Obnovenie linky 901 do rakúskeho Hainburgu (od 5.9.2022)

Od septembra sa obnovuje pravidelné autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom.

Od 5. septembra 2022 bude opäť premávať cezhraničná regionálna linka 901 z Bratislavy do rakúskeho Hainburgu. Dopravu bude zabezpečovať regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions.

Autobus linky 901 bude premávať po trase Bratislava, Most SNP - Einsteinova - Wolfsthal - Hainburg an der Donau celotýždenne podľa cestovného poriadku.

Vnútroštátna preprava na území Slovenska a Rakúska nebude povolená, možná je len cezhraničná preprava.

Na linke bude platiť aktualizovaný prepravný poriadok a tarifa Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.

Zastávky na území Rakúska budú v tarifnej zóne 190 (tzv. prihraničná zóna), v ktorej neplatia sieťové lístky IDS BK. Všetky zastávky budú charakteru na znamenie.

Druhy cestovných lístkov pre linku 901:

  • Jednosmerný neprestupný lístok na 1 cestu zakúpený v hotovosti u vodiča, alebo elektronicky bankovou/dopravnou kartou bude stáť 2,50 € obyčajný, resp. 1,50 € zľavnený.
  • Lístok zakúpený cez mobilnú aplikáciu IDS BK bude platiť 60 minút v zónach 100+101+190 (mesto Bratislava + Rakúsko) a bude stáť 2,50 € obyčajný, resp. 1,25 € zľavnený.
  • K dispozícii budú aj predplatné cestovné lístky na 7, 30, 90 a 365 dní pre zóny 100+101+190, alebo pre zóny 100+101+190 a 1 až 7 regionálnych zón.
    • Bežný sieťový predplatný lístok IDS BK nebude platiť v zóne 190. V mobilnej aplikácii bude ale možné zakúpiť si aj sieťový predplatný lístok IDS BK aj so zónou 190 (za vyššiu cenu).
    • Predplatné lístky bude možné zakúpiť si na dopravnú kartu v pokladni na bratislavskej autobusovej stanici Mlynské nivy a tiež v mobilnej aplikácii IDS BK.
    • Cenník predplatných lístkov je uvedený v Tarife IDS BK na strane 43.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #92:
To s obezitou žien a súvislosťou s počtom detí je medicínsky nezmysel! Sú ženy s 5 deťmi a štíhle a na druhej strane s 1 dieťaťom a obézne. A tehotné sa do štatistiky nepočítajú!
Dnes sú to dva týždne od spustenia linky a v e-shope IDS BK stále nie je možné zakúpiť si bájny PCL pre zónu 190.
Reakcia na: Anderis556 #89:
OT:
BMI je úplne zbytočný ukazovateľ, pretože športový kulturista bude extrémne obézny a ja, čo by som rozhodne mohol mať tuku menej, ale mám nízku telesnú hmotnosť, som na hranici podvýživy.

