podobny polozapusteny variant teraz spravili v brne). na nasype sa moze vybudovat dalsia uroven. chodnik, parky, cesta ... mesto/DPB by doriesilo veci ako elektrika, kolaje a pod. a developer by mal nejaku ulavu. malo by to vyhody ... mesto usetri nejake naklady a zaroven vela veci bude rychlejsie (riesi to developer a nemusi mat obstaravania), urychli sa budovanie novych trati/tras, ktore by boli aj bezkolizne, cize by mohli byt rychlejsie a zaroven developerovi to poskytuje priestor na rozsirenie komercnych priestorov (kombinacia p+r pri trati, kde moze byt umyvarka, pumpa a pod.) ... je to narocne a je to na dlho, ale nie je to nemozne a nerealizovatelne. vedel by sa tu dosiahnut win/win/win princip
uz chapes? a vtedy by uz nebol problem s podobnymi podujatiami ...
Reakcia na: eMDi #36:
stale to +- ovplyvni vylucne obyvatelov dotknutej mestskej casti; z toho vyslovene "zle" to je pre "MiÚ Vrakuňa, Stavbárska, Estónska", pricom z tych krajnych 2 sa vies relativne dobre (ak nemas pohybove problemy) dostat aj po vlastnych na normalne obsluhovane zastavky; z "Toryská, Hronská a Dudvážska" aj nadalej asi premavaju trolejbusy ktore obvzlast pri vykendovom intervale na L78 asi aj za normalnych podmienok poberu +- vacsinu zataze......
v pripade vyluk ako kvoli tomuto behu vsak na nie uplne maly cas odstavis prejazd pre "nosny system" verejnej dopravy z jednej strany mesta na druhy; deje sa tak z roznych "uslachtilych" dovodov pomerne casto a tieto excesy urcite nepridavaju body k tomu aby ludia na cesty po meste nepouzivali auta.....

PS: mozno jedina taka behova neprijemna vyluka ktora ma ako-tak zmysel je devin-bratislava, kedy sice tuto mestsku cast to postihne dost fatalne co sa moznosti cestovat verejnou dopravou do mesta tyka, ale na druhej strane ma devinska cesta aspon nejaku tu "charizmu" na taketo podujatie a tazko ho premiestnit dakam inam.....
zaroven su obyvatelia tejto malej mestskej casti trenovany na podobne dopravne problemy obcas aj vybrezenym dunajom 😃
Reakcia na: Adam3 #26:
Prečo je asi v pracovné dni v špičke kratší interva? Skúsme sa zamyslieť.
Možno preto, pretože v čase špičky sa pracujúci ľudia viac-menej naraz presúvajú do, resp. zo zamestnania. Prečo? Pretože pracovná doba sa im začína a končí v približne rovnakom čase.
Naproti tomu v sobotu večer, rovnako aj v piatok večer sa masa ľudí pohybuje do a z centra mesta nezávisle, niektorí prídu hneď po práci, alebo rovno z práce, iní prídu trochu neskôr, ďalší zas prídu z neskoro večer, lebo sa im chce.
Všetci tí ľudia, prichádzajú a odchádzajú celý večer, teda ten nápor sa rozloží na celý časový úsek. Dá sa to pochopiť?

Navyše za prácu cez víkend a nočnú prácu sú príplatky, čo je len o dôvod viac, aby sa ušetrili človekohodiny.
Reakcia na: eMDi #29:
Ok, možno máš pravdu a najsilnejší večer je piatok, si šťastný?
Sobota je veľmi silný deň, čo sa návštevnosti centra týka, aj keď by to bol druhý naj deň.
Ale neviem, aký to má reálny dopad na náš problém. Tak či tak bude do a z mesta chcieť ísť "mrte" ľudí a to centrum bude odrezané.

"a presne si opisal, co je problem, ale vinu sa snazite hodit na tisice bezcov a organizatora."
Zase neviem, kam mieriš. Keď raz nemáme sieť na to, aby sa mohli robiť takéto výluky, tak ich nerobme. Rovnako nepošleš 5000 ľudí do reštaurácie pre 300, alebo niekam nevypravíš 300 autobusov, ak máš 2.
Máš teda pravdu, hádžem vinu na organizátora, lebo ten by mal zabezpečiť adekvátne miesto a čas. A rovnako hádžem vinu na mesto, ěz nepovedalo NIE. Alegória s reštauráciou: Organizátor sa snaží zabookovať večer pre 5000 ľudí v reštaurácii o ktorej vie, že nemá takú kapacitu - to je jeho blbosť. A prevádzkar súhlasí - to je ďlašia blbosť.
Na bežcov nehádžem nič, tí za to nemôžu.

