V nedeľu nepôjdu posledné regionálne autobusové spoje (noc 14.11.2021 / 15.11.2021)

Slovak Lines nevypraví v noci z nedele na pondelok posledné regionálne spoje.

Dopravca Slovak Lines informoval, že v noci z nedele na pondelok 14./15. novembra 2021 z dôvodu zmeny dopravcu bez náhrady nevykoná nasledujúce posledné spoje regionálnych liniek:

Linka 215: Bratislava, Patrónka (23:15) - Marianka

Linka 219: Bratislava, AS (22:40) - Borinka

Linka 240: Malacky (23:10) - Záhorská Ves, Strojstav

Linka 250: Bratislava, AS (21:55) - Záhorská Ves - Suchohrad

Linka 269: Bratislava, AS (22:05) - Rohožník

Linka 269: Bratislava, AS (23:05) - Rohožník

Linka 525: Bratislava, Shopping Palace (23:19) - Slovenský Grob

Linka 526: Pezinok, žel. st. (23:05) - Pezinok, žel. st.

Linka 526: Pezinok, žel. st. (00:00) - Pezinok, žel. st.

Linka 527 Slovenský Grob (23:52) - Malý Raj

Linka 550: Bratislava, AS (23:20) - Doľany

Linka 620: Bratislava, AS (22:47) - Nová Dedinka

Linka 630: Bratislava, AS (23:17) - Senec

Linka 645: Bratislava, AS (22:42) - Čataj

Linka 650: Bratislava, AS (22:40) - Budmerice

Linka 659: Bratislava, AS (22:02) - Jelka

Linka 730: Bratislava, AS (22:50) - Zlaté Klasy, Rastice, Jednota

Linka 737: Bratislava, AS (22:35) - Šamorín

Linka 737:  Bratislava, AS (23:35) - Šamorín

Linka 740: Bratislava, AS (22:20) - Čenkovce

Linka 740: Bratislava, AS (23:20) - Nový Život, Vojtechovce

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: barack40 #76:
Toto teoreticky možné je, ale nezbavuje to SL povinnosti tie spoje odjazdiť. Museli vedieť že raz im tá zmluva skončí.
Reakcia na: Ike #64:
A nie je súčasťou objednávky len manipulačný výkon, ktorý je zakomponovaný v obehoch? Predpokladám, že tie autobusy štandardne nocovali v regióne a do BA sa vracali ráno vykonávajúc regulérny spoj s cestujúcimi. Ale takéto spoje už SL ráno nevypraví, tie vypraví Arriva.

Preto si myslím, že práve tieto presuny by SL od kraja zaplatené nedostal a preto sa na na ne jednoducho vykašlal... Alebo sa mýlim?
Reakcia na: jopo #74:
SL má platnú licenciu aj zmluvu na spoje vychádzajúce 14.11. Má nie len právo, ale aj povinnosť tieto spoje vykonať v zmysle platného CP. To že si nedokázal zmluvne ošetriť svoje vzťahy so zamestnancami je už jeho problém, za to je ako dopravca zodpovedný sám.

