Úprava premávky MHD počas jesenných prázdnin a dušičiek (28.10. – 3.11.2023)

Na návštevu najväčších cintorínov bude opäť možné použiť posilnenú MHD.

Počas jesenných školských prázdnin v dňoch 30. a 31. októbra 2023 (pondelok, utorok) budú linky bratislavskej MHD premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin (okrem liniek s celoročným cestovným poriadkom). Linka 7 počas prázdnin nepremáva.

Upravená bude aj premávka vysokoškolských liniek nasledovne:

  • linka 31 nebude premávať od 28. októbra do 1. novembra (sobota - streda), nahradí ju posilnená linka 39,
  • linka 131 bude premávať v nedeľu 29. októbra, počas sviatku 1. novembra nepôjde,
  • linka 184 nebude premávať od 30. októbra do 3. novembra (pondelok - piatok), rovnako v tomto období nepôjdu ani posilové spoje na linke 87 medzi Vlčím hrdlom a Ekonomickou univerzitou.

Pre očakávané zvýšené prepravné nároky na bratislavské cintoríny bude od 28. októbra do 1. novembra (sobota až streda) posilnená premávka liniek MHD k vybraným cintorínom nasledovne:

  • Linka 39 premávajúca k Cintorínu Slávičie údolie a k Martinskému cintorínu bude premávať podľa posilneného cestovného poriadku so skráteným 10-minútovým intervalom medzi spojmi.
  • Linka 80 premávajúca k Cintorínu Petržalka bude mať všetky spoje v čase cca 7:00 - 20:00 premávajúce na konečnú Kapitulský dvor predĺžené až po Cintorín Petržalka.

Krematórium je dostupné MHD a regionálnymi autobusmi liniek 37 215 216 219 245 250 a 269 od zastávky Pri krematóriu. Priama linka až ku krematóriu v súčasnosti nepremáva.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vie sa už, aký interval bude mať posilnená 39?
Reakcia na: 3pa3ck3 #1:
Už je to opravené 🤕
Reakcia na: 3pa3ck3 #2:
10 min.mala tušim min.rok.
No zo Slavičieho to bude vďaka zapcham nepravidelné ako vždy.
Reakcia na: david11 #4:
Ide mi hlavne o pondelok a utorok, keďže bude prebiehať výučba na VŠ. Tam by to možno aj chcelo pridať špičkovú 31
Reakcia na: david11 #4:
a zase raz my - ľudia využívajúci MHD - doplatíme na lenivosť a aroganciu "autistov" ... a MESTAPO sa bude ako zvyčajne len prizerať ... "autisti" pravidelne ničia trávnaté plochy a obsadzujú chodníky na príjazde k Ružinovskému cintorínu, pravidelne tam volám MESTAPO a oni nič neriešia s argumentom - "však sú dušičky" 🤮 🤮 🤮
Čo by sa stalo, keby nejaká linka zachádzala až ku Krematóriu?
Reakcia na: Trolley #7:
Uviazla by v kolone/ na parkovisku klbova 37, to by sa stalo.
Reakcia na: Petto #8:
Veď tam budúbpolicajti, tak to môžu koordinovať.
Reakcia na: Trolley #9:
Tak urciteeee.
Reakcia na: 3pa3ck3 #5:
Oni jazdia do polky decembra myslím ako cez školský rok..
Potom prázdninový do polovičky februára..
Takže 28.10. až 1.11. nepôjde okrem špičiek pracovných dní z Blumentálu žiadny autobus smer Zochova 🤔
Reakcia na: birch #12:
A ďalšia vec je, že posilnenie 39 ja v skutočnosti oslabenie, keďže UK bude zrejme 30. a 31.10. normálne učiť, no interval na CSÚ bude zredukovaný voči bežnému pracovnému dňu školského roka.
Reakcia na: TomJ #13:
A myslíš si, že to niekoho zaujíma? Cez jarné prázdniny sa normálne učilo na STU, nejazdila 7 a trojka premáva cez sedlo vo víkendovom intervale, tak si vieš predstaviť, ako to tam vyzeralo.
Reakcia na: birch #12:
A e-9 nejde náhodou z Blumentálu do oblasti Zochovej?
Reakcia na: Mhr1 #15:
Cestujúci budú celí bez seba, že miesto prestupu na hrane môžu ísť bariérovým podchodom zo zastávky Kapucínska na zastávku Zochova smer Petržalka alebo šlapať 5 minút cez Pilárikovu.
Reakcia na: Cancer #16:
Situácia je celkom biedna tak či tak, L31 je okrem počas špičiek počas školského dňa úplne nepoužiteľná. Ak mi ujde 31 tak ani náhodou nečakám 20 minút na ďalšiu.

