Mesto by chcelo začať stavať električkovú trať na Bory do štyroch rokov

Kedy budú môcť cestujúci prestupovať medzi vlakmi a električkou na Boroch?

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali nedávno obstarávať projektanta a zhotoviteľa novej železničnej zastávky Lamačská brána pri novej štvrti Bory. Zastávka by mala slúžiť najmä ako prestupný bod z vlakov na nosnú električkovú dopravu. Pozreli sme sa preto, v akom stave je projekt predĺženia električkovej trate z Dúbravky smerom na Bory a či je reálne, aby boli tieto dva projekty dokončené približne v rovnakom čase.

Železničná zastávka Lamačská brána (Bory)

ŽSR v súčasnosti vyhodnocujú ponuky v spomínanej súťaži na zastávku Lamačská brána. Termín predkladania ponúk bol do konca septembra. Projekt bude spolufinancovaný z fondov EÚ a železnice očakávali vybudovanie zastávky do konca roka 2023. O aktuálnom stave projektu a termíne výstavby nás informoval Ľubomír Mitas z odboru komunikácie a marketingu ŽSR.

Nakoľko ide o zmiešanú zákazku (ktorá sa týka uskutočnenia stavebných prác vrátane poskytnutia služieb), začiatku realizácie stavebných prác predchádza projektová príprava danej stavby, keďže Zhotoviteľ zabezpečuje aj vypracovanie a dodanie dokumentácie pre stavebné povolenie v podrobnostiach pre realizáciu stavby, zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti a zabezpečenie majetkovo-právneho vysporiadania vlastníkov pozemkov. Požadovaný termín dodania a uskutočnenia predmetu zákazky je do 24 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy. Verejný obstarávateľ nestanovil dĺžku trvania jednotlivých častí plnenia Zmluvy. Uchádzači si mali v ponuke sami stanoviť dĺžku trvania jednotlivých častí plnenia Zmluvy (projektová príprava stavby a realizácia stavebných prác) tak, aby bola splnená maximálna lehota plnenia Zmluvy stanovená verejným obstarávateľom, tzn. 24 mesiacov odo dňa nadobudnutia účinnosti Zmluvy.

K otázke, či je stále reálny termín ukončenia výstavby do konca roka 2023, uvádzame, že v súčasnosti Železnice Slovenskej republiky nevedia ani odhadom určiť, kedy bude ukončené verejné obstarávanie a uzavretá Zmluva vzhľadom na prebiehajúce vyhodnotenie ponúk. A tiež nakoľko ide o nadlimitnú zákazku financovanú z prostriedkov Európskej únie, uzavretiu Zmluvy bude predchádzať povinná kontrola z úrovne Úradu pre verejné obstarávanie (konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného pred uzavretím Zmluvy).  Ide tu o dodržanie zákonných postupov, platnej legislatívy SR, ktorých dĺžku, trvanie ŽSR nevedia ovplyvniť. Je však prioritným záujmom ŽSR v čo najskoršom čase ukončiť proces verejného obstarávania a uzavrieť Zmluvu, aby bolo možné následne začať s implementáciou projektu,“ uviedol Ľubomír Mitas. V ideálnom prípade by teda mohla byť železničná zastávka Lamačská brána dokončená niekedy na prelome rokov 2023 a 2024.

Električková trať na Bory

Stav prípravy projektu predĺženia električkovej trate zo Saratovskej ulice do novej štvrte Bory, resp. do Devínskej Novej Vsi nám priblížila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová. „V súčasnosti prebiehajú rokovania medzi hlavným mestom SR Bratislava a jeho partnermi vo veci spolupráce pri plánovanom predĺžení električkovej trate v trase od obratiska v mestskej časti Bratislava-Dúbravka do územia Bory s jej pokračovaním až do mestskej časti Bratislava-Devínska Nová Ves, a to pre 1. etapu, po obytný súbor Bory Prvé Domy. Predpoklad pre spracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie je do dvoch rokov. Následne bude spracovávaná dokumentácia pre stavebné povolenie. Ukončenie povoľovacích procesov, a tým aj začiatok realizácie, je závislý od viacerých faktorov, avšak predpoklad pre začatie realizácie pri priaznivej situácii je do štyroch rokov."

