Úprava premávky liniek MHD (od 7.3.2022)

Linky 3, 7 a 31 budú od pondelka premávať častejšie.

Po skončení jarných prázdnin od 7. marca 2022 budú linky bratislavskej MHD premávať naďalej v pracovných dňoch v režime školských prázdnin.

Výnimkou budú linky 3 7 31 39 58, ktoré budú premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kiezby upravili aj ine CP abus liniek. Neskore zaciatky poobednej spicky robili dost slusny natresk skolakmi.
Reakcia na: Petto #1:
Aj ráno, napr. na linke 78.
Minulý týždeň sme prešli z režimu "pracovný deň, školské prázdniny" na tento týždeň na režim "pracovný deň, školské prázdniny počas školských prázdnin" do budúcotýždňového režimu "pracovný deň, školské prázdniny mimo školských prázdnin s výnimkou".
Reakcia na: N/A #3:
Budúci týždeň sa začína prezenčná výučba na viacerých fakultách UK, takže bez posilnenia 31+39 by to bolo dosť zlé

Inak škoda rozbitia prípojov pri električkách, keďže sa zahustí interval iba na časti spojov
Inak povedané mesto de facto trvalo zredukovalo výkony MHD. Ale keďže primátor a jeho okolie je v obľube niektorých (ex?) ľudí, ktorí sú aktívni na imhd a rovnako sú primátor a jeho ansábel obľúbení aj v niektorých médiách, tak sa to celé prechádza mlčaním bez kritiky.
Reakcia na: baran #5:
Aha, kritika. A napisal si ju sam! 👍
Reakcia na: baran #5:
To nema nic s jeho fanusikmi. Ale racio. Ak je niekde kapacitny problem uz by bola kopa staznosti, ale nie je.
L39 so ide svoj režim prázdniny ,neprázdniny , víkend rovnako..
20 min.int..
Jedine sa zahustí spoločný int. 31/39 v úseku CS - Blumentál na 5 min. v špičke.
Reakcia na: hroch #6:
Tvoj trápnučký pokus o iróniu som ocenil 1 mínusom.
Reakcia na: Petto #7:
Nehovoril náhodou, že chce podporovať používanie MHD? A podporuje ho tak, že zníži výkony v MHD? Keby tie ušetrené km išli na zlepšenie v iných častiach dňa tak OK, ale toto je obyčajné škrtanie štýlu 90. rokov: "Linka X nebude premávať cez prázdniny a po prázdninách už nebude obnovená."
Reakcia na: baran #10:
Ano chcel podporovat. Ale o5 sa pytam , je niekde kapacitny problem ? Ci ideme mrhat vzkm len preto,ze chceme mat stav pred covidom ?
Pýtal som sa to už dávnejšie. Prečo L7 nepremáva aj popoludní až do Rače?
Reakcia na: Petto #11:
Ja ti položím inú otázku. Načo máme potom v CP pre pracovné dni dva režimy, keď podľa teba stačí len jeden a to ten prázdninový?
Reakcia na: Trolley #13:
Lebo pred pandémiou bol počet cestujúcich počas školských prázdnin podobný ako teraz počas školského vyučovania.
Reakcia na: Petto #11:
Vidíš a pre mňa tie obmedzene CP znamenajú že naďalej používam auto keďže aj prestup 15 minút ak mi ujde spoj považujem za neakceptovateľný - hlavne v meste počas špičky 🙂

Kedysi som centrum mesta a Kramáre považoval za destinácie kam sa ide jedine MHD bez výnimky. Po redukcii spojov a zdraženiu lístkov (a zrušení 15 minútového) sa to cenovo a časovo mne neoplatí - 15 minút tu, 10 tam, do toho viac ľudí na sebe v špičkách (opatrenie ako prasa proti covidu) a zrazu sa mi viac oplatí platiť aj za parkovanie do 2-4 hodín podľa ceny na hodinu.
Reakcia na: Trolley #13:
Ma sa komplet prelepit cele mesto aby si bol spokojny ? 😁
Reakcia na: Arrivaderci #15:
Kde je take drasticke obmedzenie v intervaloch v abus linkach,ze ta tam tych par minut navyse motivuje ist autom?

