O dodanie vodíkových autobusov pre DPB mali záujem dvaja uchádzači.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledok verejnej súťaže na dodávateľa 12-metrových autobusov s vodíkovým pohonom. Súťaže sa zúčastnili dvaja uchádzači, z ktorých ako úspešný vzišiel poľský Solaris Bus & Coach. Na druhom mieste skončila spoločnosť Toyota Central Europe-Slovakia.
V prípade získania finančných prostriedkov z eurofondov bude môcť dopravný podnik od Solarisu nakúpiť až 40 autobusov Solaris Urbino 12 Hydrogen. Vysúťažená cena autobusov je 24,4 mil. €, t. j. 610-tisíc € bez DPH za jedno vozidlo. Rámcovú zmluvu na dodanie autobusov podpíše DPB po uplynutí zákonných lehôt. Ak by sa DPB rozhodol nakúpiť tieto autobusy, dodacia lehota bude do 15 mesiacov od ich objednania. Toyota ponúkala v súťaži autobus Caetano H2.City Gold za cenu 655 700 € za 1 vozidlo.
„Vodíkové autobusy sú v súčasnosti považované za najzelenšie dopravné prostriedky s reálnym ekologickým potenciálom do budúcnosti a náš Dopravný podnik Bratislava by už čoskoro mohol byť prvým dopravcom s flotilou vodíkových autobusov na Slovensku a v Čechách. Keďže nám záleží na znižovaní emisnej stopy, hľadáme varianty, ktorými spravíme MHD v Bratislave ekologickejšou. Už dnes sme preto zaradení v zásobníku európskych projektov, ktoré sa zameriavajú na výrobu čistého vodíka až po jeho využitie v priemysle a v oblasti mobility a dopravy. Dodávka týchto vodíkových autobusov by mohla byť reálnym a doteraz najväčším „vodíkovým“ projektom na Slovensku,“ povedal Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB a.s.
zakaznik
Aktivisti sú schopní dnes s kamenným xichtom tvrdiť, že Občasné Zdroje Energie sú dnes tie najlacnejšie, a fosílne palivá sú vraj najdrahšie. (Pri Občasných Zdrojoch budú ignorovať, že sú dotované a k fosílnym palivám prirátavajú všetky možné aj nemožné negatívne externality.)
Príčetný človek proti tomu ani nemá ako argumentovať, keďže vytvárajú zdanie, že používajú rovnaký jazyk, ale slová majú pre nich úplne iné významy.
Čo sa týka JE, tak aktivista je schopný o "klíme" rozprávať pol dňa, ale takticky tento zdroj ani slovom nezmieniť.
Vodíkové pohony sú nadstavba preto, že tí menej sprostí alarmisti si uvedomujú, že bude nastávať situácia, keď bude aj tma aj fúkať nebude.