Zdá sa, že nová železničná zastávka Lamačská brána predbehne električkovú trať aj o niekoľko rokov. Do výstavby električkovej trate sa tak bude dať prestúpiť na Boroch z vlakov len na autobusy.

Najväčšou výzvou pri výstavbe bude najmä križovanie električkovej trate so železnicou v predĺžení Saratovskej ulice. Uvažované križovanie mostom ponad železnicu spomenuté v dokumentácii pre územné rozhodnutie (DÚR) pre železničnú zastávku Lamačská brána už nie je aktuálne. Podobne ako uvažované predĺženie Saratovskej ulice, aj električková trať má viesť popod železnicu.

„Uvažuje sa s navrhovanou trasou od obratiska v mestskej časti Bratislava-Dúbravka, kde električková trať vedená v strednom deliacom páse medzi komunikáciami následne prechádza križovaním Saratovskej ulice do východného zeleného pásu, križuje Agátovú ulicu, pokračuje pozdĺž areálu transformačnej stanice Západoslovenskej distribučnej, a.s. a podúrovňovým križovaním železničnej trate prechádza do úrovňového križovania s cestou II/505, riadenou cestnou dopravnou signalizáciou s preferenciou električkovej dopravy, vedená popri nemocnici BORY až ku obytnému súboru Bory Prvé Domy, kde bude ukončená obratiskom," priblížila vedenie električkovej trate Katarína Rajčanová.

V spomínanom podúrovňovom križovaní by mala byť zriadená električková zastávka, ktorá bude slúžiť na prestup medzi vlakmi a električkami. ŽSR sme sa opýtali, či bude výstavba železničnej zastávky uvažovať s navrhovaným riešením električkovej trate.

V čase spracovania DÚR nebol spôsob križovania električkovej trate so železnicou zadefinovaný a preto je táto investícia spomenutá len okrajovo. Vo výkresovej časti zakreslená nie je. Žiaden projekt predĺženia električkovej trate nebol doteraz predložený na ŽSR na vyjadrenie. ŽSR je známe, že mesto Bratislava pripravuje súťaž na projektanta električky do Borov. ŽSR od začiatku septembra žiadala mesto Bratislava o zaslanie technických špecifikácií pripravovanej súťaže, ku ktorým sa chce vyjadriť, resp. ich pripomienkovať. Doposiaľ nebolo zo strany mesta Bratislava tejto požiadavke vyhovené," priblížil aktuálny stav Ľubomír Mitas.

Odpoveď na otázku, kedy budú môcť cestujúci využívať plnohodnotný prestupný terminál vlak-električka na Boroch, nie je teda v súčasnosti známa.

Možné vedenie električkovej trate na Boroch (Penta Real Estate)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #61:
A na Zličín, na Hradčany, na Bořislavku, na Letnou, ale do Střešovic, do Dejvic, do Řep... To nie je vec češtiny, či slovenčiny, ale zaužívané zvyklosti, ktoré nemajú racionálne odôvodnenie.
Reakcia na: 810zssk #66:
Je to úplne jasné, podľa opakujúcej sa histórie budú progresívnym zlom najprv postrieľaní antirúškari a následne všetci tí, ktorí si nevšimli alebo popierajú existenciu Metropolitného inštitútu Bratislavy.
Reakcia na: upravovač fotiek #65:
Napísal "zo začiatku".

