Nové kĺbové autobusy Otokar sa zaraďujú do premávky

Okrem nahradenia najstarších autobusov sa vďaka novým kĺbovým autobusom zvýši aj prepravná kapacita na vybraných linkách.

Dopravný podnik Bratislava začína od 10. januára 2022 do premávky nasadzovať nové kĺbové nízkopodlažné autobusy Otokar Kent C 18,75. Štyridsať nových autobusov prišlo do Bratislavy v závere uplynulého roka. Z nich 20 bolo zaradených do vozovne Jurajov dvor ( #3311 - 3330) a 20 do vozovne Trnávka ( #3331 - 3350), odkiaľ budú vypravované na jednotlivé linky. Okrem liniek, kde bežne premávajú kĺbové vozidlá (linky 21 29 31 32 39 50 63 70 78 96 98), budú nové autobusy nasadené aj na linky 37 a 88, kde dopravný podnik zvýši ponúkanú prepravnú kapacitu.

Nové autobusy v premávke nahradia najstaršie autobusy Karosa B 741 CNG, jazdené vozidlá Solaris Urbino 18 a MAN NG 313, ako i niektoré z najstarších 12-metrových autobusov Citelis. Postupne sa zníži aj vypravovanie 15-metrových autobusov Solaris Urbino 15 CNG.

V prvý deň premávky je možné nové autobusy stretnúť na týchto linkách (výpis odchodov dostupný po prihlásení):

  • 75/7 od 13:53 Depo Jurajov dvor > Čiližská
  • 63/8 od 14:31 Avion Shopping Park > Lamač
  • 59/2 od 14:52 Depo Jurajov dvor > Rača
  • 63/6 od 15:16 Avion Shopping Park > Lamač
  • 96/6 od 15:38 Letisko > Petržalka
  • 32/6 od 16:09 Riviéra > Dlhé diely
  • 44/52 od 19:50 Depo Hroboňova > Koliba 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Odpoviem si sám. Včera som videl žltý cieľ na dojazde 98 do VJD, takže sa asi používajú pre dojazdy do vozovne, čo je veľmi dobré využitie. 🙂

Prečo sa vlastne upustilo od používania šípky pri dojazdoch, ktoré idú z veľkej časti po pravidelnej trase (31, 93, 94, 191 a pod.) a nahradili sa v niektorých prípadoch normálnymi cieľmi, resp. inverznými cieľmi? Tá šípka by sa napr. k dojazdom na Bojnickú celkom hodila.
Reakcia na: monoblok #63:
Pojednaj niečo o rôznych spôsoboch pripojenia stále rovnakého kĺbu značky Hübner.
Reakcia na: zakaznik #60:
Ten rozdiel spociva napriklad v sposobe pripojenia klbu, kvalite pouzitych materialov, uvidime o par rokov, v akom budu stave.
Dnes sa mi konečne podarilo aspoň si jazdu Otokarom skúsiť a musím povedať, že som bol veľmi milo prekvapený.
Jazda bola veľmi príjemná, autobus je naozaj tichučný, vyzerá pekne a veľmi priestranne, nemal som pocit, že by bol vyhotovený nejako nekvalitne. Bolo to celkovo pohodlné a komfortné, za mňa určite place hore 👍
Reakcia na: N/A #59:
Pri všetkej úcte, by mi skôr dávalo zmysel, ak by sa výrobca zaujímal o proces používania a údržby autobusov v DPB. 😁
Reakcia na: monoblok #58:
Pri sériovej výrobe autobusov môže byť nekvalitný výrobok akurát tak drahší. 😁 Keďže rework nepodarenej práce stojí čas a tiež neštandardizovaná práca trvá dlhšie. Takže hodnotiť kvalitu podľa ceny je blbosť.

Na čom by mohli ako ušetriť? Že by vynechali antikoróznu ochranu karosérie, nenamontovali sedadlá, alebo motor by nespĺňal normy...

