Začínajúce a končiace spoje niektorých liniek budú mať počas najbližšieho roka zmenené trasy.
Od 6. novembra 2023 začína Dopravný podnik Bratislava s rekonštrukciou a modernizáciou vozovne Krasňany, ktorá by mala trvať jeden rok. Počas prác bude vozovňa úplne mimo prevádzky, električky a elektrobusy budú preto dočasne deponované v ostatných vozovniach, kde bude vykonávaná aj ich údržba a opravy. Pre súčasne prebiehajúcu rekonštrukciu električkovej trate na Vajnorskej ulici, počas ktorej je vozovňa Jurajov dvor dostupná iba ráno a večer po jednej koľaji budú niektoré električky mimo špičky a večer dočasne odstavované aj v jednotlivých električkových obratiskách.
Z hľadiska premávky električiek príde k zníženiu výpravy vozidiel na linku 1, čím sa v rannej špičke pracovného dňa predĺži interval medzi spojmi z doterajších 4 minút na 5 minút. Z dôvodu zmeny odstavovania vozidiel príde aj k úprave trás výjazdových a dojazdových spojov na linkách 1 4 7 9 67 75 78. Ide o trasy medzi vozovňou (depom) a riadnou trasou týchto liniek. Na týchto linkách nebudú vykonávané začínajúce a končiace spoje zo zastávky/na zastávku Depo Krasňany (autobusy), resp. Stanica Vinohrady (električky). Električkové spoje budú začínať a končiť premávku na zastávke Kuchajda na Vajnorskej (po ukončení rekonštrukcie električkovej trate na zastávke Depo Jurajov dvor) a autobusové spoje budú začínať a končiť na zastávke Bojnická, resp. Depo Jurajov dvor. Na linke 43 sa výjazdy a dojazdy s cestujúcimi dočasne rušia, všetky spoje začínajú/končia na Patrónke.
Modernizácia vozovne Krasňany
Vozovňa Krasňany bola vybudovaná v rokoch 1966 až 1973 pre odstavovanie a údržbu vtedajších električiek a autobusov. Pozostáva z výškovej administratívnej budovy (nie je predmetom aktuálnej modernizácie), odstavných hál a údržbárskeho zázemia. Slúži tiež ako zázemie pre autoškolu DPB. Pred niekoľkými rokmi bola autobusová časť vozovne adaptovaná pre elektrobusy, iné výraznejšie úpravy sa za polstoročie vo vozovni nerealizovali. S príchodom nových nízkopodlažných električiek je preto potrebné kompletne zmodernizovať zázamie pre ich údržbu a tiež zväčšiť kapacitu odstavnej haly pre dlhšie električky. Nevyhnutné je aj zlepšiť pracovné podmienky pre zamestnancov. Modernizáciou jednotlivých objektov sa dosiahnu aj úspory na energiách.
V rámci modernizácie bude kompletne prebudované koľajisko vo vozovni, výhybky budú vybavené systémom automatického stavania vlakovej cesty, pre zníženie hlučnosti budú v oblúkoch inštalované mazacie zariadenia. Vybudovaná bude aj nová meniareň pre napájanie električiek vo vozovni. Zrekonštruované budú haly denného ošetrenia a údržby električiek aj elektrobusov. Súčasťou bude aj výmena existujúcich striech hál za nové s vegetačným krytom (zelené strechy). Odstavná hala električiek bude predĺžená, uzavretá a temperovaná.
Modernizáciu bude realizovať spoločnosť Strabag Pozemné staviteľstvo z Bratislavy s viacerými subdodávateľmi za cenu 58,9 mil. € bez DPH. Väčšiu časť nákladov dopravný podnik zaplatí z nenávratného finančného príspevok z fondov EÚ.
„Kontinuálnym zlepšovaním pracovného prostredia sa s kolegami v našom podniku zaoberáme už od nášho nástupu. Ide síce o zázemie, ktoré cestujúci nevidia, no pre nás je mimoriadne dôležité, keďže si všetky vozidlá udržiavame a servisujeme sami. Obrovským projektom je práve Modernizácia údržbovej základne, ako tento projekt interne nazývame. Projekt takýchto rozmerov v podniku ešte nikto pred nami od revolúcie nerealizoval a jeho uskutočnenie bolo v minulosti skôr otázne. Som preto nesmierne rád, že sa nám ho podarilo spoločne uchopiť, dopracovať a získať naň financie, za čo od nás patrí veľká vďaka ministerstvu dopravy a jeho projektovému tímu. Teraz sa môžu mechanizmy pustiť do práce. Výsledkom bude nielen kvalitnejšia údržba, pracovné a okolité prostredie, ale aj zníženie hluku pre obyvateľov okolitých rezidencií,“ vyzdvihol projekt Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.
S499.1023