Dopravné obmedzenia na nábreží (od 7.8.2023)

Počas augusta je vhodné si na cestovanie cez nábrežie vyhradiť väčšiu časovú rezervu, prípadne si zvoliť alternatívnu trasu.

V priebehu najbližších týždňov je potrebné najmä počas špičiek pracovných dní počítať s možným výraznejším meškaním autobusových liniek 29 50 70 premávajúcich po nábreží v úseku od Nábr. arm. gen. L. Svobodu cez Rázusovo a Vajanského nábrežie po Šafárikovo námestie. Od pondelka 7. augusta do začiatku septembra tu totiž bude prebiehať oprava jazdných pruhov medzi Mostom SNP a Šafárikovým námestím, cestná premávka preto bude vedená obojsmerne iba v jednom jazdnom pruhu. Od 5. do 27. augusta bude prebiehať aj oprava električkovej trate na Mostovej a Námestí Ľ. Štúra, taktiež s dopravnými obmedzeniami, ako aj s vylúčenou premávkou električiek na nábreží smerom do Karlovej Vsi.

Súčasne do polovice októbra prebieha realizácia dopravného napojenia Vydrice a výstavba novej električkovej zastávky, čo si tiež vyžiadalo vedenie cestnej premávky na Nábreží arm. gen. L. Svobodu v jednom pruhu v každom smere. Možné meškania sa v tomto úseku týkajú aj liniek 31 37 a 39. Pri ceste do mesta je preto vhodné prestúpiť z autobusov na električky na Lafranconi.

Magistrát hlavného mesta tiež informoval, že po oprave vozovky medzi Mostom SNP a Šafárikovým námestím bude obojsmerne na ceste zriadený cyklopruh a premávka áut a autobusov bude vedená v oboch smeroch iba v jednom pruhu. Čiastočnou kompenzáciou pre MHD má byť umožnenie jazdy autobusov v niektorých úsekoch v cyklopruhu a vytvorenie vyhradených buspruhov medzi zastávkou Čulenova a Šafárikovým námestím smerom k Mostu SNP a v krátkom úseku pri Moste SNP smerom na Šafárikovo námestie. Mesto tiež predpokladá, že individuálna doprava sa v tomto úseku vplyvom zmien skľudní.

Zmena dopravy na Rázusovom nábreží (zdroj: Mesto Bratislava)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #110:
Ale potom aj tí ľudia po Einsteinovej iba prechádzajú a znečisťujú ovzdušie nám, Petržalčanom. Nemali by potom ísť inou cestou, ak Petržalka nie je ich cieľ?
Reakcia na: 6207 #109:
Zaujímal by ma ten vzorec výpočtu.

Napr. ak idem z Eurovea (z nákupu) - do Karlova Ves (domov), tak len prechádzam? Asi málo vodičov zíde z diaľnice, prejde cez nábrežie a znovu sa vráti na diaľnicu. Takže kto vlastne iba prechádza?

Alebo neprechádzam len vtedy ak vojdem autom do niektorej z uličiek v úseku ŠN - most SNP? 🤔
Text na vozíku:

70% vozidiel
nábrežím len prechádza
Využívajte radšej
obchvat Einsteinova

🤕
Reakcia na: Viko #103:
Ale ked su postavene tak, ako su, to by bolo pravne peklo pretlacit, aby majitel jeden vjazd/vyjazd uzavrel. Ohanal by sa platnymi papiermi, porusovanim vlastnickeho prava, atd.
Reakcia na: upravovač fotiek #105:
To sa tu fakt ideme znižovať ku vulgarizmom?
Ani 1,5 litra červeného vína nestačilo, aby som to dokončil. Budem musieť vypiť viac. Aj tak to nikoho nezaujíma a vôbec to tak nebude a načo, mesto predsa vie najlepšie ako to spraviť (vie akurát HOVNO, okrem vecí ako dlažba, marketing, možno architektúra, životné prostredie - v oblasti dopravy mesto pod vedením Valla preukazuje rovnkú inkompetenciu ako predošlé, keď sa marketingové rozhodnutia stavajú nad odobrné - ale načo dať na ľudí, ktorý spolutvorili plán Bratislava, radšej podľahneme kričiacej menšine. KKTI). In vino veritas. Na zdravie.

EDIT: Aj tak tam mám chyby, okrem nedokončených častí, ktoré som skopíroval z verzie 061 (alebo 161 alebo 261, ktor si to má pamätať?), ktorá bola trošku iná.

