DPB chce znovu hľadať vodičov autobusov v cudzine

Záujemcov o prácu vodiča autobusu MHD je na Slovensku málo, DPB sa opäť začína obzerať po zahraničných vodičoch.

Nedostatok vodičov autobusov je v súčasnosti problémom, ktorý trápi mnohých dopravcov nielen na Slovensku. V rámci Európy je podľa najnovšej správy svetovej organizácie cestnej dopravy IRU neobsadených viac ako 100-tisíc miest vodičov autobusov a v najbližších rokoch sa bude tento počet ešte zvyšovať. Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy.

Nedávne obmedzenie premávky viacerých autobusových liniek MHD v Bratislave dopravný podnik zdôvodnil potrebou zabezpečenia náhradnej autobusovej dopravy za električky na Vajnorskej radiále, no dá sa predpokladať, že problém s nedostatkom vodičov autobusov sa nevyhýba ani bratislavskému dopravcovi (DPB). Chýbajúcich domácich uchádzačov o prácu vodiča MHD chce teraz DPB, podobne ako už v nedávnej minulosti, nahradiť aj kvalifikovanými vodičmi autobusov zo zahraničia.

V súčasnosti DPB hľadá sprostredkovateľskú agentúru, ktorá by zabezpečovala nábor vodičov autobusov v zahraničí. DPB má záujem realizovať náborovú kampať v krajinách EÚ, ako aj v ďalších štátoch, ako napríklad Ukrajina, Gruzínsko, Moldavsko, Srbsko, Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Azerbajdžan, Arménsko a podobne. Podľa súťažných podkladov je predpokladaný počet obsadzovaných pracovných miest 130 za obdobie 24 mesiacov, pričom v rámci prvej objednávky DPB na minimálne 15 vodičov by mala agentúra najneskôr do 6 mesiacov zabezpečiť aspoň 10 vodičov.

Agentúra pre DPB zabezpečí vedenie náborovej kampane vo vybranej krajine, predvýber uchádzačov spĺňajúcich požiadavky, odborné testovanie a výber uchádzačov za účasti zástupcov DPB, zabezpečenie agendy súvisiacej s legalizáciou pobytu a výkonu zamestnania na našom území a sprostredkuje uzavretie pracovnej zmluvy medzi uchádzačom a DPB. Medzi požiadavkami DPB na vodičov sú zdravotná a psychická spôsobilosť, bezúhonnosť, vek aspoň 21 rokov, vodičský preukaz skupiny D a ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2.

Na slovenskom pracovnom portáli v súčasnosti DPB ponúka 15 voľných pracovných miest pre vodičov autobusov mestskej hromadnej dopravy. Záujemcom o prácu vodiča autobusu ponúka možnosť rozšírenia vodičského oprávnenia zo skupiny B na D a získanie kvalifikačnej karty vodiča na náklady podniku, ako aj náborový príspevok a ďalšie benefity.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Slovenský Zväz autobusovej dopravy nedávno uviedol, že aktuálny nedostatok vodičov autobusov v súčasnosti u nás zhoršilo umožnenie skoršieho odchodu do dôchodku po odpracovaní 40 rokov za výhodných podmienok a ohrozuje to fungovanie mestskej aj prímestskej autobusovej dopravy."

tak ja neviem no, ale ludia ktori zacali pracovat vo svojich 18tich, tych 40 rokov dosiahnu v 58mich.....
je naozaj tak vhodne aby nas vozili 60 a viacrocni vodici (chapem ked to niekoho bavi a citi ze ma este dostatok sil, lekari mu to aj posvetia tak moze este nadalej pracovat a vozit ludi aj dlhsie, ale to je naozaj taky problem a potreba vseobecne nutit ludi pracovat az kym ich v praci nedrbne a nevynesu ich nohami napred ? alebo aky iny dovod je stale sa vyhovarat na to ze niekto moze ist uz do dochodku.....
Azerbajdzancov a Armenov potom hlavne nezadelit do tej istej vozovne.
Reakcia na: si #1:
Dôvod je taký, že odchod 58-ročných vodičov do predčasného dôchodku nebol vykrytý príchodom nových mladých vodičov, pretože medzi mladými o túto prácu vzhľadom na nízke mzdy, vysokú zodpovednosť, nepravidelný časový režim práce a pracovanie nad ustanovený týždenný pracovný čas nie je veľký záujem. Dokonca tie mzdy už nie sú atraktívne ani pre Ukrajincov, ktorí ak majú povolenie na pobyt v členskom štáte EÚ, tak môžu ísť robiť šoféra do ktorejkoľvek krajiny v západnej Európe za podstatne viac peňazí. Nehovoriac o tom, že viac zarobia na ktorejkoľvek stavbe v Bratislave. A nových Ukrajincov za hranice nepustia, keďže je tam vojnový stav a mobilizácia.
Reakcia na: si #1:
Do zápočtu odpracovaných rokov sa započítavajú aj roky štúdia, pokiaľ boli spojené s vykonávaním praxe. Takže ak dotyčný nastúpil v 15 rokoch na učňovku, tak má nárok ísť do dôchodku skutočne v 55 rokoch.
Zaujímavé: "ovládanie slovenského, českého alebo ruského jazyka aspoň na úrovni B2." V čom je ruský jazyk lepší než. napr. ukrajinský alebo bieloruský? Nemám nič proti ruštine, ale iné, podobné, slovanské jazyky, nestačia? A čo srbochorvátština? Ani tá nie je dosť dobrá?

