Zmeny v MHD a premávka počas letných prázdnin (od 1.7.2022)

Počas letných školských prázdnin nebude premávať linka 130, k drobným zmenám zastávok príde na linkách 90 147N53.

Počas letných školských prázdnin od 1. júla 2022 budú linky bratislavskej MHD premávať v pracovných dňoch podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školských prázdnin. Linky s celoročným cestovným poriadkom (iba stĺpec Pracovné dni) premávajú bez obmedzenia. Linka 29 bude v pracovných dňoch kapacitne posilnená kĺbovými vozidlami.

Linka 130 (Patrónka - Krematórium) počas prázdnin nebude premávať, jej premávka bude obnovená 2. septembra. Pri ceste do Krematória je možné z Patrónky cestovať linkami 37 215 219 245 250 a 269 (zastávka Pri krematóriu), v oblasti Lamača je možné využiť linky 23 30 63 123.

Do začiatku vysokoškolského zimného semestra nepremáva ani študentská linka 131.

Ďalšie zmeny v cestovných poriadkoch liniek MHD od 1. júla 2022:

  • Linka 49 bude v pracovných dňoch ráno pred 7. hodinou posilnená v smere k nemocničným zariadeniam na Kramároch.
  • Linka 92 bude pre ukončenie spolupráce s automobilkou premávať iba v časoch striedania pracovných zmien vo Volkswagene, v ostatnom čase bude možné medzi Patrónkou a Petržalkou cez Most Lafranconi využiť linku 192.
  • Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Depo Petržalka - Patrónka, premávať bude počas špičiek každých 20 minút, v sedle v intervale 30 minút.
    • Neobslúži doterajšie zastávky Mokrohájska a Tesco Lamač.
  • Linky 25 26 92 nebudú premávať počas nedieľ, resp. vo voľný deň, ktorý nasleduje po voľnom dni.
  • Upravené jazdné doby budú na linkách 50 57 58 67 70 74 139 145 147 151 a 154 na základe aktuálnych údajov z premávky.
  • Na základe vyhodnotenia využívania spojov budú upravené cestovné poriadky liniek 23 68 70 74 a 87. Na linke 27 bude upravený cestovný poriadok z dôvodu zlepšenia nadväzností na iné linky.

Od 1. júla 2022 bude tiež zmenená obsluha zastávok na linkách 147 a N53 nasledovne:

  • linka 147 bude obsluhovať novú zastávku Gorazdova zriadenú na Langsfeldovej ulici pred križovatkou s Gorazdovou,
  • linka N53 bude obsluhovať zastávky Krížna (obojsmerne) a Americké nám. (smer Vajnory) na električkovej trati.

Linka 90 bude mať počas letných prázdnin dočasne zmenené nástupište a výstupište Nové SND z dôvodu opráv v priestore parkoviska SND.

  • Nástupná a výstupná zastávka je od 13.8.2022 situovaná na Olejkárskej ulici za konečnou zastávkou linky 40.
  • V smere jazdy k Novému SND linka 90 obslúži aj zastávku Landererova.