EDIT2: Váham či si mám otvoriť ďalšiu fľašu 1,5 litrového Dornfelderu. Suchého, priamo od vincúra.

EDIT3: Odporúčam stiahnuť si PDF súbor a otvoriť v normálnom prehliadači, kde je možné vypnúť vrstvy, najmä pozadie, pre lepšiu prehľadnosť.

EDIT4: Idem po ďalšiu fľašku, ale kresliť už nebudem. Je otázkou času, kedy ma zmažú. Keby ma tak zmazali kompletne, aby som tu už nikdy v živote nemohol prispieť.

EDIT5: Hrôza, až po 1,9 litra vína musím žmúriť na jedno oko aby som dokázal vôbec vidieť čo píšem. Avšak prsty svižne behajú po klávesnici. Som odstrašujúci príklad. Ľudia, dajte si pozor, aby ste nedopadli ako ja. Jeden by čakal že motorika prstov, resp. držanie balansu bude problém, ale nie, je to zrak a ostrenie. Bez problémov mi prsty doslova lietajú a ťukajú (asi dobrý tréning), taktiež nemám problém s rovnováhou, keď sa dvihnem a idem na WC. Ale zaostriť musím jedným okom. Nemám nainštalovaný slovenský error correction, všetky slová mi podčiarkuje červenou vlnitou čiarkou. Takže všetko čo píšem, vrátane gramatiky, je čisto z mojej hlavy. Ha. Ako Robert Fico, vlastnou hlavou. KKT.

EDIT6: Iba jedna mísnuka?! Som sklamaný. Aspoň 20 si ich zaslúžim. Načo vôbec kreslím niečo. A načo to vôbec komentujem?

EDIT7: Radšej si spravím hanbu tu, ako písať kamarátom na chate. Nech to vidí celý svet. Aj tak to nikoho nezujíma. Že? Mínus to potvrdí. Tak ako nikoho nezaujímajú moje sprosté nákresy. Normálny človek si povie "ignorujme ho". A je to pravda. Darmo by som si želal "hoďte na neho sieť".
Radšej mali urobiť BUS pruh v smere k Dostojevského radu na ET. Zastávka na NĽŠ by sa buď vybudovala aj pre električky (stačila by aj nejaká provizórna zastávka), alebo by sa autobusy do BUS pruhu zaradili až za zastávkou. V opačnom smere by bol pravý pruh vyhradený pre MHD. V pravom pruhu v smere na Dostojevského rad by buď mohol vzniknúť obojsmerný cyklopruh, alebo by cyklisti v smere k Mostu SNP zdieľali cyklopruh s autobusmi. 3-metrové cyklopruhy v oboch smeroch sú podľa mňa zbytočne široké, keď kvôli tomu nemáme ani jeden BUS pruh.
Reakcia na: lostrail #102:
Garáže na Jesenského majú predsa vjazd aj z Palackého.
Reakcia na: Cancer #97:
Ked som si tak precital (chvalabohu nie detailne) genezu prispevkov k situacii na NLS, som presvedceny o tom, ze najlepsie by bolo auta z NLS vylucit uplne. Vjazd do garaze zabezpecit napr. popred budovu MZP, cez Medenu a popred Regal Burger a trat zasa "hodit" na druhu stranu, kde stoji L4, aj s odbocenim pre L1. A tak, ako som to dnes rano videl pred Sheratonom (celkom promptne po tom ilegalnom autosalone, co tam bol len dva tyzdne dozadu), pekne okraj trate vybavit stlpikmi.

Vyssieuvedene presne kvoli tomu, ze mame impotentnu policiu a kvoli ludom, ako si ty. Ak na svojom uvazovani nevidis nic nespravne, potom si bohuzial sucastou problemu. Co sa neda riesit pomocou soft skills, vyriesia hard zabrany. Je to centralna lokalita, kde je uplne prirodzene IAD v co najvacsej miere tlmit. Autoslava ma velmi obstojnu infrastrukturu pre auta, to len Slovak si mysli, ze ma mat ustavou garantovane pravo napchat sa hocikde so svojou plechovkou, mat neobmedzenu prednost v jazde pred vsetkym ostatnym a este ju aj na "krala" hocikde parkovat, a tak frfle, lebo stat mu nezabezpecil vsade a vzdy volny prejazd bez zapch a neobmedzene parkovanie vsade, este s navadzacimi svetielkami. Keby sa takato infrastruktura budovala pre ine druhy dopravy, uz sme tu davno vysmiati.