Despotické režimy nikdy nezačnú zo dňa na deň že jeden deň je sloboda a ďalší deň strieľame židov. Začína to postupne malými obmedzeniami slobody. Z obdobia druhej svetovej, alebo aj komunizmu je kopa šťastných príbehov ľudí ktorí riziko identifikovali hneď na začiatku, zbalili si kufre a zdrhli. A zachránili si životy, na rozdiel od ľudí ktorí mali pocit že však to sú len detaily a zostali - až kým to zrazu len detaily neboli, ale vtedy sa utekať už nedalo.

História sa opakuje práve preto že žijeme v tejto divnej predstave že extrém za zhmotní odnikiaľ a ignorujeme tieto malé varovania. A tak zahadzujeme vlastné princípy lebo veď súhlasíme s cieľom a "oni to myslia dobre", presne tak ako generácie pred nami. A keď si uvedomíme že sme v sračkách, bude neskoro.
Reakcia na: shaggy #60:
To je príliš zjednodušený pohľad na vec. A tie stovky na hranici zastrelených ľudí svedčia o niečom inom.
Reakcia na: shaggy #60:
A vkusné a úplne nemiestne prirovnania sú zasa spravidla doménou presne toho typu ľudí, od ktorých to tí Židia a protištátne živly počúvali... čím to asi bude? 🤔

Ešte niečo mi to pripomína. Aha, áno, ľudí, ktorí vravia, ako sa cítia podvedení, lebo keď v 89 štrngali kľúčami na námestiach, tak čakali, že do päť rokov sa tu budú mať ako v Rakúsku, a ono nič. Tí v tom majú tiež vo všetkom jasno...
Reakcia na: S499.1023 #62:
Zo začiatku áno 😉
Reakcia na: shaggy #60:
Naozaj mali Židia za Slovenského štátu a "podvratné živly" za boľševika možnosť sa len tak odsťahovať a platiť dane inde?
Reakcia na: Viko #58:
Aj v Prahe sa chodí do Dejvic a do Braníka, nie na Dejvice či na Braník.
Reakcia na: ceres #55:
Odsťahuj sa a plať dane inde... toto počúvali židia za Slovenského štátu, aj protištátne živly za komunistov. Načo niečo riešiť, radšej neprajníkov systému poslať preč. Aké jednoduché, aké progresívne 🙂
Reakcia na: Viko #47:
Tak už neviem, koho si treba zvoliť, aby sa zvládli pripraviť aspoň dva projekty súčasne.
Reakcia na: Martin Fundárek #54:
Plzeň evidujem, len čeština nie je slovenčina. Inak by sme chodili na Petržalku.
Reakcia na: shaggy #49:
Ved to je prave ten problem, na ktory tymto poukazujem. Nakoniec sa mozno ukaze, ze je uplne jedno, koho zvolime, lebo skutocni odbornici holt chybaju.
Reakcia na: ceres #55:
tak len ked sa pridrzim verejnej dopravy, tak asi najviac kricia zmeny oznacenia trolejbusovych liniek a nazvov zastavok.... mas dojem ze pocet obyvatelov ktori tieto zmeny vitaju a s velkou radostou spolufinancuju svojimi danami je aspon dvojciferny ?
Reakcia na: shaggy #53:
Tak keď "nie je o čom", lebo naozaj nevidíš, že sa veci postupne menia, alebo to vidieť nechceš, tak riešenie je jednoduché: odsťahuj sa a plať dane inde...
Reakcia na: Ike #43:
Ja by som tiež použil formuláciu "na Bory".