"Z vasich prispevkov to vyznieva tak, ze sa nema behat vobec."
Neverím, že v celom meste nie je iné miesto, kde by sa dalo behať, okrem centra.
A keby aj nejakým zázrakon nebolo, ja chodievam behať do lesa. Samozrejme, nie je to vhodné miesto pre podujate pre toľkých bežcov, ale netvár sa, akoby bez takéhoto behu úplne šport zanikol.
Reakcia na: andy27 #33:
a ked potrebuju behat cez tunel, mohli uzavriet sitinu, tam by to verejnu dopravu obmedzilo minimalne..... 😃
Takže najprv sa tu kritizuje, že v meste nie sú akcie. Potom sa kritizuje, že aukcie sú. Ak akcie sú, tak nemajú byť v centre. Ale ak nie sú v centre, potom sa bude sťažovať, že sa tam nedá dostať. Nedá sa tam dostať? Mesto malo zabezpečiť dopravu. Mesto nezabezpečilo dopravu? Fuj, hanba mestu. Je to mimo mesta? Je to strašne ďaleko a neviem sa tam dostať... Prečo tá akcia nie je v centre? A takto sa dá ísť do kruhu.
Reakcia na: si #41:
Keď budú autobusy stáť na Patrónke v kolóne za kamiónmi, tak by som o tom minimálnom vplyve na verejnú dopravu pochyboval...

P. S.: Sitina má v tú noc plánovanú uzávierku kvôli údržbe od 22:00 do 9:00 nasledujúceho dňa
Reakcia na: keks #40:
night run sa beha roky, devin - bratislava detto ... kto dlhodobo nevyriesilo tento problem, je mesto. aj vdaka svojej pozicii voci statu, aj vdaka marcelovi s., aj vdaka ostatnym vplyvom ... a nie, nezanikne, to nikde netvrdim. ale ked devin - bratislava moze , no bratislava marathon/night run nie, tak je to take divne.
Reakcia na: si #41:
toto si zabil 😃 😃 vsak sa aj tak pravidelne uzatvara 😃
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
dovolim si tvrdit, ze v sobotny podvecer tych kamionov zas az tak vela nejazdi (predpokladam ze aj tu noc zo soboty na nedelu na uzavierku maju tiez zvolenu prave kvoli najnizsiemu vplyvu na dopravu a nie pretoze vtedy ma niekto volno na to aby tam nieco spravil.....)
Reakcia na: eMDi #44:
"nočný beh" sa behá roky ???? .... ešte pochopím tradíciu behu "Devín - Bratislava", tam už sú to skutočne roky
Reakcia na: gejza #47:
Je to 16. ročník tento rok.
Reakcia na: bobitwo #42:
Toto si vystihol dobre. Vždy sa tu ľudia sťažujú, že sú v meste akcie, hoci prilákajú veľký počet ľudí a pomáhajú spropagovať Bratislavu. Žiaľ naše centrum je malé a nedá sa beh spraviť tak, aby vôbec neobmedzil dopravu. Na druhej strane, mohli to spraviť tak, aby aspoň premávka linky 4 zostala zachovaná. Ak to teda toľkým ľuďom vadí, zrušme všetky takéto akcie, ale potom sa nesťažujme, že sa v meste nerobí nič zaujímavé.
Reakcia na: keks #40:
Bratislava má pomerne veľkú rozlohu na počet obyvateľov - hustota osídlenia je tu nižšia ako v iných mestách. To má síce pozitívny vplyv na životné prostredie ale prináša to zodpovednosť pre mesto (primátora, magistrát,...) zorganizovať dopravu. A teda, ak máme deklarovaný nosný dopravý systém, tak obmedzenia by sa ho nemali dotýkať a podujatia by sa mali organizovať tak, aby nosný dopravný systém neobmedzili.