Pevne verím že župa bude toto svojvoľné zrušenie spojov ako správny orgán riešiť príslušnými sankciami.
Reakcia na: 810zssk #72:
Takže ak máš neplatnu zmluvu a licenciu tak ziaden problem vsak 🤦‍♀️
Reakcia na: jopo #70:
irony on -
Kúpte si auto, ešte kým sú lacné a dostupné a kým nie sú povinné elektromobily. Cenovo idú nové aj jazdenky hore a teraz sa kúpa ešte oplatí. Existuje obchvat, špičky sú relatívne mierne. IAD kolabuje ako posledná, takže stav, keď by IAD skolabovala a autobusová a dráhová doprava fungovala bezchybne je málo pravdepodobný.
Kolóny sú veľmi predvídateľné. Do auta si nahrajte podkasty (alebo si kúpte s bluetoothom) a ešte sa aj niečo naučíte.
- irony off
Reakcia na: jopo #71:
Žiaden problém s neplatnými dokladmi neexistuje.
Reakcia na: therenda #20:
Tak to zasa neviem ja o čom pisesr lebo Arrivu neriešim. Písal som že nemôžeš jazdiť bez platných dokladov a nik ta k tomu donútiť nesmie
Reakcia na: 810zssk #69:
Ano ale viaceré spoje končia na ZP tak ako sa ľudia sťažujú že majú deti posielať niekam na okraj Ba. Rovnako včera bolo avizovaných 5%spojov dnes to už je do 30% spojov a mnohé školské autobusy. Bohužiaľ ráno bude ralita ešte horšia
Reakcia na: jopo #68:
Nemá to nič so šetrením, väčšina busov stále na Nivy pôjde.
Reakcia na: Pajo #31:
Neviem ale ak ukončia ako teraz premávku na ZP aby ušetrili vjazd na AS tak ti poviem len jedno pošli dieťa na zlaté piesky nech tam stojí v tme a chlade namiesto toho aby si pockalo pekne na As. AS bola postavená zo súkromných zdrojov preto sa vyberá vstupné. Železničná stanica je príkladom toho ako mať všetko zadarmo
Reakcia na: samkoh #66:
Jedno z poradí by malo robiť aj spoje na pezinskej strane.
Reakcia na: Adammsvk #28:
tých pár spojov MA-PK cez Babu prejazduje aj na pezinskej strane, či hneď točia naspäť na Záhorie?
Reakcia na: Nebbrra #55:
BSK od SL nevyžadoval, aby mali vodiči ukončenú zmluvu k 14.11. Vyžadoval akurát to, aby do výkazu EONov (nákladov) boli započítané len tie náklady, ktoré vznikli do 14.11. (a pracovná zmena, ktorá začala 14.11. a skončila 15.11. je stále pracovnou zmenou zo 14.11.).
SL si mohol kľudne všetkých vodičov ponechať a platiť naďalej.
Reakcia na: barack40 #63:
Uvažuješ správne. K manipulačnému výkonu - ten by mal byť súčasťou objednávky a vzťahovať sa ku dňu, kedy spoj začína.

K vodičom. To, čo hovoríš, je možné. Základom je, aby bolo dodržané sociálne právo, teda zákonom stanovené prestávky, odpočinky a čas jazdy. Tie sa vzťahujú na vodiča, nie na dopravcu.
Ak tomu správne rozumiem, tak pre platnosť licencie je relevantný dátum a čas odchodu z východiskovej zastávky spoja bez ohľadu na dátum a čas príchodu do cieľovej zastávky spoja. Teda ak spoj začína 14.11. pred polnocou, platí pre neho licencia aj vtedy, ak do cieľa dôjde až 15.11.

Problém teda naozaj môžu byť pracovné zmluvy, ktoré majú vodiči len do 14.11. S tým mal ale SL počítať. Pri podávaní výpovedí vodičom mali myslieť na to, že v súlade so zmluvou s BSK a licenciou budú niektoré autobusy na ceste ešte 15.11. Preto si myslím, že nejakému percentu vodičov mali ponechať pracovné zmluvy do 15.11. Prípadne na tieto spoje nasadiť vodičov, ktorí naďalej v SL zostávajú, ak ich je dostatok. Mzdové náklady by preplatené dostali, keďže vykonávali spoje v súlade so zmluvou s BSK.

Je ale otázne, či by dostali preplatené náklady na manipulačný presun všetkých autobusov z týchto posledných spojov naspäť do BA, keďže predpokladám, že podľa riadneho obehu by tieto autobusy v regióne nocovali a naspäť išli ráno na nejakom riadnom spoji. Predpokladám, že toto bol hlavný dôvod.

Inak nechýbali by potom tí vodiči ráno Arrive? Je vôbec možné, aby mal vodič v jeden deň dve pracovné zmluvy u dvoch zamestnávateľov na tú istú pracovnú pozíciu? Aj z tohoto dôvodu by teda bolo lepšie, aby výmena dopravcov prebehla v noci zo soboty na nedeľu, ale s tým sa už teraz nič nespraví...
Reakcia na: Nebbrra #59:
Tie porovnania nie sú analogické.

