Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 5.9.2022)

Od septembra bude zavedená obsluha južnej časti Podunajských Biskupíc predĺženou linkou 67, zmenená bude aj trasa linky 192.

Od 5. septembra 2022 príde k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD a zároveň bude v pracovných dňoch na linkách MHD obnovený prevádzkový režim Pracovný deň, školský rok (s výnimkou linky 31, ktorá bude do začiatku zimného semestra premávať ako počas prázdnin).

Linka 67 bude premávať v Podunajských Biskupiciach po predĺženej trase do štvrti Podunajská brána. Z doterajšej konečnej zastávky Vinohradnícka bude predĺžená okruhom cez ulice Hydinárska, Achátová, Akad. maliara J. Nagya, Družobná, Farmárska, Korálová, Hydinárska. Zastávka Vinohradnícka bude po novom obojsmerná priebežná zastávka. Na predĺženej trase linka 67 obslúži nové zastávky:

  • Ligurčeková (na Achátovej ulici na Hydinárskej pred odbočkou na Achátovú)
  • Ovčiarska (konečná zastávka, na ul. Akad. maliara J. Nagya neďaleko Lidla)
  • Farmárska (na Farmárskej ul. pred vyústením na Korálovú)

Linky 67 78 N70 budú po skončení výluky opäť premávať vo Vrakuni po pôvodnej trase po Hradskej ulici s obluhou pôvodných zastávok Podpriehradná, Majerská a Šípová.

Linka 90 bude po ukončení výluky od 6. septembra pri Novom SND premávať po pôvodnej trase cez parkovisko pri divadle a ruší sa obsluha zastávky Landererova smerom k Novému SND.

Linky 92 a 192 budú premávať aj počas školského roka v režime, ktorý bol zavedený od 1. júla 2022, t. j. linka 92 premáva iba počas striedania pracovných zmien v automobilke, v ostatnom čase ju nahrádza linka 192 v úseku Depo Petržalka - Patrónka. Linka 192 už nebude obsluhovať zastávky Mokrohájska a Tesco Lamač, nová konečná zastávka bude Červený most (ako linky 42 45 47).

Linky 96 a 196 budú pri jazde do Petržalky zastavovať aj na zastávke Pažítková na Prievozskej ulici, čím sa umožní prestup aj na trolejbusovú linku 42 v smere z Prievozu do centra mesta. Na linke 196 bude skôr ukončená premávka v rannej špičke, naopak, popoludňajšia špička začne o niečo skôr.

Po prázdninovej prestávke bude opäť premávať lokálna autobusová linka 130 z Patrónky cez Lamač do Krematória.

Na nočných linkách budú upravené jazdné doby na základe najnovších meraní z prevádzky, môže preto prísť k drobným posunom odchodov z niektorých nácestných zastávok. Rozsah premávky zostáva zachovaný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SAMOS #116:
heh, to si mi pripomenul moje dochadzanie do skolky, rano prestup na suhvezdnej z L25 (SM) na L39 (ik280), popoludni zas naopak
Je možné napr. o rok, že by sa mohla L67 zas predĺžiť od Astronomickej cez Tomášikovú až ku Stn. Nove Mesto? To by to pomohlo aj cestujúcim zo zadnej časti a by mohli prestúpiť hneď že zo zastávky Maximiliána Hella linkami 50, 66, 78, 96 a 196 to je ako moja predstava
Vidím, že sa presúvali zastávky ešte skôr, ako k predĺženiu L67 reálne prišlo.
Reakcia na: TeBeCe #113:
Škoda že nebude obsluhovaná linkami 7xx IDS keďže na 5-6 metrov vzdialenej ul Svornosti pôjdu v rannej špičke v intervale 5 minút do centra. Nuž ale v čase začiatku výstavby v roku 2019 na moju písomnú otázku ohľadne prípadného riešia spoločnej zastávky MHD/Regio má MiÚ Pod. Biskupice odkázal na telefónnu infolinku DPB s tým že si to rieši DPB. A nie MiÚ PB.
Chcelo by to trochu ovce vypustit na pasu na tej Ovciarskej 🙂
Reakcia na: birch #111:
Pre birch a Urbanway 2423
Chlapci, teraz sa cítim akoby som si niečo šlahol😂
Naozaj som cestoval uvedenými časmi, aj plánovač ciest na imhd mi to ukazoval. Menilo sa niečo, keď som mal dovolenku?! No haluz. Teraz to nemôžem ani len dokázať.😔
Kombináciu 53,39,67 som už tiež absolvoval ale L39 je v meškaní horšia ako L70. No, uvidím po novom, vyskúšam.
Kombináciu 98,70,67 je to risk, podľa tých časov, čo som cestoval lebo L70 má večné meškanie. Ono sa nezdá ale aj dve minúty sú veľa na meškanie, preto mi plánovač ukazuje neskoršiu kombináciu.
Chlapci, viete aké odchody mala linka 67 z MiÚ P. Biskupice, smer Vinohradnícka po 20,21,22 hodine?
Tie, čo sú uvedené v sedle v pracovných dňoch.
Čiže: hh:21,51 , niečo sa menilo, mne to ušlo a to si dávam bacha.
Ahojte chlapci, idem haluziť ďalej😂🤷🏽‍♂️
Krásny deň