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #64:
Je problém prestúpiť na Patrónke?
Aký je dôvod skrátenia L192 po Patrónku? Nemohla byť naopak predĺžená až po Bory , aby ostalo zachované spojenie Lamača s Petržalkou a OC Bory? V takom prípade by mohla ostať pod číslom 92 s tým, že k VW by išli iba vybrané spoje.
Takže pre nedohodu s VW prišiel Lamač o priamy spoj s Petržalkou, priamo k lekárom na Strečnianskej pápá resp. opačne s časťou DNV. Lamačania ďakujú. Mohli 192 potiahnuť aspoň po OC Bory alebo nech 21 zachádza cez zastávky Vrančovičova, Hodonínska. Vieme aspoň (kto má čarovnú guľu), či je to definitívne riešenie alebo môžeme očakávať nejaké zmeny?
Reakcia na: N/A #61:
Ako hovorí Samo: dá sa tam mikrobusový vymeták a potom sa skonštatuje, že nie je dopyt.
Reakcia na: Petto #51:
Veľké reorganizácie netreba očakávať, nemocnica Bory dostane zatiaľ obslužnosť pravdepodobne len linkou 123, resp. linka 30 sa združí so 130 a 123, čo bude teda vymetať všetko doradu.
Reakcia na: TomJ #59:
Ale podľa oznamov na zastávke po Mokrohájsku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #58:
Vďaka, takže podľa toho bude naozaj 192 jazdiť len po Patrónku.
Reakcia na: TomJ #57:
Asi pozeráš sekciu Zmeny a obmedzenia. Toto je v sekcii Všetky správy (nájdeš to hneď na úvodnej stránke)
Reakcia na: 3pa3ck3 #56:
Nepomohlo. Ale dozvedel som sa veľmi dôležitú informáciu - kde bude mať stanovisko ZV počas uzávierky parkoviska pred Novým SND.
Reakcia na: TomJ #55:
Skús stlačiť Ctrl+F5, možno Ti naťahuje nejakú starú verziu z Cache (ja to tam mám)
Reakcia na: Trolley #54:
Očividne ani sami v DPB nevedia, ako to bude jazdiť. A na ich vlastnej stránke neviem nájsť nič o zmenách počas prázdnin alebo je to tam veľmi dobre skryté. Za to je na vrchu info o zmene trás liniek X1, X3, X4 a X9, čo na prvý pohľad pôsobí dojmom, že by od zajtra nemali jazdiť električky.
Podľa tohto oznamu by L192 mala jazdiť po Mokrohájsku.
Reakcia na: Trolley #52:
Koncom roka 2022, zaciatkom 2023.
Reakcia na: Petto #51:
Len to bude kedy?
Reakcia na: diky #50:
Vraj sa to tam cele reorganizuje ked otvoria Bory Nemocnicu tak uvidime.
Reakcia na: Petto #48:
123 z Lamača do Borov ako keby ani nešlo, odhliadnuc od intervalu tak má 123 pre Lamač úplne zlú trasu obchádza uzol Vrančovičova a celý starý Lamač... dosť Lamačanov 92 využívalo na priame spojenie s Petržalkou.
Reakcia na: Petto #48:
Ale takto Lamač príde o priame spojenie s Petržalkou.

Ale ak by to nešlo aj po Bory, tak to mohli nechať po TESCO Lamač.
Reakcia na: Trolley #47:
Z Patronky tam ide bohate L21, z Lamaca L123.
Reakcia na: Petto #46:
Aj tak je divné, že to ide iba po Patrónku. Mohli to potiahnuť k OC Bory.
Reakcia na: Trolley #44:
Pravdepodobne len nie je este CP pre sk.rok po skonceni zmluvy DPB a VW.
L68 sa nam nenapadne oslabila poobedna spicka na 10min cez letne prazdniny.
Keď pozerám novè CP L 92/192 tak zmeny sú plánované len na prázdniny.
Reakcia na: TomJ #41:
A v nadväznosti na to hovorí § 44 o tom, že obec:
g) schvaľuje cestovný poriadok autobusových liniek v mestskej doprave

Neviem si predstaviť ako by DPB predložil na schválenie linka 0 červená, linka 0 ružová...pričom každá linka má svoje ID (nie len samotné označenie linky).
Reakcia na: Arrivaderci #39:
Choď sa niekedy pozrieť k VW pri striedaní zmien a uvidíš, že aj zmluvné linky sú očíslované. Nechápem, aký je tu problém, veď máme niekoľko liniek so 6 a menej spojmi (napr. aj väčšina nočných 🙂) a tiež majú rôzne čísla.
Reakcia na: Arrivaderci #39:
Ak by to bola jedna linka, tak si neviem predstaviť, ako by vyzeral ten CP pri troch tak rôznych variantách trás. Už teraz vyzerajú zastávkové CP liniek s vetvením komplikovane. Mám pocit, že v tomto prípade by to ani nešlo aplikovať do súčasného formátu cestovného poriadku. A to, že je to pár spojov je taká divná výhovorka. Do Petržalky tiež chodí v noci iba pár spojov, no asi by nebolo rozumné označiť to všetko ako N80 s troma rôznymi trasami.
Reakcia na: Arrivaderci #39:
Stačí sa pozrieť do KE ako majú riešené linky do USS. Avšak VW má o polovicu menej zamestnancov a v areáli žiadne iné významné firmy (ak áno, tak beriem späť).