Z textu príspevku mám pocit, že s vodičmi električiek problém nie je. To by som bral ako motiváciu budovať nové električkové trate, zahusťovať interval a obmedzovať súbežné autobusové linky, lebo zohnať vodiča autobusu je väčší problém ako vodiča električky. Podobne by sa to dalo aplikovať aj na vodičov trolejbusov. Koľko voľných pozícií vodičov električiek a trolejbusov DPB má? Aká je fluktuácia medzi vodičmi elektrickej trakcie a vodičmi autobusov?
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Nároky a skúšky na vodiča električky sú IMHO jednoduchšie ako na vodiča autobusu. Nároky na vodiča trolejbusu sú ešte vyššie. U vodičov autobusu sa okrem skorších odchodov do dôchodu vyeskaloval problém s novým harmonogramom. Niektoré linky majú oveľa náročnejší režim, nie sú tam prakticky prestávky....Nápad budovať viac električkových trás je určité dobrý, Metropolitný inštitút by mohol spraviť projekty električky na Palisády, Kolibu, Kramáre a Dlhé diely.
Reakcia na: andy27 #6:
Palisády, Kolibu a Kramáre? Však tam už elektrická trakcia je. Električka by tam nemala zmysel. Možno na Kramáre, lebo tam je intenzita značná, ale kadiaľ, ak nechceme aby električka uviazla v zápche? Na Dlhé diely už bola vypracovaná overovacia štúdia s dvoma variantnými vedeniami trasy plus subvariant v jednom úseku. Mám ju. Na Dlhé diely by sa tramvaj rozhode vybudovať mala, uživila by sa.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Myslel som to ironicky. Vodičov trolejbusov je logicky menej ako vodičov autobusov, potrebujú viac skúšok a školení. Šoférovať trolejbus v bratislavskej premávke je zrejme zložitejšie ako šoférovať autobus, musíš sledovať ešte aj vedenie.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Kramare podzemim (s podzemnou zastavkou k nemocnici), z hlavnej stanice na patronku (a odtial dalej lamac a celu novu radialu minimalne s 2ma spojkami na karlovesko-dubravsku radialu....

(snivajte s nami)
Reakcia na: Solider #3:
nuz a o tych par rokov (ked by sli do dochodku v 65 ci ako to teraz vlastne je) si myslis ze by vykryty bol ? nie je skor potrebne prehodnotit pracovne vytazenie a/alebo odmenovanie tychto zamestnancov aby bol o tuto pracu vacsi zaujem ?
Reakcia na: si #9:
A akou trakciou chceš spojiť kozmodróm pri Boroch, z ktorého budeme kolonizovať hviezdnu sústavu Alpha Centauri?
Reakcia na: Ike #11:
ono by nebolo od veci mat aj ten kozmodrom a devinsku na elektrickovej trati; akurat ze bez tej co som spominal (ak by bola vybudovana rozumne, t.j. podla moznosti bezkolizne, s neprehustenou sietou zastavok a udrziavana (opat snivajte s nami)) to zmysel nema, 3/4hodinu do mesta cez dubravku a karlovku sa odtial do mesta bude trmacat asi naozaj len ten co inu moznost nema alebo nevie co s casom.....
Reakcia na: si #9:
Kramáre podzemím nepotrebuješ. Je to stúpanie, ktoré električka zvládne. Len kade? Na povrchu nie je miesto.
Reakcia na: Ike #11:
Skôr je otázka "v akej trase"?
Reakcia na: si #12:
Navyše Karloveská raidála je v špičke už na hranici kapacity. Interval 2 minúty. Tam už moc toho nenacpeš. Je nanajvýš žiadúce mať raidálu DNV - Lamač - Patrónka - HLST (kľudne so zachádzkou cez Kramáre). Železnica je tiež na hrane kapacity a prímestské vlaky zastavujúce v DNV, Boroch, Lamači a na Železnej studienke slúžia skôr pre prestupy ľudí z regiónu ako na nejako mestskú dopravu. Tá bude iba doplnkom. Tých ľudí k tým staniciam a z tých staníc nejako dostať musíš. A autobusom to nebude. Električka v trase DNV - Lamač - Patrónka - Kramáre - HLST - Štefánikova - centrum je technicky úplne realizovateľná. Len drahé. Ale potrebné. Samozrejme prepojenie radiál, jednak kôvli linke Dúbrava - centrum, dvak pre výluky, aby stačila aj "slabšia" NAD, keďže ľudia sa do mesta dostanú, len inou trasou.
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
nuz, minimalne sucasne umiestnenie obratiska elektriciek na hlavnej stanici nahrava skor trasovaniu podzemnemu, a ak by sme sa vratili do povodnej polohy trate a obratiska pred stanicnou budovou, vznikne znacny problem s tym ako prekrocit s elektrickovou tratou tu zelenicnu....
a + teda ako pises, moznosti priestoru velmi nenahravaju povrchovemu vedeniu (minimalne v useku hlavna stanica - kramare), podzemne vedenie Ti naopak umoznuje aj jemnejsie stupanie do (vrcholovej) podzemnej zastavky kramare-nemocnica

skor za seba (v mojich predstavach) mam problem kde zmysluplne vyustit tunel na strane patronky tak aby jednak nebol problem s krizovanim so zeleznicou tak aby sa dalo pokracovat smer kramare a dala sa vybudovat aj spojka cez udolie mlynskej doliny idealne mimourovnovo krizujuca cesty.... a tiez dnes je uz problem aj urovnove pokracovanie z patronky, kedze developeri to tam za posledne roky uspesne zapratali.....
Reakcia na: si #9:
Túto trasu som navrhoval tak cca 10rokov dozadu všetci ma vysmiali a pred polrokom ju niekto niekde spomenul tu a zrazu to bol úspech .. pričom ťa trať sa tam žiada a aj druhá vetva do Petržalky ... Nech to nie je závislé na 1 mieste ..
Praha a jej električková sieť by nám mala byť inšpiráciou lebo aj čo sa týka výstavby je to úplne iný svet . Však len v septembri otvorili cca 3km tratí a takmer každý rok niečo nové vymyslia
Reakcia na: si #16:
Ja osobne by som šiel priamo pod stanicou pokiaľ by sa dalo a vyústenie pri zastávke Hroboňova... Kramárom by som sa vyhol a ďalej po Pražskej smer Patrónka... Bohužiaľ tu nejaký tunel neprichádza do úvahy takže povrchový variant .. prepoje by mali byť cez Mlynskú Dolinu s odbočkou k CSU a potom Harmincova cca
Radsej ako zvysit platy, treba naberat Uzbekov a Tadzikistancov, ktori akonahle sa okukaju, najdu si nieco dalej na zapad a pojdu tam. Vyborne. Vodic, ktory robi zaklad (cca 160 hodin mesacne / v pracovnych dnoch) dostane na vyplatu okolo 1000 eur v cistom.
Prajem vela spokojnosti s Tadzikistancami, ktori zacnu prejavovat svoju spokojnost po takychto vyplatach a strhnutych proviziach pre agenturu. Na tych luxusnych ubytovniach budu mat dost casu na premyslanie, ako dalej. A predpokladam, ze na retaziach ich tam drzat nebudu.
Ak niekto z opačnej strany planéty získa všetky povolenia na prácu v EÚ, tak príde/ostane v BA?
Keby to takto fungovalo, tak migranti ostávajú na Slovensku a Nemecku ukážu prostredník. 🤕
Reakcia na: upravovač fotiek #15:
Kopec na Kramare od Suchého mlynu to elektricka myslím neda.
Reakcia na: jj001 #19:
Tento nápad vedenia má inak dosť veľký potenciál spustiť štrajk vodičov.
Reakcia na: Petto #21:
Pöstlingbergbahn má 11,6% a jazdí adhézne s modernými, nízkopodlažnými, klimatizovanými tramvajami. Aké stupanie je od Suchého mlynu na Kramáre? 12%? V Lisabone majú 13,8%, ale jazdia tam iba krpaté dvojosáčiky.
Reakcia na: si #9:
Električku treba z konečnej na Hl.st. podzemím popod stanicu, popod kopec na Brnenskej, s vyústením na povrch niekde okolo Husákovej odbočky, po povrchu po Patrónku, križovatku podísť a vyústiť na Starej Dúbravskej. Potom po povrchu až po diaľnicu, tú podísť a Záluhy už by boli obslúžené na povrchu, rovnako ako napojenie na Dúbravskú trať. Keď tu mohol niekto snívať o metre, tak toto by bolo oveľa finančne menej náročné. A Dúbravka (a perspektívne DNV) by získali rýchlejšie spojenie električkami ako to súčasné. A potom by sa už mohli redukovať autobusy, čo zatiaľ nejde.
Reakcia na: Mhr1 #25:
Keď sa už bude robiť nejaký podzemný prepoj, tak to treba strihnúť popod Malé Karpaty rovno do Rače. Dosť by to skrátilo dopravu. Magistrát by sa do toho mal pustiť ihneď, ako sa mu podarí skolaudovať Dúbravsko-Karloveskú magistrálu. (irónia)
Reakcia na: Mhr1 #25:
S trasou súhlasím, ale popísané prevedenie bude dôvodom, prečo to neurobiť.

