Obmedzenie premávky na niektorých autobusových linkách (od 5.10.2023)

Cestujúci si od štvrtka počkajú na niektoré autobusové spoje na zastávkach o niečo dlhšie, alebo sa potlačia v krátkych autobusoch.

Od 5. októbra 2023 príde k obmedzeniu rozsahu premávky, príp. úprave prepravnej kapacity na autobusových linkách 65 88 93 94 a 95. Cestujúci tak budú musieť dlhšie čakať na svoj spoj, alebo použiť inú linku.

  • Linka 65 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia z 15 na 30 minút.
  • Linka 88 bude premávať v nezmenenom intervale, ale obsluhovaná bude menšími, 12-metrovými autobusmi namiesto kĺbových.
  • Linka 93 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia zo 7,5 na 10 minút.
  • Linka 94 bude premávať iba v špičkách pracovných dní. Ruší sa premávka v dopoludňajšom sedle a vo večerných hodinách.
  • Linka 95 bude mať predĺžené intervaly počas celého týždňa:
    • v rannej špičke pracovného dňa zo 4 na 8 minút, počas dňa z 5 na 10 minút a večer z 10 na 15 minút,
    • vo voľných dňoch zo 7,5 minúty na 15 minút,
    • čiastočnou kompenzáciou bude v pracovných dňoch nasadenie väčších, kĺbových autobusov na túto linku.
  • Pre nedostatok pojazdných kĺbových autobusov sú krátke autobusy namiesto kĺbových nasadzované na vybrané spoje aj na ďalších linkách.

Aktualizácia: Krátke autobusy boli nasadené aj na linku 191, ale po pár dňoch bolo toto rozhodnutie prehodnotené a opäť na nej začali premávať kĺbové autobusy.

Keďže uvedenú zmenu objednávateľ MHD, ktorým je magistrát hlavného mesta, ani samotný dopravca nekomunikovali, požiadali sme Dopravný podnik Bratislava o vyjadrenie k tejto redukcii rozsahu premávky ako i k výberu liniek, ktoré budú obmedzené.

„Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa v uplynulých týždňoch intenzívne zaoberal zabezpečením náhradnej dopravy počas výluky električkovej linky 4 v úseku Kuchajda – Zlaté piesky, pričom električkovú linku bolo potrebné nahradiť autobusovou linkou X4 s adekvátnou prepravnou kapacitou a intervalom.  

Pracovná pozícia vodiča autobusu vyžaduje iné oprávnenia ako pozícia vodiča električky, a preto nie je možné, aby vodič električky zabezpečil premávku náhradnej autobusovej linky. DPB tiež pravidelne vyhodnocuje skutočné využitie liniek MHD a v závislosti od finančných možností pravidelne prispôsobuje rozsah dopravy skutočnému dopytu zo strany cestujúcich tak, aby pokrytie lokalít linkami ostalo zachované. Aktuálne ide o linky 65 88 93 94 a 95. V prípade, ak sa v budúcnosti zvýši dopyt zo strany cestujúcich, DPB rozsah dopravy opäť prehodnotí.

Znamená to, že linka 94 bude premávať cez pracovné dni iba počas špičiek, v ostatnom čase ju nahradia súbežné linky 31 a 93. Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88. Linky 65 a 93 budú počas víkendového dopoludnia premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi," uvádza sa v stanovisku DPB, ktoré nám poskytol jeho hovorca Martin Chlebovec.

K návratu pôvodných intervalov na linkách bude teda môcť prísť najskôr po skončení výluky električiek na Vajnorskej. Podmienkou však je dostatok vodičov autobusov ako aj financií v mestskom rozpočte. A samozrejme dostatočný dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné.

„Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít a potvrdzuje to aj tento projekt Vajnorskej radiály,” povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo pri príležitosti začiatku rekonštrukcie električkovej trate.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
DPB ešte nikto nevysvetlil, že dopyt cestujúcich ruka v ruke klesá s ponukou a atraktivitou intervalov? Takže, keď klesne dopyt na L95 a kĺb začne jazdiť z tretiny prázdny, tak nie že sa nedočkáme vrátenie pôvodného rozsahu intervalu, ale ako bonus tam vrátia 12 m vozy, však dopyt po kĺboch nie je.
Prestupny terminal Blumental bude za chvilu len elektrickova zastavka tymto tempom
To je nová metóda ? Obmedzit linku a keď ľudia sadnú do aút tak vyhlásiť že niej záujem. Tak interval ostane predĺžený ? Vyhlásili že chcú ľudí dostať do autobusov s aút a terás že načo autobusi postupne budeme obmedzovať a ľudia prejdú do taxíkov a aút ? Tak ??
"dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné"

Inými slovami: vyháňame ľudí z MHD!
Reakcia na: Klepeto #1:
No veď v článku je priznané že očakávajú nezáujem a to je výhodne musia šetriť . Na informačné tabule dali na sistem označovačov dali ale nedajú na interval sú hlúpi alebo sme hlúpi
Ja som fakt zvedavý ako kraťase poberú tie balíky na L88 v čase vyučovania na Ekonomickej...

Nevravel marek1978, že klbáky chcú zobrať z L191?
X4 v rannej špičke 4 poradia, počas dňa 3 a večer 2. To ani zďaleka nepokrýva škrtnuté výkony. Jednoduchšia je výhovorka, ktorú dá DPB von, len aby nepoukázal na to, že magistrát si každým rokom objedná menej vzkm a podpora MHD je tomuto vedeniu mesta ukradnutá.
To aj tu ste stratili súdny rozum?
Ponúkať L31 ako náhradu za L94.
Veď má v sedle 20 min.int.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
Mne sa páči aj tento: "V prípade, ak sa v budúcnosti zvýši dopyt zo strany cestujúcich, DPB rozsah dopravy opäť prehodnotí."

