Nová podzemná autobusová stanica bude čoskoro otvorená (od 30.9.2021)

Dočasnú autobusovú stanicu Nivy na konci mesiaca nahradní nová autobusová stanica pod nákupným centrom.

Spoločnosť HB Reavis, ktorá zabezpečuje prestavbu bratislavskej autobusovej stanice, dnes informovala, že nová autobusová stanica Nivy bude do prevádzky uvedená 30. septembra tohto roka. Pôvodne mala byť nová stanica otvorená už v minulom roku, ale pre následky celosvetovej pandémie sa jej dokončenie oneskorilo. Bližšie informácie o otvorení novej stanice budú k dispozícii v najbližších dňoch.

Nová autobusová stanica sa bude nachádzať v podzemí veľkého nákupného centra. Autobusová stanica bude prístupná celodenne samostatným vchodom z ulice Mlynské nivy (od Nivy Tower) a tiež viacerými vstupmi z nákupného centra počas jeho otváracích hodín. Na prvom podzemnom podlaží sa bude nachádzať 36 autobusových nástupíšť, 7 výstupných zastávok a 86 parkovacích miest pre autobusy. Pod autobusovou stanicou sa bude nachádzať parkovisko pre osobné vozidlá, ktoré bude dostupné priamo z ulice Mlynské nivy. Pre cyklistov bola zo strany Páričkovej ulice vybudovaná parkovacia cykloveža.

Súčasťou výstavby novej autobusovej stanice bola aj komplexná rekonštrukcia ulice Mlynské nivy medzi Košickou a Karadžičovou, ktorá bola z väčšej časti do prevádzky uvedená počas jesene roku 2020. Po sprevádzkovaní novej autobusovej stanice ukončí svoju činnosť náhradná autobusová stanica na Chalupkovej ulici, ktorá slúžila po zatvorení pôvodne autobusovej stanice Mlynské nivy od 1. októbra 2017.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: M@trixX #22:
No podla SL v námietkach na ASMN vždy na/vystupovalo aj na/vystupuje najviac cestujúcich v rámci celej BA, preto nesúhlasí s plánom Arriva - zázemia mimo centra, dokonca na periférií po utlmeníí zachadzok spojov na Nivy. 😂
Reakcia na: eMDi #38:
Citát z Wikipédie... 😎
Reakcia na: birch #36:
Len taká otázka - je možné si zapísať ako ochrannú známku názov katastrálneho územia? Alebo v tomto prípade ide o konkrétne grafické spracovanie?
Reakcia na: Sor23 #35:
V tomto súhlas, neubudlo by z nich, keby napr. pred nápisom "nivy" bol symbol autobusu. Ak by mali málo miesta, mohli by vynechať to úplne zbytočné (R), pretože podľa symbolu autobusu by všetci by vedeli, ktoré sú to tie "pravé" nivy, ak by náhodou v meste vznikol nejaký iný nákupák s rovnakým názvom.
Reakcia na: Ike #34:
Ďakujem za opýtanie, pre mňa je ukážková stanica napríklad Wien Hbf., kde človek hneď ako príde, tak vie, že ide cestovať a je na dopravnom termináli. Tam je to veľmi pekne vyvážene dimenzované a z každého smeru na cestujúceho pozerajú infotabule a hlásenia vlakov. Tu ide o to, že už keď človek príde na stanicu, tak aby sa hneď a jednoznačne vedel orientovať k autobusovej doprave a nie sa brodiť tonami obchodov a niekde na okraji záujmu nájsť autobusovú stanicu. Možno som si nevšimol, ale je niekde na budove veľký nápis "Autobusová stanica" alebo "Bus terminal/station"? Ja všade vidím len bezvýznamné "nivy" s registračnou značkou v krúžku. 🙂
Reakcia na: Sor23 #32:
Len tak zo zaujímavosti, ako definuješ "stanicovosť" stanice? 😊
Reakcia na: Viko #27:
Off-topic: Infotabule sú vo Viedni Hbf aj na každom nástupišti kúsok od hlavných schodov (otočené smerom na nástupište) aj pri eskalátoroch (otočené k eskalátorom, na fotke je ich vidno zozadu) - vždy po tri monitory vedľa seba plus na nástupišti aj monitor s radením vybraných vlakov odchádzajúcich z daného nástupišťa a vyznačením sektorov, v ktorom bude daný vozeň pristavený.
Tzn. nemusíš ísť niekam do Reisecentra ani do haly, aby si zistil, odkiaľ ide prípojný vlak.
Ja som tým svojim príspevkom myslel to, že toto nie je autobusová stanica s obchodnými možnosťami, ale ďalšie nákupné centrum, na ktorého chvoste je autobusová stanica. Gro mala byť autobusová stanica a foodcourt či obchody príjemný doplnok a nie opačne, ako tomu v podstate je. 🙃
Reakcia na: Petto #11:
Budiš? A prečo nie Gemerka 😁?
Reakcia na: Sor23 #9:
Si bol niekedy na hlavnej stanici v Curychu alebo v Berlíne?
Reakcia na: Viko #27:
Infotabule pri "výlezoch" na Hbf sú. Ak prestupuješ, nájdeš ich buď na nástupišti, alebo hneď vedľa eskalátora do haly (akurát sú otočené do chodby, takže ich ľahko prehliadnuť).
A tabule na zastavkach MHD budu kedy?
Reakcia na: M@trixX #22:
Pridám sa, osobne mi tiež Wien Hbf. vôbec nevyhovuje. Mal som z nej pocit, že viac myslela na pohyb popri obchodoch, než pohyb dopravný. Keď som tam prvýkrát prestupoval, chýbali mi presnejšie infotabule hneď pri vylezoch, celkovo orientačný systém sa mi zdal nedostatočný a prejsť pol budovy kvôli možnosti niečo zhltnúť nepokladám za veľmi user-friendly.