Dá sa to vždy zorganizovať tak, aby nebola doprava v meste paralyzovaná a podujatie sa stále uskutočnílo. Páči sa mi ten nápad s leso, máme dlhú pravobrežnú hrádzu (s Inchebou ako možným parkoviskom a zázemím) a dokonca aj v meste by sme niečo našli.
Reakcia na: eMDi #37:
Zakopať električku tam, kde to vôbec netreba? Ako by to pomohlo pri tejto megavýluke s totálnym rozbitím východo-západného prepojenia?
Reakcia na: upravovač fotiek #51:
netreba? vsak niektori stale snivaju o metre. ak ma byt elektricka nosny system, musi byt z vacsej casti segregovana, aby mohla ist 70. vybudujes jednu podobnu cast na jednom mieste, potom na dalsom a postupne poprepajas. a dosiahnes to, ze bud vytvoris nove miesto, kde to vies presunut to podujatie a neobmedzis dopravu, alebo vytvoris dodatocne trate, ze vies eliminovat to obmedzenie na minimum ... ale niekde sa zacat musi. za 15 rokov uz mohlo byt rieseni ...
Reakcia na: BA2301 #50:
petrzalske nabrezie je problem kvoli bezpecnosti - tma a ziadne osvetlenie. preto sa robi tento variant.
Nedalo by sa spojenie východ - západ zachovať tak, že by bola v tuneli vylúčená iba koľaj do centra (funkčná koľaj by sa od bežcov oddelila zábranami)? 4 a 9 by v smere do KV premávali cez tunel a v opačnom smere cez nábrežie. Pri takomto riešení by bežci križovali električku iba na Šafárikovom nám. rovnako ako križujú 3, ktorá nemá byť odklonená.
Reakcia na: Urbanway 2423 #54:
good point. toto mohlo fungovat a je to celkom schodne riesenie.
Reakcia na: Urbanway 2423 #54:
Neviem, či sa nájde niekto, kto by toto povolil (keďže napr. by sa bez rozloženia zábran nebolo možné dostať z koridoru pre bežcov k únikovému východu)
Reakcia na: 3pa3ck3 #56:
Nemohli by sa tie zábrany pri únikovom východe vynechať (ten kúsok by niekto strážil, aby bežci nevybehli na druhú koľaj) s tým, že električky by išli 15 km/h? Stále by to bolo podľa mňa lepšie, ako keď tadiaľ nepôjde nič.
Reakcia na: TomJ #49:
Bez toho aby som riešil dopravu. Bratislava okolo roku 2000 bola mŕtve mesto, žiaden život v ňom. Potom sa to nejak rozbehlo. Potom sa to nejak rozbehlo, ale teraz zase samé obmedzenia. Dni Petržalky na Dostihovej dráhe? V okolí je max vysokoškolský internát, aj tak treba končiť max o 23:00 lebo nočný kľud. Kamkoľvek v lete prídeš, tak o 21:00 ťa vyrazia z terasy, že musíš končiť, nočný kľud. Kedysi živé koncerty na Silvestra na Hlavnom a Hviezdoslavovom námestí, teraz ti tam zahrá nejaký no name DJ max na Hviezdoslavovku medzi 22-24, po polnočnom "ohňostroji" sa zbal a choď domov. S priateľkou sme boli v júni na divadelnom predstavení, už bolo teplo, končilo to okolo 22:30. V Bratislave nenájdeš podnik, kde ti niečo uvaria v tom čase... Nemáš koľkokrát kam ísť, lebo o polnoci ťa vyhadzujú z podniku, že musia zavrieť. Lebo VZN. V 2007-2010 to v meste žilo, praskla vo švýkoch Mlynská dolina, plná obchodná, vedel si ísť do Umelky v lete, kde v tej záhrade boli živé koncerty (zvyčajne muž klávesy, žena speváčka, také tie česko-slovenské a balkánske hity) a vedel si sa baviť do 4 rána v piatok a sobotu. Bežne si tam videl vtedy aj rodiny s relatívne malými deťmi tak okolo 10 rokov a ste tam o 3 ráno trsali na Elán napríklad. Teraz ťa o 22:00 vyrazia z terasy von. Draždiak to isté, 22:00 a všetko zavreté v lete (okrem Oázy, tam ťa vyhodia o 23:00). Kedy boli v lete v rámci kultúrneho leta v BA rôzne koncerty po celej BA, že si sa vedel aj neskôr po 22. nejak zabaviť proste nejak to žilo. Teraz? Chcem si ísť s frajerkou o polnoci v lete niekam sadnúť a pomaly nemám kde. Podniky ktoré kedysi fičali do 4-5 rána a boli plné k prasknutiu zívajú prázdnotou a max o 2:00 ťa vyrazia von. Majáles? Kedysi končil o polnoci ohňostrojom, teraz o 22:00 lebo nočný kľud. Rôzne behy, a podobné akcie sú čoraz viac nenávidené. Petržalka, 160 tisícové sídlisko a po 23:00 si nemáš kde sadnúť. Proste mi to príde, že veľa ľudí sa sem presťahovalo z mimo BA, kde proste o 19:00 zavreli všetko a šli spať. A oni očakávajú, že to tak bude aj v BA. Za mňa je najväčšia hanba, že Bratislava nemá žiaden silvestrovský program. Bardejov je schopný dotiahnuť IMT Smile, Hex, či Horkýže Slíže v jeden večer, v Bratislave hrá nejaký no name DJ medzi 22-24. Odchádzam z Letných Shakespearovských slávnosti na hrade o 23:00 a nemám kam ísť. Neviem si dať ani blbé pivo koľkokrát. Toto je niečo, na čo sa posledných 10 rokov poľuje. Proste kričia časť obyvateľstva sa tvári, že o 22:00 nočný kľud a všetci doma v posteli. Sorry, ale blbá krčma v Lehniciach je otvorená do 4 rána, ale v center BA ťa už o 21:00 koľkokrát odmietnu obslúžiť, ak si sadneš von, lebo nočný kľud a aj tak ťa on 24:00 vyhodia, lebo koniec.