Cestujte mizernou MHD a potom možno ponúkneme atraktívnu. Veľmi dobre, to určite bude fungovať.
K zvýšeniu cien lístkov objednávatelia dopravy (od 1.7.2023) (Mesto Bratislava, Bratislavský samosprávny kraj) pristúpili v reakcii na zvýšené náklady, infláciu a výpadky v príjmoch samospráv, aby nebolo potrebné výraznejšie zhoršovať komfort cestovania verejnou dopravou.

Zdroj :
https://imhd.sk/ba/doc/sk/22489/%C3%9Aprava-cien-cestovn%C3%BDch-l%C3%ADstkov-v-IDS-BK

Fakt som zvedavý, kto ešte tieto populistické nezmysly žerie
Reakcia na: Matej138 #10:
Tak hlavne že na nábreží je hyperluxusný cyklopruh. Vallo a spol. nechcú ľudí vyhnať iba z áut na bicykle, ale aj z MHD na bicykle. Nech idú do prdele. Pre mesto by bolo najlepšie, aby sme tu platili dane, ale aby sme nejazdili MHD alebo autami. Ich typickým ideálnym "vzorným občanom" tohto mesta je človek, ktorý sa všade presúva na bicykli, lebo ten mu nemusia dotovať.
Reakcia na: 810zssk #9:
SADky v celej republike podla tejto filozofie funguju uz desatrocia...
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
ja osobne si autom nevyvazam rit na kavicku a pod. ale obvykle ma moja cesta nejaky "zmysluplnejsi" ciel, a obvykle si pri tom vzdy spomeniem na nasho najsuper primatora ze by som zvedavy ako by to zvladol na tom jeho cycikli.... uplynuly tyzden som takto autom viezol napriklad 2.5q krumpli, 6m dlhe jaklove profily, ....
Reakcia na: si #13:
Na kávičku ani ja. Ale minule som išiel do mesta MHD a linka 21 bola prekvapujúco plná (v nedeľu poobede). Nebola tlačenica, ale dobré miesto na státie som nechytil (na sedenie bolo všetko obsadené). Až neskôr som sa presunul na vhodnejšie miesto, keď ho iní ľudia opustili. Navyše v autobuse bol hic, lebo však načo klimatizovať. Aspoň že som si mohol otvoriť normálne posuvné okno a vychutnať si čerstvý vzduch.
V sedle mali jednoznacne predlzit 80 na Blumental. Pripadne aj celotyzdenne. 94 z Kollarka by aspon lepsie dodrziavala lepsie CP z Kollarka smer Petrzalka a nerobila by bordel v preklade s 93 z centra.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
To máš šťastie, ja som včera išiel narvaným Otokarom kde samozrejme bola vypnutá klíma (lebo logicky, keď je v autobusoch len 30 stupňov, nie je ju podľa vedenia DPB dôvod zapínať) a ešte aj zamknuté okná. Na skapanie.
Reakcia na: Klepeto #1:
Táto správa sa páči 9 z 10 dealerov osobných automobilov 🤣🤣🤣. O chvíľu sa tu budem cítiť ako v Amerike. V autách tu budú všetci.
Tá zmena 88 je absurdná najmä v špičkách. A zmena na 94 bez kompenzácie spomenutým predĺžením 80 na Blumentál tiež.
Chýbajú peniaze? Odkedy som si pred zdražením kúpil PCL, nestretol som jediného revízora.
Chápem, že nedostatok vodičov je veľký problém, ktorý spôsobuje aj veľmi nepopulárne opatrenia, ale natíska sa otázka, či by nebolo lepšie na tú linku 88 nasadiť stále funkčné Solarisy Urbino 15 radšej ako 12-metrové autobusy. Myslím, že absencia klimatizácie, kamerového systému a unitárneho červeného laku bude cestujúcim menej prekážať ako to, že sa nezmestia do autobusu. Taktiež sa práve kvôli výluke na vajnorskej radiále odkladali berlínske Solarisy Urbino 18 a MAN-y NG 313 z rôznych nemeckých miest. Majú nízku podlahu a oproti Solarisom Urbino 15 aj klimatizáciu, dokonca aj pre DPB marketingovo strategický červený unitárny náter, sú v lepšom stave ako niektoré NB 18 City a predpoladám, že bežným cestujúcim ani nepripadajú staršie. Naozaj nevidím dôvod na to, aby stáli vo vozovni a jazdili 12-metrové autobusy na linkách, kde to nestačí.
Inak teraz som pozeral nové CP a cez víkend prichádzajú na Farského takmer naraz 95 aj 99 z oboch smerov, takže jedna električka poberie dopyt z celej Petržalky a ďalšia len lokálny z Jungmannovej a Farského.
Normálne sa začínam desiť, aké obmedzenie príde nabudúce, lebo už toto je dosť drastické.
Reakcia na: Majo #19:
Nedávam veľké šance aby ti SU15 vyjazdil celodenky po dlhom odstavení.
Toto je jednoducho systematický úpadok MHD v roku 2023. Toto čo sa tu tento rok predvádza nie sú kozmetické zmeny ale zásadné zmeny k horšiemu. Aj ja začínam veriť tomu že Vallo nás chce všetkých vidieť na bicykloch chodiť.
Reakcia na: Pajo #22:
Tu je taký menší problém. Ja a veľa ďalších ľudí nevie bicyklovať 🤣
Reakcia na: Majo #19:
Solarisy 18 aj Many sa už oživovali.
Reakcia na: Pajo #22:
A este sa to prezentuje ako zlepsenia 😀
Reakcia na: TomJ #20:
Čo prakticky znamená, že jednotlivé spoje L3 budú menej rovnomerne vyťažené a tym pádom budú mať sklony zbiehať sa. Nech žije spoľahlivý nosný dopravný systém 😀
Reakcia na: Viko #26:
Dúfam že nikoho v DPB alebo na Magorstráte nenapadne kupovať "krátke" 29T ako náhradu za K2S. Však kapacitne to bude stačiť, keď vyženieme ľudí z MHD.
Reakcia na: Petto #21:
Prečo teda nedať SU15 na delenky a z nich vziať kĺby na L88? Tri oživené berlínske Solarisy, dva Many a päť futbalových jazvečíkov je presne na obsadenie desať poradí pre "novú" 95 + X4.
Reakcia na: TeBeCe #25:
Cestujúci si žiadajú horšiu MHD tým že ňou necestujú!
Ak by ešte existoval dopravca Zájazdy Bratislava, tak už by fasoval čierne X tabule a kriedu.
Reakcia na: TomJ #20:
DPB sa rozhodol L95 na Vyšehradskej naviazať na linku 98. Keďže linky 99 a 98 sú v tom úseku plusmínus v preklade, tak to vzhľadom na dĺžku trás 95 a 99 vyjde tak, že sú na Farského takmer naraz.

