Budú električky opäť premávať cez Šafárikovo námestie plynulo?
Po minuloročnej úprave dopravného riešenia na Vajanského a Rázusovom nábreží, kde boli vytvorené cyklopruhy, prišlo okrem iného aj k zhoršeniu plynulosti premávky vozidiel MHD. V prípade električiek bolo najvýraznejšie ich blokovanie automobilmi v križovatke na Šafárikovom námestí, ktoré nestihli včas opustiť križovatku z dôvodu zápchy na Vajanského nábreží. V decembri minulého roka preto prišlo v popoludňajšej špičke k vypnutiu preferencie električkovej dopravy na tejto križovatke, čo malo ďalší negatívny dopad na presnosť ich premávky.
Mesto sa situáciu rozhodlo vyriešiť úpravou križovatky, v rámci ktorej pribudol nový semafor na výjazde zo Štúrovej ulice na Vajanského nábrežie. Ten by mal zabezpečiť spolu s úpravou signálneho plánu zabezpečiť, aby automobily od Dostojevského radu neostávali v križovatke pre neustály prúd áut zo Štúrovej. Nový semafor bude v činnosti od 19. januára 2024. „Počas nasledujúceho týždňa budeme situáciu najmä v popoludňajšej dopravnej špičke sledovať a signálne plány semaforov na križovatke prispôsobovať tak, aby čo najviac zlepšili prejazd vozidiel od Dostojevskeho radu v smere na Most SNP. Následne môžeme podľa potreby pristúpiť aj k úprave vodorovného značenia pred križovatkou na Dostojevského, ak by to dodatočne prispelo k plynulosti radenia vozidiel v novej dopravnej situácii," uviedlo hlavné mesto pri príležitosti jeho spustenia. K obnoveniu preferencie električiek sa mesto nevyjadrilo.
Ike
Prepáč, je to presne o tom. Ja som cyklodopravu naposledy použil v lete 2022, kedy som išiel 2x do práce na bicykli a stačilo mi. Ale odkedy zaviedli parkovaciu politiku, chodím poctivo busom. A ak idem s deťmi k lekárovi, ktorý je kúsok od mojej práce, tak si zaplatím - tie 2 až 4 € mesačne ma zatiaľ nezruinovali.
V disclaimeri som použil "magistrátne šialenstvá" z toho dôvodu, že magistrát hodil cez palubu MHD (a nie len jestvujúcu, ale aj plánovanú - predĺženie 40ky) a tiež "komunikáciu a lá Labková patrola", pretože robiť zmenšovanie oblúkov v križovatkách sa primárne robí pre zníženie rýchlosti a zlepšenie vnímanej bezpečnosti, hlavne pre deti, ale nie preto, aby sa tam deti hrali.
Ale áno, dopravná redukcia je správna a jediná cesta.