Nové autobusy informujú, kedy odídu z konečnej zastávky

DPB zaviedol ďalšiu novinku na displejoch nových vozidiel MHD.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) zaviedol v uplynulých dňoch na nových autobusoch odpočítavanie času do odchodu vozidla z konečnej zastávky. Na prednom a bočnom displeji sa tak cieľová zastávka strieda s textom "Odchod o X min" resp. "Departs in X min".

"Táto inovácia pomôže cestujúcim lepšie využiť čas do odchodu spoja najmä na miestach, kde nie je k dispozícii elektronická zastávková infotabuľa, no uľahčí aj vodičom DPB vidieť zostávajúci čas počas čerpania pracovnej prestávky mimo vozidla. Informácia o čase odchodu vozidla je zvýraznená žltou farbou a samozrejmosťou je už aj verzia v anglickom jazyku pre zahraničných návštevníkov," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Novinkou sú vybavené všetky vozidlá s plnofarebnými vonkajšími LED displejmi, zatiaľ sú to teda autobusy Solaris New Urbino 18, SOR NS 12 Diesel, Otokar Kent C 18,75. Všetky novodávané vozidlá už budú tiež vybavené takýmto informačným systémom.

S odpočítavaním času do odchodu vozidla sa cestujúci môžu na Slovensku stretnúť napríklad aj v Žiline či Trenčíne, no používa sa to aj v zahraničí, kde sa inšpirovali aj pracovníci DPB.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #81:
Nový PP už nefunguje na klasickej IBIS zbernici?
Reakcia na: Cancer #74:
Áno, presne na to som narážal.
Reakcia na: Ričard #66:
V DPMB tam, kde sa nastupuje všetkými dverami, tak možno nakladať cestujúcich najviac 59 sekúnd pred odchodom.

Dôvodom je to, aby cestujúci neoznačovali CL príliš skoro.
Reakcia na: Cancer #76:
Výmena starého PP = komplet nová kabeláž, nové panely, atď.
Reakcia na: Andrej #79:
Nové električky sa údajne nezmestia do lakovne v JD, a preto sa nedajú tak kvalitne nalakovať.
Reakcia na: ikarus31 #78:
Zas netreba byt zbytocne optimisticky. Ked nie su schopni ani obnovit osumely lak…
Neplánuje sa dodatočná montáž nových panelov do nových električiek v rámci nejakých väčších opráv?
Reakcia na: Cancer #76:
Aj v paneloch.
Reakcia na: Ike #75:
Čiže je problém aj v paneloch? Lebo v tom príspevku si písal iba o probléme v starých palubákoch.
Reakcia na: Cancer #74:
Nové PP áno,ale staré panely.
Reakcia na: Ike #72:
Ja myslím, že narážal na to, že to podla správy funguje iba na vozidlách s farebnými displejami hoci už od roku 2014 sú do Bratislavy dodávané vozidlá s novými palubákmi.

Všetky trolejbusy už majú nové palubné počítače (okrem dlhodielskych črepov a vrakov na nočákoch), všetky nízkopodlažné električky majú nové palubáky a podobne ich má aj skoro polovica NB 18 ale podla správy to pri týchto vozidlách implementované nebolo.
Reakcia na: Ike #72:
Doplním.
Už ani to čo by v BS100 malo byť sa tam nezmestí.
Reakcia na: mathre #71:
Nové palubáky majú v princípe operačný systém a tam dá sa do nich konvenčným spôsobom naprogramovať v princípe hocičo. Keby si veľmi chcel, vieš tam rozbehať aj Angry Birds a teda aj komunikácia s perifériami je jednoduchšia.