Jára Cimrman ležící, spící: "To je kamarád, seděli jsme spolu NA Borech." Nie V Borech.
(Bory - časť Plzne s legendárnou väznicou.)
Reakcia na: ceres #51:
Keď nebudem musieť platiť dane, tak nebudem chcieť zázraky na počkanie 😉 Mne je jedno, že sa tam mení vedenie (primátor), dane platím už veľa rokov a očakávam službu. Kúpil by si si internet od UPC, ak by mali stále len výhovorky? "Prepáčte, menil sa riaditeľ, nemôžete čakať zázraky na počkanie". Nie. Neplatil by si im a zaplatil ich, až keby ukázali, že to vedia. A ak si za tri roky nevedeli urobiť poriadok v ľuďoch a procesoch (lebo to je prvá vec, čo riešiš), tak potom nie je o čom.
Reakcia na: ceres #51:
administratíva na MIB resp. magistráte podľa inzerovaných pracovných ponúk má v súčasnom volebnom období nadštandardné platobé ohodnotenie na pomery štátnej a verejnej správy a preto by človek očakával aj viac než len štandardný úradnícky výkon (a to píšem ako úradník) 😁
Reakcia na: shaggy #49:
Prípadne Referát dopravného plánovania a Sekciu dopravy Projektovej kancelárie magistrátu? Len to by sme museli mať vďaka predošlým vedeniam mesta o čosi menší "projektový" a "investičný" dlh, alebo by sa tých odborníkov ochotných pracovať na magistráte muselo zrazu vyrojiť enormné množstvo, aby sa to všetko stíhalo dobiehať v takom čase, aby aj slovenský elektorát #chcemzázrakynapočkanie bol spokojný...
Reakcia na: shaggy #49:
Niečo ako Metropolitný Inštitút Bratislava, v skratke MIB ? 😂
Reakcia na: lostrail #48:
"asi by stacil malinky vstup niekoho kompetentneho z magistratu"
Lenže na to by na magistráte na to museli byť najprv ľudia. Chcelo by to niečo, nejaké oddelenie, niečo ako inštitút pre celú metropolu, ktorý by také veci riešil. A Bratislava nič také nemá.
Paneboze, toto je Pat (ZSR) a Mat (mesto). Na dve veci bude rezerva na zaciatku Borov, ked zeleznice naprojektuju podjazd tak tesne na Saratovsku v usporiadani 2+2, potom to tak postavia, vyhovoria sa na to, ze mesto im nic nedodalo a pojdu si svoje. Taky iny Most Apollo.
Na druhej strane maju ciastocne pravdu, pretoze ak sa ma nieco kreslit, asi by stacil malinky vstup niekoho kompetentneho z magistratu (mozno je to naozaj sci-fi ukaz), co by povedal, aby im tam nakreslili rezervu na vychodnej strane. Mozno by ani nebolo treba, aby sa davali nejake tvrde mapove, ci vykresove podklady, to uz by si projektanti mohli zmanazovat aj sami s developerom, ale kurnik, nespravit nic ine, len zdvihnut zadok a ist sa dohodnut, uz aj to je niekomu zatazko...

Ja fakt neviem, co je toto za doba, ked sa taketo subjety pretekaju v tom, kto da najlepsiu hlasku na temu "to nie je nas problem".
Reakcia na: Solider #39:
Projektovať sa dá aj viacero tratí súbežne, stačí chcieť.
Reakcia na: Mhr1 #42:
Na Devín? No na hrad hej, ale autobus hádam chodí do Devína a nie na Devín... A teda analogicky do Borov (ako do dúbrav) a nie na Bory, ktoré ostatne na žiadnom kopci nie sú...
Reakcia na: si #40:
Hlavne chodcom by to protihlukové kríženie plytký válov celé zjednodušil.
Reakcia na: Ike #43:
Lenže Bory sú lesy, lesy sú často NA kopcoch, takže na kopec, na horu ale i do hory, ak tým myslíme les, oboje má logiku. Ale aj do lesa. Takže ani to nás nikam nedovedie. Je to náhoda, čo sa vžije, na toto fakt nie je predpis.
Reakcia na: Mhr1 #42:
"Bor" je borovicový les nachádzajúci sa na regozemi, čo je azonálny pôdny typ v minimálnej miere závislý od nadmorskej výšky, vytvárajúci na západe Slovenska špecifický biotop, ktorý je odlišný od biotopov v rovnakej nadmorskej výške (pozorný človek si všimne rozdiely medzi Podunajskou nížinou a Záhorskou nížinou). Od tohto je odvodený aj názov geomorfologického subcelku "Bor.