Plus obezita žien môže tak trocha súvisieť aj so špecifickou pôrodnosťou (počet detí na ženu), nemyslíš? Hormonálne zmeny u ženy pri tehotenstve sú radikálne v porovnaní s nerodičkami, ktorých je viac na západe.
Reakcia na: martinah #86:
Tak ale zas komu sa chce vo sviatok vstávať o pol šiestej keď rovnako môže ísť na obed. Nemám skúsenosť že by rakúske supermarkety nezvládali dokladať tovar 🙂
Reakcia na: Anderis556 #89:
Dristas od veci prilis to zjednodusujes. Tych faktorov je viac a nie je to len o lenivosti a zrani. Ale je evidentne z viacerych prispevkov ze ty uzsvoju pravdu mas. Btw. Vcera som sa vratil zo sluzobnej cesty v Barcelone (stihol som aj co to pobehat po meste) a pravdupovediac koncentracia mladych dievcat so zacinajucoy nadvahou atd az obezitou (ako heteto chlap su dufal ze sa aspon pokocham pohladom na pekne baby tak som to sledoval) bola podstatne vyssia ako na Slovensku. A to sa tam podstatne menej vyuzivaju auta a viac skutre a bicykle (podla turistickej sprievodkyne sa v tomto radi medzi top mesta v EU). Nehovoriac o tom ze po vyuzivani metra sme s kolegom zhodnotili ze sa pri tom clovek celkom dost nachodi.
Dôkazy že proste Východná európa je viac obézna ako Österreich a Západná európa ak nepočítam UK. To dokonca aj Rumunsko má viac % kde v 80. rokoch nebolo možné skoro žiadne jedlo zohnať. Proste je pravda že na Východe sú ľudia viac leniví a nestarajú sa o svoje zdravie. Na Západe je vidieť že tam sú ľudia chudší.
Reakcia na: Anderis556 #87:
blbost, staci pozriet na ameriku
narychlo vygooglene https://salzburg.orf.at/stories/3126719/
Reakcia na: martinah #84:
No vo všeobecnosti je známe, že v postkomunistických krajinách sa viac žerie, nakupuje a je tam väčšia miera obezity. Hocikto kto spomínal že za socializmu neboli obézne deti na školách, tak v Taliansku je to tak reálne dnes a nie v postkomunistických krajinách kde je proste najväčšia šanca že nájde niekto obézneho človeka.
Reakcia na: 810zssk #80:
jj, mas recht, pritom idealny cas, dolozeny tovar, malo ludi
zhodou okolnosti to bola prva cesta s busom tam a dost prijemne prekvapil cas trasy, to uz aj do avionu trva dlhsie
toto je ten pripad, kedy je tam clovek zvyknuty cestovat autom a zisti, ze busom je to rovnako efektivne
Reakcia na: si #79:
také Tesco Vienna Gate by vedelo rozprávať, aj keď tam som už asi 4 alebo 5 rokov nerobil.
Reakcia na: Anderis556 #83:
zrovna dnes ma pri pokladni pustal dopredu rakusky dochodca s plne nalozenym vozikom "nezdravych" veci 😃
myslis, ze pracujuci slovaci maju cas chodit kazdy den na maly nakup? vyvodzovat z toho objem zravosti naroda je trochu odvazne 🙂
Bol som v Auparku v nedeľu a nevidel som tam ani jedno auto s rakúskou ŠPZ. Zato slovenské ŠPZ v Österreichu furt. A Rakúšania naozaj žerú menej, bol som tam a jediní ktorí tam mali plné košíky a nezdravé jedlá boli Slováci.
Reakcia na: 810zssk #81:
A v auparku každý druhý rozpráva po nemecky
Reakcia na: Anderis556 #77:
Choď v nedeľu na parkovisko v Auparku.
Reakcia na: martinah #76:
Nepochybujem že do Rakúska sa dnes chodilo nakupovať, ale asi nie o siedmej ráno 🙂
Reakcia na: Anderis556 #77:
ja si skor myslim ze to mnozstvo "rakusanov" byvajucich v rozumnej dochadzkovej vzdialenosti od hranice sa v tom mnozstve obchodov v BA strati ze ani nevies ako, naopak mnozstvo slovakov byvajucich v rozumnej dochadzkovej vzdialenosti sa v tych obchodoch v AT len tak nestrati (kedze sa jedna o menej husto obyvane uzemie, tak aj kapacita tych obchodov je tam o kus nizsia)
Reakcia na: Anderis556 #77:
mozno je to skor tym, ze rakusania su lokalpatrioti a nepotrebuju nakupovat potraviny iduce cez polku sveta alebo potraviny od rovnakych vyrobcov urcene pre vychodny trh, my ako trh im nemame velmi co ponuknut, chodia k nam skor po cigarety
sviatky sa vyuzivaju hojne aj preto, ze si tym ludia usetria obvykly nakup cez vikend
Reakcia na: martinah #76:
Zaujímavé že vždy keď my máme sviatok tak obchody v pohraničí v Rakúsku sú preplnené, ale keď v Österreichu sú zavreté obchody tak Rakúšanov v našich obchodoch niet. Možno je to tým že Rakúšania menej žerú ako my a vedia nakupovať tak že nepreplnia košíky ako my.
Reakcia na: 810zssk #75:
v rakusku nie je statny sviatok, u nas su obchody zavrete, rakusania naopak cakaju naval u seba
ale je pravda, ze vacsina cestuje autom a dochodci do rakuska asi nakupovat velmi nechodia
Reakcia na: martinah #73:
Keď sa nad tým zamyslíš, tak hento je úplný offtime, vtedy nemá veľmi kto prečo cestovať v štátny sviatok.
Reakcia na: gejza #70:
Kodaň priame spojenie s Bratislavou má, linka Bratislava - Dubaj existovala a pokiaľ sa nič nezmení, tak bude opäť od novembra fungovať.
"Jednosmerný neprestupný lístok na 1 cestu zakúpený v hotovosti u vodiča, alebo elektronicky dopravnou kartou bude stáť 2,50 € obyčajný, resp. 1,50 € zľavnený."