Ak sa naviaže L95 na L99, nepoteší to Lúky VIII a vznikne aj ich súbeh v okolí Technopolu a problém s prestupom na L83 s jej nekompatibilným 10-min. intervalom...

V opačnom smere je zase snaha o preklad L98 a L99 na Budatínskej a keďže L98 nemá na Kukučínovej plnohodnotnú konečnú, tak to takto vychádza pre L99 od Ovsišťa.

A teď, babo, raď... Asi až prax ukáže, aké zlé to bude s preplňovaním L3 a či by sa nedalo s niektorou linkou pohnúť aspoň v jednom smere.
Reakcia na: Petto #21:
Tak môžu ísť na delené, na celodenky SOR-y z 59 a 92 a na 59 a 92 nemecké Solarisy a MAN-y. Alebo ďalších milión alternatív ako to poprehadzovať.
Reakcia na: Majo #32:
Na 92 už nie sú samostatné služby a na 192 sú sóla, takže z 92 by sa NB18 stiahnuť nedali, keďže pokračujú na 68.
Nemôžem si neodpustiť.
Chápem a rozumiem, že kvôli rekonštrukcii, električkovej trate na Vajnorskej sa uberajú vozy pre náhradnú dopravu, kade tade. Ako teda, dopadol tender na kĺbové vozidla, ktoré DPB súťažil od približne októbra minulého roka?
Situáciu, by to hneď nevyriešilo, to mi je jasné ale nech sa vedenie od zajtra prevezie linkou 88 a nech sa vedenie spoznáva s ľuďmi, telo na telo.
Nikdy im nezabudnem, že aká koľvek zmena, úprava mhd, vždy si to odnáša, lokalita Háje a teraz sa pridala aj časť Ovsišťa. Linke 88, by mali zrušiť, charakter nosnej linky, to čo stvárajú od stola je už nonsens a nedivil by som sa, že je linka súca, na zánik. Takto ľudí, neprinútia ísť do mhd ale skôr do aút. Tlieskam a blahoželám.
Reakcia na: N/A #34:
Nie je to tak, že si akúkoľvek zmenu odnášajú Háje. Dve posledné veľké zmeny pred touto boli rušenie minibusových liniek a optimalizácia v Devínskej, Lamači, Vlčom hrdle/Bajkalskej a Trnavskej/Trnávke.
Na 96 a 98 dali cez víkend sóla, ale interval sa nepredlžoval, dokonca na 96 posilnil.
Pozerám na rannú špičkovú výpravu deň pred zmenami a je to presne ako som si myslel. Neschopnosť udržať vozidlá pojazdné na divízii Autobusy bude príčinou obmedzenia na L88 skôr, než čokoľvek iné. Rešpekt trolejbusárom, tým jazdí skoro všetko.
Stále mi je ale záhadou, prečo nesprevádzkujú nemecké jazdenky.
Rád by som na titulke imhd videl anketu, či si ľudia myslia, že zmenou výpravy L61 A->T (kedy sa dočkáme?) sa situácia na L88 vráti na 18m vozidlá.
Už dávno som nevidel tie reklamy, koľko dnešné vedenie zmanažoVALLO ušetriť oproti minulému vedeniu DPB. 😁

Ach, joj, to je smutné čítanie.
Predĺženie intervalov bude mať za dôsledok menší dopyt cestujúcich, čo povedie k ďalšiemu predĺženiu intervalov, čo opäť zníži dopyt, vďaka čomu možno znovu predĺžiť intervaly... začarovaný kruh. 😐
Reakcia na: N/A #34:
Ten tender prepadol zrejme. Na CNG vozidla mohli mat dotacie, ale hla nič a teraz ci a kedy da nova vlada vyzvy je otazne.
"A samozrejme dostatočný dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné."
A tu prichádzame na scénu my, šotouši, takže vo voľnom čase zverbovať všetkých kamarátov, babky, ujkov, tetky, mamky, sestry a do bludu sa voziť a zvyšovať dopyt. 😃 😃
Reakcia na: birch #35:
Na 96 sa posilnil iba úsek Klientske centrum - Avion , Avion - Letisko sa zrušil a je aj horší interval ako bol pri dvojičke 96/196 v úseku Klientske centrum - Petržalka v špičke.
Reakcia na: N/A #34:
X4 - štyri poradia cez týždeň a dve cez víkend.. Kvôli tomu sa určite toto nerobilo..
Reakcia na: david11 #42:
Plus 6 kĺbov týždeň a 5 víkend lebo L53 má byť kapacitne posilnená.
Reakcia na: Petto #39:
Podľa mňa pre DPB nič nerieši kúpiť štyri alebo päť CNG autobusov za dotácie. Zásadný problém je to červené more pri správke, ako píše color. Dvojročné Otokary so 70% vypravenosťou nie sú v poriadku. A nie sú to všetko nehody. Nebol to očividne dobrý kauf.
Reakcia na: david11 #42:
Neviem ako je to v BA, ale inde maju problemy kvoli tomuto
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=16673&secid=6
Reakcia na: Solider #44:
Ak dostanu dotacie vo vyske aka bola na vodikove SU, tak za tu sumu mozes mat aj 7-8 CNG vozov, t.j. stale lepsie ako nic. Nemam data k poslednym SORom z r. 2018 ( seria 2232+, 1860+) ale tam bolo tiez kopu poruch, ci nie?
Reakcia na: TeBeCe #45:
hrubym odhadom X4 zozerie ~10 vodicov autobusu navyse oproti nevylukovemu stavu.... chces mi povedat ze tie redukcie ktore sa (nie po prvykrat toho roku) akoze kvoli tomuto zavadzaju, usetria "iba" 10 vodicov ?
Reakcia na: si #47:
Kde sa v tom clanku pise o x4?
Reakcia na: Pajo #22:
Po vzore Trnavy aj MHD v BA ide ku dnu
Reakcia na: kvorka #50:
Netuším ako je to v Trnave, ale po vzore Košíc určite.
Reakcia na: david11 #41:
Svojím príspevkom som reagoval na Salomona, ktorý napísal, že každú doterajšiu úpravu si odniesli Háje. Ja som argumentoval, že to tak nie je a použil dva prípady z predchádzajúcich zmien, kde na rozdiel od mnohých iných častí mesta došlo v Petržalke k zníženiu kapacity, ale nie zhoršeniu intervalu - linky 96 a 98.