K záruke by som povedal, že je to ako keby si mal záruku na televízor do 15.11., televízor by si reklamoval 14.11., ale predajca by Ti 15.11. povedal, že Ti reklamáciu neuznáva a opravu prerušuje, pretože dátumovo je televízor už po záruke. Tak ako v prípade licencie rozhoduje začiatok spoja, tu rozhoduje deň podania reklamácie a to, ako dlho bude reklamačný proces z právneho hľadiska trvať, nemá z hľadiska povinností zákazníka zákazníka zaujímať.

V prípade VP je to opäť zlá analógia. Spoj je objekt. Je to produkt. A ten produkt začína v danom momente a ak ten moment je v čase trvania zmluvy, musí ho dodávateľ dodať. Hotovo. VP je administratívna povinnosť. Kým k polnoci Ti VP objektívne prestáva platiť, licencia na spoj, ktorý vykonávaš trvá.
Reakcia na: Nebbrra #60:
1. Neviem kde stále berieš že by to BSK nezaplatil.
2. SL by to mal robiť preto že je zo zákona povinný jazdiť podľa platného cestovného poriadku, čo zahŕňa aj tieto spoje. Naštuduj si čo je to prevádzková povinnosť.
3. Nikto tu nikdy netvrdil že SL má jazdiť Hainburg.
Reakcia na: 810zssk #58:
No ale keďže BSK po 14.11. nič nezaplatí, v podstate ani výkon na základe "licencie" prečo by to mal SL robiť....tak isto ako by mal pokračovať v strate a robiť Hainburg?Nakoľko už nebude príjem, tak sa ta strata nestrati v ramci skupiny SL...Ja vravím, že cest výnimkám ale na uradoch pracuje velmi veľa ľudí, co by si u sukromnika ani neskrtli...vid PK, od minulého roka vedia, ze MHD v PK nebude a začnú to riešiť pred týždňom?
Reakcia na: Ike #57:
To je ok, ale si si 100% istý, že má/a musí pokračovať v spoji aj po polnoci? On 15.11. nemá platnú licenciu a nikoho nezaujíma, že spoj začal 14.11.

To je to isté ako keby si povedal,že zaruka napr. na televízor trvá do 14.11. ale keďže ty si začal pozerať film pred polnocou a skončíš okolo jednej, tak do tej jednej máš záruku?
Alebo ti skončí platnosť vodicaku 14.11. a ty by si policajtovi povedal, ale ze tuto jazdu som zacal s platnym VP este pred polnocou, takze mi nemôžte dať pokutu lebo jazda sa neskončila a tym padom neskončila este platnosť VP?
Reakcia na: Nebbrra #54:
BSK nežiada SL o žiadnu láskavosť, ale o plnenie jeho zmluvných povinností a tiež plnenie cestovného poriadku tak ako mu z licencie vyplýva. SL mal riešiť ako to zabezpečiť.
Reakcia na: Nebbrra #54:
Na spoj, ktorý začína pred polnocou je RIADNE VYDANÁ LICENCIA.
Reakcia na: Ike #52:
Je to off-topic, ale v prípade eshopov sa zväčša daňový doklad vystavuje ku dňu, keď tovar opúšťa sklad predávajúceho. To je aj termín začatia záručnej doby. Doprava sa berie ako samostatná služba poskytovaná samostatným subjektom.