"Popod kopec na Brnenskej" je zbytočné huncútstvo s otáznym vplyvom na tri dekády sanované a aj tak stále problémové lamačské tunely.
"Vyústiť na Starej Dúbravskej" znamená buď nesegregovanú trať, alebo likvidáciu prístupov do bizniscentier. Navyše budeš stúpať hore lesom k ŠÚV Vydru, aby si zasa sklesal do podjazdu pod D2, miesto toho čo by si mohol neobísť Mokrohájsku a Tesco (napr. na úkor buspruhov na Lamačskej) a byť v podjazde bez zbytočného prevýšenia.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
Nehovoriac o tom, že ukrajinčina, poľština či bieloruština majú k slovenčine podstatne bližšie ako ruZZtina.
Reakcia na: Viko #27:
Nič proti trase na Lamačskej, len či by to gumokolová lobby prežila...
Reakcia na: N/A #20:
Ak sa za posledné roky nič nezmenilo, tak na Slovensku to bolo tak, že povolenie na pobyt bolo viazané na pracovnú zmluvu. Nemôžeš len tak podať/dostať výpoveď, lebo po konci pracovného pomeru Ti zanikne možnosť pobytu. Job na Západe by si museli vybaviť paralelne s tým, ako by boli zamestnaní tu, alebo odísť a vrátiť sa na turistické víza...
Reakcia na: Viko #27:
""Popod kopec na Brnenskej" je zbytočné huncútstvo s otáznym vplyvom na tri dekády sanované a aj tak stále problémové lamačské tunely."

treba si ale uvedomit aj to, ze ten starsi z tych sanovanych zeleznicnych tunelov bol sprevadzkovany v roku 1848 (vystavba 1844-1848, https://www.rail.sk/skhist/tunely/110/01.htm ) a aj pri jeho vystavbe sa v podstate len stanovovala technologia na vystavbu tunelov....

pripadny elektrickovy by vsak viedol (aspon v mojich predstavach) v trosku vacsej vzdialenosti od sucasnych zeleznicnych a teda by nemusel az tak trpiet narusenim horniny v dosledku odstrelov a zasypanych sacht z obdobia vystavby ktore sprevadzaju tie zeleznicne.....
Reakcia na: Ma178rek #17:
nuz, obdobne trasovanie sme navrhovali este s dalsimi ludmi (ktori sa tu vyskytuju posledne roky uz len dost sporadicky) cca 20 rokov dozadu, v casoch ked sme viedli aj diskusie v dpb a na magistrate a tlacili na to aby sa zacala elektrickova siet povazovat za tu nosnu a rozvijat a neohanalo sa stale len zaklinadlom ze ved niekedy bude metro.....
Reakcia na: S499.1023 #28:
To je vtip? U nás na stavbe robia traja ukroši z Poltavy a keď sa medzi sebou rozprávajú tak im je rozumieť asi tak každé piate slovo, bol som pre pár rokmi v St. Peterburgu v Rusku a tam som nemal problém s dorozumením. Mne to príde skôr opačne že ruština je pre slovákov podstatne lahšie zrozumiteľná od ukrajinčiny. K bieloruštine sa vyjadriť neviem nepoznám ten jazyk ale podľa písma má k ruštine veľmi blízko.
Reakcia na: N/A #20:
Toto prirovnanie neobstojí, lebo migranti v žiadnom prípade neidú do Nemecka preto aby tam pracovali. Ich jedinou motiváciou migrovania je štedrý nemecký sociálny systém, ak by tam ten nebol tak by ich ani nenapadlo tam z domu merať tisíce km cestou necestou, útrap, prespávania v prírode a pod. Oni veľmi dobre vedia prečo to celé podstupujú.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Tak taku 29T ist hore Kramarmi si neviem predstavit, predsa len je to Xkrat vacsie a tazsie hebedo ako linecka elektricka ci lisabonska krpata elektricka. A kolko by bolo prevadzkova rychlost ? Lineckou som hore siel a to velmi rychle teda nebolo . Uz dalsia vec Kramare nemaju absolutne miesto na trat a ak pojazdovanie s IAD - tak kill me 💀
Reakcia na: Petto #35:
Delete
Reakcia na: andy27 #26:
A kto presne by tým cestoval keď by to obišlo všetky relevantné ciele v centre? Linka 5 forever?
Reakcia na: Mhr1 #25:
"podzemím popod stanicu, popod kopec na Brnenskej, s vyústením na povrch niekde okolo Husákovej odbočky"