"Lokalne" linky typu 23,139 nemaju 2 rezimy sk.dni cize tam je to jedno a nic ta nedemotivuje - jedine ta L36 je fail

Linky:
2x:
3x:
4x:
5x: L50 - cely den
6x:
7x:
8x: L88 - spicka
9x: 91,191 - spicka

Az na par horeuvedenych liniek kde este vidis problem ?
Škoda len, že sa zasa nemyslelo na nadväznosti 3 - 95 a vzájomné nadväznosti električiek. Zároveň sa mi trochu nepáči, že sa vyčleňujú linky, ktoré budú jazdiť podľa iného režimu ako zvyšok liniek. Cestujúcich to môže pliesť. Lepšie by bolo proste oznámiť, že sa posilňuje interval liniek tých a tých a im proste prelepiť CP tak, aby v nich bol len jeden stĺpec pre pracovné dni, prípadne zhodné odchody v stĺpcoch pre školský rok aj školské prázdniny.
A čo keby ste už konečne po 3 rokoch posilnili spoje 49 a 45. Nie je možné aby v špičke keď veľa ľudí chodí do nemocníc ako sú Kramáre, NUSCH, NOU aby sa čakalo 20 minút na trolejbus ak sa vôbec človek do toho trolejbusu dostane co chodia tak plne trolejbusy hlavne 49. Pokiaľ viem tak deti sa už neučia dištančne tak nechápem prečo doprava chodí ako cez školské prázdniny!!! Viete vy v dopravnom podniku vôbec koľko ľudí cestuje do týchto nemocníc? A nechodia na 8:00 hod ale na 7:00 hod a spoje vôbec nenadväzujú na seba, veľa krát trolejbus utečie rovno pred nosom a keď sú vonku - teploty tak skúste si stáť 20minut na ďalší trolejbus. Hovorím konkrétne o spoji číslo 49 a 45 k NOU. A nehovorte mi ze dopravu monitorujete!!! 100 krát sa písala sťažnosť ale nikto to nerieši.
Reakcia na: Eva1981 #19:
1. toto nie je stránka DPB.
2. Pri tom množstve liniek, ktoré majú styk so 49-tkou, nie je reálne, aby bol od každej prípoj na 49-tku, lebo by v tom prípade musela chodiť pomaly každú minútu. 45-tka má tých styčných liniek menej, ale tiež nemôže na Patrónke ani pri kramárskej nemocnici nadväzovať na všetko.
Celkovo nadväznosť každej linky na každú sa dá spraviť v noci alebo v pomerne malých systémoch typu RK, ale nie v špičke v BA.
Reakcia na: Petto #17:
Tak napríklad niekde počas kovidu sa vytratili posledné 2 jazdy električky 4 z Nového Mesta smerom na Dúbravku. Pôvodne odchádzala poslená 4-ka z Trnavského Mýta cca 23:27. Teraz ide posledná 23:07. Tie električky neboli plné, ale niekoľko ľudí ich využívalo, ja napríklad denne. Lenže tie jazdy sa z grafikonu vyšktrli a už ich ani do režimu pravocný deň nevrátili. Zároveň sa pôvodne sľúbený interval električiek 4 a 9 zmenil zo 4 minút v špičke na 5 a podobne sa predĺžili aj intervaly na celý deň. Aj cez pracovný deň mimo prázdnin.
A čo môžem ako cestujúci robiť, hlavne v noci? Maximálne môžem prejsť na Krížnu a počkať na N33. Ale to ma stojí čas a tak som radšej začal využívať auto. A keď už ho mám, využívam ho aj na cesty, na ktoré by som mohol využiť aj MHD, ale stále by to trvalo o čosi dlhšie a bolo to menej komfortné. Takže zrušením spoja ktorý nebol plný niekoho odradili od využívania MHD.
Nevraviac o tom, že neverím, že L4 bola jediná linka, ktorá sa takto potichu zmenila. A hlavne nerozumiem prečo potichu zmenili aj CP pre bežný pracovný deň, keď sa aj tak nevyužíva. Jedine ak preto, aby tak nekričal rozdiel medzi klasickým a prázdninovým dňom.