Trochu inak je to v prípade platby priamo kuriérovi, keďže v obchodných podmienkach sa (takmer) vždy píše, že vlastnícke práva na kupujúceho prechádzajú až po zaplatení, tak aj záručná doba plynie až od zaplatenia.
Reakcia na: 810zssk #53:
Ok, dajme tomu, že máš pravdu...licencia je jedna vec a pracovna zmluva druhá...lebo na jednej strane chce BSK aby SL dojazdil všetko, t.j. aj po polnoci a na druhej vyzadoval od SL, nech majú všetci vodiči ukončenú zmluvu k 14.11., to mi príde, že vlastne nevedia čo chcú...resp. opakujem ani ich to nenapadlo takyto problem co sa tyka personálu a iných vecí...
Reakcia na: Ike #52:
Neviem, nevidel som licenciu, nevidel som zmluvu medzi BSK a SL...Ale zopakujem sa licencia je jedna vec a pracovná zlmuva vodiča druhá...a prečo si nenechal v stave tých par vodicov?lebo by už na nich nedostal dotaciu, malý (ale výkon) je už 15.11. t.j. BSK ako štátna inštitúcia nemôže zaplatiť niečo niekomu bez licencie...a ten príklad co si uviedol ma veľa premennych...teda hlavne zmluva a v nej dojednané podmienky...ale pokiaľsom si to dobre prečítal tak vsetko co sa týka tvojej knihy bolo zrealizované 14.11. vratane vybavenia kuriera, to ze ti to on prinesienuz v podstate nesúvisí s eshopom...dalsia vec, pokial by si si tu knihu objendal 14.11. o 23:59 a ten eshop to za tu jednu minútu nestihne vybavit(vratane kuriera), tak 00:00 15.11. už to legálne nemôže urobiť, lebo nemá na to licenciu (resp. nema to od 15.11. povolenie v ORSR ako predmet podnikania)..
ty vieš ako to je presne medzi BSK a SL, alebo iba hadas?
Reakcia na: Nebbrra #46:
Arriva má prvý spoj na linke 526 o polnoci, to by podľa licencie vykonať mala. Potom ďalším spojom je myslim až ten Rohožník.

Spoje nezačínajú v strede trasy lebo práve udrela polnoc, nikdy sa to tak nerobilo ani neintepretovalo. Ide o spoje z predchádzajúceho dňa a jazdia podľa predchádzajúceho dňa. Jediné čo má ísť už 14.11. večer je tá posledná 526, keďže tá má odchod technicky už 15.11.
Reakcia na: Nebbrra #46:
Záväzkový vzťah vznikol pred ukončením licencie a začiatok jeho plnenia je pred ukončením licencie, takže dopravca má povinnosť/záväzok ho uskutočniť.

Poviem iný príklad. Zo Sniny si objednám 14.11. z e-shopu knihu. Kniha je k 14.11. riadne vyfaktúrovaná (platba je teraz irelevantná) a povedzme, že objednaním akceptujem všeobecné obchodné podmienky kde sú uvedené práva a povinnosti dodávateľa a odberateľa. 15.11. je kniha v preprave u kuriéra, ktorý má tiež s dodávateľom knihy záväzkový vzťah. K 15.11. ale dôjde v ORSR na podnet dodávateľa (už to plánoval dlhodobo, ORSR tak učinili až 15.11.) k výmazu predmetu podnikania v oblasti sprostredkovania tovarov cez e-shop.

Ak by sa tento obchodný vzťah riadil tým, čo hovoríš, tak kuriér je 15.11. povinný moju knihu hodiť do koša a po príchode do Bratislavy mi oznámiť, že dodávateľ nemá právo poskytovať službu, ktorú som si u neho objednal.