Ja teda chodím do lesa, nie na les a preto mi fráza idem do Borov (idem do lesov) pripadá absolútne prirodzená. Druhá vec je, že názov Bory Mall je trocha tak Vlak Bus Station, pretože analogicky to mohlo byť Lipy Mall alebo Duby Mall a znelo by to komicky.
Reakcia na: Jak44 #31:
Ale zasa leziem na duby, čiže na Bory. Toto nie je vec gramatiky, ale zvyku. Do Dúbravky, do Petržalky, do Trnávky ale aj na Trnávku, na Štrkovec, na Zlaté Piesky, na Devín, na Bory, ale zasa do Karlovky... Logiku v tom nehľadajte, tak sa to zaužívalo. No a Bory sa ešte nevžili, uvidíme, čo zvíťazí. Mne sa lepšie páči na Bory (ako na stanicu, na Mlynské Nivy). My povieme "do Petržalky". Česi zasa hovoria "na Petržalku". Ide len o úzus, nie o pravidlo.
Reakcia na: si #40:
To už by nebola električka ale povrchové metro. Samozrejme, bolo by to iné kaφe
Reakcia na: Ike #36:
ja si to sice predstavit viem, ale to by ta elektricka v tej mojej predstave vyzerala o dost inac ako to co sa tam v kratkej minulosti zabetonovalo....
(vyriedene zastavky, v ramci moznosti maximum krizovani s cestami mimourovnovo)
smutne je ze aj trat do petrzalky sa ide stavat s principialnymi chybami typu urovnove krizenia s cestami.... a to tam uz bol aj spraveny valov na zahlbenie trate ktory by to mimourovnove krizenie znacne zjednodusil.... 😞 (a zaroven by tvoril celkom dobre protihlukove opatrenie)
Reakcia na: Jajboli #35:
Ja vidím v Bratislave iné, podstatne dôležitejšie električkové trate, ktoré by sa mali projektovať. Začnime napríklad električkovou traťou do Podunajských Biskupíc.
Reakcia na: Jajboli #35:
Pre DNV je useless elektricka. Kolko ludi z DNV potrebuje je ist do Dubravky, Karlovky ? Drviva vacsina ide s 21 cez Patronku . Ak by bola aj zapchata dialnica ,tak Lamac ma uz ciastocny BUS PRUH jednosmerne.
Reakcia na: Ike #36:
Bory-Dubravka Karlovka bude vzdy len lokalka. Len aby sa nestalo potom,ze DNV seknu 21tku raz s argumentom - Od TIOP Bory vam ide elektricka castejsie ako metro do centra 😁.
Reakcia na: Jajboli #35:
Neviem si predstaviť, kto by išiel z Devínskej do mesta električkou. Však autom by aj v najväčších zápchach bol za rovnaký čas už niekde pri Olomouci. Ja som tak chodieval, keď som bol na gympli, ale nie ako homo economicus ale homo šotouš.
Prečo sa neprojektuje hneď celá el. trať až po DNV? Veď stavať reálne sa môže len 1. etapa, ale takto prichádza k obrovskému predlžovaniu termínov, vidíme to v Petržalke koľko trvalo len projektovanie (alebo hneď po schválení projektu 1. etapy spustiť prípravu druhej etapy).
Reakcia na: keks #10:
Bolo by to najlepsie riesenie, ale chudobne mesto na to mat nebude. Mozno cez EU fondy by sa to dalo zafinancovat.
Reakcia na: ceres #32:
Do Bôr.
Ešte by to mohlo byť množné od tá Bora, potom by to bolo "do Bier"? 🙂
Reakcia na: Viko #30:
Gramaticky správne je podľa mňa "do Borov". Nakoľko Bory by sa mali skloňovať podľa vzoru dub a idem do dubov = idem do Borov.
Inak, to sa naozaj zaužívalo "na Bory"? Vždy som hovoril do Borov a nenapadlo mi rozmýšľať nad správnosťou...
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
To boli len "pracovne" nazvy. Poloha je samozrejme uz druha vec.
Na vychodnom konci Pri hrube luke by mohli urobit aj dalsie abus obratisko (asi pre L83). Vystavba tam stale pokracuje a k Saratovskej to zrovno lakave nebude pesi.
Reakcia na: si #27:
Nemyslel som prestup na električku, ale skôr na vlak (preto píšem o skapacitnení 110, aby sa vlaky končiace na stanici mohli potiahnuť po DNV). Prestup na električku by bol, ako hovoríš, pre väčšinu nevýhodný.
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
to by ale v prvom rade nesmela byt len jedna dlhocizna radiala s kvantom zastavok, mnohym by si prestupom na elektricku cestu len predlzil (a to je aspon podla mna asi hlavna konkurencna nevyhoda verejnej dopravy)
Reakcia na: Petto #2:
Nebolo by dobré Agátovú nahradiť zastávkou pri vyústení ul. Pri Hrubej lúke, aby boli dobre obslúžené aj nové bytovky? K polícii a hasičom by sa dalo dostať aj z tejto zastávky, resp. zo Stanice Bory.

