IDS BK sa má od roku 2024 rozšíriť o MHD v Pezinku

Obsluhu Pezinka majú od januára budúceho roka zlepšiť nové linky integrovanej dopravy.

Do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) by od januára 2024 mohli pribudnúť nové linky MHD v Pezinku. Mesto Pezinok sa totiž rozhodlo výrazne rozšíriť svoju mestskú dopravu, ktorá je v súčasnosti tvorená jednou neintegrovanou (bezplatnou) linkou spájajúcu železničnú stanicu s pezinskou nemocnicou. Po niekoľkomesačnej príprave bolo koncom augusta vyhlásené verejné obstarávanie na nového dopravcu pre MHD Pezinok. Termín na predkladanie ponúk do súťaže bol stanovený do 6. októbra 2023. O víťazovi rozhodne najnižšia ponúknutá cena. Predpokladaná hodnota zákazky je takmer 6,4 milióna € bez DPH.

Nový dopravca bude zabezpečovať pezinskú MHD počas najbližších 10 rokov na štyroch trasách obsluhujúcich územie mesta pri predpokladanom ročnom objeme výkonov vo výške cca 112-tisíc km. Prevádzka MHD sa rozšíri na celotýždennú, odchody liniek majú byť naviazané najmä na príchody a odchody vlakov na ŽST Pezinok. Mesto požaduje nové linky plne zaintegrovať do IDS BK. Trasy liniek sú navrhnuté nasledovne:

  • Linka 522: Železničná stanica - Sídlisko Muškát - Cajla - Nemocnica / Železničná stanica - Sídlisko Sever - Kučišdorf
  • Linka 523: Železničná stanica -  Sídlisko Sever - Cajla - Nemocnica
  • Linka 524: Železničná stanica - Sídlisko Juh - Trhovisko - Železničná stanica

Vozidlový park novej MHD bude pozostávať zo štyroch vozidiel, z toho jedného záložného. Tri základné vozidlá musia byť najneskôr do jedného roka od podpisu zmluvy úplne nové, vozidlový park musí dopravca zvoliť tak, aby spĺňal požiadavky zákona o podpore ekologických vozidiel. Vybavenie vozidiel bude v súlade so štandardami IDS BK.

Grafické znázornenie navrhovaných liniek (zdroj: Mesto Pezinok):

V Bratislavskom kraji sú aj ďalšie dve mestá s vlastnými MHD, ktoré dnes nie sú integrované do IDS BK - Malacky a Senec. V oboch MHD do roku 2024 (do júna v Senci, do decembra v Malackách) zabezpečuje dopravca Arriva Mobility Solutions. Mesto Senec by chcelo vyhlásiť súťaž na nového dopravcu na 10-ročné obdobie v októbri tohto roka, bližšie informácie zatiaľ nie sú známe.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BI59 #13:
Pre Pezinok evidentne tie 3 čísla nestačia
Reakcia na: Arrivaderci #8:
Väčšie mestá v BA kraji majú rezervované tieto čísla na mestskú dopravu.
Malacky: 255-258
Pezinok: 522-524
Senec: 635-639
Reakcia na: hroch #10:
Nieee, niekde buze jazdit linka 10330 😃
Tá mapa je najko divná, trasy sú posunuté mimo ciest. To je zámer? Alebo tam budú premávať hoversory?
Reakcia na: 810zssk #6:
Ono najma ak raz naozaj pride k tomu, ze bude integrovane cele Slovensko, opakovaniu cisel sa nevyhneme, zeano…
Reakcia na: Trolley #5:
Nedal som minus ale patam si z okolia Londyna autobusy v kombinacii pismena (napr. prveho pismena nazvu obce) a cisla. Cize pre Pezinok by to mohli byt linky P1, P2, P3 a P4… 🤷
Reakcia na: 810zssk #6:
Ja hlavne nechapem, preco nedostali vacsie mesta vo svojej rade napriklad 10 ci 20 liniek pre mestsku dopravu (trebars aj s predpripravou do buducna ked budu rast).

Malacky: 200-219
Pezinok: 500-519
Senec: 600-619
Trnava: 400-419

To vazne potrebujeme 100 cisel pre kazdy region na regio linky?
Za zmienku ešte stojí že v obstarávaní nie je podmienka dodržovať TPS IDS BK, ale mesto Pezinok tam má vlastné, oveľa menej prísne štandardy. To asi preto aby BIDka náhodou nenašla žiadne pokutovateľné porušenie štandardov.
Reakcia na: Oli61 #3:
Podľa mňa by sa MHD linky v mestách mimo BA mali proste označovať 1, 2, 3, atď. Viem že šotoautistov by porazilo z toho že v IDS máme dve "jednotky", ale je to dobre overené a funkčné riešenie z iných systémov v Európe.

Je úplne super ak máme jednu linku narvanú do dvoch len preto že v BIDke si zaplnili svoje šotočíslovanie.
Reakcia na: Trolley #4:
Keď mi dávate mínusy, máte iný nápad?
Reakcia na: Oli61 #3:
Stále to môže byť 522A a 522B.
Reakcia na: Viko #2:
Myslím si, že asi preto, že už v rade 52x nie je voľné miesto, keďze linky 520, 521, 525, 526, 527, 528, 529 už existujú.
Reakcia na: Oli61 #1:
Nechápem, prečo tie dve trasy 522 nemohli mať dve rôzne čísla.
Len upresním, L522 by mala mať dve trasy:
Stn. Pezinok - Sídlisko Muškát - Cajla - Nemocnica
- tu budú spoje zastavovať aj na zast. Šenkvická (kvôli OC Bozin a Lidlu)
Stn. Pezinok - Trnavská (ul. Rázusova) - Amfiteáter - Cajlanská - Cajla - Kučišdorf
- Linka nepôjde priamo cez Sídlisko Sever, ako možno vyznieva z článku.

Pri L524 je veľká škoda, že sa neplánuje okruh cez Obchodnú ul., nech je lepšia obsluha Kauflandu, OC Móla, Tesca a Lidlu.
Cestujúci by aspoň nemuseli s taškami čakať /plniť zbytočne aj tak dosť meškajúce prímestské linky. Hádam sa to časom zmení, veď aj tak má mať okružnú trasu.

podľa trás liniek vyplýva, že obsluhu polikliniky zatiaľ nevyriešili, plánovali tam vraj niekde zastávku vybudovať. (v minulosti tam bola, aspoň v smere na Modru/Senec.

Ešte by možno v budúcnosti mohli zriadiť zastávku pre L526 a L529 niekde pri odbočke na Viničné, alebo by mohli linky premávať cez námestie, Trnavskú a Šenkvickú (obsluha OC). Zápchy na kruháči v poobedných hodinách sú cca rovnaké ako v smere na stanicu okolo polikliniky, keby boli argumenty prečo sa to nedá.