Študentské posilové spoje (od 17.9.2023)

Počas zimného semestra sú vysokoškolákom opäť k dispozícii posilové autobusové spoje.

Od nedele 17. septembra 2023 je obnovená premávka študentskej expresnej linky 131 z Hlavnej stanice k Cintorínu Slávičie údolie, ktorá pohodlne dopraví študentov zo stanice k internátom Lafranconi a Mlynská dolina. Autobusy tejto linky premávajú iba v nedeľu a sviatok popoludní a večer v nadväznosti na príchody rýchlikov na Hlavnú stanicu. Cestovný čas z Hlavnej stanice na "Mlyny" je 10 minút, medzizastávka je iba pri internáte Lafranconi.

Viac spojov bude od 18. septembra 2023 premávať počas špičiek pracovných dní na linke 31 medzi centrom mesta a internátmi v Mlynskej doline. Linky 31 a 39 prechádzajú k tomuto dátumu na režim premávky "školský rok".

So začiatkom zimného semestra na Ekonomickej univerzite začína od 18. septembra 2023 v pracovných dňoch opäť premávať aj posilová linka 184 od internátu Horský park (Hroboňova/Prokopa Veľkého) k Ekonomickej univerzite.

Od internátu Vlčie hrdlo k Ekonomickej univerzite odvezú študentov v pracovných dňoch aj posilové spoje na linke 87, ktoré budú začínať na zastávke V. hrdlo, internát s odchodmi o 7:07, 8:38, 10:28, 12:58 a 14:43.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Cancer #41:
Minulú nedeľu som mal šancu vidieť 131 po 22. hodine na odchode z HlSt a o klientelu veru nemala núdzu, naplnila sa celá NB18ka ako na sedenie, tak aj na státie.
Reakcia na: david11 #35:
V blízkosti Blumentálu sa pohybujem pravidelne, takže viem, ako to tam vyzerá. 🙂
Ja som reagoval na to, že 94 a 80 by si v centre vymenili trasy, čiže 94 by išla po Kollárovo nám., čo by bolo podľa mňa zbytočné, a preto som navrhol tú Hl. st. Súčasná trasa 94 je dobrá, keďže poskytuje rýchle spojenie Blumentálu (a v podstate aj Rače, NM,...) so západom Petržalky, ktoré by inak celkom chýbalo.

Čo sa ale týka tej zastávky na Nám. 1. mája, tak by tam skutočne mohli zastavovať aj trolejbusy (aspoň v smere, kde už zastávka je).
Reakcia na: Ecomat #40:
Bohovské. Čiže študáci idú na nástupište linky 93 lebo na nástupišti L131 nič nestojí a vodič stojí ďalej na výstupišti lebo na nástupišti nikto nestojí až kým sa tam predsa len študáci nezačnú stavať v nádeji že snáď to pôjde, hej?
Reakcia na: david11 #36:
príchod vlakov sledujú sami šoféri 131 .. keď sa príslušné nástupište viditelne naplní študentami tak vždy prvý voz v poradí (zväčša sú tam 2-3 vozy naraz) vyštartuje .. to je celá veda fungovania tej linky.
Reakcia na: david11 #37:
Veď tak som to aj myslel. Jedna varianta je tá čo som napísal - 31 v po - pia, 39 v so, ne poobede 15-minutkvy interval a v nedeľu L131 15-minútový interval.

Druhá varianta - tak ako dnes s tým, že L31 v nedeľu nahradená L131 v hustejšom intervale.
Reakcia na: birch #22:
Tak majú poobede až do noci posilnenú aj L32.
Reakcia na: Trolley #34:
V nedeľu by mohla premávať kľudne L131 namiesto poobednej L31.
Reakcia na: 810zssk #11:
V reáli to tak aj funguje? Lebo v časoch prevádzky nedeľnej premávky L7 pravidelne zdrhla študentom z Vinohradov pri meškaní vlakov. Kto v reáli sleduje príchod vlakov na hl.st.?
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Choď sa pozrieť na Blumentál ráno aj poobede.. L94 tam proste treba. Obsluhuje školy a firmy na Panónskej kam L80 nejde. Uživila by sa aj cez víkend v 15 min.int.
Reakcia na: Urbanway 2423 #33:
Určite sa teda zhodneme na tom, že L31 by jazdila iba v pracovných dňoch, L39 by mala cez víkend poobede a večer každých 15 minút s celotýždennou obsluhou zastávky Blumentál v oboch smeroch a v nedeľu poobede a večer by ju posilnila L131 v 15-minútovom intervale s vloženými spojmi podľa potreby, čím by v úseku Zochova - Cintorín Slávičie došlo k zlepšeniu intervalu z 10 na 7/8.

Otázka do pléna znie, či by sa v piatok dopoludnia, resp. okolo obeda neoplatilo pár spojov L131 na trase Cintorín Slávičie - Hlavná stanica.
Reakcia na: Trolley #32:
80 by jazdila po trase 94 na Blumentál a 94 by sa zlúčila do jednej linky s 93. Na 93 by boli skrátené spoje medzi Hl. st. a Holíčskou (zrušená 94). 31 by cez víkend na Blumentál nepremávala, namiesto nej by v nedeľu išla 131 z Hl. st. do CSÚ a 39 by jazdila cez víkend každých 15 minút a obojsmerne by išla cez Blumentál, ako si spomínal.

