Mimoriadna doprava na celoslovenský zraz historických železničných vozidiel (15. – 16.6.2024)

V polovici júna sa na Rendezi uskutoční tradičný sviatok železničnej nostalgie, premávať budú mimoriadne vlaky a posilnená bude aj MHD.

Počas víkendu 15. – 16. júna 2024 sa v Železničnom múzeu SR v areáli depa Bratislava východ uskutoční 24. ročník celoslovenského zrazu historických železničných vozidiel Rendez 2024. Organizátori podujatia pripravili pre návštevníkov už tradične bohatý program zahŕňajúci výstavu historických hnacích vozidiel nielen zo Slovenska, ale aj z Českej republiky a Maďarska, prezentáciu modelových železníc, hudobné vystúpenia a jazdy historických parných a motorových vlakov po Bratislave a okolí.

Počas podujatia bude premávať kyvadlová doprava motorovými historickými vlakmi z Bratislavy hlavnej stanice cez Vinohrady do areálu Železničného múzea podľa cestovného poriadku a taktiež bude premávať autobus linky R z Rače na Východné (cestovný poriadok). Mimoriadna autobusová linka R bude premávať po trase Detvianska –Trávna/Stolárska – Pri Šajbách – Dopravná – Rušňové depo I – Východné. Kapacitne budú posilnené aj linky 52 a 56.

Z centra mesta bude možné použiť električku linky 3 s prestupom na linky 52 56 a R v uzle Detvianska, alebo linku 4 s prestupom na linku 56 v uzle Zlaté piesky. Vystúpiť treba na zastávke Rušňové depo I.

Návštevníkov zo vzdialenejšieho okolia dopravia na podujatie po oba víkendové dni mimoriadne historické vlaky. V motorovom vlaku a v parných vlakoch bude ako cestovný lístok slúžiť vstupenka na podujatie, ktorú bude potrebné zakúpiť si vo vlaku. Vstupné na podujatie pre návštevníkov od 15 do 70 rokov bude 10 € (zľavnené pre deti 6 - 15 r. a ŤZP 5 €; ostatní zdarma), platby možné iba v hotovosti.

  • Sobota
    • Parný vlak po trase Leopoldov (9:20) – Trnava (10:07) – Pezinok (10:35) – Železničné múzeum Bratislava východ (10:55)
    • Parný vlak po trase Bratislava-Petržalka (10:25) – Bratislava-Nové Mesto (11:06) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:30)
      • S vlakom pôjde po celej trase súbežnou jazdou parný nákladný vlak (bez prepravy cestujúcich).
    • Motorový vlak po trase Dunajská Streda (9:40) – Kvetoslavov (10:11) – Nové Košariská (10:22) – Podunajské Biskupice (10:32) – Bratislava-Nové Mesto (10:44) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:01)
    • Elektrický rýchlikový vlak Pantograf (vo vlaku sa platí špeciálne cestovné) po trase Brno (9:05) -– Kúty (10:11) – Bratislava hlavná stanica (11:13) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:30)
      • Rýchlik pôjde späť do Brna zo Železničného múzea o 17:45.
  • Nedeľa
    • Parný vlak po trase Leopoldov (9:20) – Trnava (10:07) – Pezinok (10:35) – Železničné múzeum Bratislava východ (10:55)
    • Parný vlak po trase Bratislava-Petržalka (10:25) – Bratislava-Nové Mesto (10:42) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:00)
    • Motorový vlak po trase Dunajská Streda (9:40) – Kvetoslavov (10:11) – Nové Košariská (10:22) – Podunajské Biskupice (10:32) – Bratislava-Nové Mesto (10:44) – Železničné múzeum Bratislava východ (11:01)

Okrem návozných vlakov na podujatie pôjdu po oba dni aj vyhliadkové historické vlaky po Bratislave a okolí (cestovné v týchto vlakoch bude 7 €):

  • Sobota
    • Okružný parný vlak po trase Železničné múzeum (14:30) – Bratislava-Vajnory (14:47) – Bratislava-Petržalka (15:45) – Bratislava-Nové Mesto (16:07) - Železničné múzeum (16:25)
    • Výletný parný vlak po trase Železničné múzeum (14:50) – Bratislava-Rača (15:00) – Zohor (15:45) – Bratislava-Rača (16:35) – Železničné múzeum (16:40)
  • Nedeľa
    • Výletný parno-motorový vlak (na oboch koncoch iná mašina) po trase Železničné múzeum (14:30) – Bratislava-Rača (14:40) – Senec (15:15) – Bratislava-Rača (15:50) - Železničné múzeum (15:55)

