Študentské posilové spoje (od 17.9.2023)

Počas zimného semestra sú vysokoškolákom opäť k dispozícii posilové autobusové spoje.

Od nedele 17. septembra 2023 je obnovená premávka študentskej expresnej linky 131 z Hlavnej stanice k Cintorínu Slávičie údolie, ktorá pohodlne dopraví študentov zo stanice k internátom Lafranconi a Mlynská dolina. Autobusy tejto linky premávajú iba v nedeľu a sviatok popoludní a večer v nadväznosti na príchody rýchlikov na Hlavnú stanicu. Cestovný čas z Hlavnej stanice na "Mlyny" je 10 minút, medzizastávka je iba pri internáte Lafranconi.

Viac spojov bude od 18. septembra 2023 premávať počas špičiek pracovných dní na linke 31 medzi centrom mesta a internátmi v Mlynskej doline. Linky 31 a 39 prechádzajú k tomuto dátumu na režim premávky "školský rok".

So začiatkom zimného semestra na Ekonomickej univerzite začína od 18. septembra 2023 v pracovných dňoch opäť premávať aj posilová linka 184 od internátu Horský park (Hroboňova/Prokopa Veľkého) k Ekonomickej univerzite.

Od internátu Vlčie hrdlo k Ekonomickej univerzite odvezú študentov v pracovných dňoch aj posilové spoje na linke 87, ktoré budú začínať na zastávke V. hrdlo, internát s odchodmi o 7:07, 8:38, 10:28, 12:58 a 14:43.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To sa tu nemôže zverejniť CP L131, keď na základe služieb sa dá dohľadať jednotlivé odchody? Stačilo by dať do poznámky. "Odchody na pokyn dopravného dispečingu.

Rovnako nechápem prečo sa tu zbytočne spomína L39 keď v 1 - 5 premáva celoročne rovnako. To, že cez školký rok sú tam osve vozidlá a cez prázdniny vozidlá prejazdujú aj na L31 bežný smrteľník nemusí vedieť. Na zastávkach by preto mohol byť CP s dvoma stĺpcami Pracovný deň a Víkendy a Sviatky.

Posilová X31 v tejto sezóne premávať nebude?
Reakcia na: Trolley #1:
39 má v CP pre školský rok z nejakého dôvodu posunutý odchod o 06:04 na 06:05, takže teoreticky tam zmena CP je. 🙂

X31 bola zrušená 13.2.2023 spolu s 27 a 58 kvôli šetreniu.
nie je zvlastne ze euba ma ten intrak tak daleko? to ti planovaci kedysi moc nenaplanovali ze studakov tahaju cez polku mesta
Reakcia na: lupask #3:
Tak u nas sa s vynimkou Mlynskej doliny kampusy nebudovali. Univerzity su vzdy inde ako intraky. V pripade EU v Petrzke sa postavil samozrejme aj intrak, ale s malou kapacitou a je vacsinou pre zahranicnych studentov. Priestor na dalsi intrak tam je, len ci je potrebny a ci su nan prachy?
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Ale na tom, že CP L131 by tu mal byť zverejnený to nič nemení.

Pri L39 stačí zjednotiť ten 1 odchod a je vymaľované.
Reakcia na: Trolley #5:
Bolo by nejako možné zobrazovať pri jednotlivých časoch odchodov 131 aj vlak, na ktorý je daný spoj naviazaný? Aby sa cestujúci vedeli zariadiť podľa aktuálneho meškania vlakov
Reakcia na: 3pa3ck3 #6:
Myslím že keby sa chcelo, tak by to šlo.
Načo tu píšem, aby sa tu zverejnil orientačný CP L131, keď táto stránka si urobí aj tak po svojom a zverejní niečo čo je pre cestujúcich nepoužiteľné?

