Cestujúci si od štvrtka počkajú na niektoré autobusové spoje na zastávkach o niečo dlhšie, alebo sa potlačia v krátkych autobusoch.
Od 5. októbra 2023 príde k obmedzeniu rozsahu premávky, príp. úprave prepravnej kapacity na autobusových linkách 65 88 93 94 a 95. Cestujúci tak budú musieť dlhšie čakať na svoj spoj, alebo použiť inú linku.
- Linka 65 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia z 15 na 30 minút.
- Linka 88 bude premávať v nezmenenom intervale, ale obsluhovaná bude menšími, 12-metrovými autobusmi namiesto kĺbových.
- Linka 93 bude mať predĺžený interval vo voľných dňoch dopoludnia zo 7,5 na 10 minút.
- Linka 94 bude premávať iba v špičkách pracovných dní. Ruší sa premávka v dopoludňajšom sedle a vo večerných hodinách.
- Linka 95 bude mať predĺžené intervaly počas celého týždňa:
- v rannej špičke pracovného dňa zo 4 na 8 minút, počas dňa z 5 na 10 minút a večer z 10 na 15 minút,
- vo voľných dňoch zo 7,5 minúty na 15 minút,
- čiastočnou kompenzáciou bude v pracovných dňoch nasadenie väčších, kĺbových autobusov na túto linku.
- Pre nedostatok pojazdných kĺbových autobusov sú krátke autobusy namiesto kĺbových nasadzované na vybrané spoje aj na ďalších linkách.
Aktualizácia: Krátke autobusy boli nasadené aj na linku 191, ale po pár dňoch bolo toto rozhodnutie prehodnotené a opäť na nej začali premávať kĺbové autobusy.
Keďže uvedenú zmenu objednávateľ MHD, ktorým je magistrát hlavného mesta, ani samotný dopravca nekomunikovali, požiadali sme Dopravný podnik Bratislava o vyjadrenie k tejto redukcii rozsahu premávky ako i k výberu liniek, ktoré budú obmedzené.
„Dopravný podnik Bratislava (DPB) sa v uplynulých týždňoch intenzívne zaoberal zabezpečením náhradnej dopravy počas výluky električkovej linky 4 v úseku Kuchajda – Zlaté piesky, pričom električkovú linku bolo potrebné nahradiť autobusovou linkou X4 s adekvátnou prepravnou kapacitou a intervalom.
Pracovná pozícia vodiča autobusu vyžaduje iné oprávnenia ako pozícia vodiča električky, a preto nie je možné, aby vodič električky zabezpečil premávku náhradnej autobusovej linky. DPB tiež pravidelne vyhodnocuje skutočné využitie liniek MHD a v závislosti od finančných možností pravidelne prispôsobuje rozsah dopravy skutočnému dopytu zo strany cestujúcich tak, aby pokrytie lokalít linkami ostalo zachované. Aktuálne ide o linky 65 88 93 94 a 95. V prípade, ak sa v budúcnosti zvýši dopyt zo strany cestujúcich, DPB rozsah dopravy opäť prehodnotí.
Znamená to, že linka 94 bude premávať cez pracovné dni iba počas špičiek, v ostatnom čase ju nahradia súbežné linky 31 a 93. Linka 95 bude celotýždenne premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi, jej dostatočnú kapacitu zabezpečia kĺbové autobusy presunuté z linky 88. Linky 65 a 93 budú počas víkendového dopoludnia premávať s predĺženými intervalmi medzi spojmi," uvádza sa v stanovisku DPB, ktoré nám poskytol jeho hovorca Martin Chlebovec.
K návratu pôvodných intervalov na linkách bude teda môcť prísť najskôr po skončení výluky električiek na Vajnorskej. Podmienkou však je dostatok vodičov autobusov ako aj financií v mestskom rozpočte. A samozrejme dostatočný dopyt zo strany cestujúcich, ktorí vďaka zhoršeniu súčasného štandardu môžu dovtedy prejsť na inú formu dopravy a posilnenie intervalov už nebude potrebné.
„Zlepšovanie verejnej dopravy je dlhodobo jednou z našich najvýznamnejších priorít a potvrdzuje to aj tento projekt Vajnorskej radiály,” povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo pri príležitosti začiatku rekonštrukcie električkovej trate.
si
nuz, na druhej strane to ze L7 do race previdelne (ne)jazdi a meni sa to, tak treba pocitat aj s tym, ze ked dojde hoc aj prazdna L7 na blumental alebo racismyto, tak cestujuci do race ju odignoruju (kedze su nauceni ze aj tak skoncia v tom istom vozidle L3 ktora pojde za nim)....
posledne kedy to zacinalo mat aj realny vyznam (a teda ze bola aspon par suvislych mesiacov premavka L7 aj popoludni az do race) bolo uz pred vyse 5 rokmi, ale aby to nahodou nebolo vyuzivane prilis tak to nas sucasny naj primator s jeho gardou po tom co sa dostal k moci zarezal a skratil nazad....
(a nezabudni ze vo VHD Ti prave ponuka generuje dopyt.... pokial na to ides opacne teda ze sa snazis len nejak uspokojovat dopyt a to podla moznosti tak ze budu vseky vozidla vsade napratane na 110%, je z VHD za chvilu len socka ktoru pouziva iba ten ktory inu moznost nema.....)
"Ale v skutočnosti ide z Vinohradov ďalej plná ani nie z polovice, pričom aj z toho veľká časť vystúpi na Peknej ceste."
neviem, v poslednych mesiacoch necestujem MHD az tak casto, ale v case ked ju este vyuzival castejsie tak nebol problem nadabit ani na spoj do ktoreho sa bol na vinohradoch smer raca vobec napchat.... a ak je cielom aby ludia pouzivali viac VHD a nie auta, tak uz sucasne cestovanie telo na telo nie je zrovna to co by tam nalakalo nejake vyssie cislo cestujucich....
PS: v sucasnosti sa zacinaju nastahovavat bytovky ktore vyrastli v areali byvalych vinarskych zavodov, pri zachovani sucasneho rozsahu obsluhy to bude dalsia skupina obyvatelov ktoru budeme ucit hned od nastahovania sa ze bez auta to nejde aj ked je odtial zastavka elektricky co by doplul.....