Po zrušení L196 sa počet špičkových spojov L96+196 znížil, ale po započítaní sedla a víkendu je ich naopak viac a nekompatibilný víkendový 20-min. interval sa zmenil na 15-minútový, ktorý umožnil lepšie plánovať prestupy.

Doterajšie tohtoročné optimalizácie prežila Petržalka skutočne takmer bez ujmy v porovnaní s inými časťami mesta, prišlo to až teraz.
Reakcia na: birch #52:
Petržalka bola predsa optimalizovaná ako prvá pred rokmi.. Tam sa toho vyškrtalo dosť.
Lamač mal linkovanie skoro pôvodné...
Robiť celodenný priemer je dosť scestné.. V špičke prišlo k zhoršeniu + nutné prestupy na nespolahlivú L50.

Úprimne... kedy naposledy došlo k nejakému posilneniu a nie oslabeniu intervalov? Ešte niekedy pred koronou, predpokladám.😐
Reakcia na: triskaidekafobia #54:
Nemusis hladat ani daleko. Posilnene boli napriklad L63 aj L96. Otazne je ale ako to ratas ci vo vztahu k m.č. alebo ako samotna linka.
Reakcia na: Petto #55:
Uf, ozaj, na to som úplne zabudol. My fault! 🙂
mesto razí teoriu ako dostat viac ludi z mhd do aut
Reakcia na: birch #52:
Háje majú podľa mňa dobré spoje. Sám tam bývam, ale isto to pôjde podľa nastaveného trendu a pôjdeme aj my do hája 🤣🤣🤣. Apropo škoda, že tu na IMHD nie je sekcia "Meme diskusia", lebo nielen v tejto zmene ale aj k iným veciam, čo na Olejkárskej stvárajú sa tu začal hromadiť materiál 🤔
Reakcia na: Michalziak #58:
Tak električky máme horší interval ako pri trojlinku či dvojlinku.
Ani špičku poobede neobnovili po Korone. Predtým na radiálach celodenný 4 min.int.
Po 21h.nekontabilný interval k prestupným linkám na koncoch radiál..

Fakt tomu nerozumiem. Marketing DPB v kuse tlačí ľudí do MHD a iné odd. v DPB jej ponuku a kapacitu stále zhoršuje.
Reakcia na: volod #57:
keby teoriu, to by az tak nevadilo, ale skor z mesta plna huba dristov o tom ako su auta zle, ale prax (nie teoria) taka ako popisujes (a teda uplne odporujuca tomu coho maju plnu hubu)
12 metrová L29 takmer nepoberá ľudí. Pri 30 min. intervale dosť blbé..
Reakcia na: Public Transport #61:
Mesto a DPB majú pre teba odkaz: Kúp si auto, ty socka!
toto sú "progresívne riešenia" na komunálnej úrovni ... už sa teším, keď podobný spôsob opatrení začnú aplikovať na úrovni celoštátnej 👎
Reakcia na: gejza #63:
Stále lepšie ako tu mať zlodejov a fašistov, ktorí hlásajú vystúpenie z EU. Vtedy už radšej komentovať Wiener Linien pekne z teplúčka v Rakúsku 🇦🇹🤣
Reakcia na: Public Transport #61:
Prečo je toľko odstavených kĺbových autobusov? Nie sú náhradné diely alebo nie sú peniaze na náhradné diely alebo nie je personál v dielňach? A po fiasku akože oživenia odstavených autobusov MAN, Solaris 18m či 15m, budú ešte nejaké pokusy o ich oživenie? Tiež nerozumiem, ak sa s nimi počítalo, prečo ich nevypravovali aspoň v malom množstve napr. na a59. 10 ks, čo zostalo, mohlo byť po 2 každý deň na a59, za týždeň by sa všetky vystriedali. Tak by boli určite v lepšom stave ako teraz.
Reakcia na: upravovač fotiek #62:
ERRATA: Kúp si bicykel a jazdi na ňom aj v zime.
Dnes L95 len zial sola opat pri 15min intervale. 😁
Reakcia na: david11 #53:
Lamač nemal pôvodné, už skôr sa škrtla linka 92,... tak či tak je zbytočné si závidieť postupne prišla alebo príde na rad každá mestská časť a namiesto posilnenia MHD sa jej uberie. Otázka je či sa bude dať na čo vyhovárať aj o rok alebo neskôr pred voľbami=voliči radi zabúdajú.
Reakcia na: david11 #59:
áno presne, u električkách je presne vidieť postup. Najskôr akože zredukujeme linky s tým, že na zostávajúcich spravíme lepší interval a potom po rokoch (niekde len mesiaci) postupne interval redne...
Reakcia na: Dezerter #7:
Nebuď zlý! Situácia na Ukrajine, v Izraeli, Sudáne, Nigeri a Mjanmarsku! Výpadok vodičov a súčiastok z týchto krajín! To myslíš, že len tak?! 🙃
Reakcia na: Cancer #6:
aj vzali klbaky z L191, dali tam 12m sorky, tym padom zhorsili cestovanie jarucu + juh pe
navyse tam nie je moznost rozptylit dopyt prestupovanim medzi viacero linkami, takze je to citelne zhorsenie
Reakcia na: martinah #71:
Keby z Čunova, Rusoviec a Slnečníc ľudia využívali segregovanú cyklocestu na hrádzi, v kľude by stačil ten 12m bus. 😎
Reakcia na: Perto #72:
vravis ze miesto busu maju pouzit auto a aby nestali v zacpe tak zacat jazdit po cyklotrasach ? 😃
Vie niekto z akého dôvodu jazdí linka 95 po 21h a v so+ne do 8h každých 15min? - keď linka 3 ide po 10min.v tom čase. Čiže prestup vychádza čisto náhodne. Vedia vôbec v DPB že interval môže byť aj 20minútový??