ak to niekomu pomoze, da sa zaplatit listok aj bankovou kartou
inak bude zaujimave ako dlho linka prezije, lebo 07:20 viezol 5 ludi a naspat 08:52 troch, asi bolo este prilis skoro a neskor mozno jazdi viac obsadeny
Reakcia na: 810zssk #69:
Tak ja neviem, v tej novej casti Bergu byvaju najma Slovaci... Takze nejaka okruzna cez Berg a Kittsee by potencialne zmysel davala. Aj ked predpokladam, ze sa tam vsetci nastavili na to, ze proste musia mat auto.
Reakcia na: gejza #70:
Hranica nie je korzo!!!
Reakcia na: Petto #66:
Nakoľko sa blížia komunálne voľby, tak okrem Rajky je v pláne aj Kodaň, Dubaj, Tokio a Tuvalu 😁
Reakcia na: Petto #66:
Nie je ochota to financovať z druhej strany hranice. Detto zrejme Kittsee.
Reakcia na: Trolley #67:
Kittsee ma aspon vlak OBB. Berg mi nepride dovod tahat tam nejaku linku zo Slovenska
Reakcia na: Petto #66:
To by zaujímalo aj mňa. Aj Berg a Kitsee.
801 do Rajky sa riesi tiez ? Ci tam nie je zaujem ?
Reakcia na: 810zssk #63:
Celé mi to príde odfľáknuté, v štýle "len, aby bolo".
Reakcia na: 810zssk #63:
Celkovo je to prisernost. Plus este aj v tom malom mnozstve nemciny, co tam je, su chyby. Ech. Predpokladam, ze to dali len ako formalitu lebo ved “kto si to uz bude na zastavke citat” 🙄
Reakcia na: Dave177 #61:
Neviem či za toto môže "komplikovaná tarifa", skôr je problém že v celom procese od tvorby po vyvesenie si ani jeden človek nevšimol že tam majú totálnu hlúposť, resp. mu to nestálo za to aby to riešil.
aj ubian ma zaujimavy cp
Reakcia na: 810zssk #60:
Chybička se vloudila... 14-krát 🤕 Alebo takto dopadne, keď je tarifa príliš komplikovaná.
Reakcia na: bakerný #57:
Nie, to bolo už aj predtým. Ale samozrejme sa majú DB Netz zasa na čo vyhovárať.
Reakcia na: bakerný #56:
To by bolo v poriadku, ale nie je to pravda. V nedeľnom CP tá diera nie je, keďže ide spoj o 9:20.
Reakcia na: hroch #54:
V Nemecku dostali na trati prednosť nákladné vlaky vezúce uhlie a pohonné hmoty pred osobnými vlakmi. Je dosť možné, že toto spôsobuje meškanie osobákov.
Reakcia na: 810zssk #1:
Odpoveď je jednoduchá. 1. novembra je sviatok na Slovensku i v Rakúsku, takže platí nedeľný CP
Reakcia na: hroch #54:
Nemecké železnice naozaj nie sú vzorom ako by to malo fungovať a už veľmi dlho neboli 🙂
Reakcia na: Max #45:
No, uprimne, prave som sa vratil z vyletu do Nemecka a ani ta nemecka presnost uz nie je to, co byvala. Za ten tyzden som tusim nezazil jediny vlak, co by nemeskal aspon 10 minut. Takze to nie je len o Slovensku. Zial…
Reakcia na: on-line #52:
Prečo to dávaš tu a nie dopravcovi na jeho e-mail? 🤔
Keďže Zvolen nereaguje dávam do pozornosti aj tu... Trosku chyby v cp
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Malo by to zmysel aj pre iné obce v tom regióne za Hainburgom. Vlakom je tiež pohodlnejšie cestovať ako autobusom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
Rakúšania výhľadovo na roky 2025-2030 plánujú napojenie letiska na Ostbahn. To by umožnilo priame železničné spojenie s Bratislavou/Budapešťou.
https://infrastruktur.oebb.at/de/projekte-fuer-oesterreich/bahnstrecken/grossraum-wien/flughafenspange
Reakcia na: navstevnik9 #47:
IC vlak na Schwechat by bol fajn, ale otázne je, či by bola na trati z Wolfsthalu dostatočná kapacita na to, aby sa nemusel vliecť za S7 (ráno a poobede má interval 30 minút), keďže IC by asi nestálo nikde. Ďalšia vec je, koľko by to tomu vlaku na Schwechat trvalo. Z Petržalky by to asi bolo +- 40 minút, čo by bolo len o trochu rýchlejšie ako autobus z Einsteinovej. Pri ceste z Hl. st. by už bol rýchlejší autobus, avšak ľudia z iných častí Slovenska by nemuseli prestupovať. Čo sa týka regionálnej dopravy, tak zmysel by to malo hlavne pre Berg a časť Kittsee, do Wolfsthalu by to trvalo rovnako dlho ako s 901, ktorá ale ide spod Mosta SNP. Otázkou teda je, či by bola na strane SR a AT dostatočná vôľa na vybudovanie takejto trate?
Reakcia na: TomJ #40:
Mne sa zdá že colníci majú v budove bývalej colnice nejaké kancle. A keďže MHD tam nejazdí, tak jedine autom.
Vyzerá to prijateľne. Super, že sa bude dať kúpiť električenka a že lístky budú platiť aj na MHD v Bratislave. 👍