Realita je však taká, že záväzkový vzťah medzi mnou a dodávateľom vznikol pred ukončením predmetu podnikania (alebo keď chceš: pred ukončením platnosti licencie/zmluvy) a teda je povinný mi knihu doručiť (je povinný zabezpečiť objednané spoje). A ja som povinný mu za to zaplatiť (ak som tak už neučinil).
Reakcia na: N/A #49:
Však hej, zmluva, licencia do polnoci 14.11.
Na CP prdi pes, toto sú presne tie veci čo niesu dotiahnuté do konca od BSK/IDS...ale čo sa aj čudujeme...na SVK je to tak...
Reakcia na: Pajo #48:
Lenže toto je beh na dlhé trate...znie to veľmi ľúbivo, že napr.ukoncime všetky spoje na Zl.pieskoch, Patronke (alebo lepsie Bory), niekde vo Vrakuni a podobne...ale potrebuješ sociálne zázemie pre vodičov, riešiť opravy, odvod trzieb a podobne...predsta len prímestská nieje MHD...nevravím, že sa to nedá, ale to by najprv kompetentní museli chcieť a hlavne vedieť co majú robiť...úplný príklad za všetko, prečo pro niektorých ak nie väčšine spojov je rovnaký takt v špičke, v sedle, cez víkend...v MHD to ide rozdeliť a na primeste nie?
Reakcia na: Nebbrra #46:
Inak zmluva má byť do polnoci, no nevieme ako majú nastavenú zmluvu a licenciu.
Reakcia na: 810zssk #40:
Veď ja stále narážam na to, že to bola dogma SL že všetky regionálne spoja chodia na Nivy. Už začínam chápať prečo. Pekne sme si to zaplatili, SL tam mal zázemie po ruke.. Vôbec to nie je potrebné. Vidieť to aj na obsadenosti spojov z Nív, ktoré následne stoja na iných zástavkách, že minimálne polovica regionálnych spojov sa môže ukončit skôr a tým dôjde aj k lepšiemu využitiu obehov...
Reakcia na: 810zssk #45:
Hej, vsimol som si .... a je to na BSK nech da pokutu...a zároveň zdôrazňujem, že nech dá pokutu za tých vyše 90 spojov každý deň aj Arrive
Reakcia na: 810zssk #41:
Nejdem sa s tebou hádať, nechce sa mi to hľadať, pozerám sa na to z môjho jednoduchého pohľadu....BSK vydalo licenciu s platnosťou do 14.11., keby sme išli do extrému mali vsetko vypravit, o polnoci zastaviť a koniec. Lebo opakujem z môjho pohľadu pokiaľ na licencii nieje uvedené niečo také ako, že plati aj pre spoje presahujúce do 15.11., tak smola...licencia je platná do 14.11. Do 14.11. vykonáva pre BSK dopravu SL, od 15.11. Arriva...a myslím si, že Arriva nemá v licencii niečo take ako že zacinate napr. 3:50 z Rohoznika, proste je od 15.11.. Takže v princípe by Arriva mala pekne počkať na nejakej zastávke SL a cestujúci by si prestupili k novému dopravcovi kraja...a to ako by si SL stiahol autobus z danej zastávky je jeho vec
Reakcia na: Nebbrra #42:
Išlo by o spoje idúce 14.11., ktoré sú zahrnuté v existujúcej zmluve. Aj keď dojazdia po polnoci. Práve naopak, SL porušuje zmluvu (a dopravnú licenciu) tým že ich nevypraví.

Mimochodom, si si vedomý že značná časť zrušených spojov nejde cez polnoc?
Reakcia na: 810zssk #40:
Mne osobne ta stanica nevadí, človek nieje aspoň vystavený poveternostným podmienkam...v princípe mi vadí trošku horší prístup...ale to je touto uponáhľanou dobou, že urobiť pár krokkv navyše je problém....
Reakcia na: 810zssk #24:
Nebude nič z toho aby dostali sankciu.
Reakcia na: 810zssk #38:
Hm, žeby zmluva?po 14.11. nieje zmluva, to znamená, že by BSK nezaplatilo SL ani cent...a pri slovenskej byrokracii by to ani dodatočne neprešlo podľa mňa cez zastupiteľstvo...
Reakcia na: Nebbrra #39:
Aké mzdy? Vodiči by boli platení za tých pár spojov cez polnoc - ďalší deň by už službu nemali. A jasné, to by BSK zaplatil, keďže tie spoje si objednal.

Inak vec sa má tak že z právneho hľadiska je SL jednoducho povinný tie spoje vykonať a práve ich nevypravenim porušuje schválený CP a teda dopravnú licenciu.
Reakcia na: Nebbrra #35:
Súkromník hlavne získal možnosť si namiesto autobusky postaviť obchodné centrum. Ale veď okej, uvidíme ako sa im tá investícia vyplatí keď tam autobusy jazdiť prestanú.
Reakcia na: Ike #36:
To je v poriadku, licencia je jedna vec...ale ešte raz, po polnoci už vodič nieje zamestnanec SL...áno, mohli si tých pár vodičov nechať v stave ešte do 15.11., ale ..., zaplatilo by BSK za týchto vodičov mzdy (oprávnené náklady)?
Reakcia na: Nebbrra #32:
A kto im kázal dať výpovede priamo k 15.11. a nie o deň neskôr ak je toto problém?