Si odpozeral nejaký koncept z iného odvetvia a dávaš ho bez rozmyslu tam kde to nemá žiadny zmysel.
Reakcia na: monoblok #58:
Podľa mojich informácii bol aj samotný DPB trocha neistý po oznámení výsledkov VO, a preto osobne dôkladne kontrolovali aj samotný proces výroby bratislavských autobusov. Viac informácií sa možno dostane von z ich strany, ja viem povedať maximálne horeuvedené..
Reakcia na: 810zssk #39:
Okrem ceny to moze byt spolahlivost, cena a dodacia lehota nahradnych dielov, recenzie na svoje vyrobky atd.
K tomu, ze sa musi kupit najlacnejsi, ak si urobime vyberko a dam cenu 300k za jeden autobus a dostanem ponuku 280 300 a 310 a niekto streli bus za 180k, tak toho posledneho mozem skrtnut, lebo poskytol prilis nizku cenu, ze ktoru si nemyslim, ze je realne autobus vyrobit(v pozadovanej kvalite)
Mna konkretne zaujima, ci niekto vie, podla akych kriterii vyhral Otokar, lebo som k tomu nic nenasiel.
PS
Napisal som schvalne bazaar, pretoze to odkazuje na znamy Grand Bazaar v Istanbule, kde sa da kupit naozaj vselico a aj vo velmi vysokej kvalite, je to taka forma tureckeho obchodneho centra, kde clovek zozenie vsetko. Nema to ale nic spolocne s bazarom a ani Mileticka sa na to nechyta.
Reakcia na: N/A #52:
E-mail s odkazom na video som vám poslal, aj s nejakými návrhmi otázok (snáď dorazil) – verím, že sa vám podarí získať vyčerpávajúce odpovede na ne. 😉

Aby si to video medzičasom mohli pozrieť aj ostatní, tak nižšie je ten odkaz – časť o ktorej som hovoril je od času 40:50

https://www.facebook.com/Bratislava.sk/videos/346604603479437/
Reakcia na: IBBI #43:
Ja tu vidím diskusiu, resp. dva monológy dvoch zaslepených fanatikov.
Reakcia na: N/A #49:
"Pri prestupovaní som s tým problém nikdy nemal, vodič vždy počkal pri prestupe a vedel, že má 1. dvere zatvorené."
potencialny problem je skor prestup z druheho vozidla v zastavke do prveho, tam ta jednak vodic toho prveho az tak dobre a dlho nevidi a dvak "porucha" dveri sposobujuca tento problem nie je unho ale u kolegu za nim, takze si ju uvedomit hned tak nemusi....
A čo dotykové ovládanie dverí? To sa teraz používa?
Reakcia na: monoblok #10:
Nechcel by si sa so svojimi imbecilitami obmedziť na vraňarske forum?
Reakcia na: Cancer #51:
Dobre, ak tu budú relevantné otázky, tak sem s nimi.
@Cancer, ak môžem poprosiť to video do mailu (klik na nickname Sor23), pozriem si to, nevylučujem to, nemám pamäť na všetko.
@IBBI, článok o použití pások - prečo, dokedy, plán, atď.
Reakcia na: N/A #49:
Budem rád ak článok napíšete, a spýtate sa dopravcu aj prečo nakoniec od zrušenia pások upustili. Pôvodne totiž sľubovali, že s tým ako sa prejde na režim školský rok (v septembri 2021) budú zrušené aj pásky v prednej časti – môžem vám to video v ktorm to Rybanský ešte s nejakým členom vedenia tvrdili nájsť v prípade potreby.
Reakcia na: N/A #49:
Clanok o paskach? Akoze co tam chces o tom pisat? Rybansky a spol. ti povedia, ze tym chrania vodica. 😃
Reakcia na: Cancer #47:
Pri prestupovaní som s tým problém nikdy nemal, vodič vždy počkal pri prestupe a vedel, že má 1. dvere zatvorené. Mne už to tu príde ako úplný alibizmus a za každých okolností nájsť zámienku, prečo sa na niečo sťažovať. Keďže je tu ale takáto búrlivá diskusia, dám si tú prácu a získam stanovisko dopravcu a možno ďalších strán a spíšem na túto tému článok. Ďalej tu už na túto tému diskutovať nejdem, mne osobne to nevadí, precestoval som všeličo a všelikde, život je aj o kompromisoch a nie je vždy podľa predstáv. Ak je oranžová páska vaša najväčšia starosť v živote, tak vám prajem, aby ste nemali nikdy väčšie starosti. Pekný večer všetkým. Dajte teda vedieť, či by ste chceli článok ohľadom tých pások..
Reakcia na: N/A #44:
A pozri si tie fotogalérie aj ty, zistíš že je aj dosť miest kde sa nepáskuje. Ja som len reagoval na tvoje tvrdenie že si to nikto nevybral. Vybral, rozhodnutie páskovať vozidla je čisto rozhodnutím DPB. Iné mestá, vrátane mnohých na Slovensku, to nerobia.
Reakcia na: N/A #46:
A aj pri prestupovaní.