A kto to zaplatí? Na povrchu je tam miesta dosť.
Reakcia na: andy27 #26:
Koľko cestujúcich sa presúva v trase Dúbravka - Rača? Uvedený tunel by mal zmysel - ako cestný pre odklonenie tranzitu, ktorý sa dnes tlačí cez mesto.
Reakcia na: si #32:
A výsledok? Viď celá "sranda" s názvom "Tram Štefánikova". Jedno veľké hnedé....
Reakcia na: Petto #35:
No asi by tam nepremávali 29T, ale niečo čo má 100% adhéznu hmotnosť a potrebný výkon. A určite by to nemalo jazdiť spolu s autami po ceste. Miesta je tam dosť pre 4 pruhy, lebo už dnes sú 2 jazdné pruhy + parkovanie po oboch stranách: https://www.google.com/maps/@48.1674176,17.0842251,3a,75y,102.57h,93.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKhANoLSB3ByWwVJ8IiJeOA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu Rozšíriť sa to dá, aby bol normálny chdoník. Železničná trať sa bude strojkoľajňovať, takže nový most ponad Limbovú bude potrebovať tak či tak, môže sa rovno spraviť aj dlhší, aby pod ním bolo dosť miesta.
Tu je skôr problém vedenie DPB a magistrátu, ktorí nechcú vodičov zaplatiť. Vidiči by boli, ale nech povedia koľko nových odišlo keď zbadali prvé 2-3 výplatné pásky, ktoré ani zdaľeka nekorešpondovali s reklamou.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
A prečo rovno nepostaviť ten tunel ako trojrúrový (dve cestné + jedna električková dvojkoľajná)? Bolo by to pokračovanie plánovaného prepojenia východných radiál
Reakcia na: upravovač fotiek #38:
Nuž, keď niekto sníval o metre... Ale reálne miesto je až od prechodu Pražskej v Brniansku.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Ale veď nejde o trasu Dúbravka - Rača, ale Dúbravka - centrum po výrazne kratšej a teda rýchlejšej trase.
Reakcia na: Markus1 #42:
Učiteľ toľko ani zďaleka nezarobí, a to ani s titulom PhD na vysokej škole...
Reakcia na: Mhr1 #46:
Vzdy ked pride rec na platy, hned sa najde niekto s tymto argumentom. Ale este mi nikto nevysvetlil, preco by ma ako vodica malo zaujimat, kolko zarobi alebo nezarobi ucitel (alebo ktokolvek iny)?
Reakcia na: 3pa3ck3 #43:
Keď už, tak cestné + železničná, čím by sa odklonila nákladná doprava a uvoľnil úsek Odb Vinohrady/Odb Močiar - Lamač.
Reakcia na: Robbin #33:
Vzájomná zrozumiteľnosť medzi slovenčinou a ukrajinčinou je vyššia, ako medzi slovenčinou a ruštinou. Ukrajinčina má veľa podobných slov so slovenčinou a mnohé s polštinou. Ruština má veľa odlišných slov, ktoré sa je potrebné naučiť vôbec pre pochopenie kontextu konverzácie.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Predpokladám, že v relevantnej časti Ázie je ruština hlavným dorozumievacím jazykom v starších vekových skupinách, preto je na komunikáciu praktickejšia ako ukrajinčina. Niektorí Slováci vedia po rusky a aj obyvatelia tých stanov zo strednej Ázie. Po ukrajinsky vedia iba Ukrajinci, ktorí ale zároveň vedia po rusky.

Napr. ja ovládam na kuchynskej úrovni ruštinu a s našimi ukrajincami (v bytovke) rozprávam po rusky a oni mi bez problémov po rusky odpovedajú. O veľkosti Ukrajincov svedčí aj tak, že ruštinu vôbec nevnímajú nepriateľsky. Zaujímavé, že deti vedia už pekne po slovensky.
Reakcia na: Ike #50:
A nie je to náhodou tým, že väčšina Ukrajincov, ktorí prišli po vojne, pochádza predovšetkým z východných a južných častí Ukrajiny, kde sa hovorí rusky? Oni totiž ani po ukrajinsky nevedia.
Reakcia na: Solider #51:
Nevylučujem, že takí nie sú, ale u nás v bytovke písomne komunikujem v ukrajinčine (vďaka ti, Google translator) a ešte sa mi nesťažovali, že mi nerozumejú 😁
Reakcia na: irizar #47:
Potom už je lepší len argument, že vo Viedni zarábajú vodiči 2 500 eur 😛
Reakcia na: irizar #47:
Lebo tak je nastavený platový systém. Štát a ani iní zamestnávatelia na viac nemajú. Ďakujte Ficovi a jeho 3 vládam, že priviedol Slovensko na posledné miesto v EU. Už nás v porovnaní GDP/PPP predbehlo aj Bulharsko...
Reakcia na: Markus1 #42:
Pokiaľ si robili rozšírenie vodičáku v DPB, tak majú zmluvu na dobu určitú a len tak bez sankcie odísť nemôžu. Problém nie je ani tak v peniazoch, ako v tom, že sa od nich požadujú také časové pracovné výkony, ktoré nikto dlhodobo nedokáže znášať.
Reakcia na: Ike #50:
To že je to tam "hlavný dorozumievací jazyk" je okej, ale služobný jazyk v DPB je slovenčina a neviem si predstaviť ako sa bez neho dá fungovať. Samozrejme ak vodič odpovedá po česky, je to v poriadku, rozumieme si. Ale určite sa nedá očakávať že niekto kto vie len po rusky bude bez problémov fungovať v reálnej premávke.
Reakcia na: Mhr1 #54:
A prečo by to vodiča malo zaujímať? Byť vodičom nie je charita. Keď inde dostane človek lepšiu ponuku, pôjde tam a nie do DPB.
Reakcia na: Mhr1 #46:
Učiteľ nerobí na smeny v nepretržitej prevádzke a nemá zodpovednosť za životy desiatok ľudí, ktoré môže zničiť v sekunde.
Reakcia na: 810zssk #56:
A nie je to na účely kurzov slovenského jazyka? Ak chceš cudzinca naučiť po slovensky, musíš mu ten jazyk vysvetliť a to zvyčajne v jazyku, ktorému rozumie.
Reakcia na: andy27 #58:
Zas nemusíme hneď druhé povolenie znevažovať. Súhlasím s tým, že plat učiteľa nemá vodiča čo zaujímať, ale tváriť sa že učitelia sú luzri a vodiči supermani je dosť neadekvátne.
Reakcia na: andy27 #58:
je to sice uz na miestne pomery OT, a vodica naozaj nemusi co zaujimat co zaraba ucitel; ale pokial ucitelia zarabaju almuznu, tak budes mat v mnozine ucitelov len ludi ktorych to bud fakt ze bavi a zivi ich niekto/nieco iny/ine alebo takych co naozaj na nic nemaju a k tejto praci sa dostanu len preto ze ich tam zoberu lebo nic lepsie nie je... no a kedze ucitelia sa nemalou mierou podielaju na chopnostiach dalsej generacie ktora tu bude zit, tak Ti asi dokaze dojst preco je taketo nastavenie na .....
Reakcia na: Mhr1 #54:
Opat...preco by ma to malo zaujimat? Ked DPB/SAD/whoever nema na to, aby ma zaplatil, ci uz lebo Fico, lebo Matovic alebo lebo nechce, pojdem holt inde. A bude mi uplne ukradnute, ci bratislavcanov bude mat kto vozit alebo nie. Trhova ekonomika, dopyt versus ponuka, volny pohyb pracovnej sily atd atd.
Reakcia na: Mhr1 #54:
Zas netvárme sa, že jediný problém tejto krajiny je Fico.
Aj za post-ficovskej vlády mali súkromní dopravcovia nárok na covidovú výpomoc, ale verejným sektorom vlastnení nie.
Reakcia na: Ike #60:
To som ani nepísal, ale porovnávať platy v týchto dvoch odboroch je nezmysel, pretože vodič robí v nepretržitej prevádzke a má teda príplatky za prácu v noci/cez víkend. Naviac v tom náborovom inzeráte sú započítané nadčasy, ktoré sú u DPB často na hranici hygienických a bezpečnostných predpisov. Môžeš porovnávať plat vodiča a plat operátora vo velíne v nejakej fabrike s nepretržitou prevádzkou.