Prosím nepíšte mi že sa snažia mať nejaké unifikované intervaly. Napríklad linky 39,91,191 majú 20 min.interval a svet sa nezrúti.
Reakcia na: Pe67 #74:
Jednoducho dodrbali aj posledný prestup, ktorý vychádzal v pohode ak sa nemeškalo..
Inak aj L20,30,51,52,56,67,78,99 majú večer 15 alebo 30 min. a električky 10 min.
Reakcia na: Pe67 #74:
39,91,191 maju 20,len preto ze ich este nezasiahla reorganizacia. 😁 Ale ten 15min je fakt odveci na 95 vecer.
Reakcia na: Petto #76:
Skôr preto lebo jazdia ako dvojičky. Do Čunova je myslím 20 min. v poho.
Reakcia na: david11 #77:
nuz a preto potom s tym cestuju len ti, co nemaju inu moznost.... cunovo zas zrovna uplne male nie je, je tam aj kopa novsej vystavby....
nuz ale ved co cakat od vedenia mesta, ktore si pri ich pristupe asi mysli ze obyvatelia sa rovno naucia lietat a nejaka atraktivita verejnej dopravy je im u zadele.....
Reakcia na: david11 #77:
Nemyslim si, ze je to dovod. 96+196 boli tiez dvojicky v takmer identickom intervale a rezime ako 91,191 a hla uz je len 96.
Reakcia na: si #78:
Samotnému Čunovu tých 15 min. v špičke a sedlo 20 min. určite stačí.. oproti minulosti tam dali kĺbak a vylepšili sedlo a večer. Skôr na 191 dať kraťase je blbosť.
Reakcia na: Petto #79:
Nič iné ako šetrenie po zrušení vetvy 196 nehľadaj..
Oslabenie špičky z 7,5 min.na 10 min. , skomplikovanie cestovania k Klientskemu centru a zavedenie nutného prestupu k letisku.

Kľudne aa môžme dožiť aj zlúčenia 83 a 84 a postupné osekanie intervalu. Sa pozri aký mali interval L83 a L34 , keď ich zavádzali ako náhradu expresov z Dúbravky.
L84 bola vtedy viacmenej študentská linka po Hroboňovu.
Reakcia na: Mhr1 #65:
nevypravovali ich preto lebo to by sa vtedy nemohli chváliť na FB že odstavujú staré vraky a odteraz budú cestujúcich voziť už len novučké, tichučké, mäkučké autobusy snov ktoré spasia MHD BA .. lenže kto by bol povedal že tie autobusy snov budú kazivé a 30 percent z nich bude dlhodobo odstavených .. ?

veď sa pozri na staré NB18 .. príchodom druhej série Otokarov sa mali začať vyraďovať lebo veď tu bude nadbytok klbakov.
všetky staré sorky jazdia dodnes a nevedia kam ich skôr poslať.
väčšina z nich je v žalostnom technickom stave a budú musieť ešte vydržať lebo náhrada za nich nepríde v dohladnej dobe..🙄

buďme radi že sa podnik dokázal aspoň citelisov zbaviť vďaka NS12 ..
Reakcia na: david11 #81:
Jak oslabenie špičky? 96+196 boli spolu 7,5/20/10//20 a teraz samotná 96 je 7,5/15/10//20. Argument ku klientskemu centru beriem ale zase to nie je institucia ku ktorej sa chodí x krát ročne. Mam pocit ze terajšia 96 dokonca zhltla viac vzkm ako ex 96,196.
Reakcia na: Petto #83:
Ak to za // je víkend, tak nie 20, ale 15 je teraz.
Reakcia na: diky #69:
...u električkách... To je v akom jazyku?
Reakcia na: Petto #83:
Reálne tých 7,5 je iba v čase 7:00 - 8:00. Do 6:18 ide z Prokofievovej len raz za 15 min, no pri kombinácii 96+196 sa jazdilo v 7,5 min intervale v čase cca 5:15 - 8:30. Takže síce došlo k posilneniu sedla a víkendu, ale za cenu oslabenia rannej špičky.
Reakcia na: TomJ #86:
To je pravda. Ale najväčší natresk mávajú statisticky podla mňa linky od 6.30 do 8.30 takže do tej 6.00 je úplne v pohode redši interval všade. Pomaly sa všetko preklapa na 15min intervaly aj tak a 20min čoskoro tipujem skončí.
Reakcia na: Petto #83:
tam predsa nechodia iba klienti predsa.. vedľa centrála Sporiteľne a za Fresh market a pri stanici N.Mesto hlavná pošta.. myslím ,že dosť ľudí čo tam ide za prácou..
Reakcia na: david11 #59:
Interval nebol v preklade 4–4, ale najčastejšie 5–3 alebo 6–2, keďže inak sa to kvôli tvaru siete a linkovému vedeniu nedalo urobiť. Takže v realite za sebou išli dve električky, prvá zmeškaná a preplnená a druhá prázdna. To bolo plytvanie peniazmi. Pri jednolinkovom variante premávajú električky rovnomernejšie vyťažené a preto nie je problém, že idú každých 5 minút namiesto akoby štyroch.

