Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 5.9.2022)

Od septembra bude zavedená obsluha južnej časti Podunajských Biskupíc predĺženou linkou 67, zmenená bude aj trasa linky 192.

Od 5. septembra 2022 príde k niekoľkým zmenám v organizácii liniek bratislavskej MHD a zároveň bude v pracovných dňoch na linkách MHD obnovený prevádzkový režim Pracovný deň, školský rok (s výnimkou linky 31, ktorá bude do začiatku zimného semestra premávať ako počas prázdnin).

Linka 67 bude premávať v Podunajských Biskupiciach po predĺženej trase do štvrti Podunajská brána. Z doterajšej konečnej zastávky Vinohradnícka bude predĺžená okruhom cez ulice Hydinárska, Achátová, Akad. maliara J. Nagya, Družobná, Farmárska, Korálová, Hydinárska. Zastávka Vinohradnícka bude po novom obojsmerná priebežná zastávka. Na predĺženej trase linka 67 obslúži nové zastávky:

  • Ligurčeková (na Achátovej ulici na Hydinárskej pred odbočkou na Achátovú)
  • Ovčiarska (konečná zastávka, na ul. Akad. maliara J. Nagya neďaleko Lidla)
  • Farmárska (na Farmárskej ul. pred vyústením na Korálovú)

Linky 67 78 N70 budú po skončení výluky opäť premávať vo Vrakuni po pôvodnej trase po Hradskej ulici s obluhou pôvodných zastávok Podpriehradná, Majerská a Šípová.

Linka 90 bude po ukončení výluky od 6. septembra pri Novom SND premávať po pôvodnej trase cez parkovisko pri divadle a ruší sa obsluha zastávky Landererova smerom k Novému SND.

Linky 92 a 192 budú premávať aj počas školského roka v režime, ktorý bol zavedený od 1. júla 2022, t. j. linka 92 premáva iba počas striedania pracovných zmien v automobilke, v ostatnom čase ju nahrádza linka 192 v úseku Depo Petržalka - Patrónka. Linka 192 už nebude obsluhovať zastávky Mokrohájska a Tesco Lamač, nová konečná zastávka bude Červený most (ako linky 42 45 47).

Linky 96 a 196 budú pri jazde do Petržalky zastavovať aj na zastávke Pažítková na Prievozskej ulici, čím sa umožní prestup aj na trolejbusovú linku 42 v smere z Prievozu do centra mesta. Na linke 196 bude skôr ukončená premávka v rannej špičke, naopak, popoludňajšia špička začne o niečo skôr.

Po prázdninovej prestávke bude opäť premávať lokálna autobusová linka 130 z Patrónky cez Lamač do Krematória.

Na nočných linkách budú upravené jazdné doby na základe najnovších meraní z prevádzky, môže preto prísť k drobným posunom odchodov z niektorých nácestných zastávok. Rozsah premávky zostáva zachovaný.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vidím, že sa presúvali zastávky ešte skôr, ako k predĺženiu L67 reálne prišlo.
Reakcia na: TeBeCe #113:
Škoda že nebude obsluhovaná linkami 7xx IDS keďže na 5-6 metrov vzdialenej ul Svornosti pôjdu v rannej špičke v intervale 5 minút do centra. Nuž ale v čase začiatku výstavby v roku 2019 na moju písomnú otázku ohľadne prípadného riešia spoločnej zastávky MHD/Regio má MiÚ Pod. Biskupice odkázal na telefónnu infolinku DPB s tým že si to rieši DPB. A nie MiÚ PB.
Chcelo by to trochu ovce vypustit na pasu na tej Ovciarskej 🙂
Reakcia na: birch #111:
Pre birch a Urbanway 2423
Chlapci, teraz sa cítim akoby som si niečo šlahol😂
Naozaj som cestoval uvedenými časmi, aj plánovač ciest na imhd mi to ukazoval. Menilo sa niečo, keď som mal dovolenku?! No haluz. Teraz to nemôžem ani len dokázať.😔
Kombináciu 53,39,67 som už tiež absolvoval ale L39 je v meškaní horšia ako L70. No, uvidím po novom, vyskúšam.
Kombináciu 98,70,67 je to risk, podľa tých časov, čo som cestoval lebo L70 má večné meškanie. Ono sa nezdá ale aj dve minúty sú veľa na meškanie, preto mi plánovač ukazuje neskoršiu kombináciu.
Chlapci, viete aké odchody mala linka 67 z MiÚ P. Biskupice, smer Vinohradnícka po 20,21,22 hodine?
Tie, čo sú uvedené v sedle v pracovných dňoch.
Čiže: hh:21,51 , niečo sa menilo, mne to ušlo a to si dávam bacha.
Ahojte chlapci, idem haluziť ďalej😂🤷🏽‍♂️
Krásny deň