Inak, škoda, že sa pri výstavbe tejto trate neuvažuje aj nad vybudovaním nejakej odstavnej haly, pretože takto to už bude z JD dosť ďaleko. Nebolo by dobré, ak by sa stal TIOP Bory konečnou zastávkou pre väčšinu liniek zo Záhoria (aj keď to by sa asi musela najprv zvýšiť kapacita trate do DNV)?
Reakcia na: N/A #3:
Nevieme, nemôžeme... Územné rozhodnutie je vydané na nadjazd nad železnicou, takže železnice právom predpokladajú, že električka pôjde ponad a tým pádom sa nemusia oni o nič starať. Z tohto hľadiska je skutočne na ťahu mesto, aby žiadalo také úpravy projektu TIOP (resp. projektu modernizácie trate BA Hl. - DNV), aby mala električka kadiaľ železnicu podísť.
Reakcia na: Oliver91 #14:
https://www.epi.sk/zz/2010-350#f3747835

§ 44
"(9) Pozdĺžny sklon koľaje novovybudovanej trate električkovej dráhy nemôže byť väčší ako 70 ‰ vzhľadom na bezpečnosť prevádzky električkovej dráhy a dopravy na električkovej dráhe."

Takže sklon trate 6% by mal byť ešte v pohode.
Reakcia na: Oliver91 #14:
Len chcem dodat, ze za starych cias sa hovorilo o elektrickovu trat na Dlhe diely, takze take beznadejne to asi nebude 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #19:
Jedno z tých "špeciálnych opatrení" sme predsa pár rokov mali aj na zjazde zo Starého mosta, to nie je žaiden extrém.

Menšie terénne úpravy kvôli zrovnomerneniu klesania určite budú nutné, ale uvedených výsledných 6% klesania naozaj nepokladám za taký extrém, aby sme museli špekulovať s nadjazdami ponad trať.
Reakcia na: IBBI #18:
Preboha elektrickovy slimak ? Chces zobudit celu Dubravku a Bory ?😁
Reakcia na: IBBI #18:
Trojská ulica - 470 metrov dlhý úsek so sklonom 80,15 promile

https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041635
https://www.idnes.cz/technet/reportaze/co-o-tramvaji-urcite-nevite-aneb-deset-prazskych-tramvajovych-nej.A070915_121011_tec_reportaze_rja

