DPB podpísal rámcovú zmluvu na dodanie nových električiek

Po trolejbusoch podpísal dopravný podnik aj prvú zmluvu na nové veľkokapacitné električky.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) podpísal 21. marca 2022 rámcovú zmluvu umožňujúcu mu nakúpiť 30 nových veľkokapacitných jednosmerných električiek. Dodávateľom nových električiek bude spoločnosť Škoda Transportation, ktorá sa stala víťazom verejnej súťaže v minulom roku s električkou typu Škoda 29T3 dĺžky 32,5 metra.

Oproti rovnakým električkám, dodávaných v rokoch 2015 a 2016, bude karoséria vozidiel tuhšia a svetlá nahradené za plne ledkové. Električky dostanú do výbavy výkonnú automatickú klimatizáciu, informačný systém s prestupmi v reálnom čase, farebné vonkajšie displeje, úplne nový kamerový systém, systém automatického počítania cestujúcich (APC), WiFi, USB nabíjačky a moderný interiér s nerezovými madlami a tyčami. O tepelný komfort vo vnútri vozidla sa tiež postarajú tónované sklá so slnečnou ochranou," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Podľa rámcovej zmluvy majú byť prvé električky dodané a uvedené do prevádzky do 24 mesiacov od ich objednania, pričom predmetom prvej objednávky má byť dodanie 20 električiek. Jednotlivé objednávky môže DPB vystaviť v lehote do 48 mesiacov od účinnosti zmluvy, pri ďalších objednávkach bola dohodnutá dodacia doba do 27 mesiacov. Cena jednej električky bude 2,39 mil. € bez DPH, spolu tak DPB za 30 električiek zaplatí 71,7 mil. €. Nákup električiek bude spolufinancovaný prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ, ktorý DPB získal v lete minulého roka.

Aktualizácia: DPB podpísal s dodávateľom dodatok k zmluve, ktorým sa skrátila dodacia doba pre prvé dve objednávky (každá v počte 10 kusov) na 21 mesiacov. Nové električky by tak mohli byť zaradené do premávky na konci roka 2023. Podľa harmonogramu dodávok by mali vozidlá byť prevezené do Bratislavy za 17 až 19 mesiacov od potvrdenia objednávky, na prvom vozidle budú vykonané typové skúšky a skúšobné jazdy pred schválením tohto typu električky. Dodacia lehota pre zvyšné vozidlá zostáva nezmenená, t.j. 27 mesiacov od ich objednania.

„Cestujúci sa čoskoro odvezú ďalšími modernými električkami, ktoré sú im z premávky už dobre známe. Do výbavy však dostanú nové prvky, čím posunieme cestovanie MHD opäť na vyšší level. V dopravnom podniku sa snažíme efektívne čerpať všetky externé zdroje, ktoré sú k dispocii na rozvoj mestskej hromadnej dopravy. Som preto rád, že po nových informačných tabuliach a prístreškoch na zastávkach, či trolejbusoch, obnovíme prostredníctvom eurofondov aj vozidlový park električiek, vďaka čomu ušetríme finančné prostriedky hlavného mesta, povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

