Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 4.9.2023)

Okrem obnovenia režimu školský rok v MHD príde od 4. septembra aj k rozšíreniu obsluhy niektorých zastávok.

Od 4. septembra 2023 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch opäť podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka. Obnovená bude aj premávka linky 7.

Linky 31 39 a 87 budú až do 17. septembra v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin.

Premávka vysokoškolských posilových liniek 131 a 184 bude obnovená od 17.  a 18. septembra 2023.

K 4. septembru budú zavedené aj tieto ďalšie zmeny:

  • Linka 23 bude mať pridané nové spoje premávajúce v pracovných dňoch po trase Jána Jonáša, VW1 - Jána Jonáša - Volkswagen, VW2.
    • Tieto spoje budú premávať v špičkách každú polhodinu, v sedle každú hodinu, vybrané spoje pôjdu až na zastávku Mláka, resp. zo zastávky Mláka.
    • Cestujúcich upozorňujeme, že z nástupišťa A na zastávke Jána Jonáša budú spoje linky 23 odchádzať do Dúbravky aj k Volkswagenu VW2, preto odporúčame pozorne sledovať cieľovú zastávku na displejoch vozidiel.
  • Linka 63 bude obojsmerne obsluhovať na Trnavskej ceste pri Kauflande zastávku Sabinovská.
  • Linka 68 bude obsluhovať pôvodné zastávky Košická (E) a Dulovo nám. (B) na Košickej ulici už od 3. septembra. Zastávka Dulovo nám. (B) bude obsluhovaná v pôvodnej polohe aj linkami 50 a N61.
  • Na linke 77 pôjde prvý spoj v pracovných dňoch k Povodiu Dunaja už o 5:04 z Vlčieho hrdla.
  • Linka 96 bude v smere jazdy k Avion Shopping Parku obsluhovať na Tomášikovej ulici aj zastávku Zálužická.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #123:
Škoda, že do 60 minút od pridania nemôžem príspevok zmazať, teda môžem ho iba upraviť. Totiž omylom som sem pôvodne pridal príspevok určený do sekcie "off-topic". Ospravedlňujem sa.
Reakcia na: Peon #121:
17. 10. 2023 (utorok) má byť októbrové zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov. Tentokrát sa budú zaoberať aj nedávnymi zmenami v MHD, nie však linkou 23, ale iba linkou 36. K bodom programu tradične nie sú zverejnené žiadne materiály ani príspevky. https://zastupitelstvo.bratislava.sk/komisia-dopravy-a-informacnych-systemov-zasadnutie-17102023/

Čo si myslíte o 36-ke? Ja jej návrat na pôvodnú trasu nevidím reálne (ani v niektorých časoch školského roka). A nechápem ako jej chce mestská časť rozšíriť trasu v Záhorskej Bystrici, žeby k novému Kauflandu? Pod rozšírením jej časového intervalu vôbec netuším čo si mám predstaviť.
Veď teraz v tej krátkej miestnej trase premáva 7 dní v týždni od rána do večera, PO - PIA v rannej špičke cez školský rok dokonca každých 15 minút. V poobednej špičke ide každých 20 minút, v ostatných časoch každých 30 minút.
Reakcia na: Peon #118:
Po urgencii zatiaľ aspoň odpoveď z ministerstva. Po informáciách čo prístrešok musí mať a v akom musí byť prevedení som sa dozvedel aj nasledujúce:

„Frekvencia autobusových spojov, resp. spojov verejnej osobnej dopravy, ktoré zastavujú priamo pri Vami uvedených zastávkach (prípadne iných rekonštruovaných zastávkach) nie je merateľným ukazovateľom projektu a v tejto súvislosti vzhľadom na zmluvne stanovené a dosiahnuté ciele projektu podpory verejnej osobnej dopravy  nepovažujeme za opodstatnené takéto pochybnosti o nehospodárnom nakladaní s finančnými prostriedkami EÚ.“

Takže ak tomu správne rozumiem, tak prístrešok z eurofondov by bolo vhodné vybudovať napr. aj na konečnej zastávke Krematórium (obratisko) kde už zopár rokov MHD bežne nejazdí. Čo si pamätám, tak v posledných rokoch tam nepremáva už ani mimoriadna linka cez novembrové pamiatky zosnulých (opravte ma, prosím, ak sa mýlim). Treba tam chodiť pešo z hlavnej cesty od zastávky Pri krematóriu.

