Železnice Slovenskej republiky dokončili prvý z bratislavských TIOP-ov.
Dopravca Leo Express Slovensko informoval, že utorka od 2. júla 2024 budú vlaky linky S70 a vybrané vlaky linky R70 zastavovať na novovybudovanej železničnej zastávke Bratislava-Vrakuňa pri zastávke MHD Čiližská.
Pôvodná dočasná zastávka Bratislava-Vrakuňa pri Ráztočnej ulici bude k rovnakému dátumu zrušená.
Aktualizácia: Bratislavská integrovaná doprava upozorňuje cestujúcich, že spočiatku na novej zastávke nebudú inštalované označovače lístkov IDS BK, ani predajné automaty, keďže stavebný objekt zahŕňajúci tieto zariadenia zatiaľ nebol zrealizovaný. BID odporúča cestujúcim pred nástupom do vlaku zakúpiť si lístok v aplikácii IDS BK, príp. si označiť lístok už vo vozidle MHD (v prípade prestupu z MHD na vlak).
Sprevádzkovaním novej železničnej zastávky sa pre cestujúcich vytvoria nové prestupné možnosti medzi vlakmi a linkami 65 67 71 72 a 75 bratislavskej MHD.
Peší prístup k novej železničnej zastávke je možný len zo strany od Dvojkrížnej ulice. Zo strany Ráztočnej ulice bude možné dostať sa k novej zastávke peším presunom cez Železničnú a Dvojkrížnu ulicu.
Nová železničná zastávka Bratislava-Vrakuňa bola vybudovaná ako súčasť tzv. terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) a pozostáva z jedného krajného nástupišťa vybaveného dvojicou prístreškov s lavičkami na sedenie a stojanmi pre odloženie bicyklov. Priestory zastávky sú monitorované kamerovým systémom a cestujúcim bude slúžiť aj elektronický informačný systém. Zastávku od Dvojkrížnej ulice oddeľuje protihluková stena. Prístup k zastávke bude zabezpečený bezbariérovými chodníkmi.
V rámci budovania TIOP ešte zostáva doriešiť chodníky medzi nástupišťami MHD a vlakovou zastávkou, keďže ich výstavba sa oneskorila. Rovnako bude potrebné zrekonštruovať pôvodné nástupište B zastávky Čiližská, na mieste ktorého bol počas stavebných prác vjazd na stavenisko. Výstavba prístupových chodníkov sa oneskorila údajne pre nedoriešené majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov. Do vybudovania chodníka a priechodov pre chodcov k severnej časti vlakovej zastávky musia cestujúci využívať prístup cez južný koniec pri výstupišti trolejbusov.
Investorom výstavby železničnej zastávky Bratislava-Vrakuňa boli Železnice Slovenskej republiky a zhotoviteľom bola spoločnosť TSS Grade za cenu 3,9 mil. € bez DPH. Náklady na výstavbu pokryli financie z fondov Európskej únie.