Reakcia na: Salomon #109:
A ktorý plánovač cesty? Lebo ten na imhd.sk danú kombináciu 98-70-67 nenájde ani na piatok 2.9., keď sa jazdí ešte podľa súčasného grafikonu a kombinácia zjavne existuje, napr. cp.sk ju nájde.
Reakcia na: Salomon #109:
Vyhľadávač mi našiel spojenie o 21:15 pomocou 53, 39, 67 s príchodom na Ligurčekovú o 21:52. Avšak aj spojenie 98, 70, 67 mi podľa CP vychádza:
98 - Nová doba - 21:20 > Prístavný most 21:26 > 70 - Prístavný most 21:34 > MiÚ PB - 21:46 > 67 MiÚ PB 21:49 > Ligurčeková - 21:52.
Vyhľadávač spojení to ale z nejakého dôvodu neukazuje, aj keď sú časy odchodov 98, 70 a 67 rovnaké ako teraz.
Reakcia na: TomoSK #108:
Ale menili. Po starom som všetko stíhal aj keď linka 70 permanentne mešká.
Ja, cestujem z Nová Doba a plánovač cesty od 5.9.2022 mi už neudáva to, čo bolo po starom.
Doteraz som cestoval
L98 21:20
L70 21:34
L67 21:51
Po novom je to inak. Odchod linky 67 je 21:19, 21:49. Plánovač cesty ma navádza na čas 22:19 na linku 67.
Takže celé zle!!!
Reakcia na: Salomon #102:
Isto? Odchody na 67 sa nemenili, o 21:49 z MiÚ Biskupice odchádzala linka 67 aj pred zmenou a bude aj po zmene. 🙂 Na prestup tam sú zo 70 tri minúty.
Reakcia na: Valec #104:
1. Zastávky v BA sa už premenovávajú tak často, že keď vznikla nová metodika, tak sa to kľudne mohlo premenovať znova, bola by to len ďalšia kvapka v mori nezmyslov.
2. Vôbec to nerieši problém prečo vlastne bol názov "MiÚ Karlova Ves" problémový, keď iné MiÚ sa nezrušili.
3. Ak máme milión metodík, ktoré majú milión výnimiek, vytvárajú nezmyselné názvy a ešte aj kopec ľudí štvú, má zmysel také metodiky mať?
Reakcia na: Salomon #105:
"Ja sa tiež síce pozriem, keď je niečo krásne"
napriklad pekna mlada naha zena za oknom ? 😃
(nedalo mi)

"Na Hydinárskej sa ľudia sťažujú, že už nebudú môcť, parkovať vonku! Ako a prečo by mali keď majú dvory pre vjazd?"
toto je taka nie malo rozsirena "choroba" ze aj ked maju kde parkovat na svojom, tak su lenivy si otvorit branu a radsej to nechaju na ulici.... a toto je asi jedina oblast (parkovanie na ulici pri rodinnych domoch) kde by zavedenie parkovacej dane mohlo snad priniest aj nejake zlepsenie; na druhej strane na to by stacilo aj to aby nekorektne parkovanie kontrolovali a sankcionovali zabky (aj dnes aj tam kde to nie je zakazane znackou castokrat chyba potrebna volna sirka vozovky a teda dovod na udelenie sankcie takto "vhodne" parkujucim je)
aj ked ono (aspon v oblasti kde sa pohybujem ja) moze byt aj taketo posudenie z pohladu ulice dost zradne, lebo aj ta ulica moze lezat na niecich sukromnych pozemkoch a nie na mestskych a asi sa bude tazko sankcionovat majitela pozemku ze si na nom parkuje....
Reakcia na: hroch #103:
Všetkému rozumiem, chápem ale kde má mať, teda zastávky keď všade je dom? Poriešili to na Hydinárskej aspoň pri betónovom plote, iné je na Farmárskej. Chápem aj to, že im budú cestujúci pozerať do okien, teda, česť výnimkám. Ja sa tiež síce pozriem, keď je niečo krásne ale keď im vadia cestujúci, nevadia im okoloidúci, že sa tiež pozerajú?
Na Hydinárskej sa ľudia sťažujú, že už nebudú môcť, parkovať vonku! Ako a prečo by mali keď majú dvory pre vjazd? Je to hlavná cesta a ja som tam teda značku nevidel, žeby sa dalo súvisle parkovať, či? Keď bez rozmyslu parkujú, tak môže byť aj zastávka! Na Padlých hrdinov je tiež zastávka pri rodinnom dome a teda, nikoho som si nevšimol, žeby niekto očumoval z autobusu do okien, rodinného domu. To je teda argument😂
Reakcia na: keks #100:
O tom sa rozhodlo ešte pred tou metodikou.
Reakcia na: Salomon #102:
“Jasne, ze chcem, aby sem chodil autobus. Ale nech NEMA ZASTAVKY PRED MOJIM DOMOM!”