Doplním to sem teda ja:

HLAVNÁ STANICA - ODCHOD:
16: 10, 30
17: 10
18: 10, 15, 20
19: 10, 20, 30, 40
20: 10, 15, 20
21: 10, 20, 30, 40
22: 10, 15, 20, 35
23: 10, 15

LANFRANCONI - ODCHOD:
16: 17, 37
17: 17
18: 17, 22, 27
19: 17, 27, 37, 47
20: 17, 22, 27
21: 17, 27, 37, 47
22: 17, 22, 27, 42
23: 17, 22

CINTORÍN SLÁVIČIE - PRÍCHOD:
16: 20, 40
17: 20
18: 20, 25, 30
19: 20, 30, 40, 50
20: 20, 25, 30
21: 20, 30, 40, 50
22: 20, 25, 30, 45
23: 20, 25
Reakcia na: Trolley #8:
Ak je to real CP tiež nerozumiem prečo tu nemôže byť zverejnený..
Reakcia na: david11 #9:
Ak si dáš služby 131/1, 131/2, 131/3 vyhodí ti tieto odchody.

Takže stačí dať do poznámky, že autobus odchádza na pokyn dispečingu po príchode vlakov EC, EN, R a REX, alebo ku každému odchodu dať do zátvorky prípojný vlak, na ktorý daný spoj L131 nadväzuje.
Reakcia na: david11 #9:
Lebo sa podľa neho nejazdí. 131 žiadne fixné odchody nemá, ale jazdí podľa toho kedy príde vlak. Preto je nezmysel zverejňovať jej cestovný poriadok, najmä pri vysokej presnosti vlakov ZSSK ktorá vedie k tomu že 131 jazdí v úplne iných časoch.
Reakcia na: 810zssk #11:
V poriadku, potom je možnosť zverejniť „cestovný poriadok“ v ktorom budú podla času očakávaného príchodu zoradené konkrétne vlaky po príchode ktorých má byť linka vypravená.

Kludne miesto času odchodu v tej ktorej minúte vypísať k hodine očakávaného príchodu vlakov čísla týchto vlakov bez minút v ktorých by linka mala odchádzať.

A hlavne by v zverenených cestovných poriadkoch mala byť zverejnená jazdná doba, v opačnom prípade cestujúci nemajú ako vedieť aký lístok si kúpiť.
Reakcia na: 810zssk #11:
Nižšie som písal možnosť ako sa to dá. K tým odchodom dopísať čísla vlakov na ktoré sú odchody 131 naviazané, alebo to spraviť tak ako to navrhuje Cancer.
Reakcia na: Trolley #13:
Hej, niekto bude prerábať celý systém aby vedel dopisovať čísla vlakov k cestovnému poriadku podľa ktorého sa aj tak 75% času nejazdí. Celou podstatou tej linky je že cestovný poriadok nemá a jazdí podľa potreby.
Reakcia na: 810zssk #14:
Tento systém funguje dlhodobo a všetko je v poriadku.
Mám pocit, že bežný študent je chápavejší ako niektorí diskutujúci dokopy.
Reakcia na: N/A #15:
Ani by som netvrdil. Mnoho študentov nechce čakať na 131 a radšej zvolí kombináciu 93 + 31 / 39. A netvrď mi, že dlhodobo, keď pred pár rokmi ešte CP 131 zverejnený bol.
Reakcia na: 810zssk #14:
Ona CP má, len ten je naviazaný na príchody vlakov. A keď už sa nikomu nechce ten CP spraviť do sekcie CP, stále sa môže spraviť ako tabuľka v tomto článku a rovnako tabuľkovo sa dá spraviť aj na A4 a dať na zastávku.
Reakcia na: Trolley #17:
CP je spraveny vyhradne na to, aby bolo co zadat do palubaku a aby hlasilo zastavky. Este nedavno cp vobec neexistoval.
Reakcia na: Foltest #18:
CP bol aj v minulosti, dokonca si pamätám, že tu bol aj oficiálne zverejnený.
Reakcia na: Trolley #17:
Ale načo by komu ten CP bol, keď odchody bývajú podľa potreby? Ak bude nejaký problém na železnici, môže sa stať, že všetky tri vozidlá budú hodinu čakať na stanici a potom sa ďalšie dve hodiny budú točiť hore-dole.