Reakcia na: Salomon #109:
A ktorý plánovač cesty? Lebo ten na imhd.sk danú kombináciu 98-70-67 nenájde ani na piatok 2.9., keď sa jazdí ešte podľa súčasného grafikonu a kombinácia zjavne existuje, napr. cp.sk ju nájde.
Reakcia na: Salomon #109:
Vyhľadávač mi našiel spojenie o 21:15 pomocou 53, 39, 67 s príchodom na Ligurčekovú o 21:52. Avšak aj spojenie 98, 70, 67 mi podľa CP vychádza:
98 - Nová doba - 21:20 > Prístavný most 21:26 > 70 - Prístavný most 21:34 > MiÚ PB - 21:46 > 67 MiÚ PB 21:49 > Ligurčeková - 21:52.
Vyhľadávač spojení to ale z nejakého dôvodu neukazuje, aj keď sú časy odchodov 98, 70 a 67 rovnaké ako teraz.
Reakcia na: TomoSK #108:
Ale menili. Po starom som všetko stíhal aj keď linka 70 permanentne mešká.
Ja, cestujem z Nová Doba a plánovač cesty od 5.9.2022 mi už neudáva to, čo bolo po starom.
Doteraz som cestoval
L98 21:20
L70 21:34
L67 21:51
Po novom je to inak. Odchod linky 67 je 21:19, 21:49. Plánovač cesty ma navádza na čas 22:19 na linku 67.
Takže celé zle!!!
Reakcia na: Salomon #102:
Isto? Odchody na 67 sa nemenili, o 21:49 z MiÚ Biskupice odchádzala linka 67 aj pred zmenou a bude aj po zmene. 🙂 Na prestup tam sú zo 70 tri minúty.
Reakcia na: Valec #104:
1. Zastávky v BA sa už premenovávajú tak často, že keď vznikla nová metodika, tak sa to kľudne mohlo premenovať znova, bola by to len ďalšia kvapka v mori nezmyslov.
2. Vôbec to nerieši problém prečo vlastne bol názov "MiÚ Karlova Ves" problémový, keď iné MiÚ sa nezrušili.
3. Ak máme milión metodík, ktoré majú milión výnimiek, vytvárajú nezmyselné názvy a ešte aj kopec ľudí štvú, má zmysel také metodiky mať?
Reakcia na: Salomon #105:
"Ja sa tiež síce pozriem, keď je niečo krásne"
napriklad pekna mlada naha zena za oknom ? 😃
(nedalo mi)

"Na Hydinárskej sa ľudia sťažujú, že už nebudú môcť, parkovať vonku! Ako a prečo by mali keď majú dvory pre vjazd?"
toto je taka nie malo rozsirena "choroba" ze aj ked maju kde parkovat na svojom, tak su lenivy si otvorit branu a radsej to nechaju na ulici.... a toto je asi jedina oblast (parkovanie na ulici pri rodinnych domoch) kde by zavedenie parkovacej dane mohlo snad priniest aj nejake zlepsenie; na druhej strane na to by stacilo aj to aby nekorektne parkovanie kontrolovali a sankcionovali zabky (aj dnes aj tam kde to nie je zakazane znackou castokrat chyba potrebna volna sirka vozovky a teda dovod na udelenie sankcie takto "vhodne" parkujucim je)
aj ked ono (aspon v oblasti kde sa pohybujem ja) moze byt aj taketo posudenie z pohladu ulice dost zradne, lebo aj ta ulica moze lezat na niecich sukromnych pozemkoch a nie na mestskych a asi sa bude tazko sankcionovat majitela pozemku ze si na nom parkuje....
Reakcia na: hroch #103:
Všetkému rozumiem, chápem ale kde má mať, teda zastávky keď všade je dom? Poriešili to na Hydinárskej aspoň pri betónovom plote, iné je na Farmárskej. Chápem aj to, že im budú cestujúci pozerať do okien, teda, česť výnimkám. Ja sa tiež síce pozriem, keď je niečo krásne ale keď im vadia cestujúci, nevadia im okoloidúci, že sa tiež pozerajú?
Na Hydinárskej sa ľudia sťažujú, že už nebudú môcť, parkovať vonku! Ako a prečo by mali keď majú dvory pre vjazd? Je to hlavná cesta a ja som tam teda značku nevidel, žeby sa dalo súvisle parkovať, či? Keď bez rozmyslu parkujú, tak môže byť aj zastávka! Na Padlých hrdinov je tiež zastávka pri rodinnom dome a teda, nikoho som si nevšimol, žeby niekto očumoval z autobusu do okien, rodinného domu. To je teda argument😂
Reakcia na: keks #100:
O tom sa rozhodlo ešte pred tou metodikou.
Reakcia na: Salomon #102:
“Jasne, ze chcem, aby sem chodil autobus. Ale nech NEMA ZASTAVKY PRED MOJIM DOMOM!”

Och… 😭
Potešilo ma, že konečne, nejaký autobus pôjde do Podunajskej Brány ale vo večerných hodinách už vôbec, nebudem stíhať, linku 67 z linky 70. Doteraz mala odchod 21:51 po novom 21:49.
Za ďalšie: linka 67 ešte nezačala premávať po predĺženej trase a ľudia z Podunajskej Brány už riešia, sťažnosť na DPB, ktorú chcú podať a podajú ju ešte aj na MiÚ. Sú to hlavne ľudia, ktorým vznikla dočasná zastávka pred ich domami a k nim sa pridali aj další, ktorých sa to ani len netýka.
Možno sa stane, že tam ani jazdiť nebude. Neviem len odhadujem.
Pre väčšinu škoda, pre zvyšok sláva.
Reakcia na: Ike #94:
Ten prípad s pomenovaním podľa hovorovo zaužívaných lokalít/názvov je niečo čo by podla mňa bolo ovela vhodnejšie použiť ako znásilňovanie názvov, či vyťahovanie názvov o ktorých nikto nepočul zo starých máp ak už naozaj nieje podla čoho zastávku pomenovať.

Napriek tomu si myslím, že by bolo vhodnejšie primárne pomenovávať podla súčasných miestopisných názvov a významných orientačných bodov/objektov a nepremenovávať zastávky iba preto, že nám by sa páčil takýto názov a „chceme oživovať tradičné miestopisné názvy“.