To isté akcie ako tento beh, Beh Devín -Bratislava a ďalších XY sú kritizované, že sa vôbec konajú.
Reakcia na: eMDi #52:
Postupne poprepájaš? Vieš aj cenu tých prepojení? Navyše jeden podpovrchový úsek máme a aj ten bude zatvorený kvôli bežcom. Nemohli by behať v kanalizácií? Tam by vadili akurát tak potkanom.
Reakcia na: eMDi #53:
Nech bežia s čelovkami, môžu aj po kanáloch.
Reakcia na: Urbanway 2423 #54:
Stačí aby jeden vodič v tuneli zapieskoval. Bežci by museli fasovať respirátor.
Reakcia na: bobitwo #58:
Aj koncerty v Bisle zrejme skončili. Keď o 21:00 prídu policajti, lebo nejaká sťažovateľka ich zavolá, tak je to už moc. Chcú ukončiť koncert hodinu pred nočným kľudom. Mesto vymreté, lebo všade ľudí vyhodia. Pamätám si časy kedy bolo mesto plné a masové vyľudnenie bolo synchronizované s odchodmi nočákov. Dnes skape pes, ale megavýluky nosného systému sa schvália bez problému kvôli nejakým bežcom. Do tunela by som ich nepustil vôbec a trval by som na zachovaní električkovej dopravy aj na nábreží. Nech si behajú, ale bez toho aby sa kvôli nim totálne rozbila dopravná obslužnosť nosným systémom, ktorý je v centre prakticky jedinou formou dopravy.
Reakcia na: Ike #34:
Vallo u mňa skončil. V oblasti schvaľovania výluk mesto koná v rozpore s plánom. Totálne rozbiť východno-západné prepojenie kvôli bežcom je asi v súlade s obmedzovaním nočného života v centre. Nasrať ľudí, aby mali problém sa niekam dostať. Nech ostanú doma.
Reakcia na: bobitwo #58:
Prepdokladám, že snahou je zabrániť tomu, aby v centre naďalej ostali aj trvalo bývať ľudia a neodsťahovali sa všetci preč, keď sa nemajú priestor poriadne vyspať. A rovnako aj študenti potrebujú nočný pokoj, aby sa mohli na druhý deň venovať svojmu štúdiu (a mnohí tiež vstávajú ráno do práce)
Reakcia na: 3pa3ck3 #64:
Je kopa ľudí čo vyhľadáva živé mestá, tie byty by určite prázdne nezostali (pozri si koľko stoja byty v centre Brna napríklad). Žiadna hlboká myšlienka za tým nie je, proste niekto býva v centre a je prekvapený že to tam žije, no a starosta zas potrebuje vyhrať voľby.