DPB v minulom roku vysúťažil aj dodávateľa 10 obojsmerných električiek Škoda 30T3. V tomto prípade zatiaľ zmluva s dodávateľom podpísaná nebola.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Geravy #46:
Tak harmonika je ozaj iba počítačový dizajn. Tam vzhľadom na oplechovanie kovom nie je možné docieliť čiernu a hlavne čierna by sa v lete extrémne prehrievala. Preto je šedá. 🙂 Ale tá predná lišta ozaj vyzerá takto skvelo. Tak dúfam, že to tak bude už teraz. Keď prvé tak nevyšli.
Reakcia na: Dadino #45:
Noooooo! Vyzera to dost dobre. Aj cierne harmoniky to ma. 👍
Reakcia na: Ondrej17 #44:
AUFEER DESIGN už prvé škodovky 30T navrhoval v dizajne s čiernou a nie striebornou. Dúfam, že teraz sa ich vtedajší dizajn ozaj zrealizuje. Spolu s determálnymi sklami a čierným pásom v predu by boli tie električky ozaj brutálne. Dúfam teda, že sa na to myslelo tak ako pri autobusoch. 🙂
Inak keď už Otokary z druhej série a NS 12 diesel majú čierne lemovanie okolo svetiel, budú ho mať aj tieto 29T3 a 30T3?
Reakcia na: Mikimaus #42:
pokial by zacinali od 0, tak tipujem ze to nezacnu stavat na 1000cke...
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Ak je vsetko v tych UA mestach znicene..tak kludne mozu zacat (ak to tam nebudu okupovat) od 0 a kludne na BA napatie a rozchod 1000 mm, pripadne aj na 1435 alebo aj inom...
Reakcia na: Solider #40:
Hej,cital som 😁.
Reakcia na: Petto #34:
Tak to aby sme si na nich začali šetriť, pretože peňazovody sa zatvárajú:
https://index.sme.sk/c/22867047/unia-nam-stopla-eurofondy-na-zeleznice-a-cesty.html
Reakcia na: S499.1023 #35:
Súhlasím. Obávam sa však, že to neurobí, ak to územie násilne neovládne a bude si ho držať pomocou dosadených bábiek a tvrdej represie. To bude dlhodobo finančne vyciciavať RF, podobne ako môžeme vidieť v Bielorusku. Bez toho, aby Moskva padla (čo znamená že by Ukrajina musela zaútočiť na Rusko a dobyť ho, čo je nereálne), sa reparácie konať nebudú, keď sa Ukrajina ubráni. Možno časť zmrazených majetkov na západe by sa dala na reparácie použiť a Rusko izolovať podobne ako Severnú Kóreu. Lenže to by nás vyšlo draho.
Reakcia na: N/A #33:
Veď ale to nemusí vynakladať priamo DPB, môže to ísť cez existujúce schémy rozvojovej pomoci. ČR takto v minulosti poslala do Sarajeva vozidlá svojich domácich výrobcov.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Za tu jednu jeho superjachticku by sa dalo toho hodne postavit v Charkove.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Zničené je všetko.
Reakcia na: Solider #23:
Správne by mal ruský červenofašista platiť reparácie na znovuvybudovanie Ukrajiny ako murovatý.
Takze prve vozidla dojdu uz skor, cca 8-9/2023 kvoli schvalovackam
Reakcia na: IBBI #32:
S tým súhlasím.

Len je otázne, do akej miery môžu vynakladať firmy (ktoré nie sú v súkromnom vlastníctve) zdroje na obnovu inej krajiny a predovšetkým krajiny mimo EÚ.

Možno kompromisné riešenie je darovať aj nepojazdné vozidla, ktoré sa dajú relatívne ľahko spojazdniť v réžii obdarovaného.
Reakcia na: N/A #31:
Nepisem o humanitarnej pomoci, pisem o HUMANNOSTI. To je to, co bude UA potrebovat po vojne, ak nejaky koniec vobec bude a nebude skor koniec sveta, na ktory to vyzera. Bez nadsazky.
Reakcia na: IBBI #30:
Treba definovať čo je to humanitárna pomoc a v akom časovom okamihu sa poskytuje.

Základné definície jasne hovoria:

"Humanitární pomoc je pomoc poskytovaná typicky v důsledku humanitárních krizí. Reaguje na momentální nerovnováhu v oblasti základních potřeb pro život a je poskytována jen po dobu, kdy je daná země či oblast neschopná fungovat samostatně. Typickým příkladem jsou přírodní katastrofy (povodně, požáry, zemětřesení…) a válečné konflikty.

Základními cíli této pomoci je:
záchrana lidských životů
zajištění základních lidských potřeb (voda, jídlo)
poskytnutí základní hygienické a zdravotnické péče"

Je to z wiki, ale zdroj je priamo z oficiálneho webu EK.

A najpodstatnejšia veta:
"Od rozvojové pomoci se liší především krátkodobostí a řešením pouze bezprostředních rizik."
Reakcia na: N/A #29:
Ekonomicky nezmysel to mozno je. Ale nie je to humanny nezmysel!
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
"DPB by mal na vlastné náklady spojazdniť"