Pán Cisárik, vy moc necestujete s MHD odkedy začala pandémia, čo? Inak by ste tak tvrdošijne nemohli obhajovať toto zabratie prvých dverí a zamedzenie ich používaniu cestujúcim.
Reakcia na: IBBI #45:
A akému? Vozidlá sú nízkopodlažné, s kneelingom. To už nemôžeš myslieť vážne. No tak o pár sekúnd dlhšie trvá výmena cestujúcich, kvôli tomu také haló?
Reakcia na: N/A #44:
Zas zavadzas. Okrem kapacity doslo aj ku diskomfortu pri nastupovani a vystupovani.
Reakcia na: 810zssk #42:
Podľa teba musí byť všetko vydupané na štátnej úrovni? Z pohľadu cestujúceho ku žiadnemu, okrem kapacitného, obmedzeniu nedošlo. Pozri si fotogalérie v sekcii "Slovensko a svet" a tam je fotiek zapáskovaných predných častí vozidiel dosť.
Reakcia na: N/A #41:
Uvedomil som si, ze so zaslepenym fanatikom nema vyznam komunikovat.
Reakcia na: N/A #38:
"proste COVID-19 si nikto nevybral a ani obmedzenia spojené s ním" - Prvé si nikto nevybral, druhé áno. Osobitne pri tých opáskovaných dverách čo nie je ani požiadavka od štátu.
Reakcia na: IBBI #40:
Som rád, že si si konečne uvedomil nezmyselnosť niektorých svojich pohľadov na svet.
Reakcia na: N/A #38:
Nic no - na toto uz nema vyznam reagovat. Tocime sa dokola a spamujeme.
Reakcia na: monoblok #22:
A čo iné bude kritérium? Či sa nám páči krajina z ktorej je výrobca, alebo čo?

