Arriva pozýva na prehliadku nového prímestského autobusu (23. – 24.10.2021)

Autobus je pristavený vedľa autobusovej stanice Nivy na parkovisku pred VÚB.

Dopravca Arriva Mobility Solutions pozýva všetkých záujemcov na prehliadku nového prímestského autobusu SOR CN 10.5. Ide o jeden z viacerých typov nových autobusov, ktorými bude dopravca zabezpečovať regionálnu dopravu v Bratislavskom kraji od 15. novembra 2021. Autobus je na prehliadku k dispozícii 23. a 24. októbra v čase medzi 9:00 až 12:00 na parkovisku pred budovou VÚB vedľa zastávky Autobusová stanica (nástupište liniek 88 a 210). Záujemci sa tu môžu dozvedieť aj podrobnosti k pracovným a mzdovým podmienkam u nového dopravcu.

Nový autobus je vybavený modernými technológiami, ktoré sú známe aj z najnovších vozidiel bratislavskej MHD. Vo vozidle sa nachádza bezpečnostný kamerový systém, nabíjacie USB zásuvky pre mobilné zariadenia cestujúcich, informačný systém firmy BUSE s vonkajšími LED displejmi (s možnosťou farebného označenia linky), vnútorným širokým LCD displejom v prednej časti a malým displejom pre označenie služby za predným oknom. Sedadlá sú klasického prímestského typu s textilným čalúnením v červenej farbe, resp. v modrej farbe na vyhradených sedadlách. Prídržné tyče sú zhotovené z nehrdzavejúcej ocele. Autobus je plne klimatizovaný s tmavými determálnymi oknami, ktorých otváracie časti sú uzamykateľné. Oproti druhým dverám je v nízkopodlažnej časti vyhradený priestor pre kočík, resp. invalidný vozík. Pre ich nakladanie a vykladanie je k dispozícii manuálna výklopná rampa. Autobus bude vybavený palubným počítačom Transdata Vesna a označovače cestovných lístkov sa budú nachádzať pri oboch dverách.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #52:
Má.
Reakcia na: irizar #44:
Inak, SL má nejaké zázemie pre vodičov priamo na Nivách?
Reakcia na: Ike #50:
V čom spočíva to vyžratie? Ak má dopravca interné problémy, je to v zásade jeho problém. Fungovanie dopravy jednoducho nejak musí zabezpečiť, inak mu hrozí sankcia - vyššia ako strata z toho že holt vodičom dá lepšie podmienky než kalkuloval.

Inak moja skúsenosť ako svetobežníka je že dobrý systém sa dá postaviť aj s interným, aj s externým dopravcom. Kľúčom sú prísne nastavené štandardy ktoré musí dopravca dodržiavať. Ďalej je to už len o tom čo je ekonomickejšia voľba.

Problém je že MDV bude len ťažko pokutovať ZSSK za zrušené vlaky, lebo politika. Keby to bol súkromný dopravca a za každý neodjazdeny vlak by dostal 1000€ sankciu, vyzeralo by to veľmi odlišne ako to čo dnes vidíme. Preto som najmä v našich východoeurópskych podmienkach skôr zástancom externých dopravcov.
Reakcia na: Viko #49:
K poslednej vete by som povedal, že škoda, že ten, kto si to učenie "vyžerie" plnými dúškami sú cestujúci a to je vzhľadom na modal split atakujúci 80:20 luxus, ktorý si nemôžeme dovoliť.

Znel by som hádam aj ako nejaký odporca súťaží (v princípe som a myslím si, že dobre spravovaný verejný dopravca má potenciál fungovať ďaleko lepšie, akurát, že taký neexistuje). No sám sebe si budem oponovať, že pozrime sa na ZSSK, ktorá bez hanby a štipky odvodenia politickej zodpovednosti odrieka vlaky v azda najdôležitejšej aglomerácii na Slovensku a nič.

Takže učiť sa máme všetci čo.
Reakcia na: N/A #46:
Nemyslím si, že obmedzovanie súťaže stanovením fixného platu je cesta.
Čo ak sa bude chcieť zapojiť spoločnosť, ktorá nižšie platy vyváži rozumnejšou organizáciou pracovného času bez jazdenia od nevidím do nevidím? Alebo firma, ktorá chce dať vodičom o 200€ na mesiac menej, ale zato má budovu ktorá sa jej trhovo nerentuje a tak v nej bude ponúkať ubytovanie pre vodičov zadarmo? Im budeme nejako počítať koeficienty? Alebo proste majú smolu, že ponúkajú benefity mimo hodinovky?