V prvom rade musí DPB chrániť verejné financie SR (a mesta), potom môže riešiť humanitárnu pomoc. Vynaložiť financie na opravu a následne darovať je čistý populizmus a ekonomický nezmysel. ❗
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Ako správne pripomenuli na ČsD, tender mohol byť uzavretý omnoho skôr, keby sa DPB tak dlho nesnažil vylúčiť najlacnejšiu ponuku.
Reakcia na: Petto #9:
Úzke podvozky majú vonkajší rám, železničné a ruské/ukrajinské vnútorný rám. Takže úplne iná konštrukcia.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Myslím si, že všetko zničené sa bude obnovovať, okrem ukrajinskej vlády na tom bude určite mať veľký záujem aj EÚ a možno aj iných krajín sveta - síce sú to značné náklady, ale zároveň aj ekonomická vzpruha pre pomáhajúce krajiny (nákup materiálu, práca pre zamestnancov atď).
Reakcia na: Solider #23:
Obnoviť trolejové vedenie predstavuje asi tú najmenšiu starosť. Oveľa horšie by bolo, keby boli zničené meniarne, vozovne.
Reakcia na: Solider #22:
Realita bude závisieť od výrobných kapacít Schadewerke Pilsen. A to ma mimoriadne serie, lebo miesto 40 nových, veľkokapacitných, nízkopodlažných, klimatizovaných a prevádzkovo overených tramvají ich bude iba polovica, t.j. 20 kusov, pričom v ďalšom programovacom období je otázne, akú časť z nich bude možné uhradiť z fondov. Schadewerke Pilsen by mali uznať že v KE prehrali vo férovom tendri, a dodať 40 tramvají do konca roku 2023 do Bratislavy. Ale ich ješitnosť, alebo neviem ako to ináč nazvať, to nedovolí.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
V prvom rade sa treba pozrieť na to, či tie vozy vôbec budú môcť jazdiť. Podľa záberov to z tých najviac zasiahnutých miest vyzerá, že trolejové vedenie na mnohých miestach už prakticky neexistuje.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Tak napísať a sľúbiť sa môže hocičo, papier znesie veľa, a realita bude druhá vec.
Reakcia na: S499.1023 #20:
20 ks jednosmerných do konca 2023. Aj keď fondy sú schválené aj alokované na 30 ks jednosmerných a 10 ks obojsmerných do konca roka 2023. Lenže to Škodovka evidentne nestíha.
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
A podľa zmluvy ich majú dodať koľko a dokedy?
Reakcia na: upravovač fotiek #18:
Vyraďovanie vozov by ale nemalo byť len o preferenciách vodičov, ale hlavne o tom, ktoré vozy potrebujeme do výpravy, čo sú v tomto prípade T3M/G s väčšou kapacitou. Čo sa týka pohodlia cestujúcich, tak sedadlá by sa dali T3M/G vymeniť.
Reakcia na: FFF13 #17:
K2S má výhodu oproti T3M/T3G v pohodlnejších sedadlách a celkovo väčšom počte miest na sedenie. Pre obsluhu má K2S oproti T3M/T3G výhodu v klimatizácii búdy riadiča a ručnom radiči. Per huba viem že niektorí vodiči nie sú nadšení keď dotanú "šlapacie" vozy, ešte k tomu s dvoma pantografmi, a preferujú K2S na danú službu. Určite sa nájdu aj vodiči opačného názoru, ktorí budú radšej brať T3M/T3G než K2S. Neviem kto má početnú prevahu.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
Z pohľadu bežného cestujúceho nemá K2S nejaké výhody oproti T3/T6. Rovnako je to vysokopodlažné a bez klimatizácie. T3/T6 majú navyše vyššiu kapacitu.
Reakcia na: Solider #13:
Na električky je - kým je ešte vojna takto aktívna - priskoro. Autobusy už darovali Kaunas aj Krakov:
https://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=5484#5484
Reakcia na: Petto #9:
Bez "nových" podvozkov to podľa mňa nepôjde, jednoduchšie bude prerobiť skôr podvozky 1435 na 1524 mm.
Reakcia na: Solider #13:
Nič sa nerozdeľuje a myslím že na UA majú momentálne iné problémy ako žiadať nejaké ojazdené vozidlá pre MHD. Nevidím problém v tom, debatovať čo by DPB mohol poskytnúť keď sa vojna skončí a na Ukrajine bude nutné obnoviť zničený vozový park MHD.
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Zaujímavé, že sa tu už rozdeľujú konkrétne vozy a pritom ešte nikto o žiadnu takúto pomoc nežiadal.
Reakcia na: IBBI #11:
Keď som to navrhoval v diskusii aj so zoznamom potenciálnych vozidiel, tak som za to dostal jedenásť mínusiek. Ale nevadí, zopakujem to znova:

DPB by mal na vlastné náklady spojazdniť (ak by boli nepojazdné a keď ich už nebude potreba do výpravy - keď sa do premávky zaradia nové SORy) autobusy 2331, 2332, 2336, 2337, 2338, 2340, 2343, 2348, 2350, 4010. Čo sa elektrických dráh týka, tak by mal DPB znovu na vlasné náklady spojazdniť (ak by boli nepojazdné) trolejbusy 6278, 6285, 6310, 6311, 6621, 6632, 6634, 6635, 6636, 6637, 6638 a súpravu T3SUCS 7821+7822. Všetky menované vozidlá by mal venovať v rámci humanitárnej pomoci Ukrajine keď sa tam skončí ruská agresia. Po dodaní nových Škodoviek im poslať aj T3M 7733+7734 a 8439, T3S 7301+7302 a T3AS 7303 a T3Mod 7304. Na UA si do nich môžu kľudne dať zrýchľovač. S ním by tie vozne boli oveľa spoľahlivejšie.