A čo sa mi obzvlášť páči sú sivé linky...sivá + biele písmo = lokálna, sivá + čierne písmo = posilová linka
Reakcia na: Andrej #36:
Andrej, 0000 a Ike: rovnaky zmysel dava mat 3 cisla liniek na 6 autobusov z 2 konecnych vo VW 3x denne (cez vikend raz). Vazne potrebujeme 3 linky na dokopy 18 spojov denne a 6 cez vikend? Mozno farby nie su riesenie, ale urcite nepotrebujeme na to 25, 26 a 92.

Druha vec je mame milion inych zavodov, kde stoji 5-10 autobusov a nie vsetky su ocislovane (ale tak dobre, beriem ak tam plati normalna tarifa DPB) - a prezili to inde.
Reakcia na: Arrivaderci #33:
Prosím, nedávaj sem tieto návody, lebo sa budú realizovať 😂
Reakcia na: Arrivaderci #33:
Lenže tabule sa nebudú plošne meniť a na súčasných je to nepoužiteľné.

(okrem asi 150 ďalších dôvodov prečo je to hlúposť)
Reakcia na: Arrivaderci #33:
Preboha, 3 farebné linky s tým istým číslom? Prečo? Aký prínos by to malo? Kde vo svete sa takáto vec robí? To už radšej 25A, 25B, 25C.
Reakcia na: Arrivaderci #33:
Neviem, či by bol po 92 cez víkend dopyt, čo som párkrát videl 192 v sedle, tak nebola veľmi plná. Koniec koncov 92 je v úseku Dvory - Patrónka len o 3 minúty rýchlejšia ako 83, čo je cez víkend dosť zanedbateľné.

Čo sa toho prestupu na električku týka, tak to myslíš Jungmannovu? Tam je to dosť ďaleko na električku a navyše neviem, kam by s ňou človek išiel (92 ide v podstate paralelne s budúcou električkou).

Tá zastávka pri OC Relax by nebola zlá, len prečo by tadiaľ mala chodiť zrovna 92? Veď potom by vynechala veľkú časť Petržalky, kde nastupuje celkom dosť ľudí. Tangenciálna linka ako 92 by mala práve chodiť skôr stredom Petržalky, ako po jej okraji. Pri business centre by mohla zastaviť 50 aspoň v smere k Auparku, po úprave trasy možno aj obojsmerne.

A aký ma zmysel z 25, 26 a 92 urobiť modrú, červenú a zelenú 25, veď to by stále boli 3 linky. Ako, ak by nám dochádzali čísla tak ok, ale dovtedy nevadí, ak zostanú všetky tri linky (príp. sa môžu premenovať ako píše 3pa3ck3).
Reakcia na: Arrivaderci #33:
To už radšej ich nazvať VW1, VW2, VW3
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
21 by som tam urcite netahal mimo sucasnej zastavky Bory Mall - ta uz teraz je vytazena a davno stratila svoj expresny character. To radsej prekopat 23/123/27/36 do lepsej linky.

Co sa tyka 92 tak kludne by mohla mat 12-15 minut cez vikend a v spicke tiez (ak nie 10-12 cez tyzden a 15-20 v sedle). Po trase predsa ma prestup na elektricku v Petrzalke, Inchebu, Zoo, Patronku (Westend a okolie), Tesco Lamac, ZST Lamac a Bory/Nemocnica Bory cize dopyt po tej linke by bol.