Skôr alebo neskôr bude musieť DPB zvýšiť platy vodičov, lebo bez vodičov to môžu zavrieť.
Reakcia na: andy27 #26:
Cize priblizne niekedy po roku 2084.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Nesuhlas. Toto jedna vec, ktora by sialene pomohla v zmysle budovania potrebnych elektrickovych okruhov, ktore tu prakticky neexistuju. Ked sa cokolvek stane na hociktorej z radial, elektricky su de facto paralyzovane a zaskakuju za ne autobusy. To asi nie je stav, ktory chces mat na nosnej sieti MHD. Vzhladom na roztahanost mesta by sa patrilo mat tu okruhy aspon dva a aspon jeden z nich aj cez Petrzalku.

Ked tu uz dokonca hovorime o podzemnej elektricke na Kramare s vyustenim na Patronke (tipujem, ze v zmysle snahy vymyslat, co by sa tu mohlo postavit s neobmedzenym rozpoctom a aby sa mohlo skrtnut maximum autobusovych liniek), bolo by len logicke doplnit vetvu s vyustenim niekde pri Kukurici, t.j. taku elektrickovu severnu tangentu. Okruh by sa potom doplnil na Jarosovu, Bajkalsku, cez Mlynske Nivy a kus dalej paralelne Kosicku a Pribinovu. Niekde v priestore medzi Pristavnym a Starym mostom by bolo super, keby elektricka dokazala prejst cez Dunaj do Petrzalky (samostatnym mostom), tam doplnila zatial jedinu budovanu radialu (napr. krizom od Ovsista cez Kutlikovu a Bratsku), a cez priestor medzi mostom Lanfranconi a mostom SNP by sa vratila na staromestsku stranu. Spominana Mlynska dolina by potom okruh zavrsila. Najchrumkavejsie riesenie by bolo tahat to tak, aby takmer nikde elektricka nevyuzivala telesa existujucich radial, ale to sa asi uplne nebude dat, resp. nebudu na to peniaze. Este by sa k tejto trati patrilo vybudovat odbocku k Inchebe, popri Auparku, cez Nove Lido a Southbank (s napojenim na trat cez Stary most), k druhej strane okruhu.
Takto by vznikol okruh, ktory by sa dal oznacit ako stredny a poskytoval by robustnu redundanciu. Spojka cez Tomasikovu a Riazansku by bola dalsim paralelnym rozsirenim tohto okruhu (to by uz boli celkom tri).

Potom by sa este pytalo doplnit vnutorny okruh, napr. cez nabrezie, Dostojevskeho rad, Kriznu, Sancovu, Stefanikovu, Suche myto a Staromestsku naspat na nabrezie.

Radialy by bolo treba pridat minimalne dve - Vrakunsku, ale s paralelnou vetvou juhom Prievozu, a k tomu druhu zapadnu, cez Patronku az do Lamaca, resp. k nakupnemu centru na vypadovke na Zahorsku Bystricu. Aj napriek pripadnej trati popod Kramare by som stale videl potrebu tahat kolaje aj po Prazskej. Spojky okrem Mlynskej doliny viest aj cez Harmincovu, Alexyho (tam je pomerne dost miesta) a k Borom v mieste sucasnej dialnicnej krizovatky.

Tolko cista utopia a absolutne nerealny svet.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Mohol by si tu studiu prosim niekde uploadnut? Rad by som si pozrel a myslim, ze nie som sam. Dik.
Nizsie ( #66) som sa opustil a napisal som nieco ako maximalisticky variant, keby toto mesto a krajina mali normalnych lidrov, keby dokazali nekradnut a hospodarit s peniazmi a keby to bol skratka idealny svet. Do tejto kategorie totiz patri aj napad s podzemnou tratou cez Kramare.