Naopak praktické by bolo, keby sa priamo na hlavnej stanici nachádzala informácia, či L131 v danom okamihu premáva. To by bolo oveľa užitočnejšie ako teoretický cestovný poriadok.
Reakcia na: birch #20:
Predstav si, že nie si domáci. Pozeráš si spojenie vo vyhľadávači, alebo na cp.sk - ponúkne ti to len tie linky, ktoré to pozná, a tie následne využiješ. Kde sa máš dozvedieť o lepšej alternatíve, ak tá nemá cestovný poriadok? V nejakom textovom ozname zašitom kdesi na webe? Nebolo by jednoduchšie, keby ti to rovno vypľulo možnosť linky 131, ktorá bude mať k spoju poznámku v duchu "čaká na príchod rýchlika"?
Reakcia na: Viko #21:
Lenže to by musel byť nejaký špecifický algoritmus, ktorý by danú linku ponúkal na trase hl. st. - Lanfranconi / Sláv. údolie a ideálne len ak nadväzuje na cestu vlakom, ale neponúkal napr. na trase Karpatská - Lanfranconi, pretože nikto si predsa nebude pozerať vo vyhľadávači spojení poznámku, že navrhovaný spoj vlastne môže ísť v úplne inom čase.

Daná linka je účelová najmä pre študentov a tí o nej vedia a ak nie a nepovie im to nikto ani pri prvej ceste vlakom do Bratislavy, tak im to povie niekto na internátoch. Tých pár ostatných, ktorí sa spoľahnú na vyhľadávač, sa môže prepraviť kombináciou L93+L31/39 bez toho, aby to tieto spoje nejako preťažilo.

Ak je téma, že prečo študenti využívajú kombináciu bežných spojov namiesto účelového, tak to nie je preto, že o ňom nevedia, ale že neveria, že je to najrýchlejšia a najpohodlnejšia cesta do ich cieľa.
Reakcia na: Viko #21:
Presne s tým súhlasím. Ak sa dá do poznámky na aké vlaky ten bus čaká, tak budú cestujúci vedieť, že ich ten bus počká.

Neraz som si všimol, že v obrátisku bola L131, keďže nikto nevedel kedy ide, študenti sa vyrútilu na L93.

Nehľadajte dôvody ako a prečo sa to nedá, ale ako sa to dá.
Ak tomu rozumiem dobre, tak L131 je vypravovaná dispečermi podľa vlakov? A bolo to tak aj vlani a dávnejšie? Vtedy som na Zochovej pozeral, ako ten spoj máva priemernú obsadenosť 2,5 človeka.
Reakcia na: color #24:
Bodaj by nechodila prázdna keď ani srnka netuší kedy pôjde, akú má mať podla CP jazdnú dobu a odchádza z úplne iného nástupišťa ako linka 93 dávno potom ako študáci obsadili všetku volnú kapacitu cestujúcim smerujúcim do Petržalky na linkou 93.
Reakcia na: Cancer #25:
Veď o tom celý čas hovorím. V minulosti, ale CP zverejnený mala. Potom sa niekto čuduje, že to chodí prázdne. Ak už sa nechce CP oficialne naviazať na vlaky, stále sa dá spraviť pevný CP - napr. 15-minútový interval od 16:15 do 23:15
Reakcia na: Trolley #26:
Inak istá forma CP linky 131 sa tu vyhľadať dá: https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/131/Hlavn%C3%A1-stanica/smer-Cintor%C3%ADn-Sl%C3%A1vi%C4%8Die/bd807c8082807c80828075c17f75b6878175be7f75c97f
Problém zrejme je, že študenti už čakajú na nástupišti, no 131 nie je pristavená. Medzitým príde 93, tak jasne, že sa všetci nahrnú do nej, keďže netušia, či bude 131 čakať ešte na príchod ďalšieho vlaku alebo čo. Je to asi podobné, ako keď jazdili posilové vložené 7-ky z Vinohradov, no dispečer ich poslal vždy až potom, ako prešla 3-ka a pobrala väčšinu cestujúcich na nástupišti.
Reakcia na: TomJ #27:
Tam nemáš žiadne ba ani orientačné odchody.
Ešte by tu bola možnosť, že by víkendová poobedňajšia L31 nejazdila k Blumentálu, ale na stanicu. Potom by to bolo oveľa jednoduchšie doplniť ju posilovou L131, ktorá by jazdila po príchode vlakov.