Reakcia na: keks #21:
O 23:27 išiel max dojazd. Určite nie bežný spoj L4.
Môžeš využiť dojazdy do centra na L9.
Prípadne prvú N53 z Trnavského mýta smer stanica. Tá ide dosť skoro namiesto električiek.
Reakcia na: TomJ #18:
Kedže je L95 bus predĺženie linky 3 mali byť zmeny CP určite koordinované.
Sa zabudlo..
Reakcia na: david1 #22:
23:27 určite nešiel ani dojazd cez mesto, pretože posledné riadne spoje z radiál idú medzi 22:50 až 23:00 a zo Zlatých pieskov nechodia dojazdy (vozidlá končia v JD) a zo ŽST NM idú cez Vazovovu do Krasňan. Posledné riadne spoje na radiály idú teda z centra cca 15 minút pred nočákom. Na Vajnorskej navyše už pár rokov premáva N53 v polhodinovke ako prípoj k prvým nočákom.
Neuviedli ste dôvod pre ktorý zostáva prázdninový režim od 7.3.,keď už nie je núdzový stav.
Stručne povedané, je to okrádanie cestujúcich o čas a peniaze. Neponúkli ste žiadnu kompenzáciu a očakávate, že to budeme akceptovať? Prečo nás provokujete, nás poctivo platiacich cestujúcich, ktorý preferujú ekologickú MHD!
Zrejme vy, co o tom rozhodujete, sedite vo vlastných autách.
Nie ste fér a prispievate k demoralizacii spoločnosti, možno pochopíte ked si kupite chlieb so zapecenym švábom, pichnú vám len polovicu injekcie, prekročia vas, ked odpadnete na ulici.
Toto vysielate.
Tento system vynimiek z vynimiek je strasne demotivujuci. Normalny clovek, co zrovna nechodi do skoly alebo nema male deti, nema dovod sledovat ci zrovna su prazdniny alebo nie, DPB sa nejako nenamaha taku informaciu komunikovat, a spolu s tymito vynimkami (ako aj 31/39 ktore maju vzdy prazdniny inokedy ako ine linky) je to take, ze to rovno mozu hadzat kockami, ze kedy tie autobusy (ne)pojdu a ako (ne)vyjdu pripoje. Bez vyhladavaca na imhd to robi bratislavsku mhd fakt velmi tazkopadne pouzitelnu a neviem komu sa ma chciet kazde rano hladat na internete, ze ako mu zase zmenili autobus. Hroza.
Reakcia na: david1 #22:
Snáď viem čím som denne chodieval. Ale samozrejme, radšej sa tvárme že je čloek hlúpy a nevie čím chodil domov, než aby sme si priznali že sa nám doprava zhoršuje. Ale dajme tomu.
Aj interval 4 minúty v špičke pre linky 4 a 9 sľúbený pri rekonštrukcii KV radiály (o ktorom sa píše aj v článku na IMHD) som si vymyslel? Alebo len nemáš argument ako ho obhájiť, že si sa nevyjadril?
Vieš mi, prosím, poradiť, ako mi spoj do centra alebo na Hl. stn. pomôže pri ceste do Karlovej Vsi?
Mimochodom, o čo ide v kvalitnej verejnej doprave? Aby jazdili spoje plné alebo aby sa cestujúci čo najlahšie dostal tam, kam potrebuje?
Reakcia na: keks #27:
Ani mne sa nezdá, že by ešte o 23:27 išiel spoj z TrMy až do Dúbravky. Veď to by tam prišiel o polnoci a viac menej by bol v súbehu s nočákom. A nepamätám sa, že by niekedy existovali dojazdy z Dúbravky po polnoci. Alebo tieto vozy už jazdili do vozovne ako SJ? Možno to bolo ešte za dvojlinkového variantu, tam sa mi niečo marí, že posledná 4-ka išla z Dúbravky dosť neskoro.