Stále škoda ale, že nepracujú na nejakom eurofondovom projekte predĺženia vlaku z Wolfsthalu do Kittsee cez Berg. To by potom mal aj Berg spojenie s BA a navyše, keby sa tadiaľ presmeroval aj ten IC vlak do Viedne, tak by mohlo mať celé Slovensko aj priamy vlak na viedenské letisko.
Reakcia na: Max #45:
Dnes v casoch 4G, 5G, 10G internetov uz malokto bude cakat na 0,0001G autobus. Ale civilizacia je uz prakticky na svojom konci, takze to ani nema zmysel riesit.
Reakcia na: hroch #44:
úprimne by som sa tiež čudoval prečo by jazdil autobusom niekto kto nemusí...
Doprava musí mať jednu základnú vlastnosť - a to spoľahlivosť.
V zásade mi je jedno, či mi príde NP voz, klimatizovaný a s USB nabíjačkami, či červený žltý alebo modrý, hlavne by mal prísť včas. Ťažko mať plánovaný nejaký prestup vlak-bus, keď v našich končinách sa nedá spoľahnúť ani na jedného dopravcu...
Reakcia na: TomJ #40:
Prazdne su podla mna preto, lebo Wolfsthal je pre Rakusanov koniec sveta a busy chodia raz za uhorsky rok - takze ludia radsej chodia autom. Podobne ako vo vacsine dedin u nas. Posledne som sa bavil s ludmi vo Vistuku cakajuc na meskajuci spoj a vacsina bola uprimne prekvapena, preco by mali jazdit autobusom… 🤷
Reakcia na: TomJ #40:
Myslím si, že to je dobrý východiskový bod pre športovanie popri Dunaji, plus ľudia chodia do lesa venčiť psy.
Reakcia na: Trolley #19:
tak som sa na to pozrel - ad prestup z linky S7/REX7:

odchody vlaku zo stn. Wolfsthal smer Viedeň sú v :17 a :44
901 z BA na zastávku Wolfsthal, Kirche príde :32

príchody vlaku do stn. Wolfsthal z Viedne sú každú hodinu v :00 a :34, 901 smer BA odchodí :58 - ehm, úmysel? 🤔

vyhľadávač https://fahrplan.oebb.at už pozná aj odchody linky 901 👍
Reakcia na: 810zssk #31:
možno že je to iba preklep, ktorý si nikto nevšimol - a pôvodne to mala byť zóna 901 🙂
Reakcia na: Trolley #39:
No neviem, či by to zarobilo výrazne viac. Či už vlak alebo autobusy VOR vídavam medzi Hainburgom a Wolfsthalom beznádejne prázdne a na území BA zasa medzi Mostom SNP a Einsteinovou jazdí pomerne husto linka 88.
Tým nechcem povedať, že som proti zavedeniu vnútroštátnej prepravy, no neočakávam, že by to výrazne zvýšilo počty cestujúcich. Možno v prípade, že by sa zriadila zastávka na hranici. Vždy ma inak fascinovalo, prečo tam parkuje toľko áut. Colnica je zavretá, to všetci chodia do toho kasína a bunkru?
Reakcia na: tr3mp #38:
To s vnútroštátnou prepravou je nedomyslené. Takto by to zarobilo viac.

Evidentne niekto pripravil nejaký návrh - takto by to mohlo byť a ďalej neriešil.
Reakcia na: Trolley #29:
"Inak zaujímalo by ma, prečo sa nezriadila zastávka aj pri štátnej hranici." - Keďže je vylúčená vnútroštátna doprava, tak radšej rovno dve, na každej strane hranice jedna. Aby sa na hranicu dalo dostať z oboch štátov 😉
Reakcia na: 810zssk #36:
Jedna vec je, že zóna 190 nemá oporu v koncepte IDS, podľa správnosti to má byť 9xx, druhá vec je, že sa tu hráme na nejakú integráciu, ktorá tak mizivá, že by bolo lepšie tú zónu naozaj nechať ako AT, tak ako to tu už odznelo. Nevieme síce prečo to integrované nie je, ale nečudoval by som sa, keby to bolo spustené systémom, len aby bolo.
Reakcia na: Trolley #35:
Kittsee je Burgenland, takže tipujem že to viazne na tom že tamojšia samospráva na rozdiel od Niederösterreichu nie je ochotná do toho investovať. Snáď 901 bude úspešná a bude slúžiť ako pozitívna motivácia.

Btw, ak by sa do tej linky išlo, ja by som veľmi výrazne preferoval aby pokračovala až do Jaroviec. Kittsee - Jarovce je presne príklad tej trasy ktorá verejnou dopravou trvá rádovo dlhšie ako autom. V takom prípade by zároveň mala mať CP nastavený tak aby slúžila ako prípoj k vlakom z Viedne na Jarovce (a tam zas nadväzovala 91 smer Čunovo) a vice versa.

Imho vzhľadom na neintegráciu 901 by bolo lepšie keby sme sa na nej nehrali na IDS a tarifné zóny, lebo takto to na mape zón akurát pôsobí zavádzajúco. Reálne tam žiaden IDS lístok neplatí. Rozumiem že reálny svet má viac obmedzení ako naše sny na imhd, čiže tá tarifa zrejme nejde spraviť výrazne lepšie ako je navrhnutá, ale bolo by potom dobré sa aspoň nehrať sa na integráciu. Jednak to ľudí môže miasť (a celkom logicky môžu očakávať že tam platia lístky IDS) a jednak to podporuje image IDS BK ako zložitého a neprehľadného systému s milión výnimkami.
Reakcia na: 810zssk #34:
Súhlasím. Malí to byť zóny 915 a 925. Na hranici pri Bergu mohla byť regulérna zastávka - napríklad Bratislava, štátna hranica; Bratislava, Berg a prípadne ak Berg nie je ďaleko mohla by byť pri tej kruhovej križovatke aj zastávka Berg, rázcestie.