Skapal tu pes úplne.
Reakcia na: 3pa3ck3 #64:
Je smutné, že večerno-nočný život v Bratislave bol celkom kruto zadrhnutý a z centra sa stáva nocľaháreň... 😴
Reakcia na: keks #39:
No vidis. Takze prave preto, ze sa dopyt po doprave rozlozi na dlhsiu casovu dobu (a v case po 20tej hodine prudko klesne co sa odrazi aj na zmene intervalu) je to vhodny cas na to urobit hodinovu vyluku kedze to odreze menej ludi. Druha vec, ze do centra sa dostanes neobmedzene z kazdej radialy, z vychodu Bratislavy na SNPcko a z Dubravky pod most. Tiez sa hadam da pochopit dovod preco sa podujatie pre 5000 ludi organizuje v centre so zazemim na namesti pri nakupnom centre a nie na okrajovom sidlisku.
Reakcia na: BA2301 #50:
Hradza za 1. nie je osvetlena takze na nocny beh je nevhodna. Za 2. chod sa prosim pozriet na lubovolne miesto z prvych 5 km behu. Tych 5000 ludi aj ked sa rozdeli do viacerych startovych vln a vytvori dlheho hada stale je roztiahnuty minimalne do 2 jazdnych pruhov. Hradza ma na sirku kolko? Necele 2m? s tym ze potrebujes este bezcov dostat po 5km nazad, cize musel by si ju rozdelit na 2 smery a na jeden smer ti ostane 1 meter.
A na zaver nech sa paci, mozes skusit vymysliet v centre teda 10km okruh s mensimi obmedzeniami, ja som tu napriklad pri martone prezentoval nejake alternativne trasy s mensimu obmedzeniami.
Reakcia na: bobitwo #58:
Mne príde, že hlavným problémom je to VZN, ktoré značne obmedzuje otváracie hodiny podnikov. Prečo sa vlastne také VZN schválilo, veď práve v centre by mali obyvatelia s nejakým ruchom počítať? V okolitých mestách (Praha, Brno, Viedeň), pokiaľ viem, také VZN nie je a nie je s tým nejaký problém. Kým sa teda niečo nezmení, tak asi jedinou možnosťou občerstvenia v noci bude nonstop bufet v Ovsišti. 🙂
Reakcia na: Adam3 #68:
Nemohli by bežci na začiatku prebehnúť cez Starý most, potom cez Most SNP a centrum a od Hurbanovho námestia by išli po súčasnej trase? Pri takomto riešení by zostal tunel prejazdný.
Reakcia na: bobitwo #58:
Terazky máme veľa Švýkov u našich jednotok!
Reakcia na: eMDi #37:
to je super nápad, to určite zlacní byty....
Reakcia na: Adam3 #68:
V centre mestá nemá žiaden beh čo robiť. Centrum Bratislavy je malé na takéto masové podujatia.
Reakcia na: slavius #66:
Čo si ľudia zvolili, to majú. Aspoň sa bezdomovci a feťáci môžu v kľude vyspať a nočný primátor môže tlstnúť.
Reakcia na: upravovač fotiek #63:
Podľa mňa je to náborová kampaň do tej BDSM lóže na Magistráte.
Ako napokon jazdí západná vetva L4? Pozerám, že vo výprave má iba jednosmerné eletkričky
Reakcia na: 810zssk #65:
Otázka je, či tie byty predražuje záujem ľudí, ktorí tam chcú dlhodobo bývať, alebo podnikavcov, ktorí ich plánujú prenajímať turistom cez AirBnB
Reakcia na: 3pa3ck3 #77:
V Brne určite 😂 😂 😂
To bola vcera katastroficka doprava. Schvalne som cakal pri Bille v Karlovke ale nie cielene kvoli tomu. Za cca polhodinu isli len dve L4 do centra ale z centra nic. 😶 Cas cca od 20.00 do 20.30
Reakcia na: 810zssk #78:
Okej, uznávam, že Brno ako príklad turistického mesta nesedí, ale tam pre zmenu môžu trh s bytmi ovplyvňovať VŠ študenti - keďže je známe, že tamojšia kapacita internátov absolútne nestíha pokrývať dopyt
Reakcia na: 3pa3ck3 #80:
A tí túžia po predražených bytoch v centre najcentrovatejšom?
Reakcia na: Petto #79:
lebo start pretekov bol o osmej v styroch vlnach.
Reakcia na: eMDi #82:
Ľudia čakajúci na zastávkach mali pre to určite pochopenie. Tak isto ako cestujúci, ktorých to neodviezlo kam očakávali.
Reakcia na: Urbanway 2423 #70:
To je aspon nejake zaujimavejsie riesenie, obavam sa ale, ze kapacitne by to nestacilo na nabehovej lavke ani na samotnom moste SNP. A aj Stary most hned po starte je kapacitne otazny.
Reakcia na: upravovač fotiek #83:
boli dostatocne dlhodobo vopred upozorneni. boli tam organizatori navokol atd. dokonca fandili ti ludia povacsine. takze smola, vybral si si zlu temu, proste si si potreboval len kopnut. bez rieseni atd. dufam, ze takto zhejtujes aj vinobrania ...
Reakcia na: eMDi #85:
co je to dostatocne dlho vopred ? ja nejakych par dni za dostatocne nepovazujem, najme nie pre "normalneho" cestujuceho ktory nevisi denne na socialnych sietach dopravcu ale "iba" (ne)pravidelne cestuje trasu ktoru potrebuje....