Ľudová štvrť je podla mňa trochu iný prípad, keďže to je pomerne veľká miestna časť z akých sa skladajú všetky mestské časti. Ale naráža to zase na to, čo dobre rozpísal 3pa3ck3 – či takto pomenovaná zastávka korešponduje s jej umiestnením v danej štvrti a tiež by som čakal, že bude povedzme v strede, prípadne zastávka z ktorej bude najlepší prístup ku celej danej štvrti.

Teda názvy zastávok Záluhy či Podvornice ako také neodsudzujem (pri Poluse považujem za chybu, že sa k pomenovaniu podla najvýznamnejšieho orientačnému bodu podla nastavených pravidiel nemôže pristúpiť).

Či bolo vhodné a hlavne potrebné premenovávať pôvodné názvy na tieto na DK radiále je už na inú debatu (podla mňa sa premenovávali viaceré iba tak z rozmaru #namsatotakpaci čo by nemalo nastávať nikdy a cielom by malo byť aby sa zastávky premenovávali iba v skutočne nevyhnutných prípadoch). A tiež treba myslieť na to umiestnenie štvrte/miestnej časti voči zastávke.

Koniec koncov pomenovávanie zastávok podľa miestných častí je tiež zaužívané – Dvory, Lúky, Ovsište, Zrkadlový háj, Paulinské, Vápenka, Koliba, Jurajov dvor, Zátišie, Pálenisko...
Reakcia na: Valec #89:
"Pri MiÚ Nové Mesto bolo viac návrhov, nakoniec "vyhral" tento, keďže korešponduje s inými zastávkami pri MiÚ."
Zaujímavé, že MiÚ Karlova Ves asi nekorešpondoval, keď ho bolo treba premenovať na Nám. sv. Františka 🤔
Reakcia na: 810zssk #95:
Lenže problémom názvov zastávok podľa štvrtí je ich nešpecifickosť (keďže častokrát nejde o jedinú zastávku v danej štvrti). Potom už pokojne môžeme úplne zrušiť previazanie názvov zastávok s geografiou (čo by ale v skutočnosti nemusel byť nejaký problém, keďže názov najbližšej zastávky si môžem pozrieť na mape a online vyhľadávače vedia určiť trasu z adresy na adresu)

Inak podľa vymedzenia Ľudovej štvrte, ktorú sa mi podarilo nájsť, zastávka MiÚ Nové Mesto neleží ani na jej hranici
Reakcia na: 810zssk #97:
Súhlasím s Tebou 🙂
Reakcia na: Ike #96:
Ako píšem, Dvojstudňové polia sú iná téma. Ale názvy ako Bubnovka, Zajačie, Piesčiny, Slovany a podobne vnímam pozitívne.

Inak tie Dvojstudňové polia kľudne mohli byť proste Zweibrunfelder bez nejakých krkolomných prekladov.
Reakcia na: 810zssk #95:
Na skratky nemám názor. Iba som opísal, že v metodike sa to nejako zadefinovalo (čo je formálne v poriadku), ale hneď sa vytvorili nepísané výnimky (čo v poriadku nie je).

Čo sa týka miestopisných názvov, sú v poriadku, ak nie sú slangové a ak sa v minulosti reálne používali. Napr. existujú ľudia, ktorý používajú Firnšál, Mierové námestie (tak sme ho dokonca volali my na gympli v roku 2002), Gaštanový hájik a pod., takže ak by hypoteticky nastali podmienky na premenovanie zastávok v ich okolí a súčasný názov by sa nemohol používať, tak tieto hovorovo-historicky-faktografické pomenovania sú v pohode.

(disclaimer: nechcem premenovávať Hodžovo námestie na Mierové námestie, to bol len praktický príklad).

Čo je imho v neporiadku je, keď vyťahujeme staré nemecké názvy, ktoré nijako neprispievajú k orientácii.

Reakcia na: Ike #94:
Nerozumiem cieľu nepoužívať nemedzinárodné skratky. Akože Plniareň plynu je okej, lebo to nie je skratka, ale pri MiÚ už zrazu riešime či tomu bude slovensky nehovoriaci človek rozumieť? WTF?

A teda budem asi za nepopulárneho, ale ja som rád že sa oživujú tradičné miestopisné názvy - zastávky majú tendenciu dostávať ich späť do povedomia ľudí a takpovediac pomôcť obnoviť ich používanie. Pre mňa napr. Polus rozhodne mal byť Ľudová štvrť.

Samozrejme Dvojstudňové polia sú druhá vec.
Reakcia na: Cancer #91:
Existencia metodiky na názvoslovie je rozhodne pozitívna záležitosť. Bol tu bordel, to treba otvorene povedať a za metodiku DPB pochváliť. Jej obsah je druhá vec, možno je niekde zbytočne striktná, niekde naopak príliš benevolentná, každopádne, môj objektívny názor na metodiku je aj po obsahovej stránke pozitívny.

Čo mňa ale hnevá je, že už od prvého dňa sa rozhodlo o neoficiálnych výnimkách. A kým v metodike je uvedené, že nemedzinárodné skratky sa nepoužívajú (z toho vyplýva aj "STNka"), veselo sa používa MiÚ. Podobných "ohýbaní" je tam viacero, nehovoriac o doktríne preberania historických názvov, ktoré nikomu nič nehovoria a ešte horšie, ktoré sa niekedy vyslovene násilne prekladajú do slovenčiny a znejú... chromo? (napr. dvojstudňové polia a pod.)

Dvojstudňové polia sú krásny príklad, kde sa nebral ohľad na historický kontext, alebo hovorové označenie lokality, ale len mechanické prebratie názvu.

Originálny názov bol Zweibrunfelder, v nejakej diplomovke na webe bolo uvedené Dvojstudňa, no zvolil sa doslovný preklad "Dvojstudňové polia", ktorý sa ale nikde v online priestore nenachádza.