Och… 😭
Potešilo ma, že konečne, nejaký autobus pôjde do Podunajskej Brány ale vo večerných hodinách už vôbec, nebudem stíhať, linku 67 z linky 70. Doteraz mala odchod 21:51 po novom 21:49.
Za ďalšie: linka 67 ešte nezačala premávať po predĺženej trase a ľudia z Podunajskej Brány už riešia, sťažnosť na DPB, ktorú chcú podať a podajú ju ešte aj na MiÚ. Sú to hlavne ľudia, ktorým vznikla dočasná zastávka pred ich domami a k nim sa pridali aj další, ktorých sa to ani len netýka.
Možno sa stane, že tam ani jazdiť nebude. Neviem len odhadujem.
Pre väčšinu škoda, pre zvyšok sláva.
Reakcia na: Ike #94:
Ten prípad s pomenovaním podľa hovorovo zaužívaných lokalít/názvov je niečo čo by podla mňa bolo ovela vhodnejšie použiť ako znásilňovanie názvov, či vyťahovanie názvov o ktorých nikto nepočul zo starých máp ak už naozaj nieje podla čoho zastávku pomenovať.

Napriek tomu si myslím, že by bolo vhodnejšie primárne pomenovávať podla súčasných miestopisných názvov a významných orientačných bodov/objektov a nepremenovávať zastávky iba preto, že nám by sa páčil takýto názov a „chceme oživovať tradičné miestopisné názvy“.


Ľudová štvrť je podla mňa trochu iný prípad, keďže to je pomerne veľká miestna časť z akých sa skladajú všetky mestské časti. Ale naráža to zase na to, čo dobre rozpísal 3pa3ck3 – či takto pomenovaná zastávka korešponduje s jej umiestnením v danej štvrti a tiež by som čakal, že bude povedzme v strede, prípadne zastávka z ktorej bude najlepší prístup ku celej danej štvrti.

Teda názvy zastávok Záluhy či Podvornice ako také neodsudzujem (pri Poluse považujem za chybu, že sa k pomenovaniu podla najvýznamnejšieho orientačnému bodu podla nastavených pravidiel nemôže pristúpiť).

Či bolo vhodné a hlavne potrebné premenovávať pôvodné názvy na tieto na DK radiále je už na inú debatu (podla mňa sa premenovávali viaceré iba tak z rozmaru #namsatotakpaci čo by nemalo nastávať nikdy a cielom by malo byť aby sa zastávky premenovávali iba v skutočne nevyhnutných prípadoch). A tiež treba myslieť na to umiestnenie štvrte/miestnej časti voči zastávke.

Koniec koncov pomenovávanie zastávok podľa miestných častí je tiež zaužívané – Dvory, Lúky, Ovsište, Zrkadlový háj, Paulinské, Vápenka, Koliba, Jurajov dvor, Zátišie, Pálenisko...
Reakcia na: Valec #89:
"Pri MiÚ Nové Mesto bolo viac návrhov, nakoniec "vyhral" tento, keďže korešponduje s inými zastávkami pri MiÚ."
Zaujímavé, že MiÚ Karlova Ves asi nekorešpondoval, keď ho bolo treba premenovať na Nám. sv. Františka 🤔
Reakcia na: 810zssk #95:
Lenže problémom názvov zastávok podľa štvrtí je ich nešpecifickosť (keďže častokrát nejde o jedinú zastávku v danej štvrti). Potom už pokojne môžeme úplne zrušiť previazanie názvov zastávok s geografiou (čo by ale v skutočnosti nemusel byť nejaký problém, keďže názov najbližšej zastávky si môžem pozrieť na mape a online vyhľadávače vedia určiť trasu z adresy na adresu)

Inak podľa vymedzenia Ľudovej štvrte, ktorú sa mi podarilo nájsť, zastávka MiÚ Nové Mesto neleží ani na jej hranici
Reakcia na: 810zssk #97:
Súhlasím s Tebou 🙂
Reakcia na: Ike #96:
Ako píšem, Dvojstudňové polia sú iná téma. Ale názvy ako Bubnovka, Zajačie, Piesčiny, Slovany a podobne vnímam pozitívne.

Inak tie Dvojstudňové polia kľudne mohli byť proste Zweibrunfelder bez nejakých krkolomných prekladov.
Reakcia na: 810zssk #95:
Na skratky nemám názor. Iba som opísal, že v metodike sa to nejako zadefinovalo (čo je formálne v poriadku), ale hneď sa vytvorili nepísané výnimky (čo v poriadku nie je).

Čo sa týka miestopisných názvov, sú v poriadku, ak nie sú slangové a ak sa v minulosti reálne používali. Napr. existujú ľudia, ktorý používajú Firnšál, Mierové námestie (tak sme ho dokonca volali my na gympli v roku 2002), Gaštanový hájik a pod., takže ak by hypoteticky nastali podmienky na premenovanie zastávok v ich okolí a súčasný názov by sa nemohol používať, tak tieto hovorovo-historicky-faktografické pomenovania sú v pohode.

(disclaimer: nechcem premenovávať Hodžovo námestie na Mierové námestie, to bol len praktický príklad).

Čo je imho v neporiadku je, keď vyťahujeme staré nemecké názvy, ktoré nijako neprispievajú k orientácii.