Asi by bolo najlepšie dovoliť autobusom odbočiť z Legionarskej na Radlinského, a 39 presmerovať obojsmerne po Radlinského a Imricha Karvaša po Námestie slobody. L31 nechať po súčasnej trase, a novú zastávku zaviesť na Mýtnej pri Vazovovej ako náhradu za zastávku Povraznícka, ktorú by som zrušil. Takto by mala relácia Blumentál - Zochova skoro stále aspoň 10 minútový interval, čo už je celkom slušne.
Reakcia na: Andrej #17:
Odbočenie z Legionárskej na Radlinského je povolené už teraz, stačilo by zriadiť zastávku pri ZUŠ a 39 tam môže jazdiť hoc aj od zajtra. Nechápem, prečo sa to tak neurobilo už dávno.
Otázny je aj význam intervalu 10 minút v celej trase linky 39 po 20tej hodine večer až do ukončenia premávky, nakoľko sú v tom čase už cintoríny zatvorené. Mohla radšej chodiť v intervale 7,5 minúty ako tomu bolo voľakedy ale len v čase od 8:00 do 20:00 a vo zvyšnom čase štandardne po 20 minút. Prípadne každá druhá 39 by po 20:00 chodila len po Blumentál a späť.
Reakcia na: gejza #6:
Nechce sa mi veriť, že ťa to tak veľmi obmedzuje. Ak sú niekde nárazové akcie, tak je úplne normálne, že je dočasne povolené parkovať aj na tráve. Podobne to funguje na festivaloch, leteckých dňoch, atď.

A zápchy budú tiež, ibaže by sa úplne zakázal prístup IAD k cintorínom (napr. uzavreté celé Staré Grunty pre nerezidentov), čo je nepriechodné a nereálne.

Komu vadia preplnené cintoríny (napr. mne), môže ísť na hroby o pár dní skôr alebo neskôr.
Reakcia na: johnnyjanko #20:
ja inac vzdy ked sa niekto stazuje vseobecne na parkovanie na trave, tak mam odpoved ze ja na trave parkujem takmer stale a co je koho do toho ? akurat sa snazim aby som to auto nechal vzdy kusok inde (aby neostavali vyjazdene a vystate miesta bez travy), a tu travu aj kosim, hnojim a v pripade potreby aj zalievam.... no a za pozemok kde ta trava je ako jeho vlastnik aj platim tomuto mestu prislusne dane....