Keďže mám rodinu z Východného, ktorá nemalý čas života cestovala cez Vajnory na Zlaté piesky, robil som malý prieskum medzi starými ľuďmi a žiadne Dvojstudňové polia ani Dvojstudňu nepoznali. Keď som im opísal lokalitu, kde by to malo ležať, tak mi väčšina odpovedala, že tá lokalita sa hovorovo volala "pri studni".
Reakcia na: Cancer #86:
Tá 95 s osobitným výstupišťom a nástupišťom hneď za sebou je dosť bizár. To už dávno mala byť jednoznačne priebežná konečná.
Reakcia na: Valec #89:
Cintorín Slávičie je blbosť. Keď už tak Slávičie údolie. Keď už MiÚ Nové Mesto áno, prečo MiÚ Karlova Ves nie?
Reakcia na: Valec #89:
Hodžko či Mierko nieje o nič väčšia skomolenina ako Habánsky mlyn, Suchý mlyn, Cintorín Slávičie alebo Cyril a Metod, pretože ani jedno z menovaných nieje názov ulice ani miestnej oblasti, ani názov z nejakých prehistorických máp (pri ktorých je tiež na pováženie to používanie názvov, ktoré v súčasnosti nič neznamenajú ani sa v súčasných mapách nenachádzajú, teda tiež neexistujú).

Tu sa ale niekto rozhodol, že je vporiadku vymýšlať si vlastné názvy (kam spadá aj zastávka Lanfranconi našich samozvaných naprávačov krívd) miesto zaužívaného pomenovania podľa ulíc, názvov zo súčasných máp či významných orientačných bodov (čo rozhodne MiÚ v prípade Polusu nieje) preto by nemal byť problém rovnako premenovať Hodžko.

Celé to premenovávanie bolo iba o tom, že tí čo o tom rozhodovali si povymýšlali vlastné názvy a premenovali to čo sa im (ne)páčilo a zvyšok zostal tak ako je.

A teda Cint. Sláv. údolie (alebo iba Slávičie údolie), Pri Habán. mlyne, Pri Such. mlyne sa mi zdá ovela lepšie riešenie ak už bolo nutné názvy zastávok skracovať ako si iba tak odbuka dobuka odsekávať kusy názvov ulíc/oblastí, ktoré sa nám nehodia a dávať základ názvu do nominatívu.


A čo teda tie podobné názvy Pri hrubej lúke a Hrubé lúky?

Ja to myslím vážne s tým, že v tomto prípade podobnosť a z toho vyplývajúca zámena názvov môže spôsobiť cestujúcim ovela väčší problém ako kedy mohla spôsobiť Odborárska vs Odbojárov či Most SNP vs Nám. SNP.
Reakcia na: Valec #89:
S tými normami sú nejak posadnutí v poslednej dobe, si myslím. Obmedziť dĺžku mena zastávky je absurdné, keďže tie lokality kde MHD je nemajú žiadne takéto obmedzenia a je možné že budú mať mena dlhsie než DPB bude mať povolené. MHD má byť použiteľná a informácie ktoré poskytuje by mali byť presné a korektné, nie neustále obmedzená nejakými darmožráčmi čo si radi diktujú každý detail ohľadom toho ako funguje.

Cintorín Slávičie je ten najhorší nezmysel, žiadne také miesto neexistuje, ani neexistovalo. Neviem v čom je "Hodžko" alebo "Mierko" horšie než táto debilina.
Reakcia na: Cancer #71:
Uvedené zastávky sa premenovali preto, že bola stanovená max. dĺžka názvu počtom znakov a tieto ju presahovali. Kratšie názvy umožnili zmenšiť priestor pre názvy a/alebo voliť väčšiu veľkosť písma, čo napríklad v zastávkových CP umožnilo zúžiť stĺpec pre zastávky a rozšíriť stĺpce pre odchody (schválne, kto si to všimol).
Ale aj tieto skrátené názvy boli volené tak, aby boli normálne a všeobecne zrozumiteľné, nie rôzne skomoleniny (Hodžko, Mierko...). Ak by sme chceli ísť do extrému, v BA je cca 730 zastávok, takže by im stačilo dať 2-miesty alfanumerický kód. 😉
Pri MiÚ Nové Mesto bolo viac návrhov, nakoniec "vyhral" tento, keďže korešponduje s inými zastávkami pri MiÚ. Cintorín Slávičie bolo na návrh (požiadavku) MČ.
Reakcia na: gejza #78:
Však táto časť Vrakune dopravnú obsluhu má, dokonca s výrazne lepšou trasou (až do centra) aj intervalom ako by poskytla linka 79.
Reakcia na: hroch #75:
Už si presný dôvod nepamätám (vlastne ani neviem, či odznel), ale VOR sa tomu nebránil, ale úradu NOE sa to pozdávalo menej. Preto L901 skončila ako spoj medzi BA a rakúskymi obcami a tomu sú prispôsobené aj podmienky a tarifa. Ale kto vie, možno že aj súčasná spolupráca po rokoch niečo vyprodukuje (predsa len, medzi FR a DE tá spolupráca funguje dlhšie).
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
To ja by som skôr dúfal, že cestujúci budú môcť zostať vo vozidle vždy bez ohladu na čas príchodu a odchodu tak ako je to pri L98 a bude tam riadna priebežná konečná.

To čo je zavedené pri L40 na konečnej Nové SND alebo pri L95 na Muchovom nám. kde ma naposledy vyhadzoval (neúspešne) z vozidla vodič, ktorý mal po príchode a vystúpení cestujúcich na výstupišti minútu do odchodu so slovami že si mám prejsť na nástupište a tam nastúpiť keď tam pristaví vozidlo je opak prozákazníckeho nastavenia.

Pritom na Muchovom námestí je maximálny rozdiel medzi časom príchodu a odchodu päť minút (minimálny dve minúty) a je tam výstupište zvlásť a nástupisťe zvlásť – nieje tam oficiálne priebežná konečná.