Starý palubák má len BIOS a skončil si. Nič nové do BS100 ako to, čo tam je, nedáš.
Len sa spýtam, prečo to nie je možné zobrazovať aj na starších BUSE paneloch? Niekde tu zaznel názor, že tým vlastne DPB napĺňa príkaz vyhlášky o prevádzke na mestských dráhach, ktorý je v BA aj tak nepoužiteľný ale zároveň ho aj nenapĺňa, lebo Tbusy a Eliny nemajú nové panely. Vie niekto objasniť prosím?
Reakcia na: S499.1023 #69:
Hups 🙃
Reakcia na: Solider #67:
Ja by som povedal, že dobíjať sa môžu až po nastúpení a pripojení sa USB káblom. Do vozidla sa môžu jedine dobýjať.
Reakcia na: 810zssk #59:
Po prezretí fotiek z interiéru si trúfam povedať, že správna odpoveď je APC od Dilaxu. 😉
Reakcia na: Ričard #66:
Takéto explicitné nariadenie neexistuje, len na Slovensku a v Česku historicky nie je v MHD bežné, aby sa vozidlá pristavovali skôr a cestujúci do nich mohli počas čakania do odchodu nastupovať. Preto sa napríklad často dobíjajú zahraniční návštevníci do pristavených električiek a trolejbusov na Hlavnej stanici a nedáva im logiku, prečo priamo pri východe zo stanice stojí zatvorené vozidlo.
Nadviažem na príspevok #17: existuje v DPB nejaké nariadenie, ktoré vodičovi vyslovene ZAKAZUJE pustiť cestujúcich do vozidla skôr ako 30/60/120/XY sekúnd pred odchodom? Ak áno, sú takéto nariadenia bežné aj v podobných prevádzkach (DPMK, DPP, DPMB...)?
Reakcia na: 810zssk #52:
Toto už funguje aj na vybraných linkách londýnskych podzemných aj nadzemných železníc a ak dobre viem, majú na to nejaké špecifické senzory.
Reakcia na: Ike #63:
Aha , tak ok
Reakcia na: david1 #62:
súčasná vyhláška sa týka len dráhových vozidiel
Reakcia na: Ike #61:
To vieš aj sám aké to sú..
všetky čo majú priebežné konečné zastávky v BA.
Reakcia na: david1 #60:
To sú trolejbusové alebo električkové linky?
Reakcia na: Ike #54:
ďalej L31 ,94 ,51 ,151 ,98 ,147 ,163
Reakcia na: S499.1023 #58:
V tých Kissoch? Miestenky určite nie, keďže to jazdí na regionálke. Môj odhad sú buď APC ako u DPB, akurát aj v prechodoch medzi vozňami, alebo potom kamerový systém.
Reakcia na: 810zssk #52:
A to je robené cez zíťažové snímače v sedačkách alebo podľa miesteniek alebo ako?
Reakcia na: 810zssk #55:
Myslím, že tu všetci vieme, kto sa nudil 😁.
Reakcia na: 810zssk #55:
Treba vydržať....
Reakcia na: Vladimír #53:
Kto sa zas na ministerstve nudil?

Namiesto toho aby sme išli cestou redukcie nezmyselnej preregulovanosti verejnej dopravy sa pridávajú rôzne nezmysly ktoré vôbec nie je dôvod nenechať na dopravcovi.
Reakcia na: Vladimír #53:
Táto povinnosť sa vzťahuje na dráhové vozidlá pristavené na východiskovej zastávke. Takých prípadov máme v BA asi 0. Môžme polemizovať o linke č. 1 na NĽŠ
Reakcia na: 810zssk #10:
Nejako je v tejto diskusii opomínané, že túto feature vyžaduje vyhláška MinDop o prevádzke na mestských dráhach (alebo ako sa volá). DPB si tak jej zavedením splnil (resp. postupne spĺňa) povinnosť. Tá si síce platí len pre E a T-prevádzku, ale zas prečo to nepoužiť v A-prevádzke, keď sa používa rovnaký informačný systém.

Doplnené spresnenie: Podľa predmetnej vyhlášky bez tejto feature nie je dovolené pristavovať vozidlo do nástupnej zastávky pred odchodom.
Reakcia na: kohut2012 #46:
Nemáš zlú myšlienku, len to fakt nie je niečo čo patrí na tabuľu. Skôr do plánovačov spojenia, kde by sa zobrazovala priemerná vyťaženosť spoja na danom úseku. To má implementovaných viacero štátov na železnici a určite by to nebolo zlé ani pre MHD BA.