(a dovod preco parkujem na trave je primarne ten, ze takato uprava povrchu je najmierumilovnejsia k ucelom toho na co tu plochu potrebujem vyuzivat - nie je tam problem so zasakovanim dazdovej vody a ani sa v lete tak neprehrieva ako nejaka betonova alebo dlazdena plocha.... nevyhodou je ze v zime v pripade poladovice to mozem posypat iba popolom a je to celorocne klzke, takze ak dojde niekto neznaly a zastane, tak ak nema stvorkolku tak ani v lete sa pravdepodobne voci kopcu uz nerozbehne....)
Reakcia na: Cancer #16:
Presun medzi najvzdialenejšími nástupišťami zastávok Zochova a Kapucínska trvá cca 3 minúty a meria 190 metrov (zdroj: Google Maps). Presun medzi rôznymi nástupišťami tej istej zastávky je neraz dlhší a nezavádzame kvôli tomu súbežnú linku idúcu ku "správnemu stĺpiku".
Reakcia na: Vladimír #22:
Bariérovým podchodom.
Reakcia na: tr3mp #24:
Ja som vychádzal z tohto (viď príloha). Nehádam sa, presnejším meraním to môže byť metrov viac. Ale to nemení pointu môjho príspevku.
Z niektorých príspevkov nadobúdam dojem, že sa totálne amerikanizujeme, keď niekto nie je schopný prejsť ani 500 m pešo! Zo Starého Ružinova to mám na Saleziánov cca 500 m, podobne k Slovanetu a na Trhovisko ešte viac. Ale pravidelne potrebujem a98, tam mi to trvá na zastávku veľmi rezkým krokom 7 minút. A naspäť od veľkej Billy, keďže prechádzam 2x cez križovatku, až 10 min. A až doposiaľ som mal dojem, že máme výbornú dopravnú obslužnosť. Rovnaký dojem mám v Prahe. Na autobusovú zastávku 600 m, na električku 750 m, na vlak 550 m. Nuž nie je to pred susedným domom, pravda. Ale predstava, že prejsť viac ako 100 metrov je niečo neprípustné, nie je normálna.
Inak som tiež za presmerovanie a39 obojsmerne cez Blumentál, keďže odbočenie z Legionárskej doľava do Radlinského je povolené.
A do tretice, z medicínskeho hľadiska by každý mal denne prejsť pešo 2-3 kilometre, kto tak nerobí, podkopáva si zdravie.
Reakcia na: Mhr1 #27:
Takže bez obsluhy RM? 🤕
Reakcia na: N/A #29:
A bez obsluhy Povrazníckej pri poliklinike, s čím bol aj v minulosti problém.
Reakcia na: Mhr1 #27:
Aktualne ale nie mozne vdaka Vallovym novym obrubnikom kde ledva prejdu smetiari a cele je to tam uz obite.
Reakcia na: N/A #29:
No musela by byť zastávka hneď na začiatku Radlinského, tak ako je teraz na začiatku Mýtnej, je to problém? A Povraznícka má obsluhu tak či tak len v jednom smere. Je to všetko o ochote prejsť niečo aj pešo.
Reakcia na: Solider #30:
Koľko je rozdiel vzdialeností st. Povraznícka - poliklinika a Blumentál - poliklinika?
Reakcia na: Mhr1 #32:
Áno, je to problém. Sú tam už iné plány.
Reakcia na: N/A #34:
Aké?
Reakcia na: S499.1023 #33:
Od Povrazníckej je to o niečo kratšia vzdialenosť. Ale ako píše Bobinko, magistrát by chcel jazdný pruh na Radlinského premeniť na cyklotrasu R13. Ideálne riešenie by podľa mňa malo byť také, že 39 z Mýtnej zájde na Blumentál. Minimálne dnešný stav je nezmysel, pretože 31 cez víkendy doobeda nepremáva a nedá sa tam prestupovať. Je to trochu hlúposť, že sa v prestupovom uzle nedá prestupovať.