Ak sa raz dozijem momentu, ze nejakeho jednookeho medzi slepymi osvieti, ze zapad potrebuje druhu radialu, potom bude asi najjednoduchsie a najlacnejsie vybudovat trat po Prazskej a spojenie s Kramarmi zabezpecovat pomocou kyvadlovky podobne, ako je to teraz na Dlhe Diely. Ked spoje budu premavat medzi Patronkou, resp. Zeleznou studnickou (tam by sa dokonca patrilo cely ten priestor zvacsit, a je skoda, ze cely pozemok Vojenskej nemocnice uz ma Eset, a novou zastavkou v mieste vyustenie Stromovej na Prazsku (s doplnenymi vetvami krizovatky), bude to nadlho postacujuce. Co sa tyka samotneho tahu cez Kramare, na niektorych miestach by sa dal rozsirit a doplnit o BUS pruh. Taka Limbova by sa dala rozsirit na styl Harmincovej prakticky od Patronky az po nemocnicu Kramare. Miesto tam na to je, zbavit sa treba opachy byvaleho infekcneho oddelenia. Kedze oproti nemocnici je parkovaci dom, tam by to uz bolo problematicke, resp. muselo by sa uhryznut z priestoru pred nemocnicou. Keby sa cely areal nemocnice preriesil nanovo (a ze uz 20 rokov je neskoro), luxusne by sa dala 2+2 tahat az po krizovatku s Vlarskou (t.j. cela Limbova). Stromova je na tom horsie, tam uz by to bolo za cenu zabratia zelene pred barakmi (peticie), ci burania mensich objektov. Za Bardosovou prakticky nemozne (nanajvys nejaky 2+1 hybrid za cenu obmedzenia parkovania). Ale aj tak by to sialene pomohlo.

Odbocenie elektricky do Mlynskej doliny je mozno mensi problem, ako by sa zdalo. Urcite mensi, ako jej vedenie dalej samotnou dolinou. Najlepsie by bolo tahat ju cez areal DSS Rosa, poza Kaufland a potom cez nevyuzity zeleny pas, na nom by vysla na estakadu ponad dialnicu, so zaustenim pri sucasnej zastavke ZOO (akurat by bola pre elektricky obojsmerna). Toto by bola ta draha a komplikovana cast, kde sa to naozaj inak riesit neda. No a potom by presla do zeleneho pasu medzi vetvu ulice a dialnicu. Napojenie na DKR (a pripadny most) uz hocijako.

Na vsetko toto casovy horizont asi 100 rokov.

Chtiac, ci nechtiac bude treba neskor stavat aj okruhy, ktore som spomenul. Akurat asi nebudu zahrnat tunely a mosty. Ratam, ze Petrzalka bude elektrickou napojena cez jediny most este veeelmi dlho.
Reakcia na: lostrail #68:
Ale to, že nemáme peniaze na trať cez Kramáre, nesúvisí s tým, že by sa kradlo alebo nehospodárne nakladalo s peniazmi. Jednoducho na to nemáme, lebo toľko peňazí sa tu nevytvorí.
Reakcia na: Solider #69:
To by mozno bola pravda niekedy v roku 1997, ale aktualne sa na taketo stavby daju vyuzit eurofondy a ine externe zdroje. Tie sa ale bud nevycerpaju alebo rozkradnu. Nemame ani dost sikovnych ludi na to, aby sme veci dokazali dotiahnut do konca, resp. pripravit zmysluplne projekty. Peniaze su, chybaju akurat vola a cesta (a projekty). Len ked vidim, kolko dialnic postavili Poliaci a Madari za poslednych 10 rokov, toto jednoducho neobstoji.
Reakcia na: lostrail #70:
Aj tie eurofondové zdroje sú obmedzené a takúto finančne náročnú stavbu by nepokryli.
Reakcia na: Solider #69:
Ono nakoniec by mozno mohla viest elektricka cez Kramare aj po povrchu. Limbova je rozsiritelna, no a dalej by bolo mozne vytvorit kratky jednokolajny usek s plnym zabezpecenim, akysi buduci "trojpruh". Urcite by sa tak nedal zabezpecit dvojminutovy interval, ale kedze elektricka by nedokazala nahradit napr. trolejbusy k NUSCH a onkologickemu ustavu (zrejme by v kombinacii s Mlynskou dolinou dokazala nahradit velku cast trasy L32), ani by tam taky interval nebol potrebny.
Trolejbus 42 by bol bud nahradeny alebo by v pripade zmeny trasy mohol vyuzivat elektrickovy pas tam, kde by boli smery oddelene.

K tomu prevyseniu tolko, ze ak by nebolo mozne viest elektricku adhezne, mozno by nebolo prave najdrahsie doplnit ozubnicu (urcite lacnejsie ako vrtat tunely). Druha vec je, akou rychlostou by bolo mozne tadial jazdit. Keby sa dalo dosiahnut 30 km/h, za mna dobre.

