Presmerovanie regionálnych liniek na novú autobusovú stanicu (od 30.9.2021)

Nová autobusová stanica Nivy bude v plnej prevádzke od 30. septembra.

Od štvrtka 30. septembra 2021 budú diaľkové a regionálne autobusové linky v Bratislave začínať a končiť na novej autobusovej stanici Nivy. Prvý autobus z novej stanice odíde v tento deň ráno o 3:00, pôjde o pravidelný spoj na viedenské letisko.

Najbližšie zastávky MHD k novej stanici Nivy sú Autobusová stanica a Košická.

Podzemná stanica bude prístupná nepretržite vchodom od vežiaka Nivy Tower (od zastávky MHD Košická) a v čase otváracích hodín nákupného centra (6:00 - 23:00) aj ďalšími dvoma vstupmi (vchody od zastávky Autobusová stanica na ul. Mlynské nivy a od výstupišťa na Páričkovej ulici). Bezbariérový prístup k autobusovej stanici zabezpečujú z nákupného centra, resp. z parkovísk výťahy. Do vestibulu autobusovej stanice sa dá dostať aj eskalátorom a schodiskom z prízemia nákupného centra.

Orientačná schéma autobusovej stanice a parkovísk.

Organizácia nástupíšť na novej stanici bude nasledovná:

  • nástupištia 1 - 11: diaľkové linky
  • nástupištia 12 - 36: regionálne linky

Otváracie hodiny pokladní (zákazníckeho centra) na novej autobusovej stanici od 30.9.2021:

  • pracovné dni: 6:00 - 20:00
  • voľné dni: 8:00 - 18:00

Cestujúci budú mať k dispozícii interiérovú čakáreň s 80 miestami na sedenie, priamo na nástupištiach bude spolu 40 miest na sedenie. Samozrejmosťou bude bezplatné Wi-Fi pripojenie k internetu, zásuvky 230V, resp. USB porty. Čerstvý vzduch v podzemí by mala zabezpečiť výkonná vzduchotechnika. Na novej stanici bude fungovať aj úschovňa batožín s nepretržitou prevádzkou.