Reakcia na: S499.1023 #35:
V jazdnom pruhu má byť obojsmerná cyklotrasa s napojením cez Račianske mýto.
Reakcia na: Solider #36:
Tiež vnímam, že Povraznícka obsluhuje aj okolie Mýtnej, detto zastávka na Račku.
Reakcia na: ivanbuto #38:
Ale keďže je to len v 1 smere, je to tak či tak len polovičaté riešenie...
Reakcia na: Solider #36:
Nevýhodou zachádzky 39 na Blumentál z Mýtnej je to, že je o kúsok dlhšia a hlavne môže 39 uviaznuť v zápche na Vazovovej, čo by sa pri premávke po Radlinského nestalo. Nemohla by 39 obsluhovať nástupište na Legionárskej (F)? Ak by sa označník posunul o 10 metrov ďalej od križovatky, tak by sa ani 39 nemusela preradovať cez dva pruhy ale len cez jeden.
Reakcia na: Mhr1 #39:
Celá oblasť v okolí Mýtnej má zlé pokrytie MHD hlavne preto, že Mýtna je jednosmerná a v okolí je veľa jednosmerných zastávok (Nám. slobody, STU, Povraznícka). Pomohlo by tam napr. zriadenie zastávky pre 31 a 94 pri vyústení Belopotockého, príp. predĺženie 31 z Blumentálu po Radlinského na Račianske mýto (G) a naspäť po Mýtnej ul., čo ale v súčasnosti DZ neumožňuje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Nie je možné mať v každej ulici MHD! Je to o ochote chodiť pešo, ako som už písal.
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Povolenie "otáčania" z Radlinského na Mýtnu na Račianskom Mýte nevidím ako realizovateľné
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Čo sa týka CSS, tak by to aj šlo, len by musela 31 pustiť 3 z Rače s čím by mohol byť problém. Možno by to ale šlo vyriešiť tak, že električka v smere z Rače by dostala voľno až o nejakých 10 sekúnd neskôr ako smer z Radlinského.
Reakcia na: Urbanway 2423 #44:
Väčší problém vidím na križovaní v osiach Legionárskej a Mýtnej, kde by sa musel pozdržať smer z Račianskej na Mýtnu, resp. skôr zastaviť obojsmerne prúd Šancová - Legionárska. Teda realizovateľné to je, len je otázka, či to stojí za celkové zníženie priepustnosti križovatky
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Pomohlo by vybudovanie zastávky na Žilinskej pre L44. Mali by dostupnejšiu MHD z/do centra no zvrchu.
Reakcia na: Solider #36:
To vnímam ale ten rozdiel vzdialeností sa mi zdá byť minimálny.
Nemohol by cyklokorytor viesť po Mýtnej? Tá je na jednosmerku široká až-až.
Reakcia na: S499.1023 #47:
Veď by tade aj mal.. Pred rozhlasom už je hotový.. spodom je sólo cyklochodník cez Blumentálsku..
Reakcia na: S499.1023 #47:
Na Mýtnej je buspruh, pruh pre IAD a pruh na parkovanie. Ak by sa buspruh zrušil, lebo tam nebude premávať žiadna linka, tak potom by vznikol priestor pre obojsmerný cyklopruh, iba pri vyústení Mýtnej do Vazovovej by bola potrebné zúženie chodníkov.