Navrhujem tiež eurofondový prístrešok vybudovať aj na konečných zastávkach Kačín a Horáreň Krasňany, ideálne ešte v novembri.. Jeden prístrešok by sa určite zišiel aj na zastávkach Topoľové a Vodostav, veď aj číslo 0 vyjadruje počet spojov...
Reakcia na: Peon #120:
Prekvapujúco už ten Zápis (Záznam KDIS) zverejnili. https://zastupitelstvo.bratislava.sk/data/att/69201.pdf
Reakcia na: Valec #119:
Ahaa, dík za info. To mi nenapadlo ohľadne toho zápisu.
Reakcia na: Peon #118:
Zápis nebude zverejnený skôr, ako sa na ďalšej komisii schváli jeho znenie.
Reakcia na: Peon #112:
Zápis z Komisie 12. 9. stále nie je. A k bodom programu sa nezverejňujú Materiály ani príspevky? Je to tam prázdne. Voľby do samospráv su ešte ďaleko.. Ak mi ani do 30 dní k linke 23 neodpíšu, tak 1. októbra napíšem znova (čiastočne inde).
Ani z MIRRI stále žiadna reakcia.
Koho sa tie zmeny v MHD negatívne dotkli a na (hlavne) 23-ke tiež vníma nelogiku rozsahu / času premávky do Lamača a to tu spomínané s VW1 a VW2, tak ozvite sa prosím magistrátu tiež.
Reakcia na: Ike #116:
A od čoho sú potom platení členovia komisie?
Reakcia na: Trolley #115:
Na komisiu predsa môžeš prísť a aj predložiť materiál.
Reakcia na: Valec #114:
Tak cestujúci sú právom nespokojní so zmenami v MHD a dopravná komisia to má naháku.
Reakcia na: Peon #112:
Nezaoberali, nebolo to ani v programe.

V bode 3 bol schválený jeden platený komerčný názov.
Reakcia na: Peon #112:
Mňa zaujal aj bod 3.
Reakcia na: 810zssk #110:
Pozerám, že v utorok 12. septembra zasadala Komisia dopravy a informačných systémov, ale zatiaľ nie je Zápis zo zasadnutia a ani žiadne materiály k jednotlivým bodom programu. Zaoberali sa aj augustovými a septembrovými zmenami v MHD? https://zastupitelstvo.bratislava.sk/komisia-dopravy-a-informacnych-systemov-zasadnutie-12092023/
Reakcia na: Mhr1 #108:
Prepáč, zle som pochopil "ťažko predpovedať, ako by sa to vyvŕbilo" - mal som pocit, že sa ti to nezdá celé.
Reakcia na: Peon #109:
Koordinátor nemá vplyv ani len na to na čo zmluvne vplyv má mať, keďže očividne jeho hlavnou úlohou je prevádzkovať chránenú dielňu ktorá berie peniaze za vysielanie nevidiacich kontrolórov na linky AMS kde nie sú schopní nájsť ani porušenia štandardov IDS ktoré sa vyskytujú na pár stovkách spojov denne.

Snívanie o tom že ešte bude riešiť aj DPB je záležitosťou alternatívneho vesmíru.
Reakcia na: Kubo123 #103:
Btw, koordinátor naozaj nemá žiadny vplyv na MHD v Bratislave?
Reakcia na: Viko #104:
Ja som nikde nepísal, že trolejbusy by k Nuppu nemali chodiť. To bolo v reakciách na môj príspevok. Práve predĺženie t-49 k Nuppu by bolo atraktívnejšie ako a-66, ktorá ide len k Lidlu a na trh. Zároveň by to umožnilo skrátiť a-66 z Prievozu po Herliansku. Ja som poukazoval na nevyužitosť a-66 v jej strednej časti medzi Bajkalskou a trhoviskom, k obsluhe Prievozu som sa nevyjadroval, len v tom zmysle, že to drastické skrátenie len po Mierovú sa mi nepozdáva.
Reakcia na: Viko #104:
Lenže v pešej dostupnosti je aj zastávka Prístavný most, takže daná lokalita nie je obsluhovaná len L66. Ak sa tam namiesto nej zavedie trolejbus, potom môžeme uvažovať o modifikácii/zrušení "lokálneho vymetáku".
Nebolo by prehladnejsie, ak by sa L23 varianty trasy este oznacovali pismenom ? 23A, 23B ..... a bolo by to tak aj v CP ...
Reakcia na: Kubo123 #103:
Tomu kto toto vymyslel treba jednoznačne udeliť pochvalu pred naštartovanou V3Skou. 😀 A vlastne nie len jemu, ale aj tomu, kto to odsúhlasil a zaviedol do praxe.