Reakcia na: TomJ #28:
Ja si pamätám, že z Dúbravky odchádzala dlhú dobu posledná 5-ka, nie 4-ka. Tá 5-ka mala odchod z Dúbravky o cca 23:50 a z Rače 22:50. Aj posledná 4-ka zo ZP odchádzala okolo 22:50.
Reakcia na: keks #27:
Z Hl. st. môžeš predsa využiť N34? Ja by som osobne využil N74 o 23:19 smer Hl. st. a potom N34 smer KV. Mne to inak vychádza tak, že s použitím tejto kombinácie by si do KV došiel maximálne o 4 minúty neskôr, ako keby si šiel električkou.
Reakcia na: N/A #12:
Pred minulými voľbami tam premávala a celkom sa aj uchytila, len potom sa to asi v rámci šetrenia zrušilo, pritom 3 býva celkom plná aj za Vinohradmi a 7 býva poobede pravidelne poloprázdna... Keďže sú ale tento rok voľby, tak možno od septembra do Vianoc bude 7 premávať do Rače aj poobede. 🙂
Reakcia na: david1 #8:
Veď práve o to ide, že väčšina študentov jazdí z CSÚ len po Zochovu/Blumentál a nie až na Ostredky. To nič ale nemení na tom, že 39 je nešťastná linka, kde mal byť aspoň 15-minútový interval kvôli prípadným nadväznostiam. Osobne by som ale radšej 31 a 39 spojil do jednej linky a ukončil pri Zimnom štadióne. Ostredky (zastávky Súhvezdná a Planét) by mohla obslúžil predĺžená 67 po ŽST NM (cez Astronomickú, kvôli prestupu na električku) a v úseku Klientske centrum - R. mýto by 39 nahradila posilnená 63, čo by ocenili aj ľudia z iných častí mesta.
A aky je teda dovod, ze to nebude jazdit ako pred pandemiou? Skoly su zavrete este? Ubudlo ludi v BA? Neviem - pytam sa. Bo pandemia je pomaly prec, tak by ma zaujimalo co sa v tejto veci zmenilo. Mozno ludia co cestovali MHD presedlali na auta?
Reakcia na: IBBI #33:
Dosť veľa ľudí stále pracuje na home office a z toho dôvodu nedochádza do zamestnania verejnou dopravou. Navyše trend je taký, že HO ostane zavedený vo väčšej miere, čiže počet cestujúcich pravdepodobne nebude taký ako pred covidom.
Reakcia na: Solider #34:
Aha. Tak potom asi nema vyznam uz nejake skolske prazdniny riesit, ale dat jeden univerzalny cestak na prac. den a vikend.
Reakcia na: Urbanway 2423 #30:
Aj si niekedy reálne išiel nočnými linkami, alebo pozeráš len grafikon? Lebo z mojich skúseností nočáky zásadne neprichádzajú na zastávky podľa CP, ale naberajú pekné meškania. Takže s tým časom príjazdu to nie je tak ružové. Ak by som vôbec stihol ten prestup na stanici.
Zásadnejšia vec podľa mňa je v tom, že čím robíme MHD atraktívnou? Tým, že po 23-tej sa už nedostaneš električkou priamo tam kam potrebuješ? Že musíš využiť nočné linky, ktoré rady meškajú s prestupom na stanici? Jedna vec je MHD ktorou sa nejako dostaneš kamkoľvek a druhá vec je MHD ktorou sa tam dostaneš komfortne. Tj. MHD ktorú musíš využiť lebo nemáš veľmi na výber vs. MHD ktorú využiť chceš. A čo myslíš, ktorý typ asi máme v BA?
Reakcia na: Solider #34:
ja by som videl nemaly problem aj v tom ze
vela ludi sa z roznych dovodov naucilo chodit autom (a smer z auta do vhd sa riesi dost tazko, pricom vyriedene intervaly a povinnost nahubkou tomu dodavaju tu povestnu ceresnicku na torte)
lebo na cestach to totizto uz nejak velmi prazdnejsie (s vynimkou tohto prazdninoveho tyzdna) nevyzera....
Reakcia na: si #37:
Zas ceny paliv budu prudko stupat...