Z toho dôvodu poobednú špičku netreba, najmä nie do Karlovky, kde int. 2,5 min. v preklade úplne postačuje. Problém je jedine na Račianskej radiále, kde treba upraviť premávku linky 7 tak, aby viac odľahčovala linku 3 a predĺžiť na linke 3 int. 5 minút až do 19:30.
Reakcia na: Solider #89:
Interval bol zle nastavený iba v Dúbravke (6+2).. Kľudne aj tam mohol byť 4+4 a medzi to linky z Karlovky.
Rovnomerne idú max.na papieri aj teraz.. Stačí si sadnúť pred Vivo smer Zlaté , Vinohrady smer Rača alebo Riviera smer Dúbravka.. Spoje sa dobiehajú aj teraz. Smer Rača sa nestíha poobede už dosť dlho a myslím , že ani smer Karlovka nie je ideálny stav no aj keby tam netrebalo neviem prečo tým má trpieť zvyšok siete.
Žeby 191-tku prehodnotili, keď dnes sú na nej kĺbové autobusy?
Alebo sa len podarilo naškrabať dosť vozidiel do výpravy?
Reakcia na: david11 #90:
Idú oveľa viac rovnomernejšie ako kedysi, ale samozrejme nevieš úplne minimalizovať vplyvy a zdržanie v meste na križovatkách alebo na Blumentáli. Plus treba sa pozrieť aj na ten pripájací pruh od Námestia Mateja Korvína, ktorý vlastne nie je pripájacim pruhom, ale končiacim buspruhom na električkovej trati, ale autá ho napriek tomu využívajú a potom tam uviaznu a trojka kvôli tomu nestihne svetlá na Račku.

Čo sa týka odlišného intervalu, to v jednolinkovom variante predsa nie je problém a ja tu dlhodobo poukazujem, že treba posilniť poobede linku 7 ku každej trojke, čiže na spoločný int. 2,5 min., prípadne posilniť poobednú špičku na trojke na int. 4 min., aj keď z celkového hľadiska by tá sedmička mala väčší vplyv, keďže trojka sa napĺňa významne od Blumentálu a Račka.
Reakcia na: Solider #92:
L7 hlavne treba potiahnuť až do Rače aj poobede.. Od stanice príde s pár ľudmi na Blumentál. Tam sa naplní ak nejde tesne za narvatou trojkou. Trojka príde už na Blumentál dosť plná. Plní sa poobede už na Šafku a na Kamennom.
Reakcia na: david11 #90:
Ak by bol býval v Dúbravke interval 4-4-, v Karlovke by síce vznikol pekný interval 2-2-2-2-, ale išli by za sebou dve do tunela a potom zasa dve linky za sebou na nábrežie. Pri intervale 6-2-6-2- sa "pichli" do 6 min. rezervy dve kratšie linky, jedna smer tunel a druhá smer nábrežie. Takže to síce v Dúbravke až tak dobré nebolo, zato v KV sa striedali vždy linka do tunela s linkou na nábrežie.
Reakcia na: Mhr1 #94:
Presne dobré to nebolo.. prázdna L5 dobiehala bežne plnú L4 ešte v Dúbravke. Dalo sa to nastaviť predsa, aby sa striedali tunel/nábrežie..
Reakcia na: david11 #95:
tak ono to tak uplne spravit neslo... bud by si mal pekny preklad a striedanie v dubravke a nasledne v karlovke by sli po sebe 2 cez tunel a potom 2 na nabrezie alebo dobre striedanie v karlovke a nepreklad v dubravke (skus si to nakreslit v podobe grafikonu)
teda predpokladam ze z dubravky by bola jedna linka tunelom a druha nabrezim....
osobne by som za najmensie "zlo" ale v pripade toho starsieho variantu povazoval dobry preklad v dubravke a v karlovke jazda tej "kratsej" linky do tunela resp. na nabrezie chvilu pred tou "dlhsou" z dubravky (aby pobrala co najviac zataze a odlahcila za nou iducu uz naplnenu z dubravky)....
(a to este neriesime problem ako to upratat v smere z mesta + ako to v takom pripade dopadne naozaj (rozne meskania vzhladom na rozne trasy kym dojdu do spolocneho bodu))
Reakcia na: david11 #95:
Nedalo, pretože si potreboval koordinovať aj linky na opačnej strane na radiálach s inými linkami, a 6 nemohla mať vyrovnávacie časy na Jesenského aby sa lepšie zapojila do taktu v opačnom smere.
Reakcia na: Solider #97:
Tak to ani L7 nemala.. Kludne ju nechali ísť minutu za L3 do centra.. no dalo sa s tým určite pohrať.
Momentálne však je problém, že do jednolinku nepreniesli resp. po Korone neobnovili pôvodné intervaly a jazdí to niekde preplnené a nekontabilné intervaly večer a skoro ráno s bus linkami, ktoré sú naviazané na električky.
Ono sa dalo kedysi ísť v Karlovke v intervale 1/3/1/3 a to by bolo asi najvhodnejšie
4 a 5 z Dúbravky v intervale 4/4 a detto 6+9 v intervale 4/4
Na nábrežie by bolo 3/5 a detto tunel alebo potom to už ďalej by bolo jedno viacmenej...
Ja som tiež nebol najskôr zástanca terajšieho variantu ale je to omnoho lepšie ako predtým hoc 3 a 4 by si možno zaslúžili dlhšie električky, tak ako v zahraničí predĺžili niektoré o stredne články si myslím že aj škodovky by sa dali, kľudne 10ks a 10ks lebo aj jednosmerné aj obojsmerné by trebalo a takto by sa zistilo či to má význam do budúcnosti ..
Reakcia na: Ma178rek #99:
Veď sa majú nakúpiť v budúcnosti 49-metrové električky pre linku 3. Na linke 4 postačí zlepšiť interval na Zlaté piesky. Karlova Ves je podľa mňa OK s int. 2 min. a 32-metrovými vozmi v rannej špičke. Treba akurát robiť opatrenia na zvýšenie presnosti premávky električiek, aby sa vozy nedobiehali. A konečne začať riešiť aj šuchtákov, žiadne také, že ide 30, na zastávke stojí minútu a odôvodniť to tým, že sa tak cíti bezpečnejšie.
Podobný problém ako v Karlovke smer tunel / nábrežie bol aj na Trnavskom mýte smer Špitálska / Blumentál (dve elekričky za sebou na Špitálsku a potom dve k Blumentálu).