K Blumentálu by mohla jazdiť L80, na rozdiel od L31/39 má kompatibilný interval s električkami a jazdí celý deň. K štvorminútovému vyrovnávaciemu času na Kollárovom nám. by stačilo pridať len ďalšiu minútu, aby vyšiel na otočku cez Blumentál. S odretými ušami by potom bolo v Neste presne 15 minút prestávky, na ostatných petržalských konečných ešte viac.

Trasy L94 a L80 v meste by potom mohli byť vymenené aj cez týždeň, aspoň by bola na Blumentáli možnosť prestupu aj po 21h, kedy L94 už nepremáva.
Reakcia na: birch #29:
Ďalšia možnosť je L39 cez víkend s 15-minútovým intervalom po 14tej hodine, ktorý by bol náhradou za L31. V nedeľu by jazdila L131 v 15-minútovom intervale s vloženými, alebo dvojitými odchodmi podľa potreby.

Tvoj návrh tiež nie je zlý, ale tú linku by som neoznačil ako 31, ale 131 s tým, že v prípade potreby by sa na nej vypravili posilové spoje, resp. by boli zdvojené odchody.
Reakcia na: birch #29:
Nebolo by potom lepšie už 94 rovno odkloniť na Hl. st. (mohla by sa spojiť s 93, ktorá by tak mala 2 konečné v Petržalke), aby tam posilnila 93, keďže aj dnes veľa ľudí vystúpi z 94 už na Zochovej. Zaniknutý prestup medzi 80, ktorá by išla po trase 94, a trolejbusmi na Kollárovom nám. by sa dal vyriešiť vybudovaním spoločnej zastávky oproti Hotelu Tatra a zastavovaním trolejbusov na nástupišti D (TV by to umožňovalo). Nástupište E by sa mohlo zrušiť a namiesto toho by sa zobojsmernila zastávka Nám. Slobody, čím by sa zlepšila obsluha oblasti okolo SRo a NBS, ktorá je dnes vďaka viacerým jednosmerným zastávkam dosť zle obslúžená MHD.
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Ako presne to myslíš?
Reakcia na: Trolley #32:
80 by jazdila po trase 94 na Blumentál a 94 by sa zlúčila do jednej linky s 93. Na 93 by boli skrátené spoje medzi Hl. st. a Holíčskou (zrušená 94). 31 by cez víkend na Blumentál nepremávala, namiesto nej by v nedeľu išla 131 z Hl. st. do CSÚ a 39 by jazdila cez víkend každých 15 minút a obojsmerne by išla cez Blumentál, ako si spomínal.

Čo sa týka zastávok, tak niekde v týchto miestach: https://maps.app.goo.gl/S4xCv7KaFQvYbz9F8 by sa zriadila zastávka na prestup medzi linkami 31, 39, 42, 44, 47 a 80 (súčasná zastávka 31, 39 a 94 v smere na Blumentál by bola zrušená), keďže spojenie Zochovej a spodnej časti Kollárovho nám. by zaniklo. V opačnom smere by zastavovali 31, 39, 42, 44, 47 a 80 na súčasnej zastávke 31, 39 a 94 v smere na Zochovu. Keďže by sa na Kollárovom nám. zrušilo nástupište E, 31, 39 a 80 by zastavovali obojsmerne na Nám. slobody približne tu: https://maps.app.goo.gl/Dw2hfyND2GcgdjgT6
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
Určite sa teda zhodneme na tom, že L31 by jazdila iba v pracovných dňoch, L39 by mala cez víkend poobede a večer každých 15 minút s celotýždennou obsluhou zastávky Blumentál v oboch smeroch a v nedeľu poobede a večer by ju posilnila L131 v 15-minútovom intervale s vloženými spojmi podľa potreby, čím by v úseku Zochova - Cintorín Slávičie došlo k zlepšeniu intervalu z 10 na 7/8.