Plus akosi je ticho o cezhraničnej linke do Bergu a Kitsee o ktorej sa taktiež uvažovalo a o Rajke ani nehovorím. Len ono jedna vec je dopyt a druhá integrácia do IDS a tá sa v prípade L 901 nateraz nepodarila. Lebo čím komplikovane, tým lepšie.
Reakcia na: birch #33:
Nebolo by jednoduchšie mať "dvojzóny" Wolfsthal a Hainburg, čiže dokopy štyri zóny + za tým zónu 100 (lebo cez 101 to vlastne nejde)?

V súčasnom modeli nechápem načo tomu vlastne dávali číslo zóny, len to situáciu komplikuje, keďže lístky IDS v nej vôbec neplatia. Na mape to zbytočne zavádza. Reálne je na tej linke osobitná tarifa + kombinované CL so zónou 100+101.
2,50 je cena za lístok v tarife VOR z Hainburgu do Wolfsthalu. Predpokladám, že predstava rakúskej strany bola, že ak sa má podieľať na hradení nákladov, nemá byť cena za lístok do Bratislavy nižšia. Voči tomu sa ťažko niečo namieta.

Len tá realizácia prostredníctvom nadzóny 190 je nešťastná, mali tú zónu očísľovať odlišne od ostatných bežných zón.

Alebo zónu 190 držať tarifne ako šesť zón s tým, že zóny 100+101 by boli v cene zóny 190 (ako keby zóna 190 zahŕňala 100+101). Jednorazový lístok by z Bratislavy vyšiel 2,50 a mesačný predplatný lístok 60 Eur, takže takisto ako to bude od septembra.
Bolo by to však tarifne jednoduchšie ako to, čo začne platiť od septembra, pretože by nebolo treba mať samostatný cenník.
Reakcia na: 810zssk #31:
To číslo podľa mňa len tak niekoho napadlo, bez ohľadu na koncepciu BID.
Reakcia na: Trolley #29:
Správne číslovanie by bolo 915 a 925 😉

Toto inak tiež nechápem že kde sa nabralo to číslo 190, keď podľa koncepcie číslovania má Rakúsko byť v zónach 9xx.
Reakcia na: 810zssk #27:
Ešte aby sa platilo do Wolfsthalu rovnako ako do Ivanky pri Dunaji. To už by naozaj bola hranica len čiara na mape. 😁
Reakcia na: 810zssk #27:
Povedzme zóny 190 a 191 alebo ak by sme išli podľa dotejšieho systému tak 901 a 902.

