Nové kĺbové autobusy Otokar sa zaraďujú do premávky

Okrem nahradenia najstarších autobusov sa vďaka novým kĺbovým autobusom zvýši aj prepravná kapacita na vybraných linkách.

Dopravný podnik Bratislava začína od 10. januára 2022 do premávky nasadzovať nové kĺbové nízkopodlažné autobusy Otokar Kent C 18,75. Štyridsať nových autobusov prišlo do Bratislavy v závere uplynulého roka. Z nich 20 bolo zaradených do vozovne Jurajov dvor ( #3311 - 3330) a 20 do vozovne Trnávka ( #3331 - 3350), odkiaľ budú vypravované na jednotlivé linky. Okrem liniek, kde bežne premávajú kĺbové vozidlá (linky 21 29 31 32 39 50 63 70 78 96 98), budú nové autobusy nasadené aj na linky 37 a 88, kde dopravný podnik zvýši ponúkanú prepravnú kapacitu.

Nové autobusy v premávke nahradia najstaršie autobusy Karosa B 741 CNG, jazdené vozidlá Solaris Urbino 18 a MAN NG 313, ako i niektoré z najstarších 12-metrových autobusov Citelis. Postupne sa zníži aj vypravovanie 15-metrových autobusov Solaris Urbino 15 CNG.

V prvý deň premávky je možné nové autobusy stretnúť na týchto linkách (výpis odchodov dostupný po prihlásení):

  • 75/7 od 13:53 Depo Jurajov dvor > Čiližská
  • 63/8 od 14:31 Avion Shopping Park > Lamač
  • 59/2 od 14:52 Depo Jurajov dvor > Rača
  • 63/6 od 15:16 Avion Shopping Park > Lamač
  • 96/6 od 15:38 Letisko > Petržalka
  • 32/6 od 16:09 Riviéra > Dlhé diely
  • 44/52 od 19:50 Depo Hroboňova > Koliba 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Odpoviem si sám. Včera som videl žltý cieľ na dojazde 98 do VJD, takže sa asi používajú pre dojazdy do vozovne, čo je veľmi dobré využitie. 🙂

Prečo sa vlastne upustilo od používania šípky pri dojazdoch, ktoré idú z veľkej časti po pravidelnej trase (31, 93, 94, 191 a pod.) a nahradili sa v niektorých prípadoch normálnymi cieľmi, resp. inverznými cieľmi? Tá šípka by sa napr. k dojazdom na Bojnickú celkom hodila.
Reakcia na: monoblok #63:
Pojednaj niečo o rôznych spôsoboch pripojenia stále rovnakého kĺbu značky Hübner.
Reakcia na: zakaznik #60:
Ten rozdiel spociva napriklad v sposobe pripojenia klbu, kvalite pouzitych materialov, uvidime o par rokov, v akom budu stave.
Dnes sa mi konečne podarilo aspoň si jazdu Otokarom skúsiť a musím povedať, že som bol veľmi milo prekvapený.
Jazda bola veľmi príjemná, autobus je naozaj tichučný, vyzerá pekne a veľmi priestranne, nemal som pocit, že by bol vyhotovený nejako nekvalitne. Bolo to celkovo pohodlné a komfortné, za mňa určite place hore 👍
Reakcia na: Sor23 #59:
Pri všetkej úcte, by mi skôr dávalo zmysel, ak by sa výrobca zaujímal o proces používania a údržby autobusov v DPB. 😁
Reakcia na: monoblok #58:
Pri sériovej výrobe autobusov môže byť nekvalitný výrobok akurát tak drahší. 😁 Keďže rework nepodarenej práce stojí čas a tiež neštandardizovaná práca trvá dlhšie. Takže hodnotiť kvalitu podľa ceny je blbosť.

Na čom by mohli ako ušetriť? Že by vynechali antikoróznu ochranu karosérie, nenamontovali sedadlá, alebo motor by nespĺňal normy...