Inak teda ja som v minulosti u jedného zamestnávateľa robil nočnú po poslednom dni mojej zmluvy a nikto sa z toho nezrútil, ale zas beriem že to bola malá firma kde sa takéto veci moc neriešili.
Reakcia na: Pajo #31:
A kedy to HBR platil sám sebe? Aj keď bol dopravcom Slovak Lines tak to platil kraj.
Reakcia na: Nebbrra #32:
Pri spoji je rozhodujúci jeho začiatok, nie trvanie. Na spoj, ktorý SL obsluhuje posledný deň licencie a/alebo trvania zmluvy a grafikon tohto spoja presahuje polnoc bola právoplatne vydaná licencia a bol vykonaný na základe objednávky objednávateľa. Ak by licenčný orgán alebo objednávateľ (jedná a tá istá právnická osoba) spravila raziu o 00:05 nasledujúceho dňa, tak dopravca vie preukázať, že len vykonvával spoj, ktorý si objednávateľ objednal. Už fakt trocha preháňate s tým fabulovaním.
Reakcia na: Ike #33:
Myslím, že sa to týka všetkých dopravcov ktorí majú vjazd na AS.
Vysávač to je...a ty by si postavil za svoje stanicu a následne by si dal "ľudové" ceny? To môže spraviť štátna správa ale nie sukromnik...vieš, nemôžeš mať niečo nové a postavené zo súkromných peňazí a zároveň "zadarmo"...stačí sa pozrieť na vlakovu stanicu...momentálne to vyzerá tak, že pokiaľ do toho nezakomponuju nejako sukromnika, tak na novú stanicu si dlho ešte počkáme...
Reakcia na: 810zssk #24:
Verím, že tak isto dostane sankcie aj Arriva za "5%" nevypravenych spojov od prvého dňa. (Aj keď sa to asi momentálne tvári, že je takto spravená objednávka zo strany BSK/IDS, takže žiadne pokuty nebudú...však vypravuju 100% objednaných výkonov)
Reakcia na: Pajo #31:
Momentálne (ale opravte ma, ak sa mýlim) nie je rozdiel, ak je to faktúrované Arrive alebo Slovak Lines. V oboch prípadoch ide o náklady vzniknuté v rámci plnenia ZoDSVZ a teda je to vysávač verejných peňazí aj v prípade vjazdu autobusov Slovak Lines.
Reakcia na: 810zssk #11:
Nezabudol si na jednú a to dosť podstatnú vec? Všetky spoje a aj tie čo vyrazili z AS a prechádzajú cez polnoc sú problém...a to z toho dôvodu, že 00:00:01 už žiaden vodič nieje zamestnanec SL, t.j. už nemá čo sedieť v autobuse a tobôž ho šoférovať. Toto je úplný fail od BSK a IDS, že na niečo takéto vôbec nemysleli...a prečo by si to riziko malo zobrat na seba SL(resp. vodič samotný, lebo verím, že tí čo nepokracuju v profesii vodiča, tak im poistka platí do dnes iba). Však to isté môže spraviť Arriva...nech vypravi tie posledné spoje, s rizikom, že keby sa na trase niečo stalo, tak ich autobus riadil niekto kto nemá platnú pracovnú zmluvu (ak nerátam tých z iných pobociek)
Čo si inak myslíte o medializovanej cene 8,30 EUR za vjazd každého busu na Nivy? Je rozdiel ak to platí HB sám sebe, a keď to fakturuje druhým. Lebo toto je riadny vysávač verejných financií, ako to bude BSK/Arriva platiť. Nebolo by na mieste premávku do tohto nákupného centra výraznejšie obmedziť? Zlaté Piesky, Bajkalská, Patrónka by mohli vyhovovať ak by sa vylepšilo "zázemie" pre čakajúcich cestujúcich.
Reakcia na: Viko #9:
Môže byť. Lebo toto aj pre HBR predstavuje reálny problém, na rozdiel od samotného prevádzkovania busov, ktoré im asi je pomerne ukradnuté.
Reakcia na: Adammsvk #28:
V prevažnej miere sa vozy točia po jednom regióne, ale sú aj výnimky. Čo však nepredstavuje problém, jednoducho by sa obeh buď zmenil, alebo by "záhorácky" dopravca holt robil aj pár spojov do Šamorína. V tom nevidím žiadnu komplikáciu.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Ja som si az teraz uvedomil ze 15. je pondelok 🙂 bral som to tak ze busy sa menia z 14. na 15., to musi byt sobota nedela a na "pondelok 16." som si nieco naplanvoal. Ani mi nenapadlo sa pozriet do kalendara 🙂