Dočasná autobusová stanica na Chalupkovej ulici bude v prevádzke do 29. septembra (pokladne otvorené len do 16:00).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #59:
Nie som vzduchár, takže sa mi to zdá zvláštne. Záloha je poddimenzovaná? Alebo sa to prepája na nejaký bežný spoločný (pretlakový?) okruh? Lebo doteraz som bol v tom, že ak máme smradľavú prevádzku, jej odvetrávanie riešime podtlakom, teda aby sme mali infiltráciu z "čistých" do "špinavých" priestorov - čiže zo susedných komerčných priestorov by mal práve prúdiť čistý vzduch na doplnenie k autobusom a kontaminovaný by sa späť nemal nijako dostávať.
Ak tu má niekto kapacity na vysvetlenie, budem vďačný.
Reakcia na: Trammat #59:
Dúfam, že sa nedožijeme ďalšieho dielu dokumentárneho seriálu What went wrong
Reakcia na: Trammat #59:
Ďakujem 🙂
Reakcia na: 810zssk #58:
Vraj tam majú nejakú záložnú alternatívu, ktorá tú stanicu zvláda odvetrať, ale za cenu toho, že je spaliny cítiť v "nákupnej" časti toho istého poschodia, ako to funguje v praxi netuším, informáciu mám len od ľudí, ktorí sa im na to boli pozrieť.
Reakcia na: Trammat #57:
Tá autobuska dokáže bezpečné fungovať bez vzduchotechniky? To ma celkom prekvapuje.
Od pondelka do stredy bola vypnutá vzduchotechnika, nakoľko sa zistilo, že je kompletne zanesená prachom (podľa všetkého ju omylom zapli niektorý deň počas stavebných prác).
Reakcia na: 810zssk #55:
realitný agent ostane navždy iba realitným agentom, hoci sa pokúša prevádzkovať autobusovú dopravu 👎 👎 👎
Reakcia na: TeBeCe #53:
Toľko odpoveď pre ľudí čo sa pýtali aký je rozdiel medzi autobusovou stanicou s nákupným centrom a nákupným centrom s autobusovou stanicou. Autobusy sú len trpené zlo.
Reakcia na: TeBeCe #53:
Najhoršie sú podľa mňa tie eskalátory, z ktorých síce vidno nástupištia, ale nedá sa k nim dostať, to podľa mňa ešte naštve dosť ľudí ponáhľajúcich sa na autobus (keby tam nebolo sklo, tak by aspoň ľudia nevedeli, že idú okolo nástupištia, to sklo je podľa mňa trochu provokatívne, keď človek uteká na autobus 🙂).
Reakcia na: Urbanway 2423 #51:
Mreže tam nie sú.
Reakcia na: TeBeCe #49:
Najlepšie je, že východy sa zatvárajú už pred 22-ou, čiže ešte skôr, ako je to napísané. Pri niektorých východoch však boli otvorené núdzové východy. Inak, nevie niekto, či je v noci to OC rozdelené nejakými mrežami, alebo sa môžu ľudia voľné prechádzať po centre (v takomto prípade by sa už mohli otvoriť aj ďalšie vchody)?
Reakcia na: TeBeCe #49:
Pozeram, ze na oznacnikoch ju uz nove cislovanie, minimalne zozadu
Reakcia na: Trammat #45:
Možno pochopili otázku tak, že v noci (rozumej počas premávky nočných liniek) človek vystúpi z N61 na Košickej, kedy naozaj nebude nutný žiadny dlhý presun. 😃
Reakcia na: TeBeCe #46:
Vidíš, že to mysleli takto mi vôbec nenapadlo. V tom prípade sa ospravedlňujem za chybnú informáciu.
Reakcia na: Trammat #45:
Ved ked vystupis na Kosickej, tak nemusis chodit pozdlz budovy 😁
Reakcia na: Andy #44:
Písal som mail HB a dostalo sa mi odpovede, že žiadny peší presun pozdĺž budovy nebude nutný ani v noci pre prístup k autobusovej stanici.
Reakcia na: Trammat #36:
Odkiaľ máš túto info? Všade sa píše, že ten vchod bude len 7-23.
Chceli sme podzemnú železničnú stanicu Filiálka, tak máme podzemnú autobusovú stanicu. 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Na dočasnej AS som raz zažil výpadok elektriny (nešli infotabule a ak si dobre pamätám, tak vnútri stanice prakticky nič nefungovalo - bolo to počas dňa). Ako to bude riešené v tom podzemí bez denného svetla? To "vháňanie čerstvého vzduchu zvonka" bude mať záložný zdroj? A radšej si ani nechcem predstaviť prípadnú evakuáciu ľudí z podzemia a rôzne "nebezpečné individuá" tam napr. večer.
Reakcia na: AndyNO #30:
Mňa na tom pláne prekvapilo to, že dva výťahy (podľa polohy na ďalších poschodiach nevyzerajú na nákladné výťahy) a schodisko budú na -1. poschodí vyúsťovať uprostred odstavnej plochy. Som zvedavý, či budú môcť cestujúci prebiehať cez cestu k týmto výťahom, alebo to bude nejako inak ošetrené (napr. tam výťah zastaví len na kľúč).
Reakcia na: Ike #37:
Ďakujem 🙂
Reakcia na: 810zssk #34:
Eskalátory a výťahy ku stanici budú podľa všetkého aj kúsok od vchodu z Mlynských nív a Páričkovej (aj chodby vyzerajú dostatočne široké), takže minimálne počas otváracích hodín centra nebude veľký problém dostať sa k autobusom. Jediná nevýhoda je, že čakáreň, kde bude predajňa lístkov, WC a pod. bude od zastávky 21, 210 dosť ďaleko.
Reakcia na: 810zssk #34:
Ak som sa správne zorientoval tak žltou farbou sú eskalátory, schody a výťahy. Ale nie je jasné, na ktoré poschodie idú, takže pre kontrolu si musíš preklikávať prízemie a bus-podzemie 🙂
Údajne bude hlavný vchod (ten od MHD zastávky Autobusová stanica) otvorený 24/7.
Reakcia na: kluvo #33:
Menej ergonomické lavičky v ponuke neboli? 🙂
Reakcia na: AndyNO #30:
Snažím sa na tej mape pochopiť kde sú eskalátory / výťahy, viete niekto poradiť? 🙂
Reakcia na: AndyNO #30:
takze to, coho som sa obaval, sa naplnilo.... aktualne je tam miesto pre 3 taxiky na vykladku/nakladku cestujucich. a aj to este s priecnym parkovanim. A uz to vidim, ze si na tie miesta robi zalusk taxi mafia z chalupkovej ...
Reakcia na: AndyNO #30:
Ďakujem.
Reakcia na: keks #28:
Tak stále to asi nebude také zlé ako Schwechat dva mesiace pred vianocami, kde musíš ísť s batožinou priamo cez obchod s vianočnými gulami a voňavkami.
Reakcia na: 810zssk #26:
No pozor, je niečo iné usporiadanie obchodu ako takého, kde sa naozaj musíš motať aby si sa dostal kam potrebuješ a obchodného centra, ktoré sa dá prejsť pomerne ľahko.
Hoci je pravda, že ani to nemusí vždy palatiť - kým v Auparku alebo Eurovey sa dá dostať z jedného konca na druhý rýchlo a priamočiaro, taký Bory Mall je aj pre mňa celkom bludisko.
Ja osobne verím, že OC nad stanicou bude postavené štýlom Eurovea/Aupark a presun tam bude podobne ľahký.
Priznám sa, že aj ja mám v súvislosti s novou AS obavy a s napätím čakám, ako to bude vyzerať. Keď ale nižšie čítam príspevky plné pohoršenia, musím sa opýtať - to ste všetci tú stanicu už videli? Kde sa to dá nájsť? Lebo ja som zatiaľ videl len vizualizácie exteriéru a nekonkrétne textové opisy interiérových riešení.
Reakcia na: keks #25:
Autobusová stanica primárne slúži na to aby sa človek dostal čo najrýchlejšie a najefektívnejšie z/na autobus. OC je dizajnované tak aby sa ľudia naopak presúvali čo najneefektívnejšie, prešli okolo čo najviac prevádzok a minuli čo najviac peňazí.
Reakcia na: gejza #24:
Hm. A čím sa odlišuje plocha s parkovacími miestami pre autobusy s nástupišťami pre cestujúcich a s informačnými tabulami s odchodmi a príchodmi týchto autobusov od autobusovej stanice?
Reakcia na: tomas.ryan #11:
nevšimol som si, že by Bratislava dostala nejakú autobusovú stanicu ... zaregistroval som len vznik nového nepotrebného nákupného centra, ktoré má v podzemí parkovacie miesta aj pre iné, než osobné vozidlá
Reakcia na: zakaznik #21:
Buď rád, že sa nepostavila pred rokom, lebo by si tam chodil cez garážovú rampu medzi autobusmi, keďže OC by bolo zapáskované 😂
Reakcia na: si #20:
Však na Jesenského pred starým národným divadlom smer Štúrova stáva električkový záložák (resp. som ho tam viackrát videl), to je ideálne miesto.
Reakcia na: tomas.ryan #11:
Tak jasajme, Bratislava má už stanicu od 7 do 21.