No a keby sa podarilo po prestahovani USA ambasady elektrickovu trat potiahnut jednou stranou Hviezdka, to by sa ta na Mostovej mohla aj vytrhat a bolo by po probleme (ostat by mohla len slucka pre L1, ktora uvedenym problemom netrpi). Teda este je skoda, ze dalsie garaze su na Jesenskeho, lebo to je dalsi horuci adept na uplne vylucenie IAD.
Reakcia na: upravovač fotiek #100:
Zmestil by sa smerový oblúk o polomere 25 metrov aj z mosta na Pribinovu pri Umelke. Os koľaje by viedla v najužšom mieste 4 metre od súčasného obrubníka cesty, takže električka by bola ďalej od Umelky než dnes autobusy. Zároveň prebieha výstavba akejsi sály na vernisáže, taká murovaná budova. Chodníku v tom mieste pridávam na šírke asi meter, ale zároveň je tam ako súčasť zastávky.
Dnes som ti križovatku a najmä rok pri Umelke obhliadol detailne. Zmestilo by sa to tam, možno aj s oblúkom o polomere 25 metrov. Strom by musel preč iba jeden, zvyšné stačí orezať. Aj tak trčia viac do ulice, najmä ten najbližšie pri budove.
Reakcia na: Cancer #97:
Volajme.

A vieš o tom, že vidia 24/7 čo sa deje na Šafku?

https://www.google.sk/maps/@48.1409531,17.1165025,3a,15y,50.49h,116.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1spAX3P_fAaELvRbdA2kky2w!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk&entry=ttu

Takže aký je výsledok telefonátov + online sledovanie situácie? Nulový, lebo PZ na to nemá personálne kapacity.
Reakcia na: Cancer #97:
Však dobre, zavolajme toľko policajtov koľko chceš. Kľudne môže každá električka, dlhodobo by to určite bolo dobré pre MHD. Ale len človek, ktorý je zaujatý proti MHD a chce aby stroskotala, by očakával aby cestujúci čakali dlhý čas ako ovce kým policajt vyrieši danú situáciu, len preto lebo chceme aby vodiči MHD boli moralisti.
Reakcia na: Ike #96:
Teda radšej nebudeme volať políciu vôbec a potom budeme šokovaní, že polícia to nerieši keď z ich pohladu tam žiadny problém nieje, lebo ich nikto na to miesto nie že opakovane ale ani raz nezavolá a všetci nakoniec križovatkou prejdú a vyrieši sa to samo?
Reakcia na: Cancer #92:
Áno, dal som avízo. Ich reakčný čas bol nekonečno, lebo medzitým obmedzenie zrušili.

Minulý mesiac som volal 3x mestskú políciu, lebo auto stálo na mestskej zeleni o ktorú sa so susedmi staráme. Výsledok? Reakčný čas nekonečno: auto proste odišlo a MsP neprišli.

Pred troma mesiacmi sme mali prepadnutú vozovku pri dome. Reakčný čas asi dva mesiace.

Problém blokovania križovatky sa týka denne stovky vozidiel. Predpokladať, že čakanie na dispečera a policajta pri najlepšom 30 minút to vyrieši, je naivita ako vesmír. Ja necestujem MHD na to, aby som v nej 30 minút čakal.
Reakcia na: N/A #94:
Mne to principiálne pripomína situáciu, keď som počas obdobia, keď sa nosili respirátory/rúška cestoval vlakom z Nitry do Nových Zámkov a pred Komjaticami si vlakvedúci všimol niekoho, kto nemal nasadený respirátor a odmietal si ho nasadiť. Vlakvedúci sa rozhodol, že v Komjaticiach teda zavolá políciu.
Čakali sme na políciu asi 45 minút, medzitým stihol aj rušňovodič bez respirátoru prejsť po vlaku do druhej kabíny. Policajti prišli po 45 minutách, kľudným tempom dokračali do súpravy, po krátkej konverzácii s pánom kľudným tempom vystúpili s ním a divadlo sa asi po 50 minutách skončilo.

Výsledok? Všetci v cieli meškali aspoň hodinu, niektorí, ktorí prestupovali ďalej minimálne dve hodiny, kvôli tomu, že necelé 1% z cestujúcich nedodržiavalo nosenie respirátora. Paradoxne, v Nových Zámkoch som si všimol, že aj vlakvedúci mal nakonci respirátor pod nosom.