Otázka do pléna znie, či by sa v piatok dopoludnia, resp. okolo obeda neoplatilo pár spojov L131 na trase Cintorín Slávičie - Hlavná stanica.
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Choď sa pozrieť na Blumentál ráno aj poobede.. L94 tam proste treba. Obsluhuje školy a firmy na Panónskej kam L80 nejde. Uživila by sa aj cez víkend v 15 min.int.
Reakcia na: 810zssk #11:
V reáli to tak aj funguje? Lebo v časoch prevádzky nedeľnej premávky L7 pravidelne zdrhla študentom z Vinohradov pri meškaní vlakov. Kto v reáli sleduje príchod vlakov na hl.st.?
Reakcia na: Trolley #34:
V nedeľu by mohla premávať kľudne L131 namiesto poobednej L31.
Reakcia na: birch #22:
Tak majú poobede až do noci posilnenú aj L32.
Reakcia na: david11 #37:
Veď tak som to aj myslel. Jedna varianta je tá čo som napísal - 31 v po - pia, 39 v so, ne poobede 15-minutkvy interval a v nedeľu L131 15-minútový interval.

Druhá varianta - tak ako dnes s tým, že L31 v nedeľu nahradená L131 v hustejšom intervale.
Reakcia na: david11 #36:
príchod vlakov sledujú sami šoféri 131 .. keď sa príslušné nástupište viditelne naplní študentami tak vždy prvý voz v poradí (zväčša sú tam 2-3 vozy naraz) vyštartuje .. to je celá veda fungovania tej linky.
Reakcia na: Ecomat #40:
Bohovské. Čiže študáci idú na nástupište linky 93 lebo na nástupišti L131 nič nestojí a vodič stojí ďalej na výstupišti lebo na nástupišti nikto nestojí až kým sa tam predsa len študáci nezačnú stavať v nádeji že snáď to pôjde, hej?
Reakcia na: david11 #35:
V blízkosti Blumentálu sa pohybujem pravidelne, takže viem, ako to tam vyzerá. 🙂
Ja som reagoval na to, že 94 a 80 by si v centre vymenili trasy, čiže 94 by išla po Kollárovo nám., čo by bolo podľa mňa zbytočné, a preto som navrhol tú Hl. st. Súčasná trasa 94 je dobrá, keďže poskytuje rýchle spojenie Blumentálu (a v podstate aj Rače, NM,...) so západom Petržalky, ktoré by inak celkom chýbalo.

Čo sa ale týka tej zastávky na Nám. 1. mája, tak by tam skutočne mohli zastavovať aj trolejbusy (aspoň v smere, kde už zastávka je).
Reakcia na: Cancer #41:
Minulú nedeľu som mal šancu vidieť 131 po 22. hodine na odchode z HlSt a o klientelu veru nemala núdzu, naplnila sa celá NB18ka ako na sedenie, tak aj na státie.
Reakcia na: Cancer #41:
chlapi, zazneli tu rôzne návrhy lepšie aj horšie ohladom fungovania 131 ale pri povahe tej linky asi naozaj neexistuje lepší spôsob vypravovania ako ten súčasný systém ... pevný CP je určite nezmysel keďže sú odchody na základe dopytu.

lepšie raz vidieť ako stokrát počuť .. treba skočiť na stanicu v nedelu večer a sledovať ako sa plní nástupište 131 a ako odchádzajú vozy 131. Funguje to RELATIVNE dobre.

Pravdou je že 131 by mohla byť vyťaženejšia. Stále sa nájde dosť ludí čo sa idú tlačiť do 93 a vzápätí prestupujú na Zochovej na 31/39 pričom tú nafullovanú 93 často obieha poloprázdna 131 na SAVke alebo na Hodžovom... neviem či je problém v tom že študáci nepoznajú 131 alebo skôr v tom čo tu niekto písal že 131 proste vyhladavač nezobrazuje, tak v nej ludia nemajú dôveru ...
Reakcia na: Ecomat #44:
pokial 131 nejde podla nejakeho poriadku ktory je zverejneny (a kludne to moze byt aj ze 5 minut po prichode vlaku XY), tak stale to je len o tom ze niektori studenti si to parkrat vyskusali a pomohlo im to, tak to skusaju znova... ale ak nahodou im to raz nedojde, ani nemaju na zaklade coho zistovat ze preco to nedoslo....
Reakcia na: si #45:
Preto to má mať pevný cestovný poriadok. Navrhoval som každých 15 minút čo by bo podľa mňa ideálne.