Otvorenie novej železničnej zastávky Bratislava-Vrakuňa (od 2.7.2024)

Železnice Slovenskej republiky dokončili prvý z bratislavských TIOP-ov.

Dopravca Leo Express Slovensko informoval, že utorka od 2. júla 2024 budú vlaky linky S70 a vybrané vlaky linky R70 zastavovať na novovybudovanej železničnej zastávke Bratislava-Vrakuňa pri zastávke MHD Čiližská.

Pôvodná dočasná zastávka Bratislava-Vrakuňa pri Ráztočnej ulici bude k rovnakému dátumu zrušená.

Aktualizácia: Bratislavská integrovaná doprava upozorňuje cestujúcich, že spočiatku na novej zastávke nebudú inštalované označovače lístkov IDS BK, ani predajné automaty, keďže stavebný objekt zahŕňajúci tieto zariadenia zatiaľ nebol zrealizovaný. BID odporúča cestujúcim pred nástupom do vlaku zakúpiť si lístok v aplikácii IDS BK, príp. si označiť lístok už vo vozidle MHD (v prípade prestupu z MHD na vlak).

Sprevádzkovaním novej železničnej zastávky sa pre cestujúcich vytvoria nové prestupné možnosti medzi vlakmi a linkami 65 67 71 72 a 75 bratislavskej MHD.

Peší prístup k novej železničnej zastávke je možný len zo strany od Dvojkrížnej ulice. Zo strany Ráztočnej ulice bude možné dostať sa k novej zastávke peším presunom cez Železničnú a Dvojkrížnu ulicu.

Nová železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa bola vybudovaná ako súčasť tzv. terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) a pozostáva z jedného krajného nástupišťa vybaveného dvojicou prístreškov s lavičkami na sedenie a stojanmi pre odloženie bicyklov. Priestory zastávky sú monitorované kamerovým systémom a cestujúcim bude slúžiť aj elektronický informačný systém. Zastávku od Dvojkrížnej ulice oddeľuje protihluková stena. Prístup k zastávke bude zabezpečený bezbariérovými chodníkmi.

V rámci budovania TIOP ešte zostáva doriešiť chodníky medzi nástupišťami MHD a vlakovou zastávkou, keďže ich výstavba sa oneskorila. Rovnako bude potrebné zrekonštruovať pôvodné nástupište B zastávky Čiližská, na mieste ktorého bol počas stavebných prác vjazd na stavenisko. Výstavba prístupových chodníkov sa oneskorila údajne pre nedoriešené majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov. Do vybudovania chodníka a priechodov pre chodcov k severnej časti vlakovej zastávky musia cestujúci využívať prístup cez južný koniec pri výstupišti trolejbusov.

Investorom výstavby železničnej zastávky Bratislava-Vrakuňa boli Železnice Slovenskej republiky a zhotoviteľom bola spoločnosť TSS Grade za cenu 3,9 mil. € bez DPH. Náklady na výstavbu pokryli financie z fondov Európskej únie.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Už sa začína aj rozpadať. Takmer po celej dĺžke sa oddelila izolácia z kompozitovej protihlukovej steny.
Nikomu doposiaľ nenapadlo, zavesiť kolmo k nástupnej hrane na infotabule veľký nápis, že druhý východ je uzatvorený. Nalepená je iba jedna nálepka na pozdĺžnej tabuli o veľkosti A4. Cestujúci vystúpi, kráča po nástupišti a tam zisti, že musí ísť späť.
Stálo by to možno 50 €, ale čo tam po cestujúcich.
Reakcia na: birch #8:
A ja by som este spochybnil aj Vas dodatok ze "moderna" zastavka. V com je moderna, nezabezpecuje ani prechod suchou nohou, nie su tam ani toalety, nikde som nevidel automat na listky zatial (aj ked sa priznam ze neviem ci sa na tej linke vlakovej da kupit v automate). Je to zastavka a to je vsetko.
Po prezretí fotiek musím povedať, že mi je až do plaču. Po extrémne dlhej dobe plánovania a dlhej dobe realizácie je honosným názvom TIOP označená s dovolením obyčajná moderná zastávka na dopravne preťaženej neelektrifikovanej jednokoľajnej trati, s nedomyslenými detailami (stĺpy uprostred nástupišťa, vstup do technologickej miestnosti ako outdoorové WC), bez prípravy na podchod popod trať (budúci príchod z východnej strany, potenciálne zdvojkoľajenie) a s nedokončeným napojením pre peších, ktorí budú chodiť na stanicu po hline (chyba mesta). Akože super, že sa podarilo aspoň toto, ale inak hanba pre ŽSR aj pre mesto.
Dá sa to symbolicky označiť ako veľká udalosť v rozvoji verejnej dopravy v Bratislave. De facto je to ale obyčajná železničná jednokoľajná zastávka, pri ktorej je obďaleč zastávka MHD a je to ešte stále nedorobok. Priority štátu sú jasné - diaľnice, a na ostatných úrovniach (samospráva) sú s tým, zdá sa, OK. A tak pôjde život (biedne) ďalej. Pri veľkej snahe napísať niečo optimistické mi napadá len konštatovanie, že aj snaha sa cení.
Oceňujem, že sú cestujúci na idiotsky umiestnené stĺpy osvetlenia upozornení žltočiernym pruhovaním. 😀

Keď už sa nemyslelo na estetiku, tak aspoň na bezpečnosť. 😁
Reakcia na: Relé556 #3:
Z prepravného hľadiska (teda z pohľadu cestujúceho) je nepodstatné, či je z dopravného hľadiska stanica alebo zastávka
TIOP stn. Bratislava-Vrakuňa - Dolné Hony/Čiližská. 😃
Reakcia na: thomas123 #1:
neviem či by som túto zastávku povýšil na "stanicu" 😃
Reakcia na: thomas123 #1:
Bude premenovaná na TIOP Vrakuňa, keďže TIOP je ešte väčší dopravácky orgazmus, než STN.
Nebude premenovaná aj končená Čiližská na Stn. Vrakuňa?