Taktiež to vo mne vyvolalo pocit, že toto verejnej doprave moc nenahráva do kariet. Kvôli jedincovi, ktorého možno skasírovali o pár € stovka cestujúcich príde do cieľa o hodinu neskôr bez žiadnej kompenzácie.
Reakcia na: si #84:
Kvantitatívny vplyv na MHD ťa nezaujíma?
3 Rača 7:00
3 Petržalka 7:02
1 Hlavná stanica 7:02
3 Petržalka 7:06
3 Rača 7:06
4 Stanica Nové Mesto 7:06
1 Hlavná stanica 7:08
3 Petržalka 7:10
3 Rača 7:10
3 Petržalka 7:14
3 Rača 7:14
4 Zlaté piesky 7:14
1 Hlavná stanica 7:14
3 Petržalka 7:18
3 Rača 7:18
4 Stanica Nové Mesto 7:20
1 Hlavná stanica 7:20
3 Petržalka 7:22
3 Rača 7:22
3 Petržalka 7:26
3 Rača 7:26
4 Zlaté piesky 7:26
1 Hlavná stanica 7:26
3 Petržalka 7:30
3 Rača 7:30
4 Stanica Nové Mesto 7:32
1 Hlavná stanica 7:32
3 Petržalka 7:34
3 Rača 7:34
3 Petržalka 7:38
3 Rača 7:38
4 Zlaté piesky 7:38
1 Hlavná stanica 7:38
3 Petržalka 7:42
3 Rača 7:42
4 Stanica Nové Mesto 7:44
1 Hlavná stanica 7:44
3 Petržalka 7:46
3 Rača 7:46
3 Petržalka 7:50
3 Rača 7:50
4 Zlaté piesky 7:50
1 Hlavná stanica 7:50
3 Petržalka 7:54
3 Rača 7:54
4 Stanica Nové Mesto 7:56
1 Hlavná stanica 7:56
3 Petržalka 7:58
3 Rača 7:58

49 prejazdov cez špičkovú hodinu, t. j. 49x prihlásenie sa do križovatky, 49x odhlásenie sa z križovatky.

Ak tam ostane stáť len 15 električiek, tak nebudú chýbať na opačnej strane? Bude sa reťaziť meškanie alebo sa budú skracovať spoje, aby sa čím skôr napojili na riadnu trasu?

Aké množstvo cestujúcich bude meškať napr. do práce? Iba preto, že vodič MHD má byť moralista a striktný dodržovateľ zákona? Tak potom si kúpim auto, vykašlem sa na MHD, lebo MHD ťahá za kratší koniec.
Reakcia na: si #84:
Počuj, ja tu netvrdím že by sa vodič MHD mal pchať do každej diery za každú cenu. Ale treba trochu používať aj zdravý rozum. Rozumné by bolo, ak by istú dobu (1-2 minút) čakal, kým sa mu náhodou neuvoľní miesto. Ak sa mu uvoľní, super, nie je čo riešiť. Ak nie, mal by túto udalosť nahlásiť na dispečing (nie ako prosba o pomoc, len by to mali vedieť) a následne zablokovať križovatku podľa potreby. V uvedenom prípade malo vozidlo už -4, takže čakal viac než dosť. Záznamy z kamier na palubnej doske by mali byť stiahnuté a odoslané kompetentným osobám, ktoré toto budú riešiť.

Ešte stále sa zastávaš IADistov čo toto robia a kritizuješ Beusákov. Ak IADisti sú neschopní odhadnúť či budú blokovať križovatku alebo nie, vôbec nemajú právo kritizovať vodičov MHD za to že sa skúšajú vyrovnať s tým. Keďže nejde o núdzovú situáciu, nevidím jediný dôvod prečo by sa tam dispečer rýchlo ponáhľal, a je úplne absurdné aby dlhé vlaky na ktorých sú stovky ľudí čakali 10-30+ minút kvôli Cancerovým zásadám. Treba brať každú situáciu v kontexte. Ak by autíčkári neblokovali križovatku, nikto iný by nemusel blokovať križovatku.
Reakcia na: Ike #91:
To nieje o nejakom tupom Cancerovi, to je o tom že profesionálni vodiči sa tu prišli pohoršovať nad inými vodičmi a chceli medajle za to, že aj oni robia to isté (lebo to robia pre cestujúcich), keď iných vodičov by chceli trestať za to isté keď obe strany porušili predpisy s tou istou motiváciou. Lebo inak by križovatkou neprešli.

Ku slepej jednosmerke – predpokladám, že si to niekomu hlásil a tlačil na mesto alebo mestskú časť aby to vyriešili.

Neviem či si to postrehol, ale vodiči nižšie nás tu vysmiali keď sme sa bavili o tom či ten stav na ktorý sa sťažujú niekomu hlásili.