Kým na Kukučínovej kde je rozdiel medzi časom príchodu a odchodu podla CP štyri minúty je priebežná konečná a cestujúci môžu normálne zostať vo vozidle. Myslím si, že práve takto by to malo byť všade kde je čas odchodu z konečnej po príchode okolo tých päť a menej minút na začiatok.
Reakcia na: Melange #81:
Presne takúto trasu minibusovej linky sme tu už viacerí dávnejšie navrhovali s tým, že by ten minibus mohol z Kosodrevinovej (t.j. obsluhoval by ju závlekom) pokračovať ďalej do Vrakune napr. po Podunajskej na Toryskú, resp. aspoň po Čiližskú, aby sa dalo z Ráztočnej dostať aj na DH.
Reakcia na: henko151 #83:
Snáď to bude tak ako na 40, ktorá pri Novom SND niekedy zastaví na výstupišti a inokedy na nástupišti podľa toho, aký tam má vyrovnávací čas.
Dúfam, že na Ovčiarskej sa nebudú vyhadzovať cestujúci z autobusu, lebo v niektorých časoch tam vidím dvojminútovy prestoj medzi príchodom a odchodom.
Reakcia na: gejza #78:
Dlhú 70 chceš ťahať na Topoľové? To je vtip, že? Inak, 79 by hneď dávala o niečo väčší zmysel, ak by pribudla zastávka na Mramorovej pri cintoríne.
Reakcia na: gejza #80:
Prepojenie Ráztočnej a ŽST P. Biskupice teda zmysel veľmi nedáva. A obsluha cesty 572A tiež veľmi nie. Zmysel by mohol mať mikrobus s konečnými Astronomická a Kosodrevinová (priebežná konečná) s trasou: Exnárova, Mlynské luhy, Na piesku, Priehradná, pričom na Priehradnej by zrejme mohla byť zóna stop.
Reakcia na: Urbanway 2423 #79:
Z Ráztočnej sa dá pokračovať popri "koňoch" až na Odeskú a cez Žst. PB prísť späť do Mesta.

Pokiaľ ide o uličky pri lesíku, neviem si tam predstaviť obojsmernú premávku, skôr by som to videl v zjednosmernení Priehradnej a Brezovej, tam by však asi miestni nesúhlasili 👎 👎 👎 ...
Reakcia na: gejza #78:
Na Ráztočnej je problém v tom, že tam nie je kde otočiť autobusy. Na druhej strane by tam však mohla premávať minibusová linka, ktorá by sa otáčala okruhom cez Kosodrevinovú. Nejaká linka (asi tiež minibusová) by sa zišla aj na ulici Na piesku a Priehradnej, kam na rozdiel od Ráztočnej nejazdí ani regionálny autobus.
Reakcia na: ptyca #77:
Možno by stálo za úvahu zrušiť 79 a namiesto toho obsluhovať Lieskovec, Ketelec a "Koniec sveta" vybranými poradiami 67, 70 a/alebo 77 ...
Taktiež by bolo dobré zauvažovať aj nad dopravnou obsluhou bývalej vrakunskej panelárne (Píniová, Ihličnatá, Ráztočná, ...) ...
Reakcia na: Jozin z Bazin #68:
67 uz nikam netahat, bude z nej vymetak non plus ultra. Radsej vratit 79 do povodnej trasy aby mala ako taku vytazenost a netravila dni na ZST P.Biskupice. 87 detto a zrusit ten paskvil na 78. Dlhe roky trcali tie busy v zapchach na Hradskej a nikomu to nevadilo. Mesiac pred otvorenim obchvatu ktory tie zapchy vyrazne zredukoval dodrbali komplet dopravu vo Vrakuni a PB. DILETANTI.
Reakcia na: Cancer #53:
Keď už Karlsdorf, tak L32 a L33 by mali chodiť na Longital! (Dokonca by sa ušetrili 2 znaky oproti Dlhým Dielom.)
Reakcia na: Valec #74:
To by ma inac zaujimalo ze preco. Lebo napr. elektricka zo Strasburgu do nemeckeho Kehlu je pre mna podobny pripad - tiez cezhranicna, v ramci Schengenu - a standardne berie aj vnutrostatnych cestujucich... Nerypem, fakt by ma to zaujimalo, ze ci si VOR nechce nechat liezt do kapusty alebo je problem s pripadnym dvojtarifovym nastavenim alebo co.
Reakcia na: hroch #72:
Povedal by som, že bude čiastočne integrovaná, vnútroštátna preprava nateraz možná nebude.
Reakcia na: 810zssk #62:
Nad stanicou? Hádam Nad stn 😎
Reakcia na: Valec #70:
Bude stale platit, ze 901 pojde mmimo beznej tarify IDS BK (alebo VOR), takze vnutrostatna preprava nebude mozna?
Reakcia na: Valec #70:
Vďaka za info ku tej 901, tu je teda odkaz: https://p2w.vor.at/api/pdf/ttb?query=&line[]=vor:74901:%20:H:j22:1


Prečo nie?

V tomto volebnom období sa premenovávali zastávky Pri Suchom mlyne alebo Pri Habánskom mlyne aby boli kratšie a jednoduchšie, preto je logické dožadovať sa toho aby sa aby sa zjednodušili aj ostatné.

Takisto sa premenovávali zastávky lebo vraj znejú príliš podobne (Odborárska vs Odbojárov) a pritom sa pri poslednej zmene vrátil názov jednej zastávky na pôvodný, ktorý je oveľa viacej podobný inej ako boli tie, ktoré sa menili a zámena ktorých cestujúcim spôsobí ovela väčšie problémy.

Nehovoriac už o tých ostatných, ktoré zostali podobné. Alebo sa podobné a dlhé, viac slovné priamo vytvárali v iných prípadoch (MiÚ Nové Mesto).

