DPB podpísal rámcovú zmluvu na dodanie nových električiek

Po trolejbusoch podpísal dopravný podnik aj prvú zmluvu na nové veľkokapacitné električky.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) podpísal 21. marca 2022 rámcovú zmluvu umožňujúcu mu nakúpiť 30 nových veľkokapacitných jednosmerných električiek. Dodávateľom nových električiek bude spoločnosť Škoda Transportation, ktorá sa stala víťazom verejnej súťaže v minulom roku s električkou typu Škoda 29T3 dĺžky 32,5 metra.

Oproti rovnakým električkám, dodávaných v rokoch 2015 a 2016, bude karoséria vozidiel tuhšia a svetlá nahradené za plne ledkové. Električky dostanú do výbavy výkonnú automatickú klimatizáciu, informačný systém s prestupmi v reálnom čase, farebné vonkajšie displeje, úplne nový kamerový systém, systém automatického počítania cestujúcich (APC), WiFi, USB nabíjačky a moderný interiér s nerezovými madlami a tyčami. O tepelný komfort vo vnútri vozidla sa tiež postarajú tónované sklá so slnečnou ochranou," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec.

Podľa rámcovej zmluvy majú byť prvé električky dodané a uvedené do prevádzky do 24 mesiacov od ich objednania, pričom predmetom prvej objednávky má byť dodanie 20 električiek. Jednotlivé objednávky môže DPB vystaviť v lehote do 48 mesiacov od účinnosti zmluvy, pri ďalších objednávkach bola dohodnutá dodacia doba do 27 mesiacov. Cena jednej električky bude 2,39 mil. € bez DPH, spolu tak DPB za 30 električiek zaplatí 71,7 mil. €. Nákup električiek bude spolufinancovaný prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ, ktorý DPB získal v lete minulého roka.

Aktualizácia: DPB podpísal s dodávateľom dodatok k zmluve, ktorým sa skrátila dodacia doba pre prvé dve objednávky (každá v počte 10 kusov) na 21 mesiacov. Nové električky by tak mohli byť zaradené do premávky na konci roka 2023. Podľa harmonogramu dodávok by mali vozidlá byť prevezené do Bratislavy za 17 až 19 mesiacov od potvrdenia objednávky, na prvom vozidle budú vykonané typové skúšky a skúšobné jazdy pred schválením tohto typu električky. Dodacia lehota pre zvyšné vozidlá zostáva nezmenená, t.j. 27 mesiacov od ich objednania.

„Cestujúci sa čoskoro odvezú ďalšími modernými električkami, ktoré sú im z premávky už dobre známe. Do výbavy však dostanú nové prvky, čím posunieme cestovanie MHD opäť na vyšší level. V dopravnom podniku sa snažíme efektívne čerpať všetky externé zdroje, ktoré sú k dispocii na rozvoj mestskej hromadnej dopravy. Som preto rád, že po nových informačných tabuliach a prístreškoch na zastávkach, či trolejbusoch, obnovíme prostredníctvom eurofondov aj vozidlový park električiek, vďaka čomu ušetríme finančné prostriedky hlavného mesta, povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.