Čo sa týka zastávok, tak niekde v týchto miestach: https://maps.app.goo.gl/S4xCv7KaFQvYbz9F8 by sa zriadila zastávka na prestup medzi linkami 31, 39, 42, 44, 47 a 80 (súčasná zastávka 31, 39 a 94 v smere na Blumentál by bola zrušená), keďže spojenie Zochovej a spodnej časti Kollárovho nám. by zaniklo. V opačnom smere by zastavovali 31, 39, 42, 44, 47 a 80 na súčasnej zastávke 31, 39 a 94 v smere na Zochovu. Keďže by sa na Kollárovom nám. zrušilo nástupište E, 31, 39 a 80 by zastavovali obojsmerne na Nám. slobody približne tu: https://maps.app.goo.gl/Dw2hfyND2GcgdjgT6
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Ako presne to myslíš?
Reakcia na: birch #29:
Nebolo by potom lepšie už 94 rovno odkloniť na Hl. st. (mohla by sa spojiť s 93, ktorá by tak mala 2 konečné v Petržalke), aby tam posilnila 93, keďže aj dnes veľa ľudí vystúpi z 94 už na Zochovej. Zaniknutý prestup medzi 80, ktorá by išla po trase 94, a trolejbusmi na Kollárovom nám. by sa dal vyriešiť vybudovaním spoločnej zastávky oproti Hotelu Tatra a zastavovaním trolejbusov na nástupišti D (TV by to umožňovalo). Nástupište E by sa mohlo zrušiť a namiesto toho by sa zobojsmernila zastávka Nám. Slobody, čím by sa zlepšila obsluha oblasti okolo SRo a NBS, ktorá je dnes vďaka viacerým jednosmerným zastávkam dosť zle obslúžená MHD.
Reakcia na: birch #29:
Ďalšia možnosť je L39 cez víkend s 15-minútovým intervalom po 14tej hodine, ktorý by bol náhradou za L31. V nedeľu by jazdila L131 v 15-minútovom intervale s vloženými, alebo dvojitými odchodmi podľa potreby.

Tvoj návrh tiež nie je zlý, ale tú linku by som neoznačil ako 31, ale 131 s tým, že v prípade potreby by sa na nej vypravili posilové spoje, resp. by boli zdvojené odchody.
Ešte by tu bola možnosť, že by víkendová poobedňajšia L31 nejazdila k Blumentálu, ale na stanicu. Potom by to bolo oveľa jednoduchšie doplniť ju posilovou L131, ktorá by jazdila po príchode vlakov.

K Blumentálu by mohla jazdiť L80, na rozdiel od L31/39 má kompatibilný interval s električkami a jazdí celý deň. K štvorminútovému vyrovnávaciemu času na Kollárovom nám. by stačilo pridať len ďalšiu minútu, aby vyšiel na otočku cez Blumentál. S odretými ušami by potom bolo v Neste presne 15 minút prestávky, na ostatných petržalských konečných ešte viac.

Trasy L94 a L80 v meste by potom mohli byť vymenené aj cez týždeň, aspoň by bola na Blumentáli možnosť prestupu aj po 21h, kedy L94 už nepremáva.
Reakcia na: TomJ #27:
Tam nemáš žiadne ba ani orientačné odchody.
Reakcia na: Trolley #26:
Inak istá forma CP linky 131 sa tu vyhľadať dá: https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/131/Hlavn%C3%A1-stanica/smer-Cintor%C3%ADn-Sl%C3%A1vi%C4%8Die/bd807c8082807c80828075c17f75b6878175be7f75c97f
Problém zrejme je, že študenti už čakajú na nástupišti, no 131 nie je pristavená. Medzitým príde 93, tak jasne, že sa všetci nahrnú do nej, keďže netušia, či bude 131 čakať ešte na príchod ďalšieho vlaku alebo čo. Je to asi podobné, ako keď jazdili posilové vložené 7-ky z Vinohradov, no dispečer ich poslal vždy až potom, ako prešla 3-ka a pobrala väčšinu cestujúcich na nástupišti.
Reakcia na: Cancer #25:
Veď o tom celý čas hovorím. V minulosti, ale CP zverejnený mala. Potom sa niekto čuduje, že to chodí prázdne. Ak už sa nechce CP oficialne naviazať na vlaky, stále sa dá spraviť pevný CP - napr. 15-minútový interval od 16:15 do 23:15
Reakcia na: color #24:
Bodaj by nechodila prázdna keď ani srnka netuší kedy pôjde, akú má mať podla CP jazdnú dobu a odchádza z úplne iného nástupišťa ako linka 93 dávno potom ako študáci obsadili všetku volnú kapacitu cestujúcim smerujúcim do Petržalky na linkou 93.
Ak tomu rozumiem dobre, tak L131 je vypravovaná dispečermi podľa vlakov? A bolo to tak aj vlani a dávnejšie? Vtedy som na Zochovej pozeral, ako ten spoj máva priemernú obsadenosť 2,5 človeka.