vinobrania/hody obvykle zasahuju len do lokalnych liniek, a ak ovplyvnuju nieco "dlhsie" tak obvykle len na obmedzenom pocte vynechanych zastavok; takze ti ktorych sa to tyka to obvykle vedia a poznaju.... skus mi prosim najst nejaku linku a niektoru akciu mestskej casti; ktora Ti znemozni cestovanie medzi uzemiami nezasiahnutymi touto akciou bez moznosti sa normalne medzi nimi prepravit; ako napriklad pri tejto bezeckej blbine bola L4; kedy napriklad zamestnanec byvajuci v KV a pracujuci v ruzinovskej nemocnici (prevadzka 24x7) ak nepouzil auto alebo nesiel s niekolkohodinovou vatou vopred ( = plytvanie vlastnym casom) tak mal proste smolu....
a tiez mi skus prosim vysvetlit preco by takto postihnuty clovek mal aj nabuduce pouzit VHD ako nam tvrdi magistrat a neist radsej autom.....
Reakcia na: si #86:
A koľko je teda adekvátny čas? Týždeň? 2 týždne? Mesiac? 2 mesiace? Pol roka?
Reakcia na: bobitwo #87:
pokial viem tak o planovanych zmenach je potrebne informovat minimalne 14 dni vopred co by som aj povazoval za +- rozumny cas.....
3 dni su naozaj sibenicny termin, ak kvoli tomu potrebujes vyrazat do prace o 2-3 hodiny skor a mas na starosti napriklad aj deti, ktorym potrebujes zabezpecit nejaky dohlad (ktory je obvykle dohodnuty az o tie 3 hodiny neskor)....
nehovoriac o tom, ze ak takto postihnuty cestujuci ten dohlad aj plati od casu, tak su to zvysene naklady nie z jeho viny a opat dalsi dovod preco pouzit radsej auto.....
Reakcia na: bobitwo #87:
Predpokladám že maratón sa nejaký ten čas plánoval, a že ich nenapadlo zo dňa na deň ho konať, takže by bolo vhodné oznámiť obmedzenia ihneď potom čo je celý beh naplánovaný.

Ináč úžasné myšlienky v tomto vlákne. Pokiaľ nie si egoista ktorý sa musí predvádzať na ulici aký si atletický tak neviem si predstaviť aký kultúrny prínos majú takéto akcie.
Reakcia na: si #88:
Informácia bola uverejnená 4.9. po polnoci na stránke, aj vo vozidlách na to upozorňovali. Bolo to 3,5 dňa dopredu. Odstávka bola ani nie 2,5h v sobotu večer, presnejšie 19:45-21:00 pre električky L1 a L4, L3 sa to možno ani nedotkne a L9. Od 19:45-22:00 sa to bude týka L29, L50, L70, aj tých autobusov sa to týkalo skoro minimálne. Pracujúcich v tomto prípade sa to týkalo asi minima, keďže drvivá väčšina v sobotu medzi 19:40-22:00 nepracuje. Ak aj pracuje náhodou, tak začínajú skôr v robote a končia neskôr, keďže sa to bude týkať väčšinou pracovníkov služieb.

Inak som zvedavý, kto by musel vyrážať do práce o 2-3 hodiny skôr?

#89 takže ty budeš pozerať obmedzenia na 4-5 mesiacov dopredu, čo budú? No tak. Robil som s ľuďmi ako organizátor podujatí. 9/10 ľudí napríklad tomu že si im podal informácie na stránke mesiac dopredu, že všade boli plániky, dostali info v maily ťa zastavili a spýtali sa ťa na niečo, čo bolo vycapené 2m za tvojím chrbtom.
Reakcia na: bobitwo #90:
By sa cudoval kolko ludi pracuje v OC a koncia o 21. ❗
Reakcia na: bobitwo #90:
"Bolo to 3,5 dňa dopredu."
vidim ze iny pracovny rezim ako 8 hodin po-pia cez den asi nepoznas.....
je uplne bezne ze mas napriklad jeden tyzden 3 dni volna a 4 pracujes 12h (a druhy naopak), a obvykle su to po,ut,so, ne; no a ak informaciu capnes von akurat ked sa pracovnik unaveny vracia z prace a pospava vo vozidle a potom ma 3 dni volna (pocas ktorych ak to nie je jeho hobby sa k tymto info nedostane) tak ho to akurat "prijemne" prekvapi po ceste na dalsiu smenu.... a tie sa v pripade 12tok obvykle v non-stop prevadzkach striedaju dakedy okolo 19tej; 20tej takze zrovna tato bezecka vallovina vystihla ten prihodny cas na odradzanie tychto ludi od pouzivania vhd.....