Ešte treba postaviť druhú na nočné hodiny, aby cestujúci nemuseli obchádzať budovu ako idioti mimo otváracích hodín Lidlu.
Reakcia na: 810zssk #18:
vozovna mala ked tak ostat tam kde aj povodne bola (medzi safarikovym nam. a olejkarskou) normalne napojena aj na kolajovu siet a spravit z toho ciastocne podnikove dopravne muzeum a ciastocne priestor na upratanie zalohy (v centre miesto kde sa daju drzat zalozne vozidla chyba a obvzlast v elektrickovej sieti by to asi na skodu nebolo)
Reakcia na: 810zssk #18:
bola bu to dzungla ina, bola by to len plocha
Reakcia na: N/A #15:
Áno, vozovňa by bola presne to čo by nás zachránilo pred betónovou džungľou v meste 😂
Reakcia na: N/A #13:
Podľa posledných plánov bytovky ... predtým tam bol plánovaný kancelársky vežiak B7 + 32metrov vysoký parkovací dom ... tu je článok k momentálnym plánom - https://www.yimba.sk/b7-tower/hb-reavis-priblizuje-viziu-svojho-prveho-rezidencneho-projektu
Reakcia na: N/A #15:
K comu by bolo parkovisko Park&RIDE na mieste, kde väčšina by zaparkovala a vo svojej kancelárii by bola do 5 minút chôdze?
Reakcia na: IBBI #14:
Och, to sa mi nepáči. Betónova džungľa v BA a výškovky ako v USA. Tam mohli spraviť vozovňu pre busy či tbusy. Využiť napr. ako parkovisko pre autá (P+R)
Reakcia na: N/A #13:
Jasne, ved uz len na to cakaju, kedy to mozu vypratat, Alzu zburat a pokracovat s barakmi az po krizovatku. Tam ma byt nejaka vyskovka tiez.
Čo bude z Busovou dočasnou stanicou na Bottovej? Bude tam stavba nejaká či niečo iné?
Reakcia na: tomas.ryan #11:
Zadarmo nebude, ver tomu
Bratislava dostane zadarmo novú autobusovú stanicu. Keby si ju mala svojpomocne postaviť ako je tomu v každej normálnej civilizovanej krajine, tak sa cestujúci toho dočkajú niekde okolo roku 2040.
Reakcia na: Viko #4:
Autobusová stanica musí byť čo najviac nehostinná. Aby si do poslednej chvíle trávil čas v obchodoch.