Inak nedávno ma v Maďarsku dosť pozitívne prekvapilo že ich KISSy majú vnútri displeje ktoré live zobrazujú ako je ktorý vozeň plný, takže vieš kam sa presunúť lebo je tam najviac miesta.
Reakcia na: kohut2012 #46:
ako, resp. v ktorom meste zo zast. tabule zistíš vyťaženosť spoja?
Reakcia na: Erasmus #48:
Veď som ju uviedol vo svojom zozname.
Reakcia na: TomJ #24:
Takých miest, kde by sa to z pohľadu cestujúcich hodilo - teda môcť nastúpiť do vozidla skorej pred jeho odchodom a sadnúť si (alebo aspoň nestáť v zime/moknúť vonku) je samozrejme viac - námatkovo:
Koliba, Lesopark, Čunovo, Danubiana, Stn. Rusovce, Záhorská Bystrica...
Reakcia na: Solider #45:
Električky snáď majú uzamykateľné kabíny? Taká e-4 na Stn. Nové Mesto môže kľudne stáť na nástupišti, kým sa vodič vzdiali do budovy DPB. Takže ak by sa chcelo, mohlo by to ísť aj v Bratislave.
Reakcia na: Ike #5:
ešte moje dve obľúbené:
- pas en service
- geen dienst
Reakcia na: N/A #23:
Napriklad, ja ked idem z domu do prace, tak mozem ist bud autobusom, alebo elektrickou. Zastavky su dalej od seba. Ked mam moznost si vybrat, tak si radsej vyberiem linku, kde chodia prazdnejsie vozidla, aj ked cesta trva dlhsie. Dopredu si na virtualnej zastavkovkej tabuli pozriem, ktora z tych dvoch liniek chodi prazdnejsia a na tu zastavku sa vyberiem. Je to podobna vymozmenost ako toto odpocitavanie casu na displeji. Pokial to hardver dovoli, staci len spravit zmenu v nastaveni. Cestujuci, ktori to nepotrebuju, pre tych sa nic nezmeni a ostatni to mozno uvitaju.
Reakcia na: Viko #44:
Uviedol si príklady, pri ktorých je vodič v bezprostrednej blízkosti vozidla, čo je porovnateľné asi s tým, ako keď si ide nahodiť palice. Ja píšem o prípadoch, kedy musí opustiť vozidlo a teda sa od neho vzdialiť - napríklad do búdy (Astronomická, v strede električkového obratiska) alebo počas prestávky ide do obchodu.
Reakcia na: Solider #41:
Ako to robia vodiči prímestskej a diaľkovej dopravy (často bez akejkoľvek kabíny), že oni môžu bez problémov pred začiatkom spoja fajčiť vonku cigu či nakladať kufre aj s ľuďmi na palube?
Reakcia na: Solider #41:
Ani neviem spočítať koľkokrát som bol vozidle bez uzamykateľnej kabíny a bez vodiča, lebo väčšine sveta nikto nepovedal že sa to nedá.
Reakcia na: N/A #33:
Tu sa bavíme o možnosti nastúpiť si o 5 minút skôr, nie o hodinu. A na železnici teda vlaky stoja v stanici často aj viac ako 5 minút a to s cestujúcimi 😱
Reakcia na: Valec #28:
Smeroval som k tomu, že ten systém uvádzania odchodu na tabuli voza je dobrá vec, ale nie všade v Bratislave je z praktických dôvodov možné ho využiť pre cestujúceho tak, že bude môcť predčasne nastúpiť do vozidla. A k tomu, aby sa dal využiť tam, kde by to nevytváralo problémy, je potrebné zmeniť predpisy, uložiť to ako povinnosť a urobiť aj primeranú osvetu najmä medzi vodičmi.

Iné je, keď vodič musí opustiť vozidlo, tak sa vozidlo uzamyká a nástup sa z bezpečnostných dôvodov neumožní - mnoho vozidiel totiž nemá uzamykateľnú kabínu. A iné je, ak vozidlo stojí 20 metrov pred označníkom s vodičom v kabíne, tak vtedy môže stáť aj pri označníku a ľudia môžu byť vnútri vozidla.
Reakcia na: 810zssk #31:
Neprekvapilo by ma to, ale počul som o iných onakvejších prípadoch, kde mi doslova rozum ostal stáť.
Reakcia na: N/A #37:
V teréne ten člen personálu tam väčšinu času aj tak nie je, na mnohých linkách už dokonca vôbec. Prítomnosť personálu teda na výskyt týchto javov vplyv nemá.