Omnoho užitočnejšie mi príde, keď sa samotné firmy naučia, čo je súťaženie.
Reakcia na: Ike #38:
Ďakujem.
Opel som mal raz v živote a tadiaľ moja cesta už nepovedie, aj keď je to už Stellantis.
Suzuki je vynikajúce ale auto v mnou požadovaných parametroch bohužiaľ neponúka. Detto Toyota - máme v rodine kopu Toyot, prevažne hybridov ale ja chcem naftu, kým sa dá.
Mimochodom, najhorší servis, aký som kedy videl, má značka, ktorá by sa rada rovnala "veľkej trojke" s maximálne dvojlitrovým štvorvalcom a rýchlosťou obmedzenou na 180 km/h.
Reakcia na: milanko79 #37:
No to by som práve chcel vedieť, kto a z akého dôvodu. Pretože ten tvoj "zoznam" je taký, že polovica z nich linkové autobusy neponúka, druhá ponúka LEN automatickú prevodovku (prípadne voliteľne niekoľko) ale nikto manuál za príplatok.
Celkovo si myslím keď čítam túto diskusiu, že dopravca v IDS BK by mal mať stanovené mzdové ohodnotenie, ktoré by bolo rovnaké či už pri Slovak Lines, Arriva alebo inom dopravcovi, pretože potom vznikajú takéto situácie, že hrozí nedostatok vodičov. Pravdou je, že ani by mi nenapadlo, že by sa v roku 2021 na preplnené ulice mesta a medzimesta objednávali manuály, keďže dosť veľa času trávia vodiči práve v kolónach a tak je jazda manuálom zbytočne komplikovaná, dokonca aj samotný komfort cestujúceho je vyšší v prípade automatu.
Reakcia na: irizar #44:
Ja ale do bodky súhlasím s Tvojim príspevkom a naozaj mu nie je čo vyčítať alebo o čom polemizovať. Len som mal z diskusie implicitne pocit, že najväčším problémom sveta je Schalthebel. Teraz si pomenoval, že v Arrive je kopec iných problémov a neergonomické vozidlá s pákou tomu len nasadzujú koronu. Aspoň podľa týchto vyjadrení predpokladám, že automat by to nezachránil a zároveň, ak by vyhral dopravca, ktorý poskytne lepšie mzdy ako SL a lepšie zázemie (napr. aj za cenu obstarania lacnejších vozidiel), asi by všetci tie páky oželeli.
Reakcia na: Ike #40:
Kde pisem nieco o vypovediach? Ale je to jeden z faktorov, ktore mozu viest k rozhodnutiu vybrat si inu z ponuk, ktorych je na trhu prace do akeluja. Ja by som teda od noveho kontraktu ocakaval nejake zlepsenie podmienok, nie zhorsenie. Arriva, bez ohladu na ich PR kecy, na najblizsich desat rokov ponuka akurat horsie vozy, horsie zazemie (na Nivach zjavne nebudu mat vobec nic okrem verejnych vecok v nakupaku), zrejme aj horsie platy. Transdev v Nitre povedal hned, ze vodicom zostanu presne rovnake platy aj benefity; Laszlo okolo tej otazky len korculuje a brble nieco o "fer ohodnoteni" a "fer podmienkach" a teda viem, ze ked slovensky korporatnik pouzije slovo "fer", mozem cakat pravy opak. A ked das vsetky tieto faktory dokopy...no ano, potom budes mat vypovede.
Ale pozitivne je, ze aspon DPB bude mat nejaku dobu dost hotovych uchadzacov s praxou.
Reakcia na: Ike #42:
Ved to ani nevravím len porovnávam s tým čo je kúsok za hranicou pripadne inde na Slovensku. Ja s manuálom problém nemám ved dnes je to už pohoda. Keď mi moja vylagrovana 7Karosa odmietala zaradiť akúkoľvek rýchlosť, 1 som musel triafať po mm s tým že som ešte predtým musel zaradiť inú rýchlosť aby padla, 2 krát spojka a medziplyn lebo synchrony už neboli tak to bolo peklo s manuálom a ešte väčšie keď som vedel že kolega si jazdí s Citelisom s automatom za rovnaký plat. Dnes je to celkom pohoda no robota je to naviac tak či tak, navyše sor má tuhé radenie kvôli zlým lanovodom.
Reakcia na: milanko79 #41:
Neschovavajme prevodovku za plat. Rozumiem argumentu s platom, je to absolútne legitímne. Ale netvarne sa že kvôli prevodovkam by tu bol masívu exodus vodičov, ak je to kvôli platom.
Reakcia na: Ike #40:
Samozrejme, že to nie je nič hrozné s manuálom no hovoríme tu o tom že je to značne zastaralé a vodičovi to sťažuje prácu, respektíve, pridáva mu prácu ktorú by vôbec mať nemusel keďže nie je jediný dôvod prečo by sa nekúpil automat. SOR ma len toho tragického robota, no napríklad taký Crossway ktorý nie je o nič drahší má na výber medzi ZF a Voith (za mňa Voith) a je značne ergonomickejší a modernejší.