Navyse, uz sa v meste objavili rozne blbe napady, ako napr. lankovka, tak preco sem nedat napr. pozemnu lanovku ako kyvadlovku k Prazskej?
Reakcia na: Solider #71:
Dokazali pokryt ine financne narocne stavby, z nich niektore v znacnom prusere (Povazsky Chlmec, Cebrat, Visnove...). Dokazali by aj toto. Kumst by bolo najst argument, preco takto a nie po Prazskej s napojenim na lokalnu linku.
Reakcia na: andy27 #64:
V tom náborovom inzeráte je do hrubej mzdy zarátané dokonca aj stravné, hoci to sa nezapočítava do hrubej mzdy, keďže nepodlieha zdaneniu. Navyše pri zamestnancoch odmeňovaných hodinovou mzdou sa má uvádzať hodinová mzda a nie mesačný plat, a to bez všetkých príplatkov. Čiže spôsob, akým to je uvedené pod čiarou, napríklad pri vodičoch trolejbusov 7,83 až 8,53 eur/hod. plus príplatky, je správny. Nie je správne uvádzať vyššiu mesačnú mzdu a potom zamestnancovi vyplatiť nižšiu mzdu, keďže jeho mzda sa odvíja od fondu pracovného času, ktorý je každý mesiac odlišný. A sú mesiace, ktoré su kratšie a výplata ani s príplatkami a stravným nie je 1 700 eur.
Reakcia na: lostrail #73:
K tomu len toľko – modernizácia 11 kilometrov železničnej trate z Popradu do Vydrníka by stála viac, ako je k dispozícii v Pláne obnovy. Preto by mala byť vyradená z Plánu obnovy. V súčasnosti nie je k dispozícii ani dosť peňazí pre všetky diaľničné projekty. Čebrať nie je financovaná z eurofondov, ale zo štátneho rozpočtu.
Reakcia na: lostrail #72:
Tak potom ani celkom nerozumiem tomu, prečo sa tu špekuluje o električke na Kramáre, ak sám prídeš k záveru, že tam aj tak trolejbusy musia premávať kvôli obsluhe NOÚ a NÚSCH. Už dnes je interval trolejbusov na Kramáre mimoriadne ústretový a stále je možnosť, ak by bolo treba, vymeniť krátke trolejbusy za kĺbové. Určite to tam nie je v stave, že trolejbusy nestíhajú a je potrebná električka.
Reakcia na: andy27 #58:
Učiteľ ZŠ na školskom výlete? Jednou nohou v kriminále. Treba ale porovnať hodinovú mzdu. Plat za nadčasy je zaslúžená odmena za viac práce. Pre porovnanie je zaujímavá jedine hodinová mzda. Rovnako je to so zdravotníkmi. Ich často pekné platy sú dané obrovským množstvom nadčasov.
Reakcia na: Solider #76:
samotne kramare trolejbus bez problemov obsluhovat zvlada, ale ak chces uvazovat o elektricke ako hlavnom dopravnom systeme a chces dakedy v buducnosti aj zmysluplne obsluzit oblasti ako je lamac, bory a pripadne dnv (kde dokopy zrovna malo substratu nie je), tak potrebujes druhu rychlejsiu radialu (pre koniec dubravky, bory a sidla za tym je dopravny cas cez karlovku prilis nezaujimavy ak tvojim cielom nie je zrovna novy most) a spojky medzi nimi kvoli redundancii
Reakcia na: lostrail #68:
Eset a Mlynskú dolinu do toho ani neťahaj. Tí si idú vlastnú utópiu v rámci nejakého vedeckého klastra s "light railom" od botanickej záhrady okolo fakúlt, internátov, ponad ZOO a SAV k Esetu a ďalej k nemocnici na Rázsochy. Čiže potenciál vzdušných zámkov v tejto časti mesta je už dávno vyčerpaný 😂
Reakcia na: Viko #79:
A pritom bude plato
Reakcia na: Mhr1 #77:
Máme v rodine šoféra, učiteľa aj zdravotníka. Každé je niečo úplne iné a nemá zmysel to porovnávať.
Reakcia na: Solider #76:
Pokusil som sa predstavit si, ze by tam ta elektricka bola, t.j. ako by sa to dalo urobit, nie furt len hladat dovody, preco sa to neda.
Ale ano, v zasade je to aj moj zaver, ze tam by stacilo doriesit cesty a L42 + L32 by tu potrebnu lokalnu linku +/- vykryli. A elektricka moze spokojne ist po Prazskej, aspon bude predstavovat rychlejsie spojenie s Lamacom a Bormi.
Tí, čo tu píšu o električke na Kramáre po povrchu - bývate tam? Poznáte každodennú realitu? Lebo ja áno, a električka takým spôsobom tam rozhodne nehrozí, ak by sa mali zachovať pruhy pre IAD a chodníky pre peších. A nehovorím o tom, že by mohli/mali pribudnúť cyklochodníky v oboch smeroch (myslím normálne, samostatne vedené, nie tie namaľované na ceste). Že je tam na to miesto... hahaha... A to nehovorím o dopade hluku na kvalitu bývania. Stačí, keď si to teraz niektorí počas pekných teplejších večerov mýlia s pretekárskou dráhou. Dobre sa tam zvuk ozýva, ako to je zastavané z jednej aj druhej strany (či už je to Limbová od nemocnice na Patrónku, alebo celá časť od Magurskej až po zjazd do mesta).

A k samotnému článku - tak ako už niektorí napísali (a platilo to už aj v minulosti, keď akože nebola robota, preto bola vyššia nezamestnanosť) - roboty je, ale nie je dobre zaplatená. Švagor má logistickú firmu - vodiči tam zarábajú viac, ako tu spomínané platy vodičov MHD. A zďaleka nemajú tak náročné povolanie - či už psychicky, alebo časovo.
Reakcia na: Viko #79:
Toto je podla mna paradna prilezitost kut zelezo za horuca. Mame surovu rudu (ze niekto v Esete si uvedomuje potrebu nieco nejako prepojit hromadnou dopravou), len ju este treba zuslachtit a zobrat z toho tu snahu vyrobit akysi divny wow efekt za kazdu cenu.
Reakcia na: titomi #83:
Prave preto, ze tu kazdodennu realitu pozname, by si to tam pytalo znacne zlepsit. Co nie je pravdy na tom, ze Limbova sa da rozsirit viac-menej bezbolestne (bez komplikovanych sporov o vlastnicke vztahy)? Alebo na tom, ze nemocnicu ako taku treba celu preriesit?
Ak narazas na Stromovu, tam to je stiesnene, ale konfiguracia 2+1 by vosla, stacilo by len nepocitat s tym, ze pruhy budu mat sirku pomaly ako na dialnici. Ked to slo urobit na Lamacskej v jej pomerne uzkej casti, tu by to slo ako nic. A ano, ak tam chces napchat aj kompletnu cyklotrasu v kazdom smere, potom asi bude problem, no to si uz musi aj magoriat rozhodnut, comu chce dat prednost, ci tomu, aby trolejbusy stali v zapche s autami a predbiehali ich cyklisti (lebo elektricka je len taka fantazmagoria, s ktorou sa tu hrame, v skutocnosti je tam potrebne zabezpecit, aby presla v pohode hocijaka MHD) alebo sa cela organizacia za cenu urciteho kompromisu zmenila tak, ze budu tahane spolocne pruhy bus+cyklo (aj ked napr. tam, kde je to co i len trochu mozne, urcite by som preferoval oddelit cyklodopravu od ostatnej) alebo cyklotrasy povedu inymi trasami.
Vedenie mesta naznacilo, ze v prospech jedneho druhu dopravy (cyklo) nevaha ani zabit MHD (nabrezie), takze asi bude nakoniec po tvojom, no stale tu bude velka cast ludi, ktori z najroznejsich dovodov bicykel vyuzivat nechcu alebo jednoducho nemozu. Krv v ociach niektorych ludi na magoriate vidi len auta a bicykle, cize ak nebicyklujes, si u nich zly autickar, ktoreho treba trestat. Nie je nic medzi tym a MHD sa tu viac-menej trpi. Potom to aj tak vyzera.
Elektricka na Kramare samozrejme pravdepodobne nikdy nepojde, ale ani tie trolejbusy to tam nemaju lahke. No mali by mat.
Reakcia na: lostrail #85:
OT: Cyklopruhy na Vajanského nábreží Magistrát nespravil kvôli cyklistom. Práve naopak, urobil ich, aby cyklistov poškodil a vyšiel v ústrety developerom Nábrežia. Z cyklistov a Cyklokoalície urobil užitočných idiotov. O čo ide? River Parku pôvodne cyklisti na promenáde nevadili. Ako ale vzrástla intenzita cyklodopravy a niektorí tadiaľ začali jazdiť rýchlo, tak pribúdalo kolízií s chodcami. Pokúsili sa to riešiť spomalením, ale nepomohlo. Tak sa rozhodli úplne odstrániť cyklistov z Nábrežia a presunúť ich na cestu k autám. Ale ako to odôvodniť? Nuž použijú na to argument, že aj tak sa nedá ísť z Karloveského ramena popri Dunaji (legálne tam cyklocesta nie je) a keď už sú cyklisti na Botanickej a je cyklopruh na Vajanského nábreží, tak sa dobuje prepojenie po ceste. V skutočnosti Magistrátu o žiadnu prefrenciu cyklistov a ani MHD nejde. Personálny kolaps DPB je názorná ukážka.
Reakcia na: lostrail #85:
Ja nie som proti zlepšeniu. Myslím si však, že Kramáre ako MČ nepotrebujú takú intenzitu MHD, ako je tam teraz. Tá je tam z dôvodu zdravotníckych zariadení. Nemocnica L.Dérera je na ceste zániku, či už z dôvodu zastaralosti konceptu nemocnice, alebo aj z dôvodu dopravnej obslužnosti.

