Nové kĺbové autobusy sa v najbližších dňoch zaradia do premávky

Na ktorých linkách budú premávať ďalšie nové moderné kĺbové autobusy?

Dopravný podnik Bratislava (DPB) v najbližších dňoch zaradí na linky bratislavskej MHD ďalších 31 nových kĺbových autobusov Otokar Kent C 18,75, ktoré v priebehu septembra výrobca dodal do hlavného mesta. Spolu so 40 vozidlami tohto typu, ktoré boli zaradené na začiatku roka, tak bude v uliciach Bratislavy premávať 71 týchto moderných nízkopodlažných klimatizovaných autobusov. V najbližších týždňoch DPB očakáva ešte dodanie 63 nových 12-metrových autobusov SOR NS 12.

Sprevádzkovaním ďalších nových moderných autobusov sa zvýši nielen komfort pre cestujúcich, ale aj pre vodičov autobusov. Štandardom sa stala výkonná klimatizácia schopná nielen chladiť ale aj vykurovať vozidlo, zatmavené determálne okná, USB nabíjačky, Wi-Fi pripojenie k internetu, kvalitný bezpečnostný kamerový systém a moderný optický a akustický informačný systém pre cestujúcich.

Novododané Otokary boli zaradené do vozovní Trnávka (21 vozidiel) a Jurajov dvor (10 vozidiel). Autobusy by sa mali zaradiť do premávky postupne na najvyťaženejšie autobusové linky 21 31 32 37 39 50 63 70 78 88 93 96 98, kde budú premávať spolu s ďalšími typmi kĺbových autobusov.

„Ide o najväčší a zároveň najvýhodnejší nákup kĺbových autobusov v posledných rokoch. Tieto vozidlá s technickými komponentmi od renomovaných výrobcov spĺňajú všetky kvalitatívne štandardy, ktoré sme s kolegami nastavili už pri predchádzajúcej kúpe takzvaných letiskových autobusov. Nakoniec, práve kolegovia strážili každý detail od počiatočnej fázy až po vyskúšanie jazdných vlastností už pri výrobe. Nesmierne ma teší, že aj napriek sťaženým podmienkam vyplývajúcich z kríz, ktoré v posledných rokoch zažívame, môžeme systematicky pracovať na obnove vozidlového parku. Vďaka dobre nastaveným procesom bude do konca jesene v uliciach nášho hlavného mesta premávať dokopy až stopäťdesiat nových autobusov zakúpených v rokoch 2020 2022“, podčiarkol Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #14:
Už sú zverejnené aj dokumenty ku tendrom.
Reakcia na: Dadino #12:
Pri krizi tam si zrovna viem predstavit ale Technopol nie. Nehovor nikomu, ale existuju aj striedači. A je otazka casu kedy pribudnu dalsi. Ale nikde neobhajujem aby sa zredukovali Capacity linky na 18m linky.
Reakcia na: Petto #9:
Nepríde mi rozumné namiesto rovnakej kapacity vozidiel urobiť hustejší interval. Niektoré konečné sú už teraz v špičke plnka a keby sme tam poslali ešte viac vozov tak kde budú už stáť a vodiči čerpať prestávky? Si zoberme takú konečnú Pri kríži. Vieš si tam predstaviť ešte viac vozov ako tam je dneska? Nerobilo by to podľa mňa dobrotu. Navyše podnik by si súťažou nových kapacitných vozov vedel ešte pomôcť o to, že Capacity L a Otokar XL majú 20.995mm. Čiže by to bol ešte nárast kapacity oproti súčasným MBCC.
Reakcia na: Viko #10:
Keď majú soferov na obnovenie sólo (vodikovych) vozov na L50, tak zrejme si vieme naklonovat aj na 83tku.
Reakcia na: Petto #9:
A vodičov si naklonuješ???
Reakcia na: Dadino #8:
20-metraky su sice nutne,ale to sa da riesit vzdy posilnenim intervalu ak nie je ochota ich kupovat.
Reakcia na: Petto #6:
Pôvodný tender na 12m CNG bol začatý v 7 mesiaci 2021. Čiže nie sú nijako prepojené. Predpokladám že tento sa pripravoval od novembra asi pôvodne k tomu s 12m. Kým sa pripravili súťažné podklady, predpokladám, že začala situácia okolo plynu a tak sa čakalo na vývoj ako sa to doladí a či sa vôbec vyhlási. Preto ho podľa mňa vyhlásili až teraz. Zároveň si myslím, že aj podnik prehodnotil či potrebuje toľko 12m vozov a nebude výhodnejšie nateraz nakúpiť kĺbové keďže prvosériové sorky, 15m solarisy a čiastočne aj capacity nám už začínajú pomaly dosluhovať. Ja však stále verím a dúfam v to, že príde tender aj na kapacitnejšie vozidlá ako 18m. Je ich treba ako soľ a ešte vo väčšom počte ako ich tu máme teraz podľa mňa.
Nove Otokare od dnes v premavke.
Reakcia na: juraj76 #5:
Pravdepodobne je to dátum ešte z pôvodného tendra na 12M cng. Ten bol zrušený z dôvodu zmeny preferencií v dĺžke vozidla
Ale budú sa naozaj tie autobusy kupovať? Je tam len oznam, a keď sa pozrieme na CNG autobusy, pri nich sa píše, že oznam bol daný ešte v novembri minulého roku. A nič sa neudialo.
Reakcia na: Dadino #3:
Asi sa Remisova zase pomylila a kyvla že hej aj na naftaky. 😁 Alebo Dolezal.
Reakcia na: Petto #2:
Trošku nerozumiem tomu, že zákazka je financovaná z EU fondov pri tých diesel autobusoch. 😁
Reakcia na: Viliam22 #1:
Diesel zvlast sutaz aj CNG zvlast sutaz 😁 . Predpokladam ze Otokar zase vytre kocura Libchavam alebo pride Streetway.