Ako spomína tuto kolega, prečo by som sa tu ako vodič mal sr*ť s nejakou arrivou a ich sparťanskymi sorkami keď len kúsok za hranicou mi Rakúšan núka Inturo, Setru alebo pri najhoršom Crossway v úplnej plnke s automatom za 3 krát taký plat.
Reakcia na: irizar #39:
Reč predsa nebola o ergonómii ale MT vs. AT. Ergonómiu Soru som nikdy nechválil, môžeš si pozrieť moje príspevky. Práve naopak, nemôže to byť horšie, resp. bolo by, keby bolo sedadlo vodiča otočené chrbtom k volantu. Ergonómia ale s MT nesúvisí (ak teda neriešime zlú ergonómiu samotnej páky). To o zamestnancoch davajuucich výpovede kvôli MT považujem za pritiahnuté za vlasy. Ako keby piloti opúšťali aerolinky, ktoré lietajú na letiská bez ILS a preboha musia pri pristávaní držať baranidlo.
Reakcia na: Ike #20:
"nebudme fajnovky"
Hej, to je presne taky slovensky pristup k prevadzkovemu personalu. A potom sa strasne cudujeme, ze ten personal ide niekam inam a nam tu nema kto jazdit. Ked si mozem vyberat z ponuk prace v celej Europe a hned tot vedla v Niederosterreichu mi Dr.Richard nuka Crosswaye a Setry vo fullke s automatom, preco by som sa mal bavit s Arrivou, ktora s obrovskou slavou prezentuje lacne nepohodlne ostblokove sockoscheissy s kabinkou velkosti postovej znamky?
Reakcia na: S499.1023 #35:
Suzuki Ignis, rv 2006. Používané do roku 2014. Jediný problém pri defekte a odmontovani matic: nešlo dať dole koleso. Inak fungovalo skvele. Autorizovaný servis na Vajnorskej top. Drobné výmeny (stierač, žiarivka) bezplatne a hneď (technik zobral zo skladu a na parkovisku namontoval). Opravy stali omrvinky.

Opel Vectra C, r.v 2009, používané do roku 2017. Od roku 2015 som neopustil Bratislavu bez nejakej poruchy. Odišlo servo, stierače, brzdy, svetlá sa rosili, cidla všetkého druhu, termostat 2x a baterka, rozvody + furt niečo + kontrolka oleja náhodne svietila a blikala, nevedeli zistiť preco. Autorizovaný servis na Mierovej a Poliankach konečná, kým si všimli že som dnu tak som zapustil korene. Všetko dodacie lehoty 3 týždne, náhradné diely stále meškali, auto stálo v servise, priemerná oprava stala tak 1/5 trhovej hodnoty.

Toyota Auris TS rv 2017, zatiaľ len mrznute LCD, opravené na mieste na počkanie v rámci záruky. Nezaručne opravy drahšie ako Suzuki a menej ako Opel, ale väčšinou na druhý deň. Ak v poistke nemám náhradné vozidlo, rozvoz zákazníkov robí servis bezplatne.

Prevedením sa mi zdal Opel prepracovanejši, Toyota je štandard (infotainment je sklamanie, museli ho robiť japonskí trojkari), Ignis bola labuť z kolotočov. Ale prežil cestu 4x do grécka, len som pri predbiehaní a jazde do kopca musel zapínať Nitro (vypnúť klimatizáciu).

+ Nejaké skúsenosti z rodiny. Japonci u mňa subjektívne vyhrávajú, ale biť sa za nich nejdem. Sorry za ot
Reakcia na: S499.1023 #36:
No práve že nikto. Len ten čo chce vyslovene manuál z nejakého dôvodu.
Reakcia na: milanko79 #34:
A kto si ten manuál za príplatok kupuje?
Reakcia na: Ike #33:
Prosím o upresnenie.
Reakcia na: S499.1023 #31:
Klasický manuál je málokedy v ponuke. Ak je manuál tak len sekvenčný. Napríklad Neoplan, VDL, Scania, Volvo má manuál za príplatok. Veď je to bežná vec, aj u kamiónov je manuál za príplatok a u áut je to otázka času