"Inak som zvedavý, kto by musel vyrážať do práce o 2-3 hodiny skôr?"
cisto teoreticky, napriklad dakto kto potreobal byt na 21:00 v zmienenej ruzinovskej nemocnici a cestuje dakde z dubravky a prilahlych koncin kde nema priemo zastavku elektricky ale vyuzije este nepriklad vymetak L20 s polhodinovym intervalom.... tak uplne v pohode sa mu ta cesta kvoli tomu behu natiahne k tym 3 hodinam vopred.....

taketo bezdovodne vyluky naozaj ludi od pouzivania VHD odlakaju a bude trvat nemalo rokov bez nich, kym tu VHD opat zoberu "na milost" a nechaju auto doma.....
Reakcia na: si #92:
Ešte raz, chcem vedieť odkiaľ a kade by musel ísť daný človek, aby sa z Dúbravky trepal 3 hodiny do Ružinovskej nemocnice v sobotu, aby tam bol o 21:00
Uz som to pisal v dispecerskom ale zopakujem. Vyluka sa dala urobit tak, aby tunel bol ovplyvneny max 30 minut (4spoje L9 v oboch smeroch) a Sturova max 40 minut a cele by sa to dotklo cca 30 spojov. To je ekvivalent bezneho prestoja ked sa pokazi voz, s tym rozdielom, ze na toto sa dalo pripravit a napriklad nachystat niekolko vozidiel v meste tak aby vykryvali aktualne vypadky.
Ako to v realite dopadlo netusim, avsak aj pri extra nepodarenej organizacii je to vyluka na 1 hodinu a nie 3. A zrovna spojenie Dubravka - nemocnica Ruzinov ako aj vacsina spojeni vychod - zapad je vyhodnejsie ist autobusmi cez Patronku s prestupom na Racianskom / Trnavskom myte ako elektrickou cez centrum. Elektricky su vhodne prevazne na cestu z radial do historickeho jadra mesta a to teda predpokladam bolo umoznene od SNPcka ako aj z pod Mosta SNP.
Reakcia na: bobitwo #90:
Zákon hovorí o 7 dňoch vopred.
Reakcia na: Petto #91:
ludia, co pracovali do deviatej v OC, tak uz im chodili spoje vo velkom, kedze z velkej casti bola premavka pustena po 20:50, kedy uz vacsina pelotonu bola prec zo stareho mesta ...
Reakcia na: Adam3 #94:
Boli pravidlá behu nastavené tak, že ak niekto nestíhal čas uvedený pre posledného bežca, bol stiahnutý z trate?
Reakcia na: eMDi #85:
Irónia je po novom kopanie a hejt? Vinobranie kompletne rozbije dopravu v centre mesta?
Reakcia na: bobitwo #93:
uvazujem o tom, ze pouzije L9 na cestu cez mesto, informacia hovori o tom ze mesto bude neprejazdne medzi medzi 19:40 a 22:00; takze celu cestu si musis planovat tak aby si bol o 19:40 za vylucenym usekom; t.j. potrebujes byt 25 minut predtym v elektricke ak pojdes casovo "na hrane" ak na tu elektricku este z niecoho prestupujes co ma weekendovy interval 30 minut tak ak Ti nesedi prestup...... uplne kludne nazbieras 3.5 hodiny vopred ani nevies ako ak sa potrebujes strafit na prichod na 22:00.....
Reakcia na: upravovač fotiek #98:
nerozbilo ju komplet. centrum mesta bolo obsluhovane aj nadalej trolejovou dopravou ci autobusovou. na rychly presun mohli ludia vyuzit aj kolobezky a pod. naozaj kvoli hodine prerusovanej vyluky v sobotu o osmej vecer robit z toho brutalneho strasiaka je kusok zcestne ... do mesta aj z mesta sa dalo dostat.
Reakcia na: eMDi #100:
a na kolobezky platil listok dpb ? mohol si ich vyuzit aj ked si nebol sposobily na jazdu (napriklad si pozil alkoholicke napoje) ?
prepac; ale ak mesto chce aby obyvatelia pouzivali prednostne verejnu dopravu, tak absencia excesov v podobe zbytocnych vyluk nosneho dopravneho systemu z dovodu ci uz behov alebo plesov je nevyhnutnou, aj ked nie postacujucou podmienkou....
bohuzial vsak mesto ako spravna rozdvojena osobnost hovori jedno a kona druhe.....
Reakcia na: si #99:
Preapac, ale neskutocne si vytrhavas veci z kontextu tam kde sa Ti to hodi. Sice tento clanok nie je optimalne napisany kedze nespresnuje, ze "medzi medzi 19:40 a 22:00" sa tyka iba autobusov v okoli Eurovei, avsak pri elektrickach je tam podciarknuta poznamka, ktora spresnuje, ze ich sa vyluka tyka iba pocas uzsej uzavery (ktora teda bola ovela kratsia). Neviem ci tu pochybilo DPB alebo IMHD, avsak aj keby sme sa tvarili, ze v clanku tato skutocnost nie je uvedena, rozhodne tam je uvedena posledna veta ktora informuje o pouziti L83. Takze virtualne uvahy o tom ako chudak cestujuci je viazany na svoju L9 a musi ist 3,5 hodiny vopred su uplne scestne kedze je tu moznost ist cez Prazsku ktora je aj za normalnych okolnosti minimalne pre Dubravcanov rychlejsia cesta, ale okej podme do extremu a predstavme si najviac dotknuteho cestujuceho z Karlovky. Tak ten namiesto L9 s odchodom 21:34 z Rivieri pouzije L32 s odchodom 21:24 a stale to stiha rovnako s casovou rezervou na prestup na Sokolskej. To je teda rozdiel 10 minut. Aj keby chcel mat velku istotu tak pojde L32 o 15minut skor, ale urcite nie o 3.5 hodiny. A teda ani nic s vyfabulovanym lokalnym 30min vymetakom mi nenapada, kedze L20 ma stale interval 15minut a L35 uz v tom case nejazdi.
Reakcia na: 3pa3ck3 #97:
Vzhladom na to, ze posledna klasifikovana pretekarka ma uvedeny cas 1:30:35 a rozpis je robeny na 1:30 tak asi ano. Je tam este dalsich 10 ludi ktory maju DNF takze nedokoncili, ci sa rozhodli odstupit sami alebo boli stiahnuti netusim.
Reakcia na: si #99:
Prosím, oficiálna informácia bola tu https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/telekom-night-run-2024-linky-1-3-4-9-29-31-37-39-50-70-78-88-91 kde sa jasne píše, že električkové obmedzenie bude medzi 19:45-21:00