Navyše keďže na Obchodnú pokračovala len deviatka, bola oproti dvojke výrazne plnšia, rovnako ako štvorka do Dúbravky bývala plnšia ako osmička po Nám. Ľ. Štúra.

Ďakej bol nerovnomerný večerný a víkendový interval tuším 7+13 od Blumentálu na Obchodnú a ďalej do Karlovky pre L5 a L9, aby mohol byť rovnomerný interval z Karlovky do Dúbravky. Deviatka navyše jazdila len do cca 21h večer.

Okrem toho bol takisto nerovnomerný interval medzi L5+L7+L11 na Račianskej.

Všetko toto bolo systémové nastavenie, nie že počas špičky sa spoje dobiehajú, to bývalo aj vtedy.

Jednolinkový variant teda rozhodne pomohol rovnomernému rozdeleniu záťaže na Špitálskej a Obchodnej.
Reakcia na: Solider #100:
Majú sa, ale pochybujem, už teraz by bolo dobré aby tých aspoň 10 dlhších električiek dosky, kľudne aj jednosmerných.. keby sú takto predĺžené 29T majú nejakých 42m odhadom ( neviem nájsť presný rozmer daných článkov) a hlavne neviem či vozovňa je na takéto vozidlá pripravená ...
Reakcia na: Solider #100:
Ak raz budu Bory tak taka 32m šalina veru neviem neviem, ci bude stacit na L4.
Reakcia na: Petto #103:
Veď tam plánujú iba každú druhú... ako na Zlaté..
Reakcia na: birch #101:
Ty sem pletieš ešte trojlink. 3+5+11 mali spolu 4 min. int. Pred L5 išla L7 medzi to smer centrum. na trnavskom to bolo divoké vtedy aj teraz. Aj teraz idú naraz 4+9.
Reakcia na: Solider #92:
Ten pruh na električkovej trati na NMK ale kombináciou končiaceho BUS pruhu a pripájacieho pruhu. Ak vychádzaš z NMK, tak prerušovanú čiaru máš do BUS pruhu, ale medzi ním a priebežnými pruhmi je plná čiara. Dokonca ak chceš ísť podľa VDZ na Legionársku, tak sa najskôr zaradíš do končiaceho BUS pruhu potom preradíš do pruhu smer Rača a až následne sa môžeš do pruhu smer Legionárska. Na Streetview je to krásne vidieť.
Reakcia na: david11 #93:
L7 popoludní vôbec do Rače jazdiť nemusí. Ak príde L3 na Blumentál plná, znamená to, že kapacita chýba už z centra a nie za Vinohradmi.
Problém L7 je ten, že má len polovičný interval (teda každý druhá L3 bude vždy narvatá tak či tak) a že ľudí berie až od Blumentálu a všetkých z centra berie L3.
Ak by bolo treba L7 poobede aj za Vinohradmi, tak to bude v L3 vidieť. Ale v skutočnosti ide z Vinohradov ďalej plná ani nie z polovice, pričom aj z toho veľká časť vystúpi na Peknej ceste.
Ak bude jazdiť L7 až do Rače, výsledok bude taký (ako bol v minulosti), že v úseku po Vinohrady to nijako nepomôže a ďalej do Račej bude v L7 zo 20 sediacich.
Reakcia na: Valec #106:
Presne tak .. je to aj pripájací pruh z tej novej spojky z Mýtnej. Radlinského je skoro stále plná tak autá sa nemajú ako plynule pripojiť.
Reakcia na: Valec #107:
"Ak bude jazdiť L7 až do Rače, výsledok bude taký (ako bol v minulosti), že v úseku po Vinohrady to nijako nepomôže a ďalej do Račej bude v L7 zo 20 sediacich."

nuz, na druhej strane to ze L7 do race previdelne (ne)jazdi a meni sa to, tak treba pocitat aj s tym, ze ked dojde hoc aj prazdna L7 na blumental alebo racismyto, tak cestujuci do race ju odignoruju (kedze su nauceni ze aj tak skoncia v tom istom vozidle L3 ktora pojde za nim)....
posledne kedy to zacinalo mat aj realny vyznam (a teda ze bola aspon par suvislych mesiacov premavka L7 aj popoludni az do race) bolo uz pred vyse 5 rokmi, ale aby to nahodou nebolo vyuzivane prilis tak to nas sucasny naj primator s jeho gardou po tom co sa dostal k moci zarezal a skratil nazad....
(a nezabudni ze vo VHD Ti prave ponuka generuje dopyt.... pokial na to ides opacne teda ze sa snazis len nejak uspokojovat dopyt a to podla moznosti tak ze budu vseky vozidla vsade napratane na 110%, je z VHD za chvilu len socka ktoru pouziva iba ten ktory inu moznost nema.....)

"Ale v skutočnosti ide z Vinohradov ďalej plná ani nie z polovice, pričom aj z toho veľká časť vystúpi na Peknej ceste."

neviem, v poslednych mesiacoch necestujem MHD az tak casto, ale v case ked ju este vyuzival castejsie tak nebol problem nadabit ani na spoj do ktoreho sa bol na vinohradoch smer raca vobec napchat.... a ak je cielom aby ludia pouzivali viac VHD a nie auta, tak uz sucasne cestovanie telo na telo nie je zrovna to co by tam nalakalo nejake vyssie cislo cestujucich....

PS: v sucasnosti sa zacinaju nastahovavat bytovky ktore vyrastli v areali byvalych vinarskych zavodov, pri zachovani sucasneho rozsahu obsluhy to bude dalsia skupina obyvatelov ktoru budeme ucit hned od nastahovania sa ze bez auta to nejde aj ked je odtial zastavka elektricky co by doplul.....
Reakcia na: david11 #105:
Máš pravdu, už sa mi tie rôzne trasovania zlievajú.