A keď náhodou nestihneš čas odchodu, lebo sa niekde zamotáš, tak to sú ďalšie tržby pre obchody navyše. Lose-win! 😊
Reakcia na: Viko #4:
Inšpirácia zrejme v Banskej Bystrici. 😃
Reakcia na: Jezo #3:
To sa mi stalo prvý deň fungovania tejto dočasnej stanice, vtedy mal nočný spoj Regiojetu z Prahy príchod do Bratislavy cca o 3:15 (možno je to tak doteraz), ďalej pokračoval do Budapešti a zhodou okolnosti išiel zdvojený aj posilovým spojom. Dočasná AS sa mala otvárať o 4:00, vodiči však usúdili (zrejme po nejakej komunikácii s dispečingom dopravcu), že už by to mohli skúsiť na dočasnej. Najprv dobrých 5 minút maturovali nad otvorením závory, následne sa nám podarilo prejsť dnu, na čo k vozom na plochu dobehla koordinátorka SL, že ešte máme ísť na starú AS, tak k veľkej radosti všetkých zúčastnených nasledovalo ďalšie maturovanie nad závorou a následne obchádzanie celého areálu až do pôvodnej stanice, kde nás napokon vysadili cca 3:35. 😃
Reakcia na: gejza #5:
Celý čas hovorím, že táto stanica je na okraji záujmu a záujem o cestovanie autobusom sa nezvýši.
A ešte tie úzke nastupistia kde sa budu spataky zrazat no proste prvé dni bude veselo
Reakcia na: Viko #4:
však v žiadnom nákupnom centre predsa v garážach nie sú miesta na sedenie, takže ani toto nákupné centrum nebude výnimkou
Naozaj na 36 nástupištiach bude 40 miest na sedenie? To sú sprievodcovské miesta či ako si to predstaviť? 😂
Reakcia na: Trammat #2:
Takze pride na docasnu stanicu a odtial ho preposlu na novu...? 😃
Reakcia na: relko #1:
Tak tak, posledným odchádzajúcim spojom z dočasnej stanice bude nočný Regiojet do Prahy o 1:45, mal by ísť potom ešte Ukrajinec do Plzne, no ten jazdí väčšinou s obrovským meškaním.
Docasna stanica funguje do 30.9. 2:59 😉 keby niekto cakal spoj medzi 0:00 a 2:59 tak este nq docasnej.