DPB v minulom roku vysúťažil aj dodávateľa 10 obojsmerných električiek Škoda 30T3. V tomto prípade zatiaľ zmluva s dodávateľom podpísaná nebola.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Geravy #46:
Tak harmonika je ozaj iba počítačový dizajn. Tam vzhľadom na oplechovanie kovom nie je možné docieliť čiernu a hlavne čierna by sa v lete extrémne prehrievala. Preto je šedá. 🙂 Ale tá predná lišta ozaj vyzerá takto skvelo. Tak dúfam, že to tak bude už teraz. Keď prvé tak nevyšli.
Reakcia na: Dadino #45:
Noooooo! Vyzera to dost dobre. Aj cierne harmoniky to ma. 👍
Reakcia na: Ondrej17 #44:
AUFEER DESIGN už prvé škodovky 30T navrhoval v dizajne s čiernou a nie striebornou. Dúfam, že teraz sa ich vtedajší dizajn ozaj zrealizuje. Spolu s determálnymi sklami a čierným pásom v predu by boli tie električky ozaj brutálne. Dúfam teda, že sa na to myslelo tak ako pri autobusoch. 🙂
Inak keď už Otokary z druhej série a NS 12 diesel majú čierne lemovanie okolo svetiel, budú ho mať aj tieto 29T3 a 30T3?
Reakcia na: Mikimaus #42:
pokial by zacinali od 0, tak tipujem ze to nezacnu stavat na 1000cke...
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
Ak je vsetko v tych UA mestach znicene..tak kludne mozu zacat (ak to tam nebudu okupovat) od 0 a kludne na BA napatie a rozchod 1000 mm, pripadne aj na 1435 alebo aj inom...
Reakcia na: Solider #40:
Hej,cital som 😁.
Reakcia na: Petto #34:
Tak to aby sme si na nich začali šetriť, pretože peňazovody sa zatvárajú:
https://index.sme.sk/c/22867047/unia-nam-stopla-eurofondy-na-zeleznice-a-cesty.html
Reakcia na: S499.1023 #35:
Súhlasím. Obávam sa však, že to neurobí, ak to územie násilne neovládne a bude si ho držať pomocou dosadených bábiek a tvrdej represie. To bude dlhodobo finančne vyciciavať RF, podobne ako môžeme vidieť v Bielorusku. Bez toho, aby Moskva padla (čo znamená že by Ukrajina musela zaútočiť na Rusko a dobyť ho, čo je nereálne), sa reparácie konať nebudú, keď sa Ukrajina ubráni. Možno časť zmrazených majetkov na západe by sa dala na reparácie použiť a Rusko izolovať podobne ako Severnú Kóreu. Lenže to by nás vyšlo draho.
Reakcia na: N/A #33:
Veď ale to nemusí vynakladať priamo DPB, môže to ísť cez existujúce schémy rozvojovej pomoci. ČR takto v minulosti poslala do Sarajeva vozidlá svojich domácich výrobcov.
Reakcia na: S499.1023 #35:
Za tu jednu jeho superjachticku by sa dalo toho hodne postavit v Charkove.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Zničené je všetko.
Reakcia na: Solider #23:
Správne by mal ruský červenofašista platiť reparácie na znovuvybudovanie Ukrajiny ako murovatý.
Takze prve vozidla dojdu uz skor, cca 8-9/2023 kvoli schvalovackam
Reakcia na: IBBI #32:
S tým súhlasím.

Len je otázne, do akej miery môžu vynakladať firmy (ktoré nie sú v súkromnom vlastníctve) zdroje na obnovu inej krajiny a predovšetkým krajiny mimo EÚ.

Možno kompromisné riešenie je darovať aj nepojazdné vozidla, ktoré sa dajú relatívne ľahko spojazdniť v réžii obdarovaného.
Reakcia na: N/A #31:
Nepisem o humanitarnej pomoci, pisem o HUMANNOSTI. To je to, co bude UA potrebovat po vojne, ak nejaky koniec vobec bude a nebude skor koniec sveta, na ktory to vyzera. Bez nadsazky.
Reakcia na: IBBI #30:
Treba definovať čo je to humanitárna pomoc a v akom časovom okamihu sa poskytuje.

Základné definície jasne hovoria:

"Humanitární pomoc je pomoc poskytovaná typicky v důsledku humanitárních krizí. Reaguje na momentální nerovnováhu v oblasti základních potřeb pro život a je poskytována jen po dobu, kdy je daná země či oblast neschopná fungovat samostatně. Typickým příkladem jsou přírodní katastrofy (povodně, požáry, zemětřesení…) a válečné konflikty.

Základními cíli této pomoci je:
záchrana lidských životů
zajištění základních lidských potřeb (voda, jídlo)
poskytnutí základní hygienické a zdravotnické péče"

Je to z wiki, ale zdroj je priamo z oficiálneho webu EK.

A najpodstatnejšia veta:
"Od rozvojové pomoci se liší především krátkodobostí a řešením pouze bezprostředních rizik."
Reakcia na: N/A #29:
Ekonomicky nezmysel to mozno je. Ale nie je to humanny nezmysel!
Reakcia na: upravovač fotiek #12:
"DPB by mal na vlastné náklady spojazdniť"

V prvom rade musí DPB chrániť verejné financie SR (a mesta), potom môže riešiť humanitárnu pomoc. Vynaložiť financie na opravu a následne darovať je čistý populizmus a ekonomický nezmysel. ❗
Reakcia na: upravovač fotiek #24:
Ako správne pripomenuli na ČsD, tender mohol byť uzavretý omnoho skôr, keby sa DPB tak dlho nesnažil vylúčiť najlacnejšiu ponuku.