A pri pripadnom prekopani linkoveho vedenia v Petrzalke ju potiahnut okolo EKUBA a spravit zastavky na Einsteinovej pri Einsteinova Business Centrum/OC Relaxx (napr. https://i.imgur.com/5Az9lSd.png ) a pri Auparku/Digital Parku ( https://i.imgur.com/KO8W3An.png ) a mala by este vacsie vyuzitie 🙂

A tie 3 linky kludne zlucit - zaciname kupovat farebne displeje, tak by sme ich mohli dat napriklad Cervena 25, Modra 25 a Zelena 25.
Reakcia na: diky #28:
Nemohla by 30 premávať zo Segnárov priamo po ulici Pod Zečákom na Mokrohájsku, čím by suplovala 130 aspoň v tejto časti?
Reakcia na: Arrivaderci #27:
Len by ešte bolo treba poriešiť spojenie Borov cez víkend a takisto by 20-minútový interval pre Bory nestačil. K Nemocnici Bory by sa mala potiahnuť nejaká linka z centra (21, príp. posilnená 30) a 92 by bol len doplnok k nej.

Čo sa týka tých robotníckych spojov, tak vybrané spoje 92 by mohli kľudne pokračovať do VW a určite by som nezlučoval 25, 26 a 92 do jednej linky, keďže majú príliš odlišné trasy.
Reakcia na: diky #28:
130 sa zruší, zato každá 20ka vozí novovestanov do brownfieldu pod Krpasom. Súhrn ľudí, ktorých som tam za celý život videl (do 23 rokov som žil v Dnv) nastupovať je možno dokopy 200.
Reakcia na: Urbanway 2423 #26:
20/30/20
Pri príležitosti zrušenia 92-ky by stálo za úvahu ozaj sa pustiť do prekopania liniek v tejto časti mesta...
Hm, v prípade neprevádzkovania linky 130 to dôchodcom ozaj veľmi linka 30 nepomôže (a ostatné spomínané 23,123,63 už vôbec nie), ale tak nemali ju pred rokmi, tak im iné neostane len aby na nákup ich zobrali deti autom.
Najlepší pohľad bude na odklonenú 21 cez Lamač (počas zápch kvôli robeniu mosta na diaľnici) bez jej zastavenia 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Ja hlavne nechapem, preco sa nepotiahla L92 do Bory Mall natrvalo, nezrusila L192 a boli dokopy spojene linky ex-L92, L25 a L26 do jednej s tym, ze by chodili na 3 rozne konecne (Dubravka, ASMN, Petrzalka) - na tie 3 rozjazdy to staci a robotnici predsa citat vedia a nemusime minat 3 rozne cisla liniek na to.

Plus lepsie spojenie tam treba do Borov a duplom ked sa otvori Nemocnica Bory. Takto sa mohlo dopredu pripravit spojenie a naucit ludi ho pouzivat.
Reakcia na: N/A #25:
Jedno kolo po Patrónku vychádza na 57 minút, takže na 30-minútový interval budú aj tak treba 3 vozy a na 20-minútový 4. Ak by sa 192 predĺžila po Tesco Lamač, tak by to pridalo cca 4 minúty jazdy, takže jedno kolo by trvalo 61 minút a v Depe Petržalka by bola 19-minútová prestávka, takže by to vychádzalo, aj keby sa jazdilo po Tesco Lamač.
Reakcia na: Urbanway 2423 #22:
Má 4 min. na otoč. Tesco by zrejme nevyšlo.
Reakcia na: 810zssk #23:
Update vo fotogalérii 😂
Reakcia na: N/A #19:
Existuje pre toto akýkoľvek racionálny dôvod?
Reakcia na: N/A #21:
Keď už pôjde na tie kruháče, tak to už rovno mohla ísť aj k Testu Lamač a bola by to minimálna zachádzka, alebo sa tým ušetrí jedno poradie?
Reakcia na: Trolley #20:
To neviem. Sú tam dva kruháče, tak asi jeden z nich.
Reakcia na: N/A #19:
A kde sa tam bude točiť?
Reakcia na: Cancer #18:
Omylom som včera napísal, že 192 po Tesco. V lete len po Patrónku.
Reakcia na: N/A #17:
Veď to je v podstate terajší rozsah prevádzky od Tesca smerom do Petržalky.

