Konečná Čiližská bude mať od septembra nový názov (od 2.9.2024)

Novej železničnej zastávke vo Vrakuni sa prispôsobí aj názov zastávky MHD.

Nová železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa pri termináli MHD Čiližská je v prevádzke už niekoľko týždňov. Obsluhovaná je vlakmi liniek S70 a R70. Pre jednoduchšiu orientáciu cestujúcich sa od 2. septembra 2024 zmení názov priľahlej zastávky Čiližská, ktorý bude po novom odkazovať na možnosť prestupu na vlaky na tejto zastávke a bude v súlade s označením ďalších zastávok MHD nachádzajúcich sa pri vlakových staniciach a zastávkach.

Nový názov terajšej zastávky Čiližská bude Stn. Vrakuňa.

V týchto dňoch sa cestujúci môžu na zastávkových označníkoch a vozidlách stretnúť už aj s novým označením konečnej zastávky, keďže dopravný podnik začal zmenu zavádzať postupne vopred.

Nové aj staré označenie konečnej Čiližská na zastávke v meste

O ďalších septembrových zmenách v MHD budeme ešte informovať.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #128:
Dobre, ale zober si vazeny priemer podla hustoty zaludnenia. Na lavom brehu ten intravilan tvori z velkej casti lesopark, cintorin, COV a zvysok su rodinne domy. Na pravom brehu su prevazne 8-13 poschodove bytovky, kde mojim odhadom byva 80-90% populacie. Takze ten moj pomyselny "vazeny stred" som myslel niekde v okoli zastavky Estonska a to je 700m od stanice 🙂
Existuje niekde mimo Bratislavy/Slovenska táto obsesia názvami zastávok, staníc, cieľov a neviem čoho ešte? Seriózne, riešite tu nezmysly. Zastávka je jednoznačné pomenovanie miesta kde sa niečo nachádza, dôležité je aby tam bola konzistencia v tom ako sa niečo volá a je jedno či ten názov je Vrakuňa, Dolné Hony, Čiližská, Bufet na konci sveta alebo U Dorotoviča. Tiež je fajn to nemeniť každé dva týždne, ale ak sa raz za 10 rokov niekde postaví niečo čo je orientačne významné - od Auparku po Stanicu Kelelec - tak nie je žiadna tragédia ak sa to premenuje.

Za mňa je na prvom mieste stabilita, nemeniť názvy zbytočne, ale zároveň ak sa zmenia okolnosti a niekde nám vyrastie nový orientačný bod (obzvlášť v kontexte siete verejnej dopravy), tak sa nebojme tomu prispôsobiť. Ak sa za rok premenujú dve zastávky lebo niečo sa zmenilo, nie je na tom nič zlé, vlci si zvyknú, dôležité je vyvarovať sa renaming frenzy lebo niekto na magoriáte sa chce cítiť dôležito. A nech sa tá nová zastávka kľudne volá aj Pri parčíku, do roka to bude zľudovelý názov a nikto tomu inak nepovie. Naozaj teraz nebudú stovky ľudí zmätene blúdiť po meste lebo Čiližská je Slovenská technická norma Vrakuňa.
Reakcia na: Andrej #129:
Väčšina ľudí Železnú studienku pozná, ale nevie, že je časť Karlovej Vsi(ak by som to tu nečítal, predpokladal by som, že je to časť Lamača, Starého alebo Nového Mesta). Rovnako tak nad Vinohradmi by sa možno niekto mimobratislavský zamyslel, v ktorej mestskej časti sú- bežný mimobratislavský človek si MČ Nové Mesto predstaví ako priestor ohraničený cca. predĺženou osou parku na Račku, železničnou traťou 132, Rožňavskou, Trnavskou a Šancovou.
Reakcia na: Adam3 #125:
V tomto vlákne sa pomenovanie staníc obhajuje len podľa šotodôvodov. pred pár dňami: "Pomenovanie železničných zastávok má tiež nejakú históriu a je relatívne unifikované." Ako keby to niekoho reálne malo zaujímať aká je história pomenovania staníc. (A tiež to nie je pravda; v minulosti sme mali aj stanice Nivy a Filiálka).