Áno, v minulosti sa tendre manipulovali. To znamená čo? Že je to tak správne a máme to tak do budúcna robiť ďalej?
Reakcia na: IBBI #37:
Ty žiješ niekde mimo civilizácie a zhodou okolností si z toho prázdna sadol rovno do Otokaru? To nie je žiadne slintanie, som kritický. Komfort je aktuálne obmedzený viac či menej všade vo svete, proste COVID-19 si nikto nevybral a ani obmedzenia spojené s ním. Ja osobne nevidím problém vo využití ďalšej trojice dverí, keďže na nástup a výstup to bohato postačuje. Pred covidom si sa tiež sťažoval na lampáreň? Totižto 12m autobusy mali tiež trojicu dverí a bolo to normálne. Prestaň si už robiť hanbu.
Reakcia na: N/A #36:
O akych obmedzeniach v doprave pises? Tebe dochadzaju argumenty, len mas potrebu jak maly chlapec slintat nad novucickym autobusom. To ti samozrejme neberem, tes sa, slintaj. Obmedzenie s paskami a zakazom prednych dveri si DPB vymyslel SAM! Ziadne OBMEDZENIE, ci NARIADENIE mu to neprikazuje!
Ale normalny cestujuci ti sere na to, ci to je Otokar, SOR, ci Ikarus. Zaujimaho ho KOMFORT! A ten spociva urcite aj v pocte dveri na nastupovanie, aby nebehal jak debil od prednej casti busu k 2. dveram, aby si mohol sadnut na sedadla v prednej casti (uplne nezmyselne zakazane), aby sa nemusel pri vystupovani tlacit od pasky k 2. dveram, ale mohol vystupit prednymi. TOTO zaujima DOSPELEHO cloveka! Nie, ako vonia zvnutra novucucicucickunky autobusik.
Reakcia na: IBBI #35:
Ja nemám potrebu ťa zažívať nijako, to za prvé. Somariny určite nepíšem, názor o tebe si tu už urobia ostatní diskutéri či návštevníci, to za druhé. Po tretie, keď skončia obmedzenia v doprave, ten autobus bude plnohodnotne používať aj prvé (4/4 dverí). Keď sa ti niečo nepáči, choď s občianskym tribunálom vykrikovať dakam pod hrad a nechaj normálnych ľudí, aby sa tešili z nových autobusov.
Reakcia na: N/A #34:
Od hysterickeho mam ja daleko bracho! 😃 Ale nasrateho ma zazit nazivo nechces.
Pises somariny chlapce. ZIADNE obmedzenie neprikazuje DPB zapaskovat pprednu cast vozidiel. Neexistuje take nariadenie. DPB si to zapaskovall sam a vzhladom na leto 2021 to nemieni uz dat dole, ani ked budu NULOVE CISLA!
Reakcia na: IBBI #31:
Nebuď hysterický. To, že sa nevieš vyrovnať s aktuálnymi obmedzeniami COVID-19 vo verejnej doprave neznamená, že ten autobus má o dvere menej. To, že ty potrebuješ vždy strážiť vodiča a jazdu na prvom sedadle a zrazu ti to vyššia moc zakázala ešte neznamená, že ten autobus má o dvere menej. 🤕
Reakcia na: monoblok #22:
Čiže ti prekáža, že sa to znova neušilo na mieru konkrétnemu výrobcovi, či o čo ti ide?
Reakcia na: N/A #30:
Nielenže neklasifikuje, ale hlavne výrobca nemá nič spoločné s tým, koľko dverí sa dopravca rozhodne z nejakého vrtochu zapáskovať.
Reakcia na: N/A #30:
Ake "aketualne" ? Neotvaraju sa ani ked mame nulove cisla (leto 2021). Nebudu sa otvarat ani toto leto. Cize ak mame NULOVE cisla a dvere sa neotvaraju, nie je to o COVIDE! Nezavadzaj!
Reakcia na: IBBI #29:
Je to úplná blbosť. Nikto tu nevyrába pandemické autobusy a ide o plnohodnotný autobus so štyrmi pármi dverí. To, že sa niektoré dvere aktuálne nepoužívajú (COVID-19), to ešte nereklasifikuje na trojdverový autobus.
Reakcia na: N/A #28:
Blbost? Mne to ako blbost nepride. Zas nebud taky fanatik zaslepeny suhajko.
Reakcia na: IBBI #27:
Je naozaj potrebné takéto blbosti vôbec vypisovať? Nemá význam k tomuto nič viac písať, to už sa človeku rozum zastavuje.
Aby sme sa pochopili - ja som sa dnes viezol 3-dverovym Otokarom. Proste som mohol nastupit jednymi z 3 dveri, co mi pride na bratislavske podmienky a klbove autobusy malo. Dvere pre vodica ma nezaujimaju - ani RTOcky nie su 3-dverove busy len preto, ze maju dvere pre vodica.
Uz sa chapeme? 😉
Reakcia na: monoblok #22:
Mne sa tu nechce obhajovať DPB, len som sa pokúsil napísať slušnú odpoveď na slušnú otázku ohľadne nákupu autobusov.
Reakcia na: BA2301 #23:
Ale kde ? Ake 3 dvere ? Podmienka na 70ks diesel klbakov boli min. 4 dvere, neboli ale zakazane dvere navyše ako ma NB18 tj 5 dveri.
Reakcia na: monoblok #22:
Nenazýval by som Otokar lacným výrobcom, lacného výrobcu tu máme z priestorov bývalého družstva JZD Libchavy. Otokary som mal možnosť opakovane dôkladne poprezerať a dielenské spracovanie je asi podobné ako SOR, ale komponenty a technológie sú podobné, ako pri západných značkách, ku ktorým tak tvrdohlavo prihliadame. Ja mám z tých Otokarov dobrý pocit, rovnako ako aj ďalší, podstatne kritickejší ľudia a jedine čas nám ukáže ich pravú tvár a ako sa osvedčia. A na margo rečí že či je to z bazáru a pod., tak to práve SOR by som nazýval takým všelijakým výrobcom a nie Otokar.
Reakcia na: Petto #18:
Pokúsim sa preformulovať otázku od IBBI: Prečo boli podmienky sformulované tak zle, že mohli uspieť kĺbové autobusy s troma dvermi, čo je v bratislavských podmienkach zjavne nedostačujúce?

Tam nešlo o zásady verejného obstarávania, ale skôr o lajdáctvo. Vo verejnom obstarávaní, aj keď sa to chybne prezentuje, nie je cena jediným ktirériom. Vyhodnotiť možno aj technické parametre - a to nielen "áno/nie" ale aj mieru splnenia parametrov - bodové ohodnotenie. Všetko záleží od odbornosti zadávateľa.