Zostane tam aj rovnaký interval? Žiadne posilnenie, iba sa zruší L92?
Reakcia na: JamaVOku #12:
V lete.
Tato otazka sice nesuvisi s CP od 1.7. ale dokedy bude prevadzkovana X70 ? Uplne zbytocna linka s mizernym intervalom. Stale je tam problem s obratiskom ?
ADD2 Na zaciatku roka 2022 niekto spominal ze od 1.7. by mali byt vikendove 78cky predlzene k Centralu/Jelačicova.
Reakcia na: N/A #14:
Súhlasím, alebo v krajnom prípade prehodiť čísla. Nosná L92 celodenne, doplnková L192 do VW.
Reakcia na: Oli61 #13:
Krematórium určite nepotrebuje až takú pozornosť, ak by sme sa chceli držať linky 92, tak z nej urobiť celodennú linku s jednotným intervalom a 192 zrušiť.
Nebude v špičke obyvateľom Lamača chýbať 92? Nebolo by lepšie, keby sa L192 prečísluje na L92 a premávala by po trase Petržalka - Patrónka - Bory Mall / Krematórium a vybrané spoje k VW.
Reakcia na: FFF13 #8:
Bude jazdit cca 5:00-18:00
Mňa by zaujímalo čo znamená ukončenie spolupráce pri linke 92. Neviete niekto viac?
Reakcia na: N/A #9:
A nemohli by sa spoje 192 začleniť do 92 a spoje do VW by boli len jej predĺženou verziou?
Reakcia na: Cancer #7:
Zostane.
Snáď ale bude 192 premávať aj v špičkách....
V doplnenom texte sa píše:

„Linka 92 bude pre ukončenie spolupráce s automobilkou premávať iba v časoch striedania pracovných zmien vo Volkswagene, v ostatnom čase bude možné medzi Patrónkou a Petržalkou cez Most Lafranconi využiť linku 192.“

Bude teda po novom skrátená L192 iba po Patrónku? Po Červený most? Alebo kde teda bude mať konečnú? Zostane konečná Tesco Lamač?
Tá 130 je pekná chyba, tá linka neslúži ani tak pre dopravu do krematória, ako na pokrytie obslužnosti starého Lamača. Dúfam, že si to ešte rozmyslia a 130 bude premávať naďalej.
Reakcia na: TomJ #1:
Neboj dôchodcovia z Lamača sa určite ozvú.
Reakcia na: Adam3 #3:
Áno, chybička že vloudila. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
asi si myslel Hrobonovu🙂
Reakcia na: TomJ #1:
2. Možno bude tá zastávka zriadená preto, aby bolo z CP jasné, že medzi Kalváriou "1" a "2" ide 147 okruhom cez priľahlé ulice, ešte chcú možno odkázať cestujúcich na peší presun na Sokolskú, ktorá je z Gorazdovej celkom blízko.
Nechápem dvom veciam:
1. Prečo nebude premávať linka 130? Mám pocit, že sa jedná skôr o dôchodcovskú linku. DPB očakáva, že dôchodcovia odcestujú na leto preč z BA?
2. Aký má zmysel zriaďovať zastávku na linke 147 v zóne STOP, kde sa očakáva, že autobus môže zastaviť hocikde, kde to predpisy dovolujú? Je to tam nejaké problematické, že bez vyznačenia zastávky tam bol problém zastaviť?