Aký je rozdiel medzi názvom zastávky Hodžko, kde takéto označenie je aj reálne zaužívané, a názvom Cintorín Slávičie?
Reakcia na: Cancer #66:
Na VOR je už zverejnený finálny.

Nemyslím, že tie návrhy čo tu padajú fakt niekto myslí vážne.
Reakcia na: Ttom #67:
A prečo nie je stále MiÚ Ružinov na znamenie?
67 mohli este presmerovat cez Podunajsku ul. ako nahradu za zrusenu 79, kedze najblizsia zastavka do PB/Ruzinova je az 700m. A 87 mohli predlzit na Cilizku cez Hradsku, Vrakuncania by mali priamy spoj do Slovnaftu/Petrzalky bez nutnosti prestupov, ktore casto nenadvazuju. Na Zeleznicnej ul. by 87 nahradila obsluhu presmerovanej 67 a navyse maju tam aj vlakovu stanicu.
ked tu uz pisete o tych zmenach nazvov, mne stale vrta v hlave, na Jancovu/Hummelovu sa zabudlo pri zdruzovani nazvu blizkych zastavok?
Reakcia na: Valec #65:
Keby koordinátor zverejnil cestovné poriadky linky 901, ktorými disponuje mohli by sme diskutovať o nich žmurk žmurk.

A vôbec – neviem prečo by diskusia o zmenách (o ktorých sme presvedčení, že mali nastať spolu s tými popisovanými vyššie) mala byť offtopic.
Akože sorry, ale nie je toto diskusia do Off-topic fóra? Lebo s článkom to má pramálo spoločného. 😉
Reakcia na: Viko #61:
Opatrne, lebo niekoho napadne premenovať Dúbravku na Studenú studňu, Vrakuňu na Otázkovo a Lamač na Kvetinový háj.
Reakcia na: 3pa3ck3 #55:
Letisko by malo byť BTS... aspoň by sme prilákali aj nejakých fanúšikov k-popu. 🤔
Ešte mi napadlo že teraz keď máme podzemnú AS by sa možno hodilo niektorú okolitú zastávku premenovať na Nad stanicou.
Reakcia na: Cancer #53:
Po vzore Dvojstudňových polí som za Karolovu obec 😃
Reakcia na: TeBeCe #59:
Po novom "Žst.", očividne sa rozhodli zobrať si niečo z pôvodného aj nového názvu 😀
Reakcia na: 3pa3ck3 #55:
Máš recht. Chcel som dodržať princíp kompaktnosti, ale tak teoreticky by to mohlo byť aj Stefanik TWR 😂 Ale zas, keby sme chceli byť veľmi proSTN, tak by to malo byť "LZIB TWR" s tým, že ohlasovanie by bolo lima zulu india bravo 😂
Reakcia na: stanod #56:
Tento rok je ale toptéma klimatizácia, čo tam po názvoch zastávok 🙂
Reakcia na: Cancer #53:
Potom bude ale treba aj Zajačie premenovať na Hasenfeld 😉
Reakcia na: Ike #54:
To je príliš nešpecifický názov, keďže CTR STEFANIK zaberá na mape väčšiu plochu ako mesto Bratislava 😉

https://aim.lps.sk/eAIP/eAIP_SR/AIP_SR_valid/pdf/aip/LZ_AD_2_LZIB_8-1_en.pdf
Reakcia na: Cancer #53:
Letisko by jednoznačne malo byť "Stefanik" (bez Š) podľa terminológie v rámci ATC.
Reakcia na: Ike #51:
Hodžko! Mierko? Už viem, bude mať názov ako Letisko / Airport: Hodžko / Mierko! 😁

Karlovka to znie príliš súčasne, určite to ani na žiadnej mape nieje... Ale taký Karlsdorf by sa určite na nejakej mape z roku pána našiel. 😉
Reakcia na: Cancer #49:
Hlavne ešte stále máme niekoľko príliš dlhých názvov. Dúfal som že konečne vyriešia Stanicu Nové.
Reakcia na: Cancer #49:
Pod stanicou = Stanica

a ešte by sa hodili nejaké šesťstudňové polia alebo "Karlovka"
Reakcia na: Trolley #48:
Ja rátam že zajtra. Tak či tak platí ešte tá druhá časť vety z príspevku #43.
Reakcia na: N/A #46:
Názov zastávky OC Dubrawa sa zmenil naspäť na názov podobný zastávke Hrubé lúky už minulý rok tak si povedali, že nieje tento rok čo už premenovať.

Ale teda nejaké resty s názvami zastávok začínajúcimi slovom pri ešte zostali, to by bolo dobré napraviť... 👽

Tak šup šup, chcem vidieť Kríž, Krematórium (môže mať rímsku číslicu II aby sa dalo odlíšiť od prvého), Podchod, Šajby, Sandberg, Strelnicu (tiež nutné použiť rímsku číslicu II) Záhrady (prípadne Devín, záhrady), Zvonicu.... A samozrejme Hrubú lúku (nominatív Hrubá lúka; nemýliť si s Hrubými lúkami, nominatív Hrubé lúky).

To sa ešte stíha k prvému novembru (ku tomu dátumu sa premenovávalo aj minulý rok).
Reakcia na: Valec #45:
To vychádza na dnes ak dobre rátam.
Reakcia na: N/A #46:
a ani zbytocne precislovanie nejakych jestvujucich liniek aby sa to niekomu lepsie vynimalo v tabulke ? 😃 😃
Žiadne hromadné zmeny názvov zastávok❓ ❓ ❗ ❗ ❗ 😨 😨 😨 😨 😨 😨
No toto. 😅
Reakcia na: Trolley #44:
"Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti..."
Reakcia na: Valec #43:
Tá je 14 dní.
Reakcia na: Cancer #42:
V zákonnej lehote, resp. hneď ako bude držať v rukách vydanú licenciu.
Reakcia na: Valec #41:
A kedy teda koordinátor ráči zverejniť ten správny žmurk žmurk?
Reakcia na: Trolley #32:
A vôbec ťa nenapadlo, že ten CP môže byť aj zlý? 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #39:
Aha, to bude asi chybný import z SK dát a žiadna zastávka tam nebude, len prebrali pohraničné body (ktoré sa z neznámeho dôvodu dodnes na Slovensku publikujú do CP).

