Nové autobusy informujú, kedy odídu z konečnej zastávky

DPB zaviedol ďalšiu novinku na displejoch nových vozidiel MHD.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) zaviedol v uplynulých dňoch na nových autobusoch odpočítavanie času do odchodu vozidla z konečnej zastávky. Na prednom a bočnom displeji sa tak cieľová zastávka strieda s textom "Odchod o X min" resp. "Departs in X min".

"Táto inovácia pomôže cestujúcim lepšie využiť čas do odchodu spoja najmä na miestach, kde nie je k dispozícii elektronická zastávková infotabuľa, no uľahčí aj vodičom DPB vidieť zostávajúci čas počas čerpania pracovnej prestávky mimo vozidla. Informácia o čase odchodu vozidla je zvýraznená žltou farbou a samozrejmosťou je už aj verzia v anglickom jazyku pre zahraničných návštevníkov," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Novinkou sú vybavené všetky vozidlá s plnofarebnými vonkajšími LED displejmi, zatiaľ sú to teda autobusy Solaris New Urbino 18, SOR NS 12 Diesel, Otokar Kent C 18,75. Všetky novodávané vozidlá už budú tiež vybavené takýmto informačným systémom.

S odpočítavaním času do odchodu vozidla sa cestujúci môžu na Slovensku stretnúť napríklad aj v Žiline či Trenčíne, no používa sa to aj v zahraničí, kde sa inšpirovali aj pracovníci DPB.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 123456 #81:
Nový PP už nefunguje na klasickej IBIS zbernici?
Reakcia na: Cancer #74:
Áno, presne na to som narážal.
Reakcia na: Ričard #66:
V DPMB tam, kde sa nastupuje všetkými dverami, tak možno nakladať cestujúcich najviac 59 sekúnd pred odchodom.

Dôvodom je to, aby cestujúci neoznačovali CL príliš skoro.
Reakcia na: Cancer #76:
Výmena starého PP = komplet nová kabeláž, nové panely, atď.
Reakcia na: Andrej #79:
Nové električky sa údajne nezmestia do lakovne v JD, a preto sa nedajú tak kvalitne nalakovať.
Reakcia na: ikarus31 #78:
Zas netreba byt zbytocne optimisticky. Ked nie su schopni ani obnovit osumely lak…
Neplánuje sa dodatočná montáž nových panelov do nových električiek v rámci nejakých väčších opráv?
Reakcia na: Cancer #76:
Aj v paneloch.
Reakcia na: Ike #75:
Čiže je problém aj v paneloch? Lebo v tom príspevku si písal iba o probléme v starých palubákoch.
Reakcia na: Cancer #74:
Nové PP áno,ale staré panely.
Reakcia na: Ike #72:
Ja myslím, že narážal na to, že to podla správy funguje iba na vozidlách s farebnými displejami hoci už od roku 2014 sú do Bratislavy dodávané vozidlá s novými palubákmi.

Všetky trolejbusy už majú nové palubné počítače (okrem dlhodielskych črepov a vrakov na nočákoch), všetky nízkopodlažné električky majú nové palubáky a podobne ich má aj skoro polovica NB 18 ale podla správy to pri týchto vozidlách implementované nebolo.
Reakcia na: Ike #72:
Doplním.
Už ani to čo by v BS100 malo byť sa tam nezmestí.
Reakcia na: mathre #71:
Nové palubáky majú v princípe operačný systém a tam dá sa do nich konvenčným spôsobom naprogramovať v princípe hocičo. Keby si veľmi chcel, vieš tam rozbehať aj Angry Birds a teda aj komunikácia s perifériami je jednoduchšia.

Starý palubák má len BIOS a skončil si. Nič nové do BS100 ako to, čo tam je, nedáš.
Len sa spýtam, prečo to nie je možné zobrazovať aj na starších BUSE paneloch? Niekde tu zaznel názor, že tým vlastne DPB napĺňa príkaz vyhlášky o prevádzke na mestských dráhach, ktorý je v BA aj tak nepoužiteľný ale zároveň ho aj nenapĺňa, lebo Tbusy a Eliny nemajú nové panely. Vie niekto objasniť prosím?
Reakcia na: S499.1023 #69:
Hups 🙃
Reakcia na: Solider #67:
Ja by som povedal, že dobíjať sa môžu až po nastúpení a pripojení sa USB káblom. Do vozidla sa môžu jedine dobýjať.
Reakcia na: 810zssk #59:
Po prezretí fotiek z interiéru si trúfam povedať, že správna odpoveď je APC od Dilaxu. 😉
Reakcia na: Ričard #66:
Takéto explicitné nariadenie neexistuje, len na Slovensku a v Česku historicky nie je v MHD bežné, aby sa vozidlá pristavovali skôr a cestujúci do nich mohli počas čakania do odchodu nastupovať. Preto sa napríklad často dobíjajú zahraniční návštevníci do pristavených električiek a trolejbusov na Hlavnej stanici a nedáva im logiku, prečo priamo pri východe zo stanice stojí zatvorené vozidlo.
Nadviažem na príspevok #17: existuje v DPB nejaké nariadenie, ktoré vodičovi vyslovene ZAKAZUJE pustiť cestujúcich do vozidla skôr ako 30/60/120/XY sekúnd pred odchodom? Ak áno, sú takéto nariadenia bežné aj v podobných prevádzkach (DPMK, DPP, DPMB...)?
Reakcia na: 810zssk #52:
Toto už funguje aj na vybraných linkách londýnskych podzemných aj nadzemných železníc a ak dobre viem, majú na to nejaké špecifické senzory.