Napríklad: DPB vybral víťaza, odpísal zmluvu, objednal autobusy a až keď boli dodané, tak testoval, na ktoré linky ich jazdné vlastnosti postačujú a na ktoré nie. Nemali byť jazdné profily súčasťou podmienok?
Reakcia na: Andy #16:
To je taka alibisticka odpoved, pretoze aj z minulosti vieme, ze dopravne podniky dokonca pozadovali pocet dveri, ktoremu mohol vyhoviet jeden vyrobca a dokonca sa objavili fotografie autobusov v podnikovych farbach este skor, nez bol znamy vitaz. Takisto kriteriom nemusi byt cena s tym, ze jej vaha pri vyhodnocovani sutaze bude 95%. Potom je jasne, ze vyhra lacny vyrobca bez ohladu na svoju spolahlivost ci renome. Preto ma to zaujima a zatial som nasiel, ze si to dal DPB overit u UVO, ale nejak ani nezverejnili zaver.
Reakcia na: Andy #19:
Tak, to som zrovna nemyslel, keďže oranžová (biela a zelená) mi príde ako základná farba LED displejov, ale áno, je to farebný cieľ.
Reakcia na: Ike #11:
Farebné rozlíšenie liniek sa už pred desaťročiami (v tom čase to boli prevíjacie displaye s "filmom" s číslami liniek) používali v rozvinutých systémoch MHD na to, aby cestujúci zďaleka rozpoznal linku. V žiadnom prípade neško o pokus navodiť atmosféru cirkusu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Napríklad na nových Solarisoch bolo v poslednom čase možné vidieť nápis "služobná jazda" oranžovou farbou.
Reakcia na: IBBI #17:
Nie, taky sa nevypisal.
A preco sa vypisal tender na 3-dverove klbove autobusy a nie 4-dverove??? 😮
Reakcia na: monoblok #13:
Inštitúcie, ktoré žijú z verejných peňazí, čo je aj DPB, musia zo zákona urobiť verejné obstarávanie (tender), a kúpiť tie autobusy od toho, kto ich ponúkne za najnižšiu cenu a pritom splní všetky vypísané podmienky. Ten kto ich splní, môže byť kľudne aj z Turecka, a to sa teraz stalo. DPB si nemôže len tak vybrať autobus, ktorý chce, aj keď do istej miery sa dajú podmienky nastaviť tak, aby to nevyhral niekto kto ponúkne niečo nefunkčné.
Reakcia na: Ike #11:
Môžeš prezradiť, čo sú to za ciele, resp. či sa používajú aj v bežnej premávke? 🙂
Reakcia na: monoblok #13:
A čo také by mal preboha vysvetľovať? Prihlásili sa do vypísaného obstarávania, predložili najlepšiu ponuku, zvíťazili.
Nie vazne, nedavajte mi liky, ale zaujima ma to, hladal som na nete a naslo mi len, ze DPB sa nejak nema k vysvetlovaniu. No som zvedavy, ci uz budu spolahlivejsie ako v Bukuresti.
Reakcia na: Urbanway 2423 #8:
Nie, hovorí sa o najstarších a najhorších Citelisoch červenej farby.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Áno sú. Zásada ale bola neurobiť z toho pojazdný cirkus.
To niekto zabludil na Bazaari alebo ako sa dostal Otokar do BA?😂
Reakcia na: N/A #7:
Je vlastne nejaký farebný cieľ, pretože zatiaľ som všade videl len farebnú linku?
Reakcia na: N/A #4:
Nebodaj sa uvažuje nad vyradením oranžových Citelisov? Veď sú najnovšie a sú v lepšom stave ako červené Citelisy. Navyše by po ich vyradení asi nemalo čo jazdiť na Š2, 4 a 5.
Reakcia na: matko69 #5:
On je viacfarebny, ale farby zavisia od naprogramovania daneho ciela a linky.
Reakcia na: matko69 #5:
Linka 75 nie je farebná ani na mape. Znak Bratislavy pri prezetnácii farebný je. https://imhd.sk/ba/galeria-media/271797/Autobusy-Otokar-Kent-C-18-75-sa-pri%C5%A1li-predstavi%C5%A5-novin%C3%A1rom
Nemali mat vsetky nove kusy viacfarebny display? Na fotke mi to nepride prilis farebne 😏
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
V Petržalke sú všetky červené citelisy. K druhej otázke sa neviem vyjadriť.
Reakcia na: N/A #2:
Nie sú všetky Citelisy v Petržalke? Plánuje sa preradenie nejakých Urbanwayov/Sorov do Petržalky, keď bude 37 kĺbová?
Reakcia na: Petto #1:
Petržalka z týchto 40 kusov zatiaľ nič nedostane, až z ďalšej dodávky. Autobusy by mali nahradiť Karosy, niektoré Solarisy 15, Citelisy a Tedomy.
Planuju sa nejake presuny vozidiel ? Ak sa vyradia Citelisy z 3DP tak to bude asi chybat solo linkam.