Takže, keď ti samotný DPB napíše, že linky 31/39 premávajú, tak mi skús ešte raz vysvetliť, ako chceš ísť 3,5 hodiny z Dúbravky do Ružinovskej nemocnice? Linky vedúce cez Patrónku a okolo Hlavnej stanice, tých sa to nedotklo a dokonca mi to ukazuje, že je to koľkokrát rýchlejšie ísť tade, ako L9. Tak isto jazdila 31/39, takže tá vie tiež obslúžiť územie, kade ide L9. Stále čakám ako nazbieraš 3,5h aby si sa dostal z Dúbravky do Ružinovskej nemocnice. Alebo bola uzavretá komplet Bratislava a nič nevedelo ísť medzi západom a východom?
Reakcia na: eMDi #100:
S tou kolobežkou to myslíš vážne ako náhradu MHD? Keď nešla minimálne pol hodiny električka hore Karlovkou, tak je to akože OK?
Vo vyspelom Rakúsku to riešia takto - preklad oficiálneho oznamu DP Salzburg:

Vo štvrtok 12. septembra 2024 sa opäť uskutoční Salzburg Business Run.
Z dôvodu uzávierky centra mesta (Neutor, Müllner Hauptstraße, Rudolfskai, Imbergstraße a Dreifaltigkeitsgasse) musia byť všetky linky - s výnimkou liniek 2 a 12 - odklonené alebo skrátené približne od 17:30 do 20:30. Aj po tomto čase môže dochádzať k väčším meškaniam a skráteniu trasy spojov.

To je všetko. Nasleduje už len konkrétny rozpis trás, z ktorého vyplýva, že všetky linky sú rozseknuté na dve od seba oddelené vetvy, s širším centrom Salzburgu bez verejnej dopravy.