Inak ten CP je podľa mňa chybný, lebo minimálne prevádzka počas sviatkov tam imho nie je zapracovaná správne.
Reakcia na: 810zssk #38:
Na slovenskej strane bude zrejme zastávka Bratislava, Petržalka, keďže je iba jednu minútu od zastávky Berg/Wolfsthal Zollamt.
Reakcia na: Salomon #34:
Oceňujem zastávku na hranici hoci je škoda že nie je na slovenskej strane a v zóne 100/101.

Kde je zastávka Bratislava, Petržalka.
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Okej. A kde je teda problém? 🙂 Žiadna z tých križovatiek nie je svetelná.
Reakcia na: therenda #35:
Nebude mať dvojité označenie - vo VOR označenie 109 a v IDS BK označenie 901?
Reakcia na: Trolley #32:
Dnes som však v elektricke videl reklamu IDSBK na túto novú linku do Hainburgu, kde bola označená ako 901...
Reakcia na: Trolley #32:
Tu je CP linky 109
Reakcia na: Petto #25:
a to je snad zakazane?
Reakcia na: Valec #21:
Už je vonku CP, kde je označená ako 109.
Reakcia na: diky #24:
Čo je ironické na tom, že 63 zachádza k Tescu Lamač? Snáď aj expresné linky by mali obsluhovať dôležité body na trase. Obchádzať Tesco Lamač by malo taký istý zmysel ako keby obchádzala Podstaničné námestie.
Reakcia na: 810zssk #26:
Obratisko na Dúbravskej ceste je v križovatke a tiež aj na Kuklovskej sa občas zvykne 35 otáčať v križovatke s Veternicovou (raz som v tejto križovatke videl otáčať sa aj Š17), keď je obratisko plné.
Reakcia na: Dadino #27:
Problémom sa dlhodobo javí byť absencia koordinácie medzi developermi a DPB (prípadne príslušným oddelením magistrátu). Mesto by malo mať predstavu kadiaľ chce viesť linky do nových oblastí a následne zaviazať developera vybudovať zastávky tam kde sú potrebné. Bohužiaľ v tomto meste sa nad obsluhou rozvojových území začína uvažovať tak dva až tri roky po ich výstavbe a potom to tak aj vyzerá.
Reakcia na: Dadino #27:
Developer asi počítal s tým, že autobus pôjde z Hydinárskej po Jozefa Nagya, ktorá ešte (v úseku od Hydinárskej po Ametystovú) nebola postavená.
Inak teraz som si pozeral, že developer musel byť dobre zabrzdený keď budoval zastávky v tejto novej zóne v PB. Vybuduje zastávku za ulicou Achátová čiže teraz sa zbytočne musí pre linku 67 vytvoriť nová zastávka pritom o 8-10m ďalej bude nevyužívaný zastávkový záliv. DPB pomenuje zastávku Ligurčeková pritom zastávka bude umiestnená pri vyústení ulice Jastrabinová a okolo Ligurčekovej ani nepôjde vôbec. Nerozumiem prečo tú zastávku developer vybudoval tak nezmyselne fakt.
Reakcia na: Petto #25:
A? Ktorú križovatku máš na mysli? Mne napadá len tá za Borskou a tam nevidím žiaden problém.
Reakcia na: toldo #22:
Otacanie v krizovatke s SU8.
Paradoxne "expresná" linka 63 zachádza oboma smermi k Tescu a "vymetacia" (v Petržalke) linka 192 ukončená už na Patrónke. To už mohli dať oficiálne zastávku aj pri Červenom moste pre cestujúcich, nie že tam sa len točí.
Inak jediné vysvetlenie toho nezachádzania 192 až k Tescu je, že ak sa tam stretne s 20-tkou, ktorá čaká na odchod, tak sa nepomestia. Už som tam zažil nie raz 20,192 že tam čakali naraz a 63 nevedela prejsť....
Reakcia na: monika1 #16:
Jednoducho, linka 92 je v podstate aj naďalej zrušená (okrem tých pár spojov na návoz zmeny do/z VW).
Reakcia na: Petto #20:
pokutu za co?
Reakcia na: Trolley #7:
Nie, bude premávať pod číslom 901.