Ak niekto túži rozrezať sedadlo v SORke, urobí to na nejakom neskorom večernom spoji aj tak, nepotrebuje na to nastupovať na konečnej keď tam nie je vodič.
Reakcia na: N/A #37:
1. Niektoré javy sa odstrániť nedajú a pre dopravcu je finančne efektívnejšie vozidlo umyť, ako platiť prevádzku kamery, alebo zamestnanca,
2. Proti vandalizmu sa v civilizovanom svete bojuje dvoma spôsobmi:
- nevytváranie podmienok na "princíp rozbitého okna": t.j., je sociologicky dokázané, že keď je niečo rozbité a zanedbané, je veľká šanca, že vandali to začnú ešte viac vylepšovať; teda základ je nenechávať veci (v tomto prípade dopravné prostriedky a infraštruktúru) zanedbané.
- pre taggerov je najväčšia potupa, keď si za vreckové od mamy (povedzme si na rovinu, tridsiatnici asi nefixkujú vlaky) kúpia fixky a ich výtvor nevydrží ani deň; pri tomto prístupe ich to čoskoro prestane baviť. Ak som tagger a viem, že moje vyznanie lásky v béčkovom vozni bude jazdiť ďalších 15 rokov, tak ma to, naopak, veľmi motivuje.
Reakcia na: 810zssk #36:
Ako kamera vo vlaku vyrieši vandalizmus? 🤔

Rušňovodič má počas jazdy sledovať 20 kamier v okienkach 5x5 cm? Nemá riešiť to čo sa deje na trati?

Alebo má PZ ex post prechádzať stovky hodín kamerových záznamov, identifikovať páchateľa, ísť za ním, riešiť priestupok atď.? Pri hodnote grafitu 20-30 € (nemyslím veľkoplošné)?

Teoretizovať je ľahké, treba sa ísť pozrieť do terénu. 😉

PS:
Hlavná stanica, včera:

"Hliadka oddelenia železničnej polície po príchode do vlaku muža opakovane vyzývala, aby opustil priestory vlaku na čo muž zareagoval fyzickým napadnutím jedného z policajtov úderom päsťou do oblasti tváre....."
Reakcia na: N/A #35:
A ja opakujem že na čoraz viac tratiach sprevádzajúci personál nie je + tam kde je sa aj tak medzi cestujúcimi zdržuje minimum času.

Vandalizmus majú riešiť kamery, nie že cestujúcich nepustíme do vozidla.
Reakcia na: 810zssk #34:
Otvor si "revolučný" GVD 2023, otvor si turnusy SpP. Skákanie z vlaku do vlaku je už teraz bežná prax.

Ten trápny hashtag je trošku mimo, lebo keď je vo vlaku SpP alebo aspoň iní cestujúci, tak je výrazne menšia šanca, že to nejaký hlupák urobí za jazdy.

Prečo sú takmer všetky WC pomaľované? Lebo je tam cestujúci bez dozoru a môže si tam robiť čo chce. 😕
Reakcia na: N/A #33:
Lebo keď je vlakvedúci zašitý v kabíne rušňovodiča, tak už "dozor" je. Nehovoriac o rastúcom počte trati so SVS. #sedačkysazajazdyrozrezaťnedajú
Reakcia na: Jak44 #32:
Dopočuli, už dávno.

Aj v menších staniciach sa už pristavené vozidlá zatvárajú. Cestujúci bez dozoru, rozrezané sedačky, grafity, atď. boli na dennom poriadku, keď vozidlo ostalo bez dozoru.
Reakcia na: N/A #29:
Vďaka bohu, že o tejto múdrosti sa ešte nedopočuli železnice.
Reakcia na: Solider #17:
A to s prémiami sa už aj niekomu stalo, alebo to je zas nejaký beusácky mýtus?
Reakcia na: Solider #17:
Prvú časť § rieši ustanovenie v PP, že CL si máš platný (označený/kúpený/aktivovaný...) najneskôr v čase odchodu zo zastávky. Takže kľudne môžeš 5 minút sedieť vo vozidle čakajú na odchod aj bez lístka.
Reakcia na: Valec #28:
Vozidlo nie je čakáreň.
Reakcia na: Solider #15:
Samozrejme že tam také majú, ale nie v 100% prípadov. Inak napr. ani na takej Čiližskej dnes nič nebráni tomu, aby v okrajových časoch vozidlo pristavilo na zastávku skôr a tým nemyslím 30 sekúnd pred odchodom. Lebo nikde nie je napísané, že všetky vozy stojace v obratisku musia stáť na nástupnej zastávke, najmä ak tam nie je priestor.
Reakcia na: Erasmus #25:
Takže potrebujem:
1. tabuľu na zastávke
2. vozidlo s APC
3. cestovať na linke s hustým intervalom
4. cestovať v špičke
5. meškanie musí byť také, aby sa vo vzdialenosti medzizastávkového úseku stretli dva spoje