Toto je už celkom extrém, ktorý si vyžaduje špeciálne opatrenia, ale úsekov nad 60 promile je podľa Wikipédie viacero
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Kde je v Prahe 8%?
Inak kludne by mohla elektricka ist aj ponad zeleznicnu trat a potom slimakom by prekonala vyskovy rozdiel. 😉 Ano, je to asi skor Sci-fi, ale riesenie to je. 😃
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Tak potom ok, diky za objasnenie
Reakcia na: Oliver91 #14:
V Prahe majú maximum až 8 percent, takže 6 by malo byť v pohode. Toľko zvláda aj TEŽ (konštrukčne vlak, nie električka)
Reakcia na: Oliver91 #14:
Kapucinka je hlavne kratkousekove stupanie len nie minimalne. Pri namraze tam neraz flekuju K2S v SO-NE. Tazke 29T no problem, preto si nemyslim ze by aj na Boroch mali tie tanky 29T problem . Skor na nabrezi dost casto presmykuju v zime 29T na Most SNP, Chatam aj ex PKO.
Reakcia na: Petto #12:
To presne neviem, ale brdek Kapucinska je uplne minimalne stupanie v porovnani s tymto. Na ilustraciu 5,5 - 6% ma Limbova od zeleznicneho podjazdu po Dumbiersku ... ale opakujem, presne technicke parametre elektriciek na maximalny pripustny sklon jazdy nepoznam, len mi to pride vela
Reakcia na: keks #10:
mozno ano, to ja netusim, ale predpokladam ze ked to vizualizovali tak sami nevedeli a napokon to asi treba uznat ze ani nie je ich robota. dolezite je ze nechali v boroch koridor kade bude moct ist trat. ak by tam bol ponor elektricky pod cestu vyzadovalo by si to troska dlhsi asi ten zjazd
Reakcia na: Oliver91 #7:
A kolko je povoleny/zvladnutelny sklon pre elektricky ? Ked vyjdu hore Kapucinskou smer tunel tak aj pri Boroch vyjdu nie ?
Reakcia na: N/A #3:
Doplnim:

Železnice: "Bla, bla, bla, výhovorky, bla, bla, bla, nedá sa, bla, bla, bla, nevieme, bla, bla, bla, nemôžeme, bla, bla, bla, je to chyba niekoho iného, bla, bla, bla, my za to nemôžeme, bla, bla, bla, robíme, čo sa dá, bla, bla, bla..." 😃

Mesto: "Niekedy niekde niečo bude, ale nevieme kedy, kde, ani ako a či vôbec."

Nemozem si pomoct, to je take... slovenske. 😭
Reakcia na: lupask #6:
A nie je to myslené tak, že električka bude mať niečo ako tunel pod cestou? Keď by mala ísť aj pod železnicou
Aspoň, že už sa neuvažuje s tou hovadinou ponad železnicu…
Tie zastávky MHD sú prečo tak pekne umiestnené na okrajoch zóny kde sú obchody a tam kde bývajú ľudia nie sú ? 😁 To ich má obslúžiť imaginárna električka ?
Obratisko v Dubravke je cca 225mnm, trat ZSR pri boroch je cca 185mnm, elektrickova trat musi ist cca 5m pod uroven zeleznicnej trate. Vzdialenost obratiska a trate je 770m = priemerny sklon je skoro 6%. Budeme mat v BA zubacku? 🤔
paci sa mi ako je tam v tej vizualizacii od penty diskretne vynechane prave to kriticke krizovanie elektricky a cesty 505 😃
Reakcia na: N/A #3:
To tam treba prepustit cele od A po Z.
Železnice: "Bla, bla, bla, výhovorky, bla, bla, bla, nedá sa, bla, bla, bla, nevieme, bla, bla, bla, nemôžeme, bla, bla, bla, je to chyba niekoho iného, bla, bla, bla, my za to nemôžeme, bla, bla, bla, robíme, čo sa dá, bla, bla, bla..." 😃
Aky je orientacny plan zastavok ?
1. Agatova
2. Stanica Bory
3. OC Bory
4. Nemocnica Bory
5. Konecna - Bory Prve domy
ŽSR nevedia, čo mesto plánuje, ale to nevie vlastne nik. To zas bude mačkopes... 😃