Každopádne pri dvojlinkovom variante na Obchodnú z Trnavského mýta vždy jazdila len jedna linka (teraz tiež, ale v polovičnom intervale) a na spoločných úsekoch na Špitálskej býval vždy nerovnomerný interval, pretože inak to nevychádzalo a vychádzať nemôže.

Napríklad tu som dohľadal CP z času, keď jazdila po Špitálskej na Trnavské mýto L4 a L9 a cez víkend bol preklad 5+10 (neskôr vylepšený na 6+9): https://imhd.sk/ba/media/gn/00179920/Intervalov%C3%A9-cestovn%C3%A9-poriadky-zaveden%C3%A9-v-j%C3%BAli-2017-v%C4%BEavo-a-v-strede-druh%C3%A1-ed%C3%ADcia-vpravo-prv%C3%A1.jpg
Možno už keď sme pri linke 7, možno odbočka smer Pekná cesta a spraviť trať k obratisku Slanec, možno by aj takáto reaktívne krátka trať pomohla, ono by sa viacero takýchto "odbočiek" hodilo aj napríklad v Petržalke smer Ovsište, len peniaze 😞
Reakcia na: david11 #95:
Matematický nemožné, vysvetlil ti to "si".
Reakcia na: si #109:
Budem ti oponovať.. Ak by si s ňou cestoval ako ja tak by si zistil, že väčšinu čo vyklopí L7 na vnútornej koľaji Vinohradov sa presunie na nástupište L3 smer Rača lebo sa jednoducho nechcú tlačiť v L3 celú trasu od Blumentálu či Rač.mýta. Poniektorí vystúpia už na Bielom kríži ak sa im nechce absolvovať ten presun. L3 poobede jednoducho nestíha odviesť dopyt smer Rača. Pokiaľ sa nepostaví obratisko niekde za Peknou cestou tak hold to treba voziť na Komisárky. Podobne ako L9 sa ide poloprázdna otočiť z Riviéri na Kútiky.
V Petržalke tiež podľa mňa bude chýbať obratisko pri Technopole pre posilovú linku.
Reakcia na: Valec #106:
Je to nezmysel, ktorý brzdí električkovú dopravu. Najprv sa zrušil prvý nezmysel pri úrade práce a potom nakreslili toto. Ale v tomto meste ma už nič neprekvapí, tu nikdy nič nebude fungovať normálne.
Reakcia na: Valec #107:
Nie polovičný ale dvojnásobný:-D.
Reakcia na: m@jo #91:
tu L191 teda prehodnotili expresne rychlo, vidim, ze uz aj v clanku aktualizovali info
asi skusaju, kde je to priechodne a kde nie
Reakcia na: Valec #107:
Ten polovičný interval sa dá jednoducho vyriešiť. Ale ja by som predsa porovnal dve možnosti: sedmička v dvojnásobnom intervale do Rače a v 5-min. po Vinohrady z hľadiska vyťaženosti.
Reakcia na: martinah #117:
Dlho to prehodnotenie nevydržalo...
Asi prehodnotili prehodnotenie.😏
Dnes dvaja dispečeri driemali pri STU smer stanica. Možno aj tú L94 prehodnotia .. dosť to chýba v sedle vzhľadom na interval L31.
"Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88".
Nie je to lož? Veď linku 95 vypravovala iná vozovňa, aj dnes sú tam autobusy z Petržalky, kým linku 88 vypravoval Jurák. Čiže skôr to je tak, že na linke 88 sú presunuté autobusy z linky 95.
Reakcia na: david11 #120:
Neprehodnotia, nie sú vodiči 😉
Reakcia na: Solider #122:
Nie sú a nebudú. A to ešte ide chrípkové obdobie.
Reakcia na: david11 #120:
Mohli tam dat L80. Priebezna konecna nebude problem hadam pre L80. A narast v trase minimalny
asi chcú aby ľudia začali chodiť autami a je to úplne v rozpore s vyjadrením "Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít", to si robí srandu asi
Reakcia na: Ecomat #125:
27.10. budú len otvárať ponuky. Kým sa podpíše zmluva, kým niekoho nájdu, kým mu sprocesujú papiere - to tak najskôr na Veľkú noc. Predstava, že dlhodobo možno považovať šoférov za spotrebný tovar sa mohla zrodiť len v hlave kindermanažéra.
Reakcia na: Petto #124:
Úplne stačí zatiaľ ak by začala obsluhovať Blumentál L39 obojsmerne.
Kedy konečne obmedzia linky 83 a 84? 84 len v špičkách jak 94 a 83 cez víkend interval unifikovaných 15 minút pomeeee 😋
Reakcia na: m@jo #119:
vyriesili to salamunsky, v spicke idu klbaky, mimo spicky kratke, kde je ten casovy zlom netusim, o pol siedmej jazdia este kratke a tam sa uz stalo, ze bol plny bus, takze lepsie je volit L91
Reakcia na: Pajo #129:
Ak tu nieco treba obmedzit tak este 93,94. Opakovane som siel tento mesiac od Jiraskovej 8:15 a prazdne vozidla L93, sadnut sa dalo este aj na Dvoroch. No 8:12 L83 z Namestie Hranic odost plnsia jak L93 vzdy
Ale take sedlo L83 na 10min by neuskodilo za obmedzenia 84 tiez. Poobedne spicky za 10min su uz dost na hrane - aj ked tam robi hlavne bordel prekladu 83,84.
Reakcia na: Petto #131:
Pravdou je, že poobede premávajú neraz L83 a L84 za sebou, jedna vezie plný balík cestujúcich, druhá vezie malú skupinku tých čo nestihli ten prvý bus nestihli.
Od 04.11.2023 sa obmedzujú ďalšie autobusové linky napr. špičkové spoje na L31, L192 už len v špičke a pod.
Reakcia na: Trolley #133:
To nevadí, aspoň že nezdraželo cestovné *

* rovnako, ako išla daň z nehnuteľnosti hore iba o 50%.
Reakcia na: shaggy #134:
Však Slovensko má iba najvyššiu infláciu v EÚ. Iba smiešnych 7,8%.