Druha vec by bola postupna odovzdavka (prip. aj tendrovanie, aj ked to by asi vyslo drahsie) po regionoch - Zahorie, Pezinok, Senec. Apropo - su tieto regiony "dopravne nezavisle" z pohladu vypravy a prejazdov vodicov a busov, alebo realne mame v CP prijazd napr. zo Zahoria a pokracovanie smer Pezinok, odtial Senec, naspat do BA a na vecer spat Zahorie? Nemyslim si, cize by to mozno slo.
Reakcia na: jopo #14:
Problém nie je že SL s tou linkou končí, to je ich plné právo, ale tá komunikácia okolo toho. Napr. výzvy aby to od 15.11. jazdila Arriva hoci SL veľmi dobre vie že to ani teoreticky nie je možné licenčne stihnúť.
Reakcia na: jopo #19:
Už ti bolo vysvetlené že všetko platné je, ale ja ešte dodám, že vodičovi žiadnu pokutu za to že dopravca nemá dopravnú licenciu ani udeliť nemožno. Takáto sankcia by išla dopravcovi.
Reakcia na: S499.1023 #23:
Pretože keď Frešo podpisoval predĺženie zmluvy SL, nikto nepredpokladal že sa niekedy nejaký dopravca bude meniť. To boli časy keď sa SL vychádzalo vo všetko v ústrety a predpokladám že sa plánovalo že sa zas nejak ošmelí aby zákazku dostal SL.
Reakcia na: BA2301 #22:
Verím že BSK ako správny orgán udelí SL sanckiu za porušenie cestovného poriadku. Ale to je asi jediné čo sa SL dá spraviť, lebo zmluva je taká aká je.
Mimochodom, prečo vlastne neprebieha zmena dopravcu zo soboty na nedeľu? Niektoré staré modrogumné pravidlá majú občas aj racionálne jadro - v tomto prípade výrazne znížené prepravné nároky.
Napadlo ma, ako je to s vodičmi. Ak Arriva prevzala vodičov SL a tí, podľa vyhlásení Arrivy, majú jazdiť na tých istých linkách, tak je možné, že pre tieto posledné spoje chýbajú. Napriek tomuto "technickému detailu" je ale veľkou hanbou pre všetkých zainteresovaných - SL, Arriva, BSK a IDS BK, že neuzavreli dohodu o odovzdaní služieb medzi dopravcami.
- SL sa mali zachovať profesionálne a nie ako urazený puberťák, mali spoje vykonať a zároveň vyzvať Arrivu na uzavretie dohody. Ak má SL ambície pokračovať a neprejsť do likvidácie, tak tento krok ich reputáciu poškodí.
- Arriva s tým mala tiež počítať a vyzvať SL na dohodu o spojoch prechádzajúcich cez polnoc. Minimálne by som očakával od Arrivy, že ako výdavok na reklamu by tie spoje vypravila vo vlastnej réžii.
- BSK nezvládol v uzavretej zmluve (teda vlastne dvoch zmluvách) riešenie prechodu od jedného dopravcovi druhému. O 10 rokov (ale na to súčasná osádka v BSK kašle) bude ten istý problém, keď Arriva bude odovzdávať dopravu novému dopravcovi.
- IDS BK mal prinajmenšom alarmovať ostatné zainteresované stránky a prinútiť ich sadnúť si k rokovaciemu stolu.

A to dúfam (to ma napadlo už dávnejšie), že v pondelok ráno nebudú demontované zastávkové označníky, ako keď SAD-BBDS končila a MHD v Banskej Bystrici prevzala SAD Zvolen.