Inak zaujímalo by ma, prečo sa nezriadila zastávka aj pri štátnej hranici.
Reakcia na: 810zssk #26:
Len to by niekto musel asi naprogramovať, resp. nastaviť a do toho sa nikomu nechcelo. Načo veci užívateľsky zjednodušiť, keď môžu byť komplikované.
Reakcia na: Viko #24:
Myslím že lepšie riešenie než dvojzóna by bolo to čo navrhuje Trolley, normálne tam spraviť dve zóny (Wolfsthal a Hainburg).
Reakcia na: Valec #20:
3. Ale bez cenovej degresie predpokladám...
4. Okrem toho že treba zmeniť dodávateľa aby nevznikali takého absurdné problémy, keď už nič iné, prečo sa do karty nemôže zapísať sieťový lístok a lístok na zónu 190 ako dva separátne PCL? To kartová štruktúra musí umožňovať.
Reakcia na: Valec #21:
Prečo sa potom neuplatnila rovnaká metodika? Bol to politický problém (o tom by som vedel hovoriť 😂 😂 😂 )?
Reakcia na: Valec #21:
Keď sa môžme hrať s počítaním 100 za dve zóny v niektorých prípadoch, prečo by sme nemohli mať zónu 190, ktorá sa počíta za dve vo všetkých prípadoch?
Reakcia na: Valec #21:
Tak nech Wolfsthal je jedna zóna a Hainburg druhá.
Reakcia na: Valec #20:
To je taký problém nahrať do systému aj zónu 190, aby sa na PCL dal kúpiť ten najsieťovejší lístok? Je taký problém "zaviesť nový CL", ktorý sa dá kúpiť aj v automate na zóny 100+101+190, tak ako to bolo pri 901? Resp. je problém to nahrať do systému, aby vodič taký lístok mohol vydať?
Reakcia na: Ike #16:
Kľudne začnime tým, že tá zóna je asi 2-násobne väčšia ako priemerná zóna na slovenskej strane.
Reakcia na: 810zssk #11:
1. Pri zohľadnení času cestovania to vychádza, že z veľkej časti mesta bude 60 minút stačiť. Ak by nie, môže sa to časom upraviť.
2. Pôvodne mali byť lístky dostupné len v appke a vo vozidle, zvyšok sa pridal v priebehu príprav.
3. V appke cez vyhľadávač bude možné zakúpiť si lístok zo 190 ľubovoľne do regiónu, vydá sa to ako skladačka dvoch lístkov.
4. Súčasná kartová štruktúra to nedovoľuje, ak sa nájde riešenie, tak sa dopracuje a povolí.
ZSSK má záujem časom predaj PCL umožniť, možno to pribudne ešte v septembri.
Reakcia na: birch #17:
Tarifne je to veru nedotiahnuté do konca. Ak sa hráme na plnohodnotnú IDS mali by tie lístky platiť aj na ostatných linkách IDS bez ohľadu na spôsob platby s predĺženou platnosťou 90 minút. Takisto aj sieťové PCL vrátane zóny 190 by sa mali dať kúpiť všade. Navyše spoločný cestovný lístok platný aj vo vlakoch ÖBB do Viedne tzv. Pressburgerbahn v ponuke nie je.

Taktiež je veľké mínus zakázanie vnútroštátnej prepravy. Veď sme v EÚ a Schengenskom priestore. Inde vo svete to funguje a tu nie. Nuž ale aké podmienky IDS vyrokovala, také máme. Už aj ten nedeľný CP, kde bude voz zbytočne dlho prestávkovať pod Mostom SNP, lebo 2-hodinový takt. A tá 4-hodinová diera 1.11. je tiež fail.

Dúfam, že CP je aspoň prispôsobený vlakom linky S7.