Detailné informácie o programe a zložení historických vlakov sú dostupné na stránke Železničného múzea SR po kliknutí na plagát:

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Wind Lever #11:
Mali byť na výstavbu múzea, ale zakapalo to.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
No ja som práveže počul, že nejaké fondy mali byť použité aj na historické vozidlá. Netuším, kde to nakoniec zakapalo.
Reakcia na: ikarus31 #7:
Takže na R budú jazdiť elektobusy a vodíkové autobusy?
Reakcia na: Andrej #8:
To PR si robil podnik alebo mesto?
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Ak toto je pravda, tak to je dost schizofrenický postoj, kedže pred 1,5 mesiacom tu veselo jazdili historičáky bez problémov a s 2881 sa robilo paradné PR. 🙃
Reakcia na: Trolley #1:
Údajne žiadne historické vozidlá jazdiť nebudú.
Reakcia na: Andrej #5:
Počul som až extrémne tvrdenie, že mesto vraj vyslovene zakázalo DPB, aby dával čo i len jedno euro na historičáky. Prečo? Neviem. Možno mesto malo pocit, že 51, 6505 alebo najnovšie 2881 nie sú veci, na ktorých by si primátor alebo magistrát mohli robiť reklamu. Skôr naopak, usúdili, že sú to zbytočné záležitosti, ktoré netreba, takže sa na nich dá ušetriť. To vysvetľuje prepadnuté papiere dvojosákov. Či je to pravda povedať neviem. Neviem ani, či, a ak áno, do akej miery mesto zo svojho rozpočtu financuje múzeá. Ak áno, zaujímalo by ma, koľko € ročne to stojí. Ináč situácia sa zhoršuje a osobne som dosť sklamaný, že sme mali nedávno výročie 50 rokov od ukončenia premávky dvojnápravových električiek a bolo to totálne odignornované, žiadna akcia, spomienka. Pričom aspoň vozeň č. 38 bol pojazdný a mohla sa spraviť aspoň skromná spomienka bez nejakého šotojazdenia celý deň. Ale nebolo ani to! Proste absolútne nič! DPB aspoň zvláda súťaže a projekty, financované cez eurofondy. Mesto zďaleka nemá taký dobrý "track record" a určite to nie je pozitívnou vizitkou vedenia mesta, že dopravný podnik je šikovnejší ako jeho majiteľ. Navyše za posledné roky nebol voči DPB taký shitstorm na sociálnych médiách, ako voči mestu. Lebo DPB sa naozaj hýbe dopredu. Aj keď pomaly a keď sa tiež niekedy riešia problémy za pochodu.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Ja viem že Bratislava je "provinčné" mesto, ale toto rozmýšľanie od nich je fakt úbohé. Neviem si predstaviť že by Brno, ktoré si opravuje historické vozidlá keď sú vyradené z bežnej premávky, dovolilo aby ich historickým vozidlám prepadli papiere. Naše inštitúcie majú otrasnú povahu.
Reakcia na: Adameus1512 #3:
Keď sú to vozy, ktoré nikomu nepatria. Prevádzka električiek musí šetriť, tak šetrí. Výsledok vidíme. Mám indície, že to ide zhora. A tým myslím od majiteľa DPB. Teda mesta.
Reakcia na: Trolley #1:
Pokiaľ mi je známe, tak všetkým historickým električkám prepadli papiere.
Reakcia na: Trolley #1:
Pritom by úplne stačilo vypraviť T3G, tie sú dostatočne retro, keď už nie historické. Len by nemohli do Petržalky, takže by musela jazdiť mimoriadne aj linka 7 do Rače. Alebo linka Rača - Vazovova - Zlaté piesky. Stačí polhodinový šotointerval a ideálne nejaké šotočíslo linky, ktoré ešte nebolo. Napr. 19. Alebo 18, to bolo zatiaľ iba pri trolejbusoch. Cieľ v smere z Rače/Zlatých pieskov by bol "Vazovova", na Račianskom mýte/Krížnej by sa menil na Rača/Zlaté piesky.
Podľa mapky na webe DPB má Rko (dúfam, že s historickými vozidlami) chodiť až po zastávku Na pasekách.

Historická električka ako prípoj k linke R tohto roku akože nič?