Omnoho viac sa mi pozdávajú nemecké stanice, ktoré majú hneď vo vstupnej časti budovy Reisezentrum a obchodná časť sa rozlieza až za tým v nadväznosti na podchody a prestupné koridory. Jednoducho opačný myšlienkový koncept - toto sú pešie trasy, takéto mám na nich uzly a k nim sa mi hodia tieto služby - a nie ten bystrický štýl, že veď niekde švacnem jeden jediný vchod do suterénu a bude dobre.
Reakcia na: 810zssk #25:
Na obrazkoch to nikde vidiet neni, ale ak bude od hlavneho vstupu siroky koridor so sipkami k eskalatoru do podzemia k autobusom, tak to bude z pohladu pouzivania velmi podobne tej Viedni.
Reakcia na: M@trixX #22:
Áno, lenže keď vojdeš do Wien Hbf, je to stanica a po okrajoch sú obchody. A teraz si predstav že vojdeš do Centrálu a niekde na -2 bude autobuska. To je veľmi odlišný prípad.
Reakcia na: Miro #23:
V Bratislave je plán že to čo píšeš bude fungovať. Ale to je len v smere do Prahy/Bratislavy. Ak ideš spojom do regiónu, aj v Prahe/BA nastupuješ (budeš nastupovať) prednými a pípaš sa. Čo je podľa mňa hlúpe riešenie lebo je to príliš komplikované.

K tvojej poslednej otázke, bráni tomu neochota ochraňovať tržby v regióne revízormi. Podľa mňa je to false economy - v IDS aj tak vodič nemá šancu tie CL reálne overovať. Som presvedčený že keby som chcel podvádzať, dokážem to. Najmä ak by som mal lístok označený u SL, ktorý tlačí zmesku čísel bez akýchkoľvek medzier, neexistuje že priemerný alebo jemne nadpriemerný vodič to vylúšti (zažil som more situácii keď vodič SL akože kontroloval môj CL, ale bolo úplne zrejmé že netuší ako na to). Jediné riešenie sú revízori a keď je dostatok revízorov, nie je dôvod na nástup prednými dverami.
Moja predstava je, že regiobusy by v čase existencie IDS mali splynúť s MHD, čiže bus by napríklad išiel z Modry do Malaciek a na území Bratislavy by išiel ako bežná MHD, že by cestujúci nepoznal, že je to iný dopravca.

Táto moja úvaha mi pripomenula, ako som to zažil, keď som bol na víkend v Prahe a ubytovaný som bol v Průhonicach. Mimo územia Prahy sa autobus správal ako prímestský, nastupovalo sa prednými dverami, lístky sa kupovali u vodiča, resp. sa ukazovali preukážky a akonáhle vošiel do Prahy, prešiel do režimu MHD - nástup všetkými dverami, označovanie CL v označovačoch. A toto platilo u každého dopravcu, či to bol DPP alebo Arriva.

Len mi napadá, že by nástup všetkými dverami a označovanie CL v označovačoch mohli fungovať aj mimo mesta - čo tomu bráni?
Tak to sa uvidi, ze ako presne to bude vyriesene a ako daleko bude treba ist z busu na mhd. Na Viedenskom hauptbahnhofe je od vlakov na metro skoro pol kilometra a vsetci su z toho nadseni, ze aka super stanica (aj ked aj to je podla mna natiahnute na tu nepohodlnejsiu stranu spektra). Na dialkove busy, na ktore ide clovek raz za cas a aj to s nejakym rozumnym predstihom, sa mi to problem nezda vobec; trochu menej komfortne to bude pre regiobusy, ale zase na tie na ASMN nenastupuje tolko ludi a ak su tie dohady, ze regiobusy pojdu dalej od centra, pravdive, to problem aj tak nebude vobec.
Reakcia na: Jezo #16:
Za mňa najmä to že autobusku postavili v takej lokalite aby väčšina ľudí musela prejsť celým obchoďákom.

Osobne celkovo nemám rád stanice kde vojdem do obchoďáku a mám v ňom niekde hľadať VHD. Moja predstava je že vojdem do budovy kde ma privíta čakáreň s predajňou lístkov (a možno jedlom + supermarketom) a rýchly prístup k nástupišťam. A za tým / nad tým nech je kľudne obchoďák kam môžem ísť ak mám viac času, alebo potrebujem kúpiť niečo sofistikovanejšie. Ale nemal by som byť vodený cez nejaké bludisko plné ľudí ktorí sa prišli poprechádzať pomedzi obchody rýchlosťou 1 km/h kým nájdem autobus.