Btw. A čo je s druhou linkou do Bergu a Kitsee a linkou do Rajky a ďalej?
Reakcia na: Ike #16:
1. Lebo svet riadia dôchodcovia a lá Gejza žijúci v princípe hranice nie sú korzo, ktorí si ani po 18 rokoch nevšimli že máme EÚ a jednotný trh.
2. Sekundárne lebo linku spolufinancujú schnitzli a tí nebudú dotovať absurdne nízke slovenské ceny kým v doprava vo VOR stojí rádovo viac. Miestny volič by im to celkom pochopiteľne otrieskal o hlavu.
Podľa mňa je označenie zóny číslom 190 chyba, bežný smrteľník neštuduje tarifu na to, aby zistil, že je to nejaká nadzóna a platia na ňu úplne iné pravidlá aj cenník ako na ostatné zóny. Mali to nechať ako zónu AT až dokým by nebola integrovaná ako ostatné zóny, trebárs aj x-násobkom, ako je dvojnásobok pri zóne 100.
Prečo to vlastne nie je legitímna zona, keď zoberieme do úvahy, že je to linka co verejnom záujme?
Pri dpb som odlišnú tarifu chápal: muselo si to na seba zarobiť. Toto nemusí.
Reakcia na: 810zssk #13:
Aha, našiel som to až teraz. V prílohe 1 na 41. strane .pdf sa totiž pri lístkoch na jednu cestu píše (okrem zóny 190) a pri denných toto spresnenie nie je, tak som automaticky bral, že sieťový znamená naozaj sieťový. 🙂
No bude to zaujímavé to ujazdit bez meškania
Časy presne ako mal DPB .
Arriva má už dostatok vodičov? 🤔
Reakcia na: henko151 #12:
Nebude platiť a v novej tarife tá výnimka definovaná je. Bohužiaľ to vyzerá že najsieťovejší lístok bude dostupný len ako PCL, nie ako DL.
Sieťový celodenný lístok bude platiť aj na zónu 190? V tarife neni pri denných cestovných lístok napísaná žiadna výnimka. Bolo by fajn, že aspoň nejaký druh lístka nemá špecialne obmedzenie na zónu 190.
K tarife:
1. Platnosť lístka MHD+901 mi príde príliš krátka, vhodnejších by bolo 90 minút keďže len cesta z/do Hainburgu zhltne 20.
2. Prečo sú kombinované lístky MHD+901 len v appke podobe, keď cena je rovnaká ako papierové/elektronické lístky z busu ktoré sú neprestupné?
3. Prečo je jednorázový lístok možné kúpiť len v kombinácii so 100+101 a nie aj ďalšími regiozónami?
4. Prečo, preboha, nie je sieťovejší než sieťový PCL možné kúpiť na predajni, ale len v aplikácii?

Inak z PP to vyzerá tak že PCL so zónou 190 nepôjde kúpiť na predajných miestach DPB a ZSSK. Nech to náhodou nie je moc jednoduché.
Reakcia na: martin79 #2:
dôvodom bude rôzny model financovania verejnej dopravy v rámci BSK a tejto linky do zahraničia 🤔 ... takže asi potrebujú mať oddelené príjmy ...
Reakcia na: mirec240 #8:
Moj tip - bude tam nejaky Crossway od Arrivy.
Reakcia na: Oli61 #7:
Bude to robiť Arriva, nie DPB. A nemyslím si, že Arriva nemá jeden - dva autobusy "nazvyš", že by na tento účel potrebovali 12-ročné šroty z DPB.
Neplánujú sa na 901 nasadiť #3101 a #3102? Sory #3301 - #3305 majú asi nabehaných viac km, tak by mohli slúžiť ako záloha za Crossway a na niektoré školské linky a nepravidelnú dopravu, tak ako doteraz.
Reakcia na: upravovač fotiek #4:
U Regiojetu platí Klimaticket aj do staníc Břeclav a Hegyeshalom lebo si vypočítali že sa im to oplatí uznávať a zarobia na tom 🙂
Reakcia na: martin79 #2:
Nekonečné možnosti kombinácie lístkov v dezintegrovanom dopravnom systéme 😀
A čo ak mám Klimaticket, ktorý platí na celom území rakúska pre všetky linky verejnej dopravy slúžiace bežným dopravným účelom (teda nie turistické alebo nostalgické dráhy/linky)? Klimaticket uznávajú aj súkromní dopravcovia, takže by mi mal platiť v úseku Hainburg - štátna hranica na linke 901. A za hranicou potom už bežná tarifa IDS BK. Mimochodom, Klimaticket platí aj na časti nemecka, kde je peážna doprava.
Reakcia na: martin79 #2:
Keď sa obnoví aj linka 801 budú snáď aj najcelosieťovejšie lístky. 👽
Takže od 5.9. máme celosieťové a celosieťovejšie lístky?
Zasa ďalšie výnimky a výnimky z výnimiek...
Tie dátumové poznámky v CP sú správne? Ak áno, akú logiku má to 4-hodinové okno 1. novembra?

Inak nebolo by odveci keby sa CP rozdelil na sobotu a nedeľu, namiesto jednej tabuľky pre víkendy, keďže v 6 a 7 sú úplne iné časy odchodov.