EDIT: Samozrejme im ponúknuť aj vyradené K2S s tým, že jalové podvozky by museli dať Brno a Ostrava a na UA by si ich museli sami upraviť na široký rozchod.

Môžete ma znovu mínuskovať.
Obrazky tych novych modelov este ani neexistuju, co?
Inak ja som urcite za to, aby sme UA darovali co sa da!!! Busy, trolejbusy, elektricky! Im sa po vojne kazdy dar zide! Sak budu musiet krajinu budovat od nuly.
Reakcia na: Petto #6:
Pochybujem že by o K2S mali záujem. Podvozky sa nikomu upravovať nechce, navyše stredné by museli splašiť z Brna alebo Ostravy a následne ešte upravovať na nich rozchod. Krajné podvozky by pasovali aj z T3, len by si ich musel trošku upraviť (tvrdšie vypruženie).

Ak vyraďovať, tak K2S: všetky TV14 a analógové Progressy, prípadne aj súpravy T3S a T3M a T3AS+T3Mod. To máme spolu 11 K2S (modernizované v rokoch 1998 až 2001, vozové skrine z rokov 1974 až 1977) a 3 súpravy. Najskôr by na UA brali tie T3. Niečo som zachytil že T3AS a T3Mod by mohli ísť na pracáky, ale neviem nakoľko je to reálne.

Otázka je, či by po dodaní 20 ks Škodoviek a vyradení celkovo 14 vlakov (K2S/2xT) stačilo 6 vozov na zabezpečenie výpravy do Petržalky. Takže ani vyraďovanie T3S a T3M asi nehrozí. Aj tak je toho málo.

Stále hrozí scenár, že sa vyradia T3M a T3G, pričom K2S nám tu budú jazdiť ešte ďalšie roky (možno do roku 2027?). T3M a T3G by na UA určite chceli.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Skrini K2S pokial viem mozes dat hociaky podvozok. Neviem vsak ci nase 1000 vedia prerobit na rusky 1524 alebo dodavaju im komplet nove podvozky.
Reakcia na: 3pa3ck3 #7:
Preco by to nemalo byt mozne?
Reakcia na: Petto #6:
Dajú sa K2S prerobiť na široký rozchod?
Reakcia na: upravovač fotiek #5:
K2S idu podla mna na 99% do UA ako dar Charkovu prip. aj inde. 🙁
Reakcia na: Petto #4:
Skôr očakávam nejaké menšie komponenty ktoré sa ľahko dajú previezť. Možno rámy podvozkov a pod. Uvidíme.

Neschopnosť Škodovky vyrobiť a dodať 40 vozov do konca roku 2023 znamená, že sa asi posunie vyraďovanie T3M a T3G. Nedávna oprava 7733+7734 by tomu nasvedčovala (
https://imhd.sk/ba/galeria-media/f/276648/i?gsd=0&ghdo=2022-02-01&ghg=1&ref=ba%2Fgaleria%2Ff%3Fghp%3D%26ghv%3D0%26ghe%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo%3D2022-02-01%26ghdd%3D%26ghg%3Dtrue%26gsd%3D0). Ak tu majú T3G jazdiť do 2025, tak by som určite do nich nacpal aspoň pohodlnejšie sitzle pre cestujúcich a vodičom dal ručný radič do búdy (prípane aj klímu). Diely vyzískať z K2S, ktoré by mali byť poslené do vysokých pecí, keď prídu nové škodovky.
Reakcia na: upravovač fotiek #3:
30T dodavku vyhralo konzorcium Plzen + Transtech takze ocakavam ze nieco bude aj odtial , mozno skelet ❓
Reakcia na: Petto #2:
Transtech vyrába vozy pre nemcov. Ja sa škodovke čudujem že robí taký cirkus v KE, keď nestíha vyrábať ani to, čo už má vyhraté.
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Ano aj. Do 2023 to nestihnu dodat ani keby sa po*****. Uz tusim Brno ci ci Plzen nestihaju , este sa biju pre Kosice, do toho BA teraz. Ale vraj nieco bude vyrabat aj finsky Transtech.
Iba 20 kusov? Škodovka nestíha vyrábať?