Na druhú stranu má ale Radlinského pre IAD smer centrum význam iba pre lokálnu obsluhu, ktorá by v pohode mohla využívať električkový pás. Dá sa odtiaľ dostať totiž buď len naspäť hore na Nám. slobody / Nám. 1. mája (kam je to rýchlejšie po Mýtnej), alebo naopak dole na Americké nám., kam sa dá ale zase lepšie dostať po širokej Záhradníckej, ktorá navyše nemá uprostred zastávku viedenského typu s bratislavskou realizáciou.
Reakcia na: david11 #46:
To mi tiež napadlo, len potom by bola na Žilinskej zastávka každých 200-250 metrov, čo je celkom blízko.
Reakcia na: 3pa3ck3 #45:
Veď 31 by odbočila z Radlinského doľava ako som písal v #44 a počkala by, kým by prejdú autá z Račianskej na tomto semafore (stop čiara by sa posunula o kúsok ďalej, aby nestál na ET a neblokoval autá idúce zo Šancovej): https://maps.app.goo.gl/6TgebCrVvqav7vKH6
Potom by súčasne s autami z Legionárskej odbočila doľava na Mýtnu a obslúžila nástupište G.
Reakcia na: Urbanway 2423 #40:
Musela by ísť cez dva pruhy, pretože musí ísť zo zastávky do ľavého pruhu a potom do odbočovacieho pruhu, ak má odbočiť na Radlinského. Toto určite nie je vhodné riešenie. Zápchy na Vazovovej sa dajú jednoducho vyriešiť zriadením buspruhu, ktorý tam mal byť už dávno – aj dnes autá pripájajúce sa do stojaceho ľavého pruhu zbytočne zdržiavajú 31 a 94. Premávka 39 cez Mýtnu obslúži viac územia. Svojim charakterom ide o obslužnú linku a tam to nevidím ako obrovský problém.
Reakcia na: david11 #46:
Skôr vybudovanie zastávky pri poliklinike alebo rozhlase pre 31 a 94, je tam dlhý medzizastávkový úsek medzi Námestím slobody a Blumentálom. Medzi zastávkami 44 je asi 450 metrov, to zase nie je až tak extrémne veľa.
Reakcia na: birch #49:
Podľa môjho názoru je Radlinského určite lepšia voľba na obojsmernú a bezpečnú cyklotrasu, kde nebude treba robiť až tak veľa kompromisov.
L39 pri 10-minútovom intervale smer CSÚ vozí balíky ľudí a k CSÚ sú riadne zápchy.
Reakcia na: Mhr1 #26:
Ako vysokoškolák som chodil zo vzdialeného konca Rauchovej, dnes J.C.Hronského na zastávku 39 na Mýtnej. Naša ulica mala asi 500 m (keď sme obišli dlhý dom na J.C.Hronského, tak nabehol vždy 1 km), potom tam bol ružový sad a park a križovatka na Račianskom Mýte. Ako stredoškolák (a časť ZŠ) som chodil na zastávku na Malinovského, dnes Šancová, pred "Poštármi" (krčma), kam som prešiel cez Račiansku, vtedy tzv. Februárku a Šancovú a ešte prešiel nejaké metre až po zastávku vtedajšej linky 23. Keď sa staval podchod na dnešnom Trnavskom mýte (staré názvy Centrálne Trhovisko a nám. Fr. Zupku), tak stála 23 až na Legionárskej smerom k pivovaru. A to všetko nám vtedy pripadalo normálne. Čas trasy som prekonal v rýchlom pokluse, hlavne ak som z domu odišiel neskoro alebo na poslednú chviľu. MHD bola pre väčšinu obyvateľov jediným spôsobom dopravy a napriek tomu neboli zastávky všade. Takže súhlasím, že to momentálne "amerikanizujeme" - alebo teda plačeme nad každým krokom. Nohy máme na chodenie a nik po nás nechce, aby sme chodili celé kilometre. Navyše sú miesta mimo centrálnej časti Bratislavy, kde ľudia dodnes šľapú, často hore a dole kopcom, aby sa dostali na MHD. To isté platí aj o parkoviskách IAD - netreba aby sme mohli zaparkovať do 10 metrov od nášho cieľa.
Reakcia na: Solider #54:
Súhlas. Často používam auto, ale myslím si, že mnohé ulice by sa dali uzavrieť alebo aspoň zjednosmerniť pre nerezidentov a uvoľnený priestor by sa využil na cyklotrasy, kde by sme sa nebáli ísť na bicykli (zóna 30 alebo 20 pre autá s povolením plus spomaľovacie prahy, ak vôbec niekto potrebuje také povolenie). Radlinského je dobrý nápad pre cyklotrasu v smere od Račianskeho Mýta a ďalším kandidátom na cyklotrasu je Blumentálska (obojsmerne s jednosmernou premávkou rezidentov). Paralelné cyklotrasy by neboli na prekážku, aj cyklisti potrebujú voľbu podľa toho odkiaľ prídu.
Reakcia na: Solider #52:
Vo Švajčiarsku nepovoľujú IAD odbočovať z BUS pruhov. Jednoducho odbočujú vpravo z jazdného pruhu vedľa a dávajú prednosť autobusom. IAD sa akosi spomalí, ale je to len to isté ako keby cesta bola užšia, tak tí vzadu spomalia alebo počkajú. Podľa mňa treba v tejto logike prehodnotiť súvislosť BUS pruhov a neprerušovať ich pred každou križovatkou. Taká preferencia verejnej dopravy by priniesla podstatné zrýchlenie. A aj keď by som išiel autom, tak by som to chápal ako normálne riešenie. Nakoniec, nie je vôbec pôžitkom chodiť autom po uliciach - stačí po diaľkovej trase a zaparkovať a potom pešo alebo MHD na pokračovanie. Možno ma to niekto zožerie za tieto názory, ale MHD potrebuje zrýchlenie a prioritu ak ju chceme zlepšiť.
Reakcia na: birch #49:
Celé roky tam IAD prakticky premávala len lokálne, lebo z Račianskeho Mýta bola Radlinského prakticky nedostupná. Jednosmerná IAD by tam bohate stačila.
Reakcia na: Autobus39 #58:
Na Blumentálskej už predsa oddelená cyklotrasa je. Iba na poslednom úseku za Bernolákovou nie, ale tam je celkom slabá premávka. Cyklotrasa by skôr dávala zmysel po Mýtnej, než po Radlinského, keďže pri NBS už cyklopruh je a stačilo by ho predĺžiť.