Zmeny na linkách S70R70 (od 1.7.2024)

Na trati medzi Bratislavou a Kvetoslavovom dopravca od júla zoptimalizuje vlakové spoje.

Od 1. júla 2024 prichádza dopravca Leo Express s viacerými zmenami na regionálnych vlakových linkách S70 a R70.

Zrušené budú pôvodné vlaky linky S70 s odchodmi v pracovných dňoch:

  • z Bratislavy hlavnej stanice do Kvetoslavova: o 4:03, 4:35 a 17:03,
  • z Bratislavy-Nového Mesta do Kvetoslavova: o 6:15 a 16:15,
  • z Kvetoslavova do Bratislavy: o 4:49, 5:19, 15:19, 16:19 a 17:19.

Náhradou za vybrané zrušené vlaky budú vlaky kategórie REX linky R70, ktoré budú mať v pracovných dňoch rozšírenú obsluhu zastávok v úseku Bratislava – Kvetoslavov, t. j. zastavovať budú na všetkých zastávkach medzi Hlavnou stanicou a Kvetoslavovom, okrem zastávky Rovinka. Pôjde o vlaky linky R70 s odchodmi:

  • z Bratislavy hlavnej stanice do Dunajskej Stredy: o 6:03, 16:10 a 17:10,
  • z Kvetoslavova do Bratislavy: o 5:12, 15:19, 16:12 a 17:12.

Za zrušené prvé dva ranné vlaky z Bratislavy náhrada nebude, prvý vlak z Bratislavy pôjde po novom až o 5:14. Čiastočnou náhradou za zrušený spoj o 4:49 z Kvetoslavova je posunutie prvého vlaku z Kvetoslavova do Bratislavy o 10 minút neskôr zo 4:19 na 4:29.

Okrem uvedených zmien prišlo pri niektorých vlakoch aj k menším časovým posunom odchodov.

„K zmenám dochádza z dôvodu optimalizácie a zefektívneniu cestovného poriadku a minimalizovaniu meškania na tejto jednokoľajovej trati. Na základe komunikácie s ministerstvom dopravy a zhodnotenia obsadenosti vlakov boli vybrané menej vyťažené spoje, ktoré mohli byť zrušené a nahradené vlakmi REX. Redukciou spojov sa dosiahne zníženie prenášania meškania na dalšie vlaky, ku ktorému docházalo vplyvom križovaní jednotlivých vlakov v staniciach," uvádza dôvody týchto zmien dopravca Leo Express na svojej internetovej stránke.

Dopravca zároveň na trati medzi Dunajskou Stredou a Komárnom pridá nový večerný pár vlakov s odchodmi z Komárna do Dunajskej Stredy o 21:03 a Dunajskej Stredy do Komárna o 22:42.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MATU1 #3:
Južní susedia majú obdobný problém: Trať 142 MÁV Budapest Lajosmizse, ktorá podľa maďarských šotoušov je v trístnom stave.
Ale keby to pred 12 rokmi "nevzal" Regiojet tak by sa tá trať nedala ani na tých 80 a 4x do dňa by sa tam plazil šukafón a koľaje by sa rozpadali
Reakcia na: jozin #11:
Nemas zac, drzim palce s bajkom. Cislo najdene pomocou AI (Gemini)
Reakcia na: MATU1 #10:
Dakujem za namahu 🙂

A este zopar mojich postrehov :
podla uvedeneho postupu to naozaj funguje. Ale naozaj treba zaskrtnut aj Podunajske tarify. Ked som navolil BA-DS, 1 dosp + 1 bicykel, bez Podunajskej tarify, tak vsetky vyhladane spojenia vypisuju "Na spoji nie je možná preprava bicyklov alebo už bola prekročená kapacita."
S Podunajskou tarifou je to OK. Ale naco na spojeni BA-DS este zvlast zaskrtavat Podunajsku tarifu? To system nevie automaticky, aku tarifu uplatnit?


