Pred zaradením do premávky absolvuje nová električka a nový trolejbus homologizačné skúšky.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) v uplynulých dňoch obdržal prvé z objednaných nových električiek a trolejbusov. Do Bratislavy už boli dodané dve jednosmerné veľkokapacitné električky Škoda 29T3 ForCity Plus a jeden hybridný 18-metrový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris. V najbližších mesiacoch by mal DPB od výrobcov obdržať spolu 20 jednosmerných električiek, 10 obojsmerných električiek, 23 kĺbových hybridných trolejbusov, 16 dvojkĺbových hybridných trolejbusov a 11 hybridných dvanásťmetrových trolejbusov. Vozidlá boli zakúpene s podporou eurofondov.
Na prvých dodaných vozidlách budú v najbližších týždňoch prebiehať v uliciach mesta homologizačné skúšky. Nasadenie vozidiel do "ostrej" prevádzky sa očakáva v priebehu jesene. „Počas schvaľovacieho procestu sú overované technické a jazdné vlastnosti najprv bez cestujúcich. Školení pracovníci absolvujú s vozidlami predpísaný počet jázd a kilometrov. Prvá nová električka by mohla byť nasadená do premávky s cestujúcimi už v polovici septembra, nové trolejbusy odvezú prvých cestujúcich na prelome októbra a novembra tohto roka," priblížil tento proces Martin Chlebovec, hovorca DPB.
Predstavený hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris je určený pre linku 61 medzi Hlavnou stanicou a Letiskom. Trolejbus je preto v špeciálnej úprave s policami na cestovnú batožinu v prednom aj zadnom článku vozidla. Druhé dvere trolejbusu sú tzv. predsuvné, podobne ako pri nových električkách, ostatné dvere sú klasické otvárajúce sa dovnútra. Ďalšia výbava vozidla je v obvyklom štandarde, ktorý poznáme z najnovších autobusov. Trolejbus je vybavený trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu mimo trolejového vedenia. Batérie sa dobíjajú počas jazdy pod trolejovým vedením, takže trolejbus nepotrebuje samostatnú nabíjaciu stanicu, ako je to v prípade elektrobusu.
Nová električka Škoda 29T3 ForCity Plus je na prvý pohľad rovnaká ako vozidlá dodané v rokoch 2015 a 2016. Pri bližšom pohľade môžeme zvonku vidieť niekoľko odlišností - plnofarebné vonkajšie displeje či čierne lemovanie okolo svetiel na čelách vozidla. O niečo viac noviniek sa dá nájsť vo vnútri električky. Sedadlá pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou v prednej časti vozidla sú čalúnené modrou textílou, ostatné sedadlá majú klasické čalúnenie červenou látkou, známe zo starších električiek. Zmenené bolo aj usporiadanie sedadiel, v niektorých častiach sedadlá ubudli v prospech stojacich cestujúcich. Oproti tretím a piatym dverám pribudli pod oknami operadlá namiesto sedadiel. V električke sa nachádza aj niekoľko nabíjacích USB zásuviek pri sedadlách (v prednej vyvýšenej časti a pri kĺboch). Všetky označovače cestovných lístkov už umožňujú aj kúpu lístka bankovou kartou (prostredníctvom služby Kartuj). Medzi novinky, ktoré bežní cestujúci nevidia, patrí inovovaný brzdový a riadiaci systém, pevnejší rám električky, alebo nový typ klimatizácie. Nové električky po zaradení do premávky zvýšia počet nízkopodlažných spojov na linkách 1 4 a 9, kde ešte v súčasnosti premávajú staršie vysokopodlažné električky.
Pri označovaní nových vozidiel sa po prvý raz v Bratislave použilo označovanie dráhových vozidiel podľa vyhlášky Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 254/2020 Z. z. Evidenčné číslo dráhového vozidla, ktoré je jeho jedinečným identifikátorom, pozostáva zo skratky dráhového podniku (DPB) a medzerou oddeleného štvorčíslia (napr. 6719). Skratka podniku sa nemusí uvádzať na vozidlách (na karosérii a na stanovišti vodiča) v prípade, ak vozidlo nemôže vlastnou silou opustiť dráhu (električka, trolejbus bez prídavného pohonu). Ak má dráhový podnik viac vozovní, v interiéri vozidla na kabíne vodiča sa uvádza aj názov vozovne, do ktorej vozidlo patrí.
6207