#4: Pribudne aj linka 628. Ale toto je článok o MHD. 😉
Reakcia na: stanod #19:
Uplne normalne. Skor sa dlhodielska L35 otaca v krizovatke , sa cudujem ze este nedostali pokutu za to. Ale pri tej frekvencii par spojov denne ...
Reakcia na: Petto #18:
192 to nie je iba vďaka tomu kruháču 🙂
Reakcia na: stanod #17:
A co sa bude otacat v krizovatke okrem 87 ? 67 To nie je , ani 192.
Niekomu na Olejkárskej sa zapáčilo otáčať autobusy v križovatke (viď aj 87 na Železničnej).
Chápem to správne tak, že 92 bude od 05.09.2022 premávať podľa grafikonu z 01.07.2022 pracovné dni, školský rok?
Otazka, ci by sa pre L192 tie dve-tri minuty navyse po Tesco Lamac (jednym smerom) nedali ziskat upravou chronometraze v Petrzalke. Raz co som tym siel v sedle tak sa v Petrzalke dost vetralo. Alebo pri najhorsom vynechanim niektorych zastavok ako je pri L59.
Nech povedia ti, co tym jazdia pravidelne (cestujuci/vodici).
Reakcia na: 810zssk #12:
Súhlasím, najviac by sa to asi zišlo PB, Rači, Drotárskej ceste, Kramárom (tu by mohol jazdiť aj minibus na Revín a k NOÚ), oblasti Prístavnej ulice a Borom (v posledných dvoch to platí aj cez deň).
Reakcia na: Michalziak #11:
Nemohli by študenti z Mokrohájskej ísť 21/83/84 na Patrónku a tam prestúpiť na 192? Možno by pomohlo, ak by sa škola nejako pokúsila dohodnúť opätovné predĺženie 192 k Tescu Lamač aj napriek tomu, že tam majú školské spoje.
Reakcia na: Urbanway 2423 #10:
Nočnú dopravu by bolo dobré zlepšiť kadekde, ale ochota pridávať vozy na nočáky je takmer záporná.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Ale ani neviete ako už len prítomnosť tej 92-ky pomáhala na Mokrohájskej. Najlepšie by bolo keby chodila k Tescu 192 celodenne (tak ako je to určené v CP). Väčšina ľudí, čo som poznal a stretával som sa s nimi chodili síce na 21 smer Mlynské Nivy a Devínska Nová Ves, ale našli sa aj šťastlivci, ktorí išli aj do Petržalky.
Ale ten juh Petržalky smerom na Mokrohájsku je totálne zabitý a povedzme si takto, nie každému sa chce cestovať hodinu hore-dole školským autobusom, hlavne ak býva niekde na Lúčanke. A aj ten je určený primárne pre školy Mokrohájska 3, čiastočne aj Mokrohájska 1 a DSS Rosa, čo ale nie je problémová lokalita. Zostávajú ešte inštitúcie na Dúbravskej ceste, lebo väčšinou, čo som videl idú ľudia radšej dole schodami na Mokrohájsku ako čakať na riedko chodiacu 35-ku. To je len k tomu, ako tam vyzerá každodenná dopravná situácia v špičke.
V sedle sú napríklad obrovské časové intervaly na linkách 83 a 84. Ak sa ide čo ja viem do mesta, tak je to v poriadku, ale keď idete buď do Ovsišťa alebo na Kutlíkovu, tak čakáte aj 15 minút!!! Keď je náhodou skrátené vyučovanie, tak celkom dosť veľký problém. Nehovoriac o tom, že sú to nosné linky, ktoré bývajú plné a povedzme si takto, nie všetci sú ochotní 😅.
Ospravedlňujem sa, ak som to napísal dlho, ale takto som tam každý deň fungoval.
V tých PB by bolo dobré zlepšiť aj nočnú dopravu. N70 síce býva na okruhu v PB už celkom prázdna, ale ak by mala v PB lepšiu trasu, tak by ju podľa mňa využívalo viac cestujúcich aj v koncovom úseku. N70 by mohla z Toryskej obojsmerne pokračovať po Učiteľskej k ŽST PB a potom po ulici Pri trati na Vinohradnícku a ďalej k Podunajskej bráne. Zrušením okruhu by sa zlepšila aj presnosť N70 (muselo by sa pridať 1 poradie), keďže tie 3 minúty pri ŽST PB častokrát nestačia na vyrovnanie meškania (N70 prichádza na stanicu častokrát neskoro). V budúcnosti by sa mohla zriadiť aj nová linka v trase Hl. st. - centrum - Šafárikovo nám. - Landererova - Prístavná - Nový Ružinov - Vlčie hrdlo - Slovnaftská - Krajinská > Linzbothova > Učiteľská (prestup na N70) > Vetvárska a po Krajinskej späť na Hl. st. N74 by sa z Mierovej odklonila na Domkársku.
Reakcia na: TomJ #2:
192 môže vždy chodiť aspoň v sedle k Tescu Lamač, ak by nebolo na Červenom moste dosť miesta. Prečo vlastne nemôže 192 jazdiť po Tesco Lamač aj v špičke, veď s 3-minútovým vyrovnávacím časom pri Tescu Lamač by stále mala mať 20-minútovú prestávku vo Vozovni Petržalka?

Tá zmena na 96 a 196 je ale super a mala sa urobiť už dávno. 👍
Reakcia na: Trolley #7:
109 = Cilizska <-> Meopta ? 😃
(dnesna 75)
Reakcia na: Anderis556 #5:
Bude premávať pod označením 109.
Reakcia na: Mhr1 #3:
Ako trolejbusy pri bývalej Vojenskej nemocnici.
Ešte by mala začať premávať linka do Hainburgu ak sa nemýlim? Alebo to zrušili nakoniec?
Plus ešte v článku chýba info o novej regio linke 216 (Stupava - Záhorská Bystrica - Marianka - Stupava). Interval bude 60 minút
Ako sa na Patrónke točí a-192?
Reakcia na: Michalziak #1:
Možno, že pri predĺžení do Tesca by bolo treba pridať jedno poradie. Mohla stáť aspoň na zastávke Červený most, keď sa tam už točí, aj keď to je detail. Inak, nie sú tam kapacitné problémy? Poobede chodí na otočku, no v sedle tam má dlhšiu prestávku a neviem si predstaviť pomery v obratisku, ak sa tam stretnú tri-štyri trolejbusy a ešte aj 15m SU.
Linka 130 bude obnovená?
Veľa vecí v pohode. Len tej 92-ky je podľa mňa škoda. Škoda tiež, že 192 nepôjde k Tescu Lamač. Ľuďom zo škôl na Mokrohájskej alebo hore na Dúbravskej ceste cestujúcich do oblasti strednej alebo južnej Petržalky by to podľa mňa veľmi pomohlo. Sám som chodil do školy na Mokrohájsku a čakať na autobus, keď odpadla hodina bolo niekedy náročné (Cestoval som v úseku Mokrohájska-Kutlíkova). Ale ak trepem hlúposti, tak kľudne oponujte.