Tvoje odôvodnenie je podobné: "Asi aby to bolo rovnake ako v zbytku Bratislavy, kde sa tiez pomenuvava podla mestskej a nie miestnej casti. Rovnako ako mame ZST Lamac a nie ZST Segnare, Devinsku a nie Paulinske." No a? Ako keby bol problém zmeniť "pravidlo" aby sa zachovalo roky zaužívané meno konečnej Čiližská. Ak ľudia pochopia mená ako Vinohrady, Devínske jazero, Železná Studienka, atď, tak určite by zvládli aj Čiližská/Dolné Hony. Jediný relevantný argument, prečo tá stanica MUSÍ byť Vrakunou, a prečo sa MHD zastávka MUSELA prispôsobiť železnici, tu nebol predstavený, lebo samozrejme žiadny taký argument neexistuje.

Ak väčšina ľudí nepozná Železnú studienku, o to relevantnejší dôvod prečo by sa tá stanica mala volať Karlova Ves, nie??
Reakcia na: Adam3 #126:
z pohladu vrakune, ci uz katastralneho uzemia alebo suvislo xzastavaneho uzemia veru nie je... to by musela byt dakde v mieste zeleznicneho mosta cez maly dunaj alebo este kusok na jeho lavom brehu a nie na pravom.... (zeleznica pritom ide cca stredom katastralneho uzemia)
vid:
https://pieskovisko.sk/misc/ku-vrakuna.png
(cervenou je hranica k.u. Vrakuna v extravilane, fialovou hranica v intravilane, zelenomodrou hranica intravilan/extravilan, oranzova bodka predstavuje sucasne umiestnenie zastavky)
trat som tam nevyznacoval, predpokladam ze jej umiestnenie v uzemi poznas....

PS: stred vrakune 700m je vcelku dost daleko, ked to k.u. je cca 2.5x2.5km taky pootoceny "stvorec"
Chalani, zamyslime sa nad tým, prečo v jazykoch existujú nepravidelné slovesá alebo iné gramatické tvary a prečo ide o najčastejšie slová.

Skúsim to vysvetliť. Preto, lebo tieto najpoužívanejšie slová sú zároveň najstaršie a jazykovedci veľmi dobre vyhodnotili, že hoci sú nepravidelné a autistom nemusia sedieť v systéme, stabilnosť systému má väčšiu prednosť.

Skúsme toto, prosím, aplikovať aj v doprave. Pretože ak robíme korekcie bez pridanej hodnoty typu, že zastávku A premenujeme na B a zastávku C na A, tak potom nám nič nebráni prečíslovať električky (najlepšie takto) 1 bude 5, 3 bude 4, 4 bude 3, 7 bude 2 a 9 bude 1. A hurá, máme systém 1, 2, 3, 4, 5! Sami uznáte, že je to hlúposť.
Reakcia na: si #124:
Sam som to nizsie v diskusii priznal, ze keby neexistovala ta ZST tak vhodny nazov obratiska by bolo Dolne hony. Avsak ked mame iba jednu stanicu v mestkej casti, navyse priblizne v jej strede tak nazvat ju Vrakuna mi pride uplne prirodzene a nemam za tym ziadne sotodovody. Rovnako ako mi je prirodzene, ze mame Racu, Lamac, Devinsku, Petrzalku, Nove Mesto. Zelezna je teda jedina vynimka, kedze je uplne mimo zbytku Karlovky, tu je stred Vrakune 700metrov od tej stanice.
Reakcia na: Andrej #123:
Pockat, pomenovanie "Vrakuna" novej zeleznicej zastavky, ktora je vpodstate najviac v centre Vrakune ako sa vramci zeleznice da a zaroven je to jedina stanica v tejto mestskej casti povazujes za sotosystem? Keby sme sa bavili o takom Lamaci, ktory pouzivaju viac ludia z Dubravky pochopim, ze je to diskutabilne. Ale tu je to uplne prirodzene.
Pre objasnenie teda. Ziadne sotoriesenia nepotrebujem ani nenavrhujem. O tom, ze je Zelezna Studienka sucast Karlovej Vsi 95% Karlovestanov ani netusi, rovnako ako aj to, ze Tesco Lamac je v Karlovke.
Reakcia na: Adam3 #122:
uprimne, nevidim, ked musi byt konecna na cilizskej premenovana na vrakuna, tak nevidim dovod aby nemohla byt premenovana napriklad na zst dolne hony - linky s touto konecnou nejaky nie maly cas inac premavali s cielom dolne hony\n cilizska; nikdy sa to vsak nevolalo vrakuna.... a ak sa teda mame striktne drzat katastralnych uzemi, tak preco su potom z toho vynimky ? a preco nemohla byt vynimka potom aj tu ?
Reakcia na: Adam3 #122:
tú železnú studienku určite treba okomentovať, keby aj sme akceptovali že pre neznáme dôvody stanice typu HLST a UNS sú ok ale Čiližská/Dolné Hony už nie.