Amaterizmus v 21. storočí.
Reakcia na: jopo #19:
Ak sa akýkoľvek šofér SL riadi usmerneniami v diskusii a neopýta sa firmy, ktorá má na to ľudí (ktorí by mali ovládať právne predpisy), tak celkom vážne pochybujem o jeho spôsobilosti viesť motorové vozidlo. A ak si to ty, tak platí to, čo som napísal v #16.
Reakcia na: jopo #19:
hádať sa v komentároch arrivy na facebooku ťa prestalo baviť tak si sa presunul sem?
Reakcia na: shaggy #18:
Takze keď pojdem na linku a niečo sa stane poviem pan policajt v prispevku 11 a 13 to bolo vysvetlené. Žiaden šofér ktorý vozí ľudí si nikdy nevezme na svedomie niečo také že bude postupovať protiprávne, jazdiť na neplatné doklady. Preto jasne znel príkaz územnit všetky autobusy SL ziaden spoj nesmie byť na ceste 15ho nikto by si ta nezastal nikto by ti nepomohol.
Reakcia na: jopo #17:
Prečítaj si príspevky 11 a 13. Tam ti to bolo vysvetlené.
Reakcia na: shaggy #16:
Nie nikto mi nevysvetlil či môžem jazdiť ked mám neplatnú licenciu alebo doklady.
Reakcia na: jopo #15:
Pri tom, ako reaguješ na odpoveď, ktorá ti bola jasne vysvetlená, dosť pochybujem, že ty nejaké platné doklady máš 😉
Reakcia na: 810zssk #13:
Mám v autobuse doklady môžem jazdiť keď sú po dátume platnosti?
Reakcia na: 810zssk #7:
Ohrnuta nevesta dotovala linku Hainburg vo výške niekoľko tisíc eur mesačne pretože prerabala. Keďže nevesta odišla tak odišiela aj jej peňaženka.Mohol to dorovant kraj,Hainburg ale nikto nechcel.
Reakcia na: jopo #12:
Áno, môže dokončiť spoje z predchádzajúceho dňa.
Reakcia na: 810zssk #11:
Takže mi chcete povedať že môže jazdiť aj 15ho po polnoci SL s neplatnou licenciou?
Reakcia na: jopo #10:
Nenapadlo, pretože to nie je pravda. Problém ktorý popisuješ sa týka len 526 o polnoci z Pezinka, lebo to už je spoj z ďalšieho dňa. Ak spoj vychádza pred polnocou, môže a dokonca musí ísť podľa pôvodného CP.
Napadlo niekoho z tých inteligentných ľudí v komentároch že nemôžeš vypraviť spoj ktorý končí po polnoci už 15.11.2021? Alebo vypraviť spoj a o polnoci 0:⁰⁰ povieš tým ľuďom prepáčte skončila nám licencia pride pre vás v do lesa Arriva 😂
Reakcia na: 810zssk #7:
Nebol zlomový bod keď sa ukázalo, že Arriva ich nepotrebuje a zabezpečí si zázemia atď. sama?
Reakcia na: 810zssk #7:
Mne sa zdá, že sú urazený, že nepokračujú ďalej a keď končia im je to jedno, majú to v paži, neberú ohľad na niekoho kto ide z práce, mohli to dokončiť poslednými spojmi.
Reakcia na: shaggy #6:
Mňa by zaujímalo čo sa tam stalo. Lebo najprv to vyzeralo že SL bude na prechode spolupracovať a potom sa začali správať ako ohrdnutá nevesta (viď ten stunt s Hainburgom). Eném či tam niekde "v zákulisí" nevznikol nejaký problém.
Reakcia na: N/A #3:
Lebo im je to jedno. Môžu sa vykašľať na nejaké reputačné riziko, nevypravením ušetria a neplynú z toho pre nich takmer žiadne negatíva.
Inak do CP sa samozrejme generuje 526 o 0:00 z Pezinka už pod Arrivou, keďže to ide 15.11. a nemá poznámku že by išiel až od 16.11.
No pekný trucpodnik od Slovak Lines. Proste treba spáliť všetky mosty. 🙂
Mohli vypraviť aby sa ľudia dostali domov z práce. Keď vedeli, prečo skôr to neoznámili aby si naplánovali iný spôsob dopravy?
Reakcia na: Urbanway 2423 #1:
Arrive na rozdiel od SL za nevypravené spoje hrozia veľké sankcie.

Predpokladám že teda vodiči namiesto končiaceho SL spoja pôjdu naprázdno s arriváckym vozom.

Každopádne je toto brutálny fail.
Takže otázka, ako sa dostanú autobusy naspäť do BA je vyriešená. Zostáva dúfať, že Arriva nepoužije podobný spôsob aj pri prvých ranných spojoch...