Paráda 👍
Reakcia na: TomJ #24:
To sa dá urobiť najmä tam, kde premáva len jedna linka. Čiže Rajská skôr nie - napríklad cez víkend sa tam vozy kvôli odlišnému intervalu obiehajú. Medzi ďalšími príkladmi, kde áno: električková ŽST Nové Mesto, Jungmannova, či Hlavná stanica.
Reakcia na: N/A #23:
V špičke použiteľné napr. pri nosných bus linkách, keď niektoré vozy meškajú viac ako iné, na tvoju zastávku príde preplnený bus, ale o 1 zastávku od teba je menej naplnený.
Reakcia na: 810zssk #16:
Na normálnych konečných by sa naozaj mohlo uplatniť to, že cestujúci môžu do vozidla nastúpiť skôr, hlavne keď teraz vidia na transparente, koľko ostáva do odchodu. Pri veľkých konečných sa to dá ťažko uplatniť, ale je dosť takých, kde vozidlo stojí pár metrov od teba a ty pozeráš na vodiča, ako si sedí v teplúčku. Napríklad Trnavské mýto (pre 53), Stn. P. Biskupice, Nové SND, Rajská.
Reakcia na: kohut2012 #19:
Čoskoro.

Aj keď praktický význam je otázny. Budem stáť na zastávke, blíži sa obsadené vozidlo. Na tabuli svieti ďalšie vozidlo s obsadenosťou <30%, ktoré je odo mňa ešte 5-10 zastávok. Rozhodnem sa čakať. Aká je šanca, že obsadenosť ostane taká akú som si vyhliadol na tabuli?

V sedle zbytočné, v špičke nepoužiteľné.
Reakcia na: Solider #21:
Zasa otázka, na ktorú neexistuje jednotná odpoveď.
Ak odchádzajú linky spoločným smerom, lepšie je spoločné nástupište, aby cestujúci nepobiehali horedolu zisťujúc, čo pôjde skôr. Ak sa za obratiskom hneď rozdeľujú na rôzne smery, nech kľudne má každý smer svoje nástupište.
Reakcia na: 810zssk #20:
A potom tu je oprávnená otázka, ktorý model je lepší - jedno spoločné nástupište alebo osobitné nástupištia v obratisku?
Reakcia na: Solider #18:
Na Čiližskej by sa logicky pri takomto modeli zriadili nástupištia v termináli.

Potom sú aj rôzne konečné kde je len jedna linka.
Toto je super vec, podla mna je to velmi prinosne. Paci sa mi ked DPB kazdu chvilu prekvapuje s nejakou novinkou. Este by mohli zaviest, zobrazovanie naplnenosti vozidla na tabuliach v aplikacii a vo virtualnej tabuli, napriklad formou nejakeho grafu alebo cisla s percentami. Myslim, ze palubny pocitac toto vyhodnocuje v kazdej zastavke, staci sa aby sa tato informacia posielala spolu s udajmi o polohe po obsluzeni zastavky.
Reakcia na: 810zssk #16:
Na normálnych konečných sa toto samozrejme nedá aplikovať, pretože máme spoločné nástupištia. V mnohých zahraničných mestách majú v rámci terminálov jednotlivé linky osobitné nástupištia. Asi ťažko by sa na Čiližskej pri tej hustote dopravy mohlo aplikovať to, aby niekto skôr ako pred odchodom pristavil do spoločného nástupišťa.
Reakcia na: 810zssk #16:
Jedna vec je to, že to nefunguje a druhá vec je to, že sa robia kroky k tomu, aby to fungovalo. Toto je jeden z nich. Aby konečne už neplatil §CestujúciNastúpiOznačíSiLístokATebeStrhnúPrémie.
Reakcia na: Solider #14:
Koľko takých zastávok je v sieti DPB, kde má zároveň vozidlo prestoj? Ja som písal o normálnych konečných, nie priebežných. Na priebežných máš väčšinou rovno odchod, výnimkou sú 95 a 98.
Reakcia na: Valec #9:
To si napísal, ako keby nikde v zahraničí nemali osobitné obratiská alebo terminály, z ktorých potom pristavujú do nástupišťa.
Reakcia na: 810zssk #10:
A prečo by sa nemohlo aj u nás na priebežných konečných zastávkach, ako napríklad Muchovo námestie, nastupovať do vozidla?
Reakcia na: Geravy #12:
Je to dobre pre vodiča, ktorý trávi čas puazy vonku. Ale pre cestujúceho veľmi nie, lebo na veľkých konečných sú tabule, ktoré obsahujú všetky odchody na jednom mieste, čo je pohodlnejšie ako keď ma cestujúci pozerať do diaľky a hľadať, ktoré asi vozidlo mu pôjde (napr. Most SNP alebo hlavná stanica, kde su dokonca niektoré vozidla chrbtom) a na malých je to len pre úzky okruh cestujúcich, pričom práve odchody z východzej zastávky za prítomnosti vozidla idú vždy podľa cp.
Reakcia na: Valec #9:
Ved toto. A tych konecnych bude viac - len namatkovo Budkova, Karlova Ves a nasli by sa dalsie. Ako tu uz bolo spomenute - napad dobry (snad az na tu anglinu), len v BA podmienkach take nasilu a malokde pouzitelne.
Tu je ten problém, že za každú cenu sa tu presadzujú veci okukané zo zahraničia, no zahraničie je zahraničie a Slovensko je Slovensko. Nie všetko odtiaľ treba ťahať, ale chápem, že prezentovať sa treba.
Reakcia na: Valec #9:
A predovšetkým, používa sa to v mestách kde sa po dobu prestoja do vozidla nastupuje. Účel teda je aby cestujúci vedel či na bus bežať, alebo ešte má čas.