Si odpozeral nejaký koncept z iného odvetvia a dávaš ho bez rozmyslu tam kde to nemá žiadny zmysel.
Reakcia na: monoblok #58:
Podľa mojich informácii bol aj samotný DPB trocha neistý po oznámení výsledkov VO, a preto osobne dôkladne kontrolovali aj samotný proces výroby bratislavských autobusov. Viac informácií sa možno dostane von z ich strany, ja viem povedať maximálne horeuvedené..
Reakcia na: 810zssk #39:
Okrem ceny to moze byt spolahlivost, cena a dodacia lehota nahradnych dielov, recenzie na svoje vyrobky atd.
K tomu, ze sa musi kupit najlacnejsi, ak si urobime vyberko a dam cenu 300k za jeden autobus a dostanem ponuku 280 300 a 310 a niekto streli bus za 180k, tak toho posledneho mozem skrtnut, lebo poskytol prilis nizku cenu, ze ktoru si nemyslim, ze je realne autobus vyrobit(v pozadovanej kvalite)
Mna konkretne zaujima, ci niekto vie, podla akych kriterii vyhral Otokar, lebo som k tomu nic nenasiel.
PS
Napisal som schvalne bazaar, pretoze to odkazuje na znamy Grand Bazaar v Istanbule, kde sa da kupit naozaj vselico a aj vo velmi vysokej kvalite, je to taka forma tureckeho obchodneho centra, kde clovek zozenie vsetko. Nema to ale nic spolocne s bazarom a ani Mileticka sa na to nechyta.
Reakcia na: Sor23 #52:
E-mail s odkazom na video som vám poslal, aj s nejakými návrhmi otázok (snáď dorazil) – verím, že sa vám podarí získať vyčerpávajúce odpovede na ne. 😉

Aby si to video medzičasom mohli pozrieť aj ostatní, tak nižšie je ten odkaz – časť o ktorej som hovoril je od času 40:50

https://www.facebook.com/Bratislava.sk/videos/346604603479437/
Reakcia na: IBBI #43:
Ja tu vidím diskusiu, resp. dva monológy dvoch zaslepených fanatikov.
Reakcia na: Sor23 #49:
"Pri prestupovaní som s tým problém nikdy nemal, vodič vždy počkal pri prestupe a vedel, že má 1. dvere zatvorené."
potencialny problem je skor prestup z druheho vozidla v zastavke do prveho, tam ta jednak vodic toho prveho az tak dobre a dlho nevidi a dvak "porucha" dveri sposobujuca tento problem nie je unho ale u kolegu za nim, takze si ju uvedomit hned tak nemusi....
A čo dotykové ovládanie dverí? To sa teraz používa?
Reakcia na: monoblok #10:
Nechcel by si sa so svojimi imbecilitami obmedziť na vraňarske forum?
Reakcia na: Cancer #51:
Dobre, ak tu budú relevantné otázky, tak sem s nimi.
@Cancer, ak môžem poprosiť to video do mailu (klik na nickname Sor23), pozriem si to, nevylučujem to, nemám pamäť na všetko.
@IBBI, článok o použití pások - prečo, dokedy, plán, atď.
Reakcia na: Sor23 #49:
Budem rád ak článok napíšete, a spýtate sa dopravcu aj prečo nakoniec od zrušenia pások upustili. Pôvodne totiž sľubovali, že s tým ako sa prejde na režim školský rok (v septembri 2021) budú zrušené aj pásky v prednej časti – môžem vám to video v ktorm to Rybanský ešte s nejakým členom vedenia tvrdili nájsť v prípade potreby.
Reakcia na: Sor23 #49:
Clanok o paskach? Akoze co tam chces o tom pisat? Rybansky a spol. ti povedia, ze tym chrania vodica. 😃
Reakcia na: Cancer #47:
Pri prestupovaní som s tým problém nikdy nemal, vodič vždy počkal pri prestupe a vedel, že má 1. dvere zatvorené. Mne už to tu príde ako úplný alibizmus a za každých okolností nájsť zámienku, prečo sa na niečo sťažovať. Keďže je tu ale takáto búrlivá diskusia, dám si tú prácu a získam stanovisko dopravcu a možno ďalších strán a spíšem na túto tému článok. Ďalej tu už na túto tému diskutovať nejdem, mne osobne to nevadí, precestoval som všeličo a všelikde, život je aj o kompromisoch a nie je vždy podľa predstáv. Ak je oranžová páska vaša najväčšia starosť v živote, tak vám prajem, aby ste nemali nikdy väčšie starosti. Pekný večer všetkým. Dajte teda vedieť, či by ste chceli článok ohľadom tých pások..
Reakcia na: Sor23 #44:
A pozri si tie fotogalérie aj ty, zistíš že je aj dosť miest kde sa nepáskuje. Ja som len reagoval na tvoje tvrdenie že si to nikto nevybral. Vybral, rozhodnutie páskovať vozidla je čisto rozhodnutím DPB. Iné mestá, vrátane mnohých na Slovensku, to nerobia.
Reakcia na: Sor23 #46:
A aj pri prestupovaní.

Pán Cisárik, vy moc necestujete s MHD odkedy začala pandémia, čo? Inak by ste tak tvrdošijne nemohli obhajovať toto zabratie prvých dverí a zamedzenie ich používaniu cestujúcim.
Reakcia na: IBBI #45:
A akému? Vozidlá sú nízkopodlažné, s kneelingom. To už nemôžeš myslieť vážne. No tak o pár sekúnd dlhšie trvá výmena cestujúcich, kvôli tomu také haló?