Železná Studienka je v Karlovej Vsi; stanica sa nevolá podľa mestskej časti... prečo? Ak má byť nejaký šotosystém ktorý je dôležitejší než poskytovanie stabilných informácií pre cestujúcich, prečo to v tomto prípade neplatí?
Reakcia na: si #120:
Vazne nevidis rozdiel medzi stanicami typu Vrakuna, Raca, Devinska, Lamac a hlavnou stanicou, pripadne UNS? To preco zelezna studienka nie je Karlova Ves tiez hadam netreba komentovat 🙂
Reakcia na: Andrej #118:
Ešte ti doplním Predmestie..
Reakcia na: Adam3 #117:
+ #119
a hlavna stanica je podla ktorej mestskej casti pomenovana ? a UNS ? 😃
a zelezna studienka ? ta lezi v k.u. Karlova Ves,; a ta tusim ziaden iny tarifny bod ani nema 😃
Reakcia na: Andrej #118:
Vinohrady sú druhý/tretí železničný tarifný bod v tej istej miestnej časti. Devínske Jazero je druhý tarifný bod v tej istej miestnej časti.
Reakcia na: Adam3 #117:
A Vinohrady a Devínske jazero?
Reakcia na: Urbanway 2423 #116:
Asi aby to bolo rovnake ako v zbytku Bratislavy, kde sa tiez pomenuvava podla mestskej a nie miestnej casti. Rovnako ako mame ZST Lamac a nie ZST Segnare, Devinsku a nie Paulinske.
Reakcia na: Adam3 #114:
Prečo sa vlastne tá stanica volá Vrakuňa a nie Dolné Hony?
Reakcia na: si #94:
nehovoriac o tom že linky 220, 202, 72 sú stále tá istá linka bez zmeny trasy len zbytočne 2x prečíslovaná.

A označenie stanice nemuselo byť Čiližská, ale Dolné Hony používané aj v minulosti bez prídomku ulice.
https://imhd.sk/ba/media/gn/00112110/Linka-220.jpg?2279034133
https://imhd.sk/ba/media/gn/00135463/Linka-54.jpg?1497339253
Osobne si myslim, ze aj keby sa to volalo iba Vrakuna tak by nikto neocakaval ze skonci na Bodvianskej, ktora je oproti Cilizskej uplne bezvyznamna konecna (offtopic: ma vobec obratisko, alebo sa 87cka otaca v krizovatke?).
Kazdopadne musim teda na zaklade diskusie uznat, ze aj nazov Dolne hony by bol vhodny (respektive vhodnejsi ako Cilizska keby nevznikla zeleznicna zastavka) a vlastne aj nocaky byvali oznacovane N72 Dolne hony. Ako su vlastne teraz oznacovane N72?
Reakcia na: MatejBA #111:
Ak by tam nevznikla žel. zastávka s názvom BA-Vrakuňa, tak by bol vhodnejší názov Dolné hony, resp. by k premenovaniu nikdy neprišlo.
A kde v súčasnej situácii je Stn. Vrakuňa (pre hnidopichov sa to píše s malými písmenami, teda ekvivalent nie je ISO, EJ alebo ČSN) najvhodnejším pomenovaním.