Nie je na tej feature nič zlé, ničomu neškodí, ale v BA podmienkach je skutočne jemne zbytočná.
V ktorom zahraničí, kde sa toto zobrazenie používa, stojí vozidlo mimo priestoru zastávky?
Lebo na takej Čiližskej alebo Pri kríži má toto zobrazenie na displeji pre cestujúceho neskutočný prínos.
Spytam sa - v zahranici (mimo anglicky hovoriacich krajin) tato informacia tiez bezi aj v anglickom jazyku?
Reakcia na: gejza #4:
Skôr som mal na mysli tých občanov alebo cudzincov, ktorí tú žijú. Nielen turisti rozprávajú po anglicky. 😃

Inak dnes Solaris na 61 na letisku si nahodil 8 minút do odchodu žltým, a červeným, že nenastupovať. A nesvietilo číslo linky.
Toto oceňujem, zároveň si pri pohľade na tú fotku nemôžem pomôcť, tak sorry za off-topic... ale to biele číslo na čiernom pozadí je úplne krásne čitateľné. To o číslach na farebnom pozadí za seba povedať nemôžem.

Nemám úplne perfektný zrak - hlavne za tmy - ale na bežné fungovanie okuliare nepotrebujem a očná pri poslednej kontrole skonštatovala, že aj bez okuliarov (u nej) vidím to, čo vidieť mám. Dnes večer som sa z diaľky nejakých 60 - 100 m snažil ako cvičenie odlíšiť 95, 98 a 99. Na základe farby by som to nedal - z diaľky a bez priameho porovnania by som si fakt netrúfol súdiť, či to, čo sa blíži, je horčicová, okrová alebo ružová alebo čo za odtiene to je. No a vďaka tomu farebnému pozadiu, a teda menšiemu kontrastu textu oproti nemu, som nevedel prečítať ani čísla ako také. Vo výsledku to proste bez ohľadu na linku bol nejaký rozmazaný štvorec nejakého ružovohnedého odtieňa. Na rovnakú diaľku by som s bielym číslom na čiernom pozadí podľa mňa problém nemal.

Rozumiem zámeru, ale za mňa osobne je to farebné označovanie liniek skôr na škodu než na úžitok...
Reakcia na: gejza #4:
Tak správne by bolo, keby sa napr. nápis služobná jazda striedal s nasledujúcimi:
- not in service,
- nicht im Betrieb,
- nincs szolgálatban,
- nije u službi,
- није у служби,
- не в експлуатації,
- לא בשירות
Reakcia na: Joyki #3:
žijú, ale oznamy v maďarčine sa zatiaľ nezavádzajú 😁 😁 😁
... "verzia v anglickom jazyku pre zahraničných návštevníkov," - lebo u nás nežijú neSlovaci. 😀
"z konečnej zastávky"

Mňa zaujíma, kedy odíde z východiskovej zastávky 🤔
„Táto inovácia pomôže cestujúcim lepšie využiť čas do odchodu spoja najmä na miestach, kde nie je k dispozícii elektronická zastávková infotabuľa“

Ešte informácie zo spodného riadku zastávkových tabúl je treba dať na vonkajšie transparenty aby sa to zobrazovalo pomedzi tie ostatné informácie. Stále je tam málo informácií. 😈