A ako píšeš - je úplne bezpredmetné sa baviť o nejakej električke na Kramáre. Nie je na to politická voľa, a ani financie.
Reakcia na: Markus1 #42:
ten nedostatok vodičov nie je len o plate, hoci uznávam, určite by mali mať viac. ja D mám, 10 rokov som vozil ľudí, ale neplánujem sa k tomu vrátiť, pokiaľ ma okolnosti nedotlačia. a to ani za 2500 čistého. hlavný dôvod sú cestujúci. naozaj stačilo počúvať, aký som k... lebo - meškám, prípoj nepočkal, šlo hore cestovné, je zlý CP, trvám na dodržaní prepravného poriadku ( kočíky, bicykle, bezdomovci ) ... a napráklad aj toť nedávno v Poprade riešili, že cestujúci napadol vodiča, a to ten vodič chcel len aby si cestujúci zaplatil lístok. Ďakujem , neprosím. Kedysi bol vodič pán vodič, dnes je len obyčajná handra o ktorú si kde kto utrie hubu. Aj toto je dôvod, prečo to povolanie neláka.
Reakcia na: andy27 #86:
potom ale nechápem, prečo sa pôvodne vyznačené cyklopruhy pred Riverparkom a aj na nábreží smerom od RP ku Mostu SNP zrušili a celý priestor je teraz mix chodci/cyklisti...keď bol vyznačený cyklopruh pred RP, bolo to jasne oddelené ..jasne, že vybiehali chodci od prevádzok/reštaurácií, ale teraz to tam je ďaleko nebezpečnejšie...hlavne teda, keď niektorí cyklisti tam chodia ozaj rýchlo a nie sú ochotní spomaliť 🙄
Reakcia na: Ttom #89:
V duchu #86 vychádza jediné: práve preto, aby ukázali, ako je zlé tam tých cyklistov mať 😀
Aj v rámci aktuálnej výmeny planetária za projekt plató sa do dohody dostalo ustanovenie, že tam nebude oddelená cyklotrasa. Čo viac dodať.
Reakcia na: Ttom #89:
Zvolili postupnú metódu ako odtiaľ dostať cyklistov. Chodci cyklocestu nerešpektujú, kľudne na ňu vstúpia bez pozretia a cyklisti zase často po cykloceste chodia rýchlo, lebo veď je to cyklocesta.
Reakcia na: Viko #90:
To planetárium a plató pekne zapadá...ide zase o vylepšenie projektu Vydrica na úkor obyvateľov. Príde stíšenie automobilovej dopravy na nábreží a myslím že aj autobusy spod Mosta SNP pôjdu preč.
Reakcia na: lostrail #84:
Celý západobratislavský vedecký klaster je len divný wow efekt za každú cenu, viď štúdia STU&UK na CEVIS Science Hills... To nezreálniš len tým, že kohosi v Esete o niečom presvedčíš.
Reakcia na: andy27 #86:
Da sa najst niekde aj (napr. nepriame) oficialne potvrdenie, ci je to tvoj nazor? Je to zaujimavy postreh, ale bolo by dobre to mat overene.
Reakcia na: Viko #93:
To, co si tym liecia alebo aku fantazmagoriu tym chcu realizovat, je jedna vec, ale v zasade stale moze ist debata aj o tom, aku formu dopravy tam najlepsie postavit.
Reakcia na: lostrail #94:
A čo konkrétne by si chcel mať oficiálne potvrdené? Stačí sa pozrieť na FB, čo píše Cyklokoalícia, že ako má vyzerať nová trasa pre cyklistov.
Reakcia na: andy27 #86:
Čo s tým má Cyklokoalícia? Šíriš tu hoaxy.
Reakcia na: irizar #2:
Žiaden problém. Ako ich poznám, pôjdu po šichte kľudne spolu na pivo. Náhorný Karabach je ďaleko a oni budú radi, že sa u nás majú lepšie ako doma.
Reakcia na: andy27 #96:
Del.
Reakcia na: Viko #99:
Zaujimave. No, tak tolko tato progresivna uderka.
Reakcia na: 810zssk #56:
Na Trnávke (t-busy) jazdí jedna ruská vodička a tá nevie takmer vôbec po slovensky. A jazdí (vraj v pohode) 😉
A čo sa čudujú? Je to práca pre otrokov za pár drobných.
Nakoniec prišla (a príde) väčšina vodičov z Kirgistanu. Bude ich 140 a postupne už prichádzajú. Najviac ich je zatiaľ v JD.