Kontakty som hladal tu
https://www.leoexpress.com/sk/kontakt

kde som klikol na zakaznicku linku
https://www.leoexpress.com/sk/kontakt/zakaznicka-linka

ale tam ziadne telefonne cislo nieje. Len zoznam najcastejsich otazok a klik na chat, co vsak dokonca otvara email 😮 .

Takze netusim, odkial si vyhrabal to telefonne cislo, ale pokial nieje uvedene na oficialnych strankach, tak to beriem ako anonymny zdroj "nejakych" informacii.


Ale v podstate ti dakujem, uz viem, ze do Dunajskej Stredy sa da cestovat aj s bicyklom 🙂
Reakcia na: jozin #8:
Reálne majú na stránke mail + kontaktný formulár. Aby si neplakal, napísal som mail za teba a odpísali mi aj so screenshotmi ak by si si nevedel správne navoliť tarif na tej stránke (čo neviem ako je možné).

Dobrý den,

na každém spoji je možné přepravit až 12 kol. Je však třeba správně navolit tarif pro tuto trasu.

Pro navolení správného tarifu je třeba mít náš web ve slovenské jazykové mutaci.

Po otevření našeho naleznete vlevo černý rámeček s nápisem VLAKOVÉ A AUTOBUSOVÉ LÍSTKY je třeba kliknout na bílý rámeček s nápisem 1x Dospelý.

Poté zaškrtněte možnost Podunajské tarify a poté vyberte možnost Preprava bicyklov.

Plus tu je "žiadny telefonický kontakt": +421 948 32 32 88

Kľudne im napíš mail aj ty, odpisu rýchlo a milo 🙂 pekný deň
Reakcia na: jozin #8:
Dá sa ísť s bicyklom, veľa ľudí tak chodieva... asi treba len vypýtať si lístok na bicykel vo vlaku, s ich stránkou nemám skúsenosti
Da sa na tejto trase vobec cestovat s bicyklom? Skusal som online rezervaciu nahodne na niekolko dni (pracovne dni, vikend, buduci mesiac, ...), ale vzdy to skoncilo s oznamom "Na spoji nie je možná preprava bicyklov alebo už bola prekročená kapacita".
https://www.leoexpress.com/sk/rezervacia-listka-online

Samozrejme nemaju ziadny telefonicky kontakt, na ktorom by sa dalo spojit so zivym clovekom 😠
Reakcia na: N/A #2:
na druhu stranu ak si mam vybrat medzi castejsimi spojmi, ktore maju bezne 30 minut meskanie a redsimi spojmi bez meskania, tak si urcite vyberiem druhu moznost a co sa tyka zvysenia priepustnostni, tak so sa neda urobit za vikend, ci?
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
Načo? Je tam natiahnutých dosť trás + VT + 9 následov. Aj tak náklad nepôjde podľa CP.

Môj subjektívny názor je, že MinDop pomohlo dopravcovi, aby vedel zostaviť ako tak efektívne turnusy a obehy vozidiel. Súčasný grafikon bol konštruovaný mimo reality (vrátane kapacity) a pri výhernej cene za 1 vlkm buď bude MinDop navyšovať dotáciu (na čo nie sú €) alebo pod rúškom tmy znižovať prevádzkové náklady dopravcu.
Reakcia na: Color #4:
Možno sa do toho slotu presunie nejaký nákladný vlak
Akým meškaniam sa idú vyhýbať o piatej ráno?
Reakcia na: N/A #2:
Ako inak v tejto banánovej republike:) Trať spájajúca hlavné mesto krajiny a je tam jedna neelektrifikovana koľaj s max rýchlosťou asi 80 km/h 🙂
Nízka priepustnosť trate má dve riešenia.

1. Zvýšenie priepustnosti trate
2. Zníženie zaťaženia trate

Zase si niekto vybral najľahšie riešenie. 🤕
Optimalizácia=redukcia...