Reakcia na: TomJ #28:
Počas výluky v KV v lete 2019 premával posledný spoj linky 4 zo ŽST Nové Mesto po Chatam Sófer v čase 23:05 zo ŽST Nové Mesto, čiže určite nebol na Trnavskom mýte v smere do mesta o 23:27. Posledný spoj zo Zlatých pieskov smerom do Dúbravky premáva takmer stabilne o 22:51 zo Zlatých pieskov.
Reakcia na: Solider #34:
Ak znižovaním intervalov MHD dáme dosť ľuďom dôvod na používanie aút, tak bude dopyt po MHD tak malý, že ju môžeme zrušiť, lebo sa ju neoplatí prevádzkovať. Pre DPB asi ideálny scenár, že by už nemuseli riešiť aby nejakí bezvýznamní cestujúci boli spokojní.
Reakcia na: IBBI #38:
Ja som zvedavý, kedy a ako sa nárast cien energií prejaví na cene cestovných lístkov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Už som to tu písal. Treba zatrolejovať úsek Trnavská - Vrakunská - Súhvezná (TIOP). Predĺžila by sa sem t-47 od ZŠ (teda int. 15 min.), a-31,39 by sa zlúčili do jednej linky od Trn. Mýta a drôty by využila aj budúca t-63. Nie tak dlhým zatrolejovaným úsekom by sa veľa zlepšilo!
Reakcia na: keks #36:
Nočákmi som sa najazdil dosť a zrovna N74 som išiel veľakrát. Málokedy sa mi stalo, že by posledný spoj prišiel na Hl. st. po plánovanom odchode zo stanice (väčšina spojov tam má cca 7 minút vyrovnávací čas) a aj keď sa to stalo, tak to bolo iba o nejakú 1-2 minúty. Meškania bývajú skôr smerom zo stanice nie smerom na stanicu (N74 z mojich skúseností nezvykne veľmi meškať), ale aj tak sa mi väčšinou stane to, že už v polovici trasy ideme na čas, aj keď sme odišli o 2 minúty neskôr. Nerozumiem, ako myslíš to, že by si nestihol prestup na stanici, veď ten prestup je garantovaný a nočáky neodídu skôr než príde posledný z nich, na to tam dohliadajú dispečeri.
Reakcia na: Petto #11:
Keby som prijal tvoju úvahu, že cez špičku nie je potrebné posilňovať intervaly, tak potom sa pýtam, prečo sa tie vzkm nepoužijú v iných prevádzkových režimoch (napr. víkend), keď stále máme linky v intraviláne mesta s "luxusným" polhodinovým intervalom (napr. L 65).
Reakcia na: baran #44:
Zrovna tej L65 fakt netreba vikend castejsie. 20min int. sa pomaly ruší mam pocit a 65 kazdych 15min naco? Je tam potencial? Dnes som akurat videl 3322 na 65 pri Kauflande smer Panty a zopar ludi dnu. ADD2 Ked moze mat aj linka na Hlavnu stanicu 30min int. cez vikend (nemyslím 41) tak 65 no problem tiez.
Reakcia na: Petto #45:
Inak na 65 je klbak cez vikend fakt zbytocny! Tych par sociek sa z Dolakov ku kaufacu, resp. Avionu odvezie v pohode v kratkom. Ani ten cez vikendy nechodil Plny, vzdy kazdy sedel. Navyse davat tej cvarge fetackej z Dolakov co na cierno cestuje nove busy... To je rozum!
Ešte to tu asi nikto nespomenul, ale radšej mohli obnoviť L5 z Rače do Dúbravky!
Reakcia na: Petto #45:
Je logické, že ak niekomu ponúkneš VHD v neatrakítvnom intervale, tak ňou okrem sociek nikto jazdiť nebude.
Reakcia na: baran #48:
Ale co je na danej trase take atraktivne cez vikend, aby bol dopyt po linke? Podla mna nic okrem Avionu, v lete mozno aj presun ludi s bicyklami k cyklotrasam
Reakcia na: IBBI #46:
Mal tam byť 15 min.int.
No nakoniec nechali pôvodný, ale dali klbáky..
V istých časoch tak kraťas nestíhal pri 30 min.int.
Reakcia na: keks #27:
Spoj na stanicu ti pomôže ako všetkým ostatným.. prestup na nočáky.

Po 23:00 je všade ukončovaná prevádzka denných liniek .
Niekde aj skôr napr. Kramáre.
O Karlovke by som pomlčal. Tam je kapacita v električkách aj teraz prepálená vs.dopyt.
Reakcia na: david1 #50:
Ale tie klbaky chodia PRAZDNE! Prave vcera som ich na 65 niekolko videl. Tam aj pri 30. min. stacil vzdy kratas na to, aby kazdy sedel
Reakcia na: Petto #45:
Keď už spomínaš tú 41, tak ja na jej trase bývam a používam ju v podstate len v špičkách pracovných dní, kedy chodí v ako-tak akceptovateľnom 15min intervale. Rád by som ňou chodil častejšie aj v sedle a cez víkend ale žiaľ šanca rozumne sa trafiť sa do odchodu spoja v 30min intervale, keď zrovna niekam potrebujem vybehnúť, je veľmi malá a preto volím raďsej auto alebo bike. A predpokladám, že vačšina ľudí, ktorí majú aj alternatívu voči MHD rozmýšľa podobne.
Reakcia na: IBBI #52:
to ze tam chodia klbaky v 30 min intervale prazdne ale neimp;likuje to ze by tam aj kratasy v 15 minutovom intervale boli znovu prazdne....
dana linka nepremava uplne neobyvanym uzemim, akurat ze 30 minutovy interval na linke v meste je znacne neatraktivny a tak kto moze, ide tu trasu autom (a da ju hrubym odhadom do 20 minut dvere-dvere)....
Reakcia na: si #54:
Ale ved tu linku poznam velmi dobre. Cez vikend tam boli kratasy a vzdy stacili. Kazdy sedel. Ano, obcas bol plny bus, ale kazdy sedel. Ale to len v jednom useku a len v konkretnom case. Tam kratasy a 30 min. staci.
Reakcia na: Petto #49:
Po trase je Cudzinecká polícia, ktorá v najbližších týždňoch bude navštevovaná celkom často (inak funguje nonstop, tak by možno bolo dobré zamyslieť, či by sa tam nemal dočasne potiahnuť nočák)
Reakcia na: Petto #49:
Nešiel som tou linkou asi rok cez víkend. Ale pamätám si z čias, keď tam jazdili NB12ky cez víkend, tak vedelo to byť slušne plné od Vrakune po Avion, kde sa zvyklo osadenstvo vymeniť a po Zlaté Piesky to vedelo byť zaplnené. Následne autobus až do Rače bol zväčša poloprázdny (teda všetci sedeli, väčšinou 1 osoba na dvojsedačku) . DPB isto o zaplnení vozidiel má lepšie a presnejšie dáta z APC, ale napadá mi, ak teda medzi Vrakuňou a Avionom, prípadne Zlatými Pieskami je rozdielný dopyt po 65ke ako medzi Vajnormi a Račou, tak mohli by sme mať z Čilížskej interval 15 minút a každý druhý spoj ukončiť niekde pri Avione, pri Depe Jurajov Dvor alebo na Zlatých Pieskoch.

Z Vrakune je Avion najbližšie OC, autom to trvá do 10 minút, 65kou maximálne 14 minút a každým iným spojením MHD s prestupom to bude trvať aspoň 30 minút. Preto si myslím, že minimálne medzi Vrakuňou a Avionom by ten 15 min interval na 65 bol lukratívny.
Reakcia na: IBBI #52:
Porovnanie :
Teraz som to videl vs. počítadlá cestujúcich..
Reakcia na: keks #40:
Nerozumiem, čo s tým má DPB - stratu predsa uhrádza objednávateľ a tým je mesto, a môže si povedať, že toľko jednoducho nezaplatí a žiada obmedziť poskytovanie služby primerané počtu prepravených cestujúcich.

Ja osobne verím tomu, že sa postupne cestujúci do MHD vrátia, aj keď na čísla z roku 2019 sa tak skoro nedostaneme.
Reakcia na: keks #40:
Úplný súhlas so všetkých tvojimi príspevkami. Je evidentné, že na električkach sa výrazne zredukoval interval v každom čase a v každom režime ale tu sa idú diskutujúci tváriť, že je to vlastne ok. Je hanbou DPB aj mesta, že verejnosti prezentujú električky ako nosný dopravný systém ale od pandémie z neho uberajú na intervaloch a bez komentára. Každé zlepšenie v ich poňatí, znamená zhoršenie intervalu prípadne úplne zrušenie linky. Určite za to môže nedostatok vodičov aj výpadky cestujúcich počas lockdownov ale takto to aj treba prezentovať verejnosti.
Reakcia na: henko151 #57:
Na linku 65 sa kĺby nasadili pôvodne kvôli doprave na Zlaté piesky počas leta, v zime sú tam možno naozaj zbytočné. Ale, ako tu už bolo navrhnuté, ideálne by bolo cez víkend viesť vložené spoje v úseku Čiližská - ZP a prípadne aj v úseku Tbiliská - Na pántoch. Medzi ZP a pántami by bol 15 min interval cez víkend naozaj zbytočný, to radšej dať 15 min interval na linku 53.

Celkovo je v našej sieti dosť liniek, ktoré by si zaslúžili lepší interval nie preto, že jazdia plné, ale preto, že sú momentálne neatraktívne. Ako som už viackrát spomínal linku 50. Väčšina spojov nejazdí narvaná, no 12 min interval v špičke je neatraktívny, tak väčšinou jazdím z centra do Ružinova električkami, hoci musím prestupovať. A aj ten prestup mi teraz rozbili, keďže 3 a 9 nebudú mať rovnaký interval a spoľahlivý bude prestup len zo 4 na 9 (no 4 niekedy mešká, tak možno ani ten nie).
Vtipne info, kedze spoj c 39 premava pocas pracovnych dni rovnako ako v rezime skolskych prazdnin.
Reakcia na: grafik3 #62:
Z pohladu cestujuceho bez zmeny, z pohlady sluzieb su ine odchody na poradiach.
Reakcia na: Solider #59:
Toto nie je niečo, čo má mňa ako zákazníka zaujímať. Dopravný podnik je firma ako každá iná. Podľa mňa nie je normálne, aby sa dvíhala cena služieb, keď ich kvalita klesá.
Keby ti teraz tvoj dodávateľ elektriny alebo plynu domov poslal info, že zvyšuje cenu služby, ale bude ti elektrinu/plyn dodávať len v nepárne hodiny dňa, lebo sa mu to inak neoplatí, tak budeš spokojný, lebo veď teda sa to naozaj neoplatí, alebo budeš naštvaný a budeš hľadať inú alternatívu?
Reakcia na: Petto #63:
Keďže z pohľadu cestujúceho sa CP L39 nemení, tak načo sa potom píše aj o L39? Dobre, kto si chce pozrieť konkrétne poradie, tak nech na internete sú 2 stĺpce, prípadne sa to vymyslí inak. Ale na zastávkach kľudne stačí aj jeden stĺpec pre pracovný deň (ako to istú dobu bolo) a jeden pre víkendy a sviatky.
Reakcia na: Trolley #65:
To je taky dvojaky oznam. Cestujuci + skryto pre soferov 😁.
Reakcia na: grafik3 #62:
Je tam jeden rozdiel: Cez pracovne dni je jeden spoj o minutu posunuty (zo zast. Planet o 6:06, cez prazdniny 6:05) Ten posun mi sice nedava zmysel, ale je tam.
Prečo električka č. 3 premáva o 1,2,3 a 4 ráno?
Na zastávke Jungmannová sú špatne položené koľajnice a tak pri prechode električkou ozýva sa príšerné škrípanie, ktoré sa široko, ďaleko ozýva. Prečo?
Reakcia na: Rudiger1953 #68:
To nie je električka 3, ale tzv. námrazovka, čo je električka ktorá preráža prípadnú námrazu na trolejovom vedení, aby tam električky ráno neuviazli.