Vstupenky na futbalový zápas ŠK Slovan slúžia aj ako lístok na MHD

Futbaloví fanúšikovia sa na zápas ŠK Slovan dostanú bratislavskou MHD bezplatne.

Vďaka spolupráci medzi Dopravným podnikom Bratislava a futbalovým klubom ŠK Slovan Bratislava môžu návštevníci futbalových zápasov tohto klubu konaných na Národnom futbalovom štadióne bezplatne cestovať linkami MHD na zápas a následne po skončení zápasu domov. Stačí, ak sa pri kontrole vo vozidle MHD preukážu platnou vstupenkou na daný zápas, príp. celosezónnou permanentkou v tlačenej alebo elektronickej forme. Dodatočné preukázanie nie je možné.

Návštevníci futbalového zápasu môžu cestovať bezplatne 3 hodiny pred oficiálnym začiatkom zápasu, počas trvania zápasu a dve hodiny po skončení zápasu. Bezplatné cestovanie sa vzťahuje na cesty linkami bratislavskej MHD s cieľom pri Národnom futbalovom štadióne, resp. na návrat domov. Národný futbalový štadión je v pešej dostupnosti od zastávok MHD:

  • Nová doba - linky 4 53 98
  • Bajkalská - linky 39 53 60 61 63 98 163

Podľa uzavretej zmluvy možnosť bezplatného cestovania futbalový klub návštevníkom zaplatí od začiatku júla 2024 do konca júna 2025. Pri predpokladanej väčšej návštevnosti zápasu si môže futbalový klub objednať aj posilnenie vybraných liniek MHD.

Bezplatné cestovanie so vstupenkou na športové podujatie nie je novinkou, takúto možnosť mali už v minulosti návštevníci hokejových zápasov (napr. v rokoch 2013 až 2015). „Týmto krokom chceme v prvom rade podporiť atraktivitu cestovania v mestskej hromadnej doprave. Zároveň by to malo pomôcť odľahčiť dopravu okolo štadióna, mala by sa zlepšiť situácia s parkovaním pre ľudí, ktorí bývajú v jeho okolí. Idea kumulovaného lístka, teda vstupenky na podujatie s dopravou prostredníctvom MHD je progresívnym produktom pre Bratislavčanov i návštevníkov mesta", uviedli vtedy primátor Bratislavy Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #49:
Škôlky už riešiť netreba, štát si ich vezme pod seba, samozrejme aj s financovaním. Podľa tej logicky to ale zároveň znamená, že už nebudú mať ani to VO, ani MHD a ani mestských policajtov.
Reakcia na: 810zssk #51:
Ale ak má na myslí daň z motorových vozidiel, tak ta je príjmom vyššieho územného celku podľa miestnej príslušnosti.
Reakcia na: johnnyjanko #50:
Dane z príjmu právnických osôb nemajú s financovaním samospráv vôbec nič.
Reakcia na: 810zssk #48:
Áno, je to tak. Ale dá sa na to pozrieť aj inak. Napríklad existuje veľa firiem, ktoré majú aktivity po celom Slovensku, ale daňové sídlo majú v Bratislave. Asi by nebolo spravodlivé, keby dane z nich zostali len v Bratislave. (Ako to riešia Švajčiari, netuším.)
Reakcia na: 810zssk #48:
Napríklad tu je to rozpísané celkom rozumne. https://blog.sme.sk/janohrcka/politika/preco-ma-bratislava-a-petrzalka-malo-penazi

Ale spomína sa tam aj to, že nie len štát kašle na mestá, ale aj napríklad samotná BA na mestské časti, Petržalka to odnáša najviac. Prípadne chuťovky ako toto https://www.aktuality.sk/clanok/MXzAehx/navrh-hlavneho-mesta-k-prerozdeleniu-penazi-je-neferovy-vyhlasil-starosta-petrzalky/ Hlavne Vallove slová by som vypichol, prečo mestské časti nemôžu dostať 100% sumy, čo štát poslal na štátne materské škôlky, ale súkromné materské škôlky dostanú 100% sumy. Citujem: "Úvahu o tom, že by mesto dávalo mestským častiam 100 percent financií, považuje za nelogickú. „Nie je to ako normatív na základné školy. Počet detí je jedným z troch ukazovateľov, ktoré sú vo vzorci, podľa ktorého sa menia peniaze pre každú samosprávu a ktorý iba naviguje a hovorí, kam a koľko peňazí má ísť," poznamenal Vallo. Zároveň pripomína, že v opačnom prípade by hlavné mesto nemohlo platiť verejné osvetlenie pri škôlkach, mestskú hromadnú dopravu k nim či mestských policajtov, ktorí niekedy pri nich hliadkujú." Natiska sa otázka, čo akože si šňupol. Škôlky predsa nie sú mimo mesta, ale zvyčajne uprostred domov, takže lampy čo osvetľujú škôlky, tak osvetľujú aj ulicu. Nevšimol som si, že by MHD jazdila špeciálne ku škôlkam, tak isto, argument s tými policajtami je o čom akože? To sa akože najímajú extra policajti len na to? Určite nie.

Žiaľ kopa ľudí to nechce chápať. Minulý či predminulý rok bola na RTVS reportáž, buď Miloslavov, alebo Kvetoslavov v Občan za dverami to bol myslím, kde sa rodičia sťažovali, že nevedia dať deti do škôlky, že je plná a odmietajú zobrať ich deti. Vyjadrenie starostu, že v obci oficiálne žije 2500 či koľko ľudí a všetky deti, ktoré žijú oficiálne v obci sú v škôlke. Podľa jeho odhadov, ale v obci žije cez 5000 ľudí. Žiaľ ľudia čo žijú neoficiálne v obci majú smolu, obec nemá ani peniaze aby to riešila a ani nemá vedomosť, že koľko vlastne tam je detí a čo treba pripraviť.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
"Štát potom rozdeľuje peniaze obciam a mestám podľa počtu obyvateľov, pričom vôbec nezáleží na tom, či obyvatelia tej obce platia vysoké alebo nízke dane" - No a to je práve ten problém a zdroj odlivu v Bratislave vyprodukovaných peňazí niekam do tramtárie. V Bratislave sa tvoria výrazne väčšie hodnoty, ale distribúcia peňazí do rozpočtu to nijak nezohľadňuje.
Reakcia na: Valec #35:
BMK bola vo svojej podstate hlupost uz od zaciatku... kazdy clovek nad 15 rokov predsa vo vrecku nosi karticku, ktora hovori o tom, ci ma alebo nema trvaly pobyt v Bratislave anemusi si kvoli tomu zriadovat kartu v zazmluvnenej banke a nabijat si tam peniaze
ale aby som ostal pri teme... ten zoznam spojov ma celkom prekvapil, napr absenciou 75 a 78
Reakcia na: Ike #41:
1) rozumiem. Daň z príjmov fyzických osôb sa rozdeľuje z celoslovenského výnosu, a nie z výnosu v danej obci či VÚC. Vzorec, na základe ktorého sa výnos rozdeľuje medzi jednotlivé samosprávy, obsahuje štatisticky merateľné kritériá. Medzi nimi nie sú nijaké kritériá, ktoré by odzrkadľovali ekonomickú silu regiónov, napríklad miera nezamestnanosti či úroveň platov. Ekonomická sila regiónov teda nebude mať vplyv na rozdeľovanie dane z príjmov fyzických osôb. V praxi to bude znamenať, že výnos dane z príjmov fyzických osôb, vybraný od obyvateľov ekonomicky silnejších regiónoch, sa rozdelí v prospech slabších regiónov. - Teda v skratke, že dane z príjmov fyzických osôb sa hodia do 1 koša a potom sa to cez vzorec rozdelí medzi jednotlivé obce na základe nahláseného počtu obyvateľov.
Úlohou mesta je zabezpečiť služby pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Ale by to mohlo robiť, tak musí na to dostať peniaze.
3) 240 tisíc ľudí v BA reálne žije a sú neobyvatelia. Aj pre nich sa opravujú cesty a chodníky, aj oni chcú mať verejné osvetlenie, pokosené trávniky, školy, škôlky, chcú mať čisto, robia sa projekty, aby mohli existovať, aj pre nich je tu MHD, rôzne športoviská, parky atď. Ale mesto na to nedostáva peniaze za tých ľudí, lebo tam oficiálne nežijú.
4) úlohou verejnej dopravy je prepraviť čo najviac ľudí v čo najkratšom čase a čo najefektívnejšie. Úlohou mhd pre primárne prepravovať ľudí - obyvateľov a návštevníkov mesta. Keďže verejná doprava je skoro vždy dotovaná, tak od niekoho tie peniaze ísť musia, v prípade mesta idú z daní obyvateľov. Nikto nečaká, že turista, či návštevník bude platiť plnú cenu za mhd, alebo obyvateľ mesta to bude mať lacnejšie. Pokiaľ niekde žiješ, máš sa podieľať na chode obce. 240 tisíc ľudí to v BA nerobí.
5) skús si prečítať zas a znova. Hovorím to stále. Riešenie je, aby tých 240 tisíc ľudí, čo žíjú v BA a neplatia tu dane, aby ich dane skončili v BA a nie inde. Na základe aktuálneho kľúča to je 189 miliónov, ktoré BA nedostala.
Reakcia na: si #43:
Áno, máš pravdu, samozrejme som myslel dane z príjmu. V príklade zo Švajčiarska som to už uviedol explicitne. Dane z nehnuteľností sú iná vec, a v tom nie je rozpor, lebo kto vlastní nehnuteľnosť v BA, tak musí platiť daň z nej v BA, aj keď tu nemá TP.
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
Silno dúfam, že ten lístok nebude platiť len v linkách, ktoré prechádzajú okolo štadióna, ale bude možný aj prestup.

Skôr to chápem tak, že keby revízor nadobudol dojem, že dotyčný necestuje na futbal alebo z futbalu (napr by sa viezol s bicyklom do Čunova), tak táto klauzula mu dáva právo lístok neuznať.
Reakcia na: johnnyjanko #42:
"Nikto neplatí dane v Parihuzovciach. Ani v Bratislave, ani v žiadnom inom meste na Slovensku."

no ja neviem no, ale myslim ze taku dan z nehnutelnosti platim na ucet patriaci mestu, ci ?
(PS: lebo si nepovedal ake dane...)
Reakcia na: bobitwo #29:
Nikto neplatí dane *z príjmu* (EDITED) v Parihuzovciach. Ani v Bratislave, ani v žiadnom inom meste na Slovensku. To je častý omyl. Vo Švajci to tak funguje, platia sa tri druhy dane z príjmu: obecná, kantonálna a federálna. Kantóny a obce si daňové sadzby a iné podmienky určujú samostatne a sami tie peniaze od svojich obyvateľov aj vyberajú. Zmena trvalého pobytu spôsobí, že tvoje dane budúci rok dostane iná obec alebo iný kantón.

Na Slovensku všetci platíme dane priamo štátu do jedného a toho istého balíka. Štát potom rozdeľuje peniaze obciam a mestám podľa počtu obyvateľov, pričom vôbec nezáleží na tom, či obyvatelia tej obce platia vysoké alebo nízke dane, alebo dokonca žiadne - rozdeľuje sa to tak, ako keby všetci občania odvádzali na daniach presne rovnaké množstvo peňazí. Ale ako už povedali iní, je to korigované rôznymi koeficientami, ktoré v prípade Bratislavy kompenzujú to, že je tu oveľa viac reálnych obyvateľov ako trvalých pobytov.
Reakcia na: bobitwo #39:
Nebudem s tebou v tejto diskusii pokračovať z dôvodu že:
1) nerozumieš fiškálnej decentralizácii a úlohe mesta
2) stále dookola opakuješ tie isté výpočty, ktoré sú v princípe na úrovni priemerov z priemerov z priemerov,
3) ignoruješ obrovské množstvo rôznych use caseov, ako napríklad neobyvateľa, ktorý mestské služby nevyužíva a nepredpokladám, že k tomuto máš relevantné data,
4) nerozumieš cieľom verejnej dopravy a v neposlednom rade
5) nenavrhuješ žiadne riešenie.

Na záver dodám že samozrejme je vždy lepšie mať trvalý pobyt v meste v ktorom žijem (aj keď treba si uvedomiť že nemala časť populácie SR prespáva inde ako pracuje), ale zase nie je korektné tváriť sa že trvalý pobyt je svätý grál a že fiškálna decentralizácia nemá nástroje na kompenzáciu mestotvorných činnosti väčších miest.

Howgh.
Reakcia na: Solider #25:
Celkovo pojem "primerná mzda v BA" treba brať s rezervou lebo sa do neho rátajú aj 5 ciferné platy vysokopostavených osôb z nadnárodných firiem a inštitúcií 🤷
Reakcia na: Ike #37:
240 tisíc ľudí, čo tu žije sú návštevníci? Čo sa tu človek nedozvie.

240 tisíc ľudí je 189 miliónov na daniach, ktoré nedorazili. 426 tisíc ľudí financuje služby pre ďalších 240 tisíc ľudí, čo tu žije a ktorých peniaze končia inde ako by mali.

Príklad s domom je presne to isté, čo s mestom. Tam tiež predsa chodia návštevy, musíš zabezpečiť, aby to neohrozovalo okolie.

Ak by si čítal s porozumením, tak by si pochopil, kde je problém. 240 tisíc ľudí žijúcich v BA, ktorých dane neskončia v Bratislave. A napísal som to nie raz. Lebo aknsi zarátam tých 240 tisíc ľudí, čo tu oficiálne nebývajú, ale vlastne tu bývajú, tak Bratislava dostane na hlavu menej ako 500€ z daní, čo je menej ako majú Košice, Trenčín, Prešov, či Dunajská Streda. 426 tisíc ľudí zabezpečuje služby pre ďalších 390 tisíc. Ukáž mi slovenské mesto, ktoré z daní za 1 obyvateľa sa musí postarať o ďalšieho 0,91 človeka.

Reakcia na: richardhudec #22:
spoliehat sa na vysku priemernej mzdy u kazdeho cestujuceho je rovnako zavadzajuce ako tvrdit, ze mhd v ba je skoro zadarmo. treba vychadzat zo mzdy tych financne najzranitelnejsich a neskreslovat ich zivotnu realitu spriemerovanim mzdy vsetkych pracujucich v ba…
Reakcia na: bobitwo #36:
Rozdiel medzi bytovkou a mestom je v tom, že úlohou mesta je zabezpečovať služby pre návštevníkov, kým úlohou mojej bytovky nie je zabezpečovať servis pre okoloidúcich. A v neposlednom rade, mesto od okolitého sveta nie je izolované magnetickou bránou.

To mesto dostáva finančné prostriedky aj na zabezpečenie servisu pre neobyvateľov.

Lebo, čo iné navrhuješ, zrušiť 39? Inú tarifu pre neobyvateľov? Všetky tieto apartheid-like opatrenia sa Ti vrátia ako bumerang a kopnú do zadku práve toho dane platiaceho obyvateľa. Podobne ako pri nápadoch odignorovať vypredaný play-off zápas HC Slovan.
Reakcia na: Ike #32:
426 tisíc obyvateľov Bratislavy prispieva 129€ ročne na chod DPB, či koľko to je. Cca 390 tisíc (cca 240 tisíc ľudí, čo tu býva, ale nie oficiálne + 150 tisíc, čo sem denne dochádza) nedá na chod MHD ani cent zo svojich daní, zaplatí len to, že si kúpi lístok.

426 tisíc oficiálnych občanov platí dane, aby mesto fungovalo, mhd, kosenie trávnikov, verejné osvetlenie, oprava ciest atď. Sú to desiatky vecí, čo treba zabezpečiť. 240 tisíc ľudí, ktorý tu oficiálne nebývajú to využívajú a ničím neprispejú.

Predpokladám, že bývaš v paneláku? Alebo to ber len ako príklad. Panelák má 60 bytov a každý majiteľ/obyvateľ musí platiť nejaké poplatky na chod, elektrina v spoločných priestoroch, upratovač, fond opráv, keď treba niečo opraviť, smeti atď. Ale z tých 60 bytov je oficiálne obývaných len 38, peniaze zvyšných 22 bytov putujú inde, pritom tí ľudia tam normálne bývajú, ale ich peniaze dostane iná bytovka, v ktorej oni nebývajú. Je to podľa teba fér?
Reakcia na: Ike #32:
Cezpoľný, najmä taký čo dochádza, nie čo tu roky býva len si nezmenil trvalý pobyt (a cena MHD ho k tomu určite nedonúti, viď nebohá BMK), skôr zaplatí tých 4*96 = 384 €, alebo dokonca 11*36 = 396 €, lebo nevie či a do kedy bude MHD využívať. Naproti tomu, domáci má tú cenu za 239 €.
Predsa len, neočakávaná zmena zamestnania je viac pravdepodobná, než zmena bydliska.
Reakcia na: bobitwo #9:
Ročná električenka teraz stojí 239 €.

#14: Opravím ťa. Praha hradí z rozpočtu cca 80 % nákladov (